کاشت ابروهای طبیعی با جدیدترین متد دنیا


کاشت ابروهای طبیعی با جدیدترین متد دنیا

ابروها یکی از مهم ترین اعضای ظاهری بدن بوده و در زیبایی افراد تاثیر زیادی می گذارد به گونه ای که امروزه افراد برای رسیدن به شکل دلخواه ابروهای خود به انواع روش های مختلف از جمله تاتوی ابرو رو می آورند.

امروزه تتوی ابرو دیگر منسوخ و تکراری شده و افراد به کاشت طبیعی ابرو روی آورده اند و از همین جهت کاشت ابرو به یکی از پر طرفدارترین عمل های سرپایی زیبایی مبدل شده است.

عوامل متعددی باعث از بین رفتن و یا ریزش شدید موهای ابرو می شود:

• عادت کندن عصبی ابروها که به بیماری تریکوتیلومانیا نیز معروف است.
• کم پشت بودن ابروها و تراکم کم موها به طور ژنتیکی
• ضربه و تصادف
• طاسی منطقه ای که به بیماری آلوپسی آره آتا مشهور است.
• اختلالات تیروئید
• کم خونی

افرادی که به هر دلیل ابروهای خود را از دست داده و یا به علت ریزش شدید ابروهایشان کم پشت شده است میتوانند کاشت ابرو انجام دهند.

اگر ابروهایتان کم پشت است یا آنها را از دست داده اید و در شرایط سلامت خوبی قرار دارید می توانند کاندید کاشت ابرو باشید.

از آنجایی که ممکن است دلیل ریزش موی ابروهایتان مربوط به بیماری داخلی یا سبک زندگی تان داشته باشد اولین اقدام قبل از کاشت ابرو مراجعه به پزشک و چکاپ و آزمایش است.

در غیر اینصورت اگر بیماری یا شرایط خاصی داشته باشید حتی در صورت کاشت هم نتیجه خوبی نخواهید گرفت و موهای پیوندی هم ریزش شدید خواهند داشت.

در فرآیند کاشت ابرو ممکن است بخش کوچکی از ابرو ترمیم شود یا زخمی را بپوشاند یا ترمیم کامل شود. و استفاده از 50 تا 500 گرافت بسته به شرایط تراکم ابروهای فرد متغیر است.

کاشت ابرو نیز مشابه کاشت مو انجام می شود تنها تفاوت کاشت ابرو در زاویه کاشت موها می باشد چرا که زاویه خواب موها در ابرو به جهت های مختلف رویش می کنند.

در کاشت ابرو هم مانند کاشت مو از روش های FUT و FIT استفاده می شود.

 

آناتومی ابرو و زاویه خواب موهای ابرو

ابروها دارای سه بخش اصلی تاج، بدنه و دم هستند.

کاشت ابروی طبیعی

تاج ابرو : هنگام کاشت در این بخش، موهای ابرو به سمت بالا خوابانده می شود، دلیل این کار این است که موهای ابرو حالت عمودی به خود نگیرد چرا که موی پیوندی معمولا از موی سر گرفته می شود و زاویه رشد آن با ابرو بسیار متفاوت است.

بدنه ابرو: در این بخش ابرو تا نواحی دم ابرو، زاویه خواب موهای ابرو کمتر است.

دم ابرو: در بخش انتهایی یا دم ابرو نیز زاویه مو به سمت پایین است تا شکل ابروها طبیعی و غیر قابل تشخیص باشد.

ضخامت موهای پیوندی مهم است و موهای خیلی ضخیم برای پیوند زدن به ابروها مناسب نیست. قطر برش‌های کاشت نیز باید کم و نزدیک به هم باشند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

 

برای کاشت ابرو از کدام نواحی، مو برداشت می شود ؟

موهای پیوندی معمولا از موهای پشت سر که به ناحیه بانک مو مشهور است برداشت می شود و پس از آن، متخصص کاشت مو، برش های بسیار ظریفی در حدود نیم میلی متر در نواحی ابرو ایجاد کرده و با زاویه مناسب، فولیکول های ابرو را داخل آن قرار می دهد. کاشت ابرو با زاویه مناسب فرایندی بسیار ظریف است که نیازمند دقت و مهارت زیادی می باشد.

در کاشت ابرو بی حسی بصورت موضعی بوده و نیازی به بستری شدن نیست و پس از اتمام جلسات کاشت هیچ اثری از زخم بر روی صورت فرد باقی نمی ماند.

بعد از کاشت ابرو

پس از کاشت ابرو، خونریزی خیلی کمی در نواحی کاشت وجود دارد و زخم ها دلمه می بندد. ناحیه ابرو، اطراف آن و چشم ها کمی متورم می شود و احساس خارش نیز وجود دارد، اما با گذشت چندین روز این عوارض فروکش می کنند. در نظر داشته باشید در این مدت از خاراندن ابروها و دستکاری آنها خودداری کنید.

این عوارض چند روز بیشتر طول نمی کشد. به توصیه های پزشک کامل عمل کنید تا بهترین نتیجه کاشت را مشاهده کنید.

پس از کاشت، از آنجا که موهای پیوندی ابرو از موهای سر گرفته شده، همانند موی سر رشد زیادی دارند و باید هر ماه کوتاه شوند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *