درمان ترک پوستی با مزوتراپی در تبریز

درمان استریا

ترک پوستی چیست؟

ترک پوستی ( استریا ) از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با دلایل مختلف دچار شوند . این ترک ها به وضوح روی پوست قابل مشاهده می باشند. به همین دلیل است که ایجاد این ترک ها می تواند به طور مستقیم منجر به کاهش اعتماد به نفس و زیبایی بدن فرد شود.

معمولا بانوان بیشتر از آقایان دچار این عارضه می شوند.پوست یکی از مهم ترین و حساس ترین بخش های بدن است که، مستقیما میزان جوانی و شادابی بدن را به نمایش می گذارد.

با این حال در برخی از مواقع ممکن است این ترک پوستی یا استریا روی پوست آقایان نیز ایجاد شود.

به طور کلی بروز این ترک ها روی پوست بانوان و یا آقایان می تواند آزاردهنده باشد. به همین دلیل افرادی که این عارضه را روی بدن خود مشاهده می نمایند، به دنبال راهی برای درمان آن می باشند.

به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با ترک پوستی یا استریا و هر آنچه نیاز است در رابطه با آن بدانید، به طور کامل آشنا کنیم.

 جهت مشاوره رایگان و درمان ترک پوستی در کلینیک دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

ساعت کار کلینیک: 4 تا 8

علت ایجاد ترک پوستی

استریا معمولا به دلیل نازک شدن بیش از اندازه پوست اتفاق می افتد. این ضایعات پوستی را به صورت فرورفتگی های روی پوست که رنگ آن ها نیز با رنگ طبیعی پوست شما متفاوت است، مشاهده می نمایید.

از دلایل اصلی ایجاد این ترک ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ترک پوستی بر اثر ژنتیک

یکی از دلایل بروز ترک پوست ( استریا ) عوامل ژنتیکی است. بسیاری از افراد به صورت ارثی پوست نازک و ترک خورده دارند. به همین دلیل است که به طور معمول بیشتر از سایر افراد دچار ترک پوستی یا استریا می شوند.

ترک پوستی بارداری

یکی از شایع ترین دلایل ایجاد ترک پوست ، دوران بارداری می باشد. از آنجایی که پوست شکم در این دوران بیش از اندازه کشیده می شود، اکثر بانوان باردار پس از ماه چهارم حاملگی این ترک ها را روی پوست خود مشاهده می نمایند.

درمان ترک پوستی بارداری

میزان ترک ها و شدت آن ها در این دوران کاملا به میزان مقاومت پوست فرد و تغییر وزن او بستگی دارد.

ترک پوستی بدلیل تغییرات وزنی

افرادی که دائما از رژیم های لاغری استفاده می نمایند نیز از دیگر افرادی می باشند، که دچار این ضایعات پوستی می شوند. از آنجایی که با افزایش وزن پوست کشیده می شود، پس از کاهش وزن پوست جمع و شل می شود. بنابراین به راحتی می توانید روی پوست آن ها این فرورفتگی ها را مشاهده نمایید.

ترک پوستی در سن بلوغ

افرادی که در دوران بلوغ به یکباره رشد می کنند و وزن آن ها نیز به وضوح تغییر می کند نیز، ممکن است دچار این ترک ها روی پوست خود شوند. زیرا پوست جمع بوده و با رشد ناگهانی بدن در دوران بلوغ به یکباره و در مدت زمان بسیار کوتاهی پوست کشیده می شود.

ترک پوستی و بدنسازی

فعالیت بیش از اندازه بدنسازی باعث کشیده شده پوست م شود که ممکن است ورزشکاران بدنسازی با استریا رو برو شوند.

کدام ناحیه دچار ترک پوست می شود؟

یکی از سوالات رایج در رابطه با ترک پوستی یا استریا این است که این ترک ها، بیشتر در کدام قسمت بدن قابل مشاهده می باشند.

در جواب به این سوال باید گفت که برخی از قسمت های بدن پوست نازک تری نسبت به سایر قسمت های بدن دارند. به همین دلیل در صورت کشیده شدن پوست، این نواحی مقاومت کمی از خود بروز می دهند و در نهایت دچار ترک های پوستی می شوند. از مهم ترین قسمت هایی که دچار این مشکل می شوند، می توان به موارد زیر اشاره نمود.

شکم

بارزترین ترک های پوستی ایجاد شده روی شکم، متعلق به دوران بارداری است.

سینه ها

این قسمت نیز بیشتر به دلیل تغییرات وزنی و رشد ناگهانی دچار اسریا (ترک پوستی) می گردد.

لگن

ترک های ایجاد شده روی این قسمت معمولا به دلیل رشد ناگهانی، تغییرات وزنی و یا به صورت ژنتیکی قابل مشاهده می باشند.

ران

ران نیز به دلایل مختلفی مانند رشد ناگهانی، بارداری، عوامل ژنتیکی و تغییرات وزنی دچار استریا می گردد.

پهلو، باسن

این قسمت های بدن نیز ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلف به خصوص تغییرات وزنی دچار استریا شوند.

 

علائم و نشانه های ترک پوست

آشنایی با علائم و نشانه های ترک پوستی در اقدام به موقع جهت درمان استریا بسیار موثر است. معمولا پیش از آنکه ترک های پوستی به وضوح روی قسمت های مختلف بدن شما ظاهر شوند، با نشانه هایی روبرو خواهید شد.

  • قرمز و نازک شدن پوست
  • احساس سوزش شدید و خارش دائم پوست
  • ایجاد خطوط قرمز و چروک روی پوست که، پس از مدتی تغییر رنگ داده و سفیدتر از پوست شما خواهند شد.

 

راه های درمان استریا

در صورتی که ترک های ایجاد شده روی پوست بسیار محدود و تازه باشند، ممکن است از دارو درمانی برای برطرف نمودن آن ها استفاده شود.

اما در بسیاری از مواقع برطرف نمودن این ترک ها با استفاده از روش های دارویی امکان پذیر نمی باشد. به همین دلیل نیاز است تا با استفاده نمودن از روش های نسبتا تهاجمی تری آن ها را برطرف نمود. از معمول ترین روش های درمان ترک پوستی یا استریا می توان به موارد زیر اشاره نمود.

مزوتراپی

یکی از ایده آل ترین روش های درمان ترک پوستی استفاده نمودن از مزوتراپی است که برای برطرف نمودن ترک های پوستی ناشی از بارداری و تغییرات وزنی بسیار مناسب است.

راه های درمان استریا

لیزر آر اف فرکشنال

یکی از مناسب ترین روش های درمان ترک پوستی ، استفاده نمودن از لیزر فرکشنال است که با توجه به میزان ترک پوستی یا استریا روند درمان آن ۳ تا ۶ جلسه زمان می برد.

البته در صورتی که در طول درمان بیمار از داروهای موضعی نیز استفاده نماید، امکان اثربخشی لیزر بیشتر خواهد شد. معمولا فرد پس از جلسه چهارم به راحتی می تواند محو شدن ترک های پوستی را مشاهده نماید.

لیزر CO2 فرکشنال

این روش نیز همانند لیزر آر اف فرکشنال حدود ۳ تا ۶ جلسه زمان می برد و اولین نشانه های درمان را می توان پس از اتمام جلسه چهارم مشاهده نمود.

از طرفی استفاده نمودن از این روش می تواند موجب سفت شدن پوست ناحیه تحت درمان نیز شود. معمولا از این روش برای برطرف نمودن ترک پوستی یا استریا در قسمت های بازو و ران ها استفاده می شود.

تفاوت این روش با لیزر آر اف این است که در این روش از تابش اشعه برای درمان استفاده می شود، در صورتی که در روش آر اف فرکشنال از امواج الکترومغناطیسی استفاده می گردد.

 

بهترین روش درمان استریا (ترک پوستی) چیست؟

بهترین روش درمان استریا مزوتراپی می باشد زیرا می تواند تمامی مواد مغذی جهت کلاژن سازی پوست را تامین نماید.

درمان استریا (ترک پوستی ) با مزوتراپی

از آنجایی که ترک پوستی یا استریا به دلیل جدا شدن بافت های کلاژن پوست ایجاد می شود، با استفاده از مزوتراپی می توان مواد مورد نیاز جهت کلاژن سازی را به پوست رساند.

در این روش با تزریق مستقیم مواد مورد نیاز پوست به لایه های زیرین آن، می توان به بهبود سریع تر ترک پوستی یا استریا کمک نمود. از طرفی با استفاده از این روش پوست تحریک شده و با سرعت بیشتری شروع به کلاژن سازی می نماید.

مزایای مزوتراپی استریا

از مزایای مزوتراپی جهت برطرف نمودن استریا (ترک پوستی ) می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • از آنجایی که در این روش از داروهای شیمیایی بسیار محدودی استفاده می شود، امکان بروز عوارض ناشی از دارو درمانی به شدت کاهش می یابد.
  • برای انجام این روش درمانی نیازی به جراحی نمی باشد.
  • در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به سایر روش های درمان ترک پوستی ، می توانید نتیجه آن را مشاهده نمایید.
  • از آنجایی که مواد مغذی و مورد نیاز پوست به لایه های زیرین آن تزریق می شود، درمان به صورت اساسی انجام می گیرد.

عوارض مزوتراپی استریا

با این وجود انجام این روش مانند سایر روش های درمانی ترک پوستی یا استریا ممکن است معایب و عوارضی را به همراه داشته باشد که، از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بروز کبودی، تورم، درد خفیف و خونمردگی تا چند روز پس از انجام تزریق طبیعی بوده و پس از چند روز برطرف خواهند شد.

از طرفی با استفاده از این روش ترک پوستی یا استریا به طور کامل برطرف نخواهد شد و معمولا خطوط محوی از آن باقی خواهد ماند.

تجمع مایع در زیر پوست نیز از دیگر معایب این روش درمانی است.

در صورتی که مزوتراپی ترک های پوستی توسط پزشک متخصص و مجرب و با رعایت کامل اصول بهداشتی انجام شود، احتمال بروز عوارض جدی ناشی از آن مانند خونریزی، حالت تهوع و اسهال بسیار محدود می باشد.

با این وجود بانوان باردار و شیرده، افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می نمایند، کسانی که دچار مشکلات پوستی هستند و …. نباید از این روش استفاده نمایند.

هزینه مزوتراپی برای رفع ترک پوستی

از آنجایی که در مزوتراپی استریا (ترک پوستی) از مواد مغذی بسیاری مانند ویتامین ها، الاستین ، کلاژن ، مواد معدنی و … استفاده می شود، هزینه آن نیز برای افراد مختلف یکسان نیست.

از طرفی میزان ترک های پوستی نیز در تعیین هزینه مزوتراپی بسیار موثر است. از دیگر عوامل موثر در تعیین هزینه مزوتراپی نیز می توان به کلینیک زیبایی ، میزان تخصص و تجربه پزشک اشاره نمود.

آدرس اینستاگرام تبریزپوست: https://www.instagram.com/tabrizpoost/

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

2 دیدگاه

  • سلام .دخترم ۱۹ سالشه.چاق بود در حدود ۱۰۵ کیلو .چهارسال پیش لاغرکرد وبه ۷۵ کیلو رسید .ولی متاسفانه به چربیهای مقاوم رسید وهرکار کردیگه ازاون وزنش تکون نخورد.همچنین شکم ورانش ترکهای پوستی داره میخواستم ببینم میتونید بش کمک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *