میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن در تبریز

میکرودرم ابریژن

آیا تا به حال در آینه نگاه کرده و آرزو کرده اید که ایکاش پوستتان سفت تر می بود؟ اگر پاسخ شما “بله” است، شاید می بایست میکرودرم ابریژن یا میکرودرم ابریشن را در نظر داشته باشید.

این درمان به صورت غیر تهاجمی پوست را سایش می دهد. پس از یک دوره درمان، چهره شما می تواند لطیف تر، صاف تر وحتی روشنتر شود.

میکرودرم ابریژن یک پیلینگ مکانیکی است و نسبت به سایر پیلینیگ ها می تواند عمق بیشتری داشته باشد. این خدمت در کلینیک ارائه می شود و برای تمام انواع پوست ها قابل انجام است.

میکرودرم ابریژن مورد درخواست بسیاری از بیماران است، چون دوست دارند بدون هیچ دوره نقاهتی به پوستی با ظاهر جوانتر دست یابند.

میکرودرم ابریژن برای چه کسانی پیشنهاد می شود؟

میکرودرم ابریژن برای افراد با پوست کدر و ناشاداب، آکنه خفیف، تغییر رنگ آکنه، رد زخم و جای جوش سطحی مفید است.

میکرودرم ابریژن یک گزینه درمانی خوب برای بیماران مبتلا به مشکلات سطحی پوستی، و سبک زندگی پر مشغله که به دنبال روشی با مزایای مناسب و عملا بدون هیچ عوارض جانبی و یا از کار افتادگی هستند، روشی ایده آل است.

میکرودرم ابریژن به چه صورت کار می کند ؟

میکرودرم ابریژن در مطب یا کلینیک انجام می شود. قبل از انجام کار پوست شما کاملا تمیز می گردد.

در میکرودرم ابریژن، یک دستگاه به منظور برداشتن بیرونی ترین لایه پوست، بلورهای ریزی را بر روی پوست اسپری می کند.

این روش کمترین تهاجم را دارد، بنابر این پوست شما نیاز به بی حسی ندارد.

میکرودرم ابریژن برای چه سنینی مناسب است؟

با وجودی که هیچ محدودیت سنی و جنسیتی برای میکرودرم ابریژن وجود ندارد، به طور معمول کودکان بالای ۱۲ سال تا بزرگسالان با سن ۶۵ سال می توانند تحت میکرودرمی قرار بگیرند.

با اینکه حد نهایت سنی وجود ندارد، پوست رسیده در افراد بالای ۷۰ سال ممکن است دارای مختصری ریسک بیشتر از ایجاد کبودی و خراشیدگی باشد.

 

واقعیت های میکرودرم

– میکرودرم ابریشن یک درمان زیبایی ساده، سریع و بدون درد بدون هیچ از کارافتادگی و حداقل خطر است.

– میکرودرم ابریشن با سایش و مکش، به آرامی از لایه های سطحی پوست لایه برداری می کند.

– میکرودرم ابریشن کریستال هایی ظریف به شکل پودر را بر روی پوست می پاشد و با مکش، این پودر و سلول های مرده را برداشت می کند.

– میکرودرم ابریشن روشی کم خطر، بدون درد با بهبودی سریع است که در آن از سوزن و بی حسی استفاده نمی شود.

– میکرودرم ابریشن با کاهش خطوط نازک پوست، آسیب های ناشی از آفتاب و ردهای کم عمق آکنه می تواند به بهبود ظاهر پوست کمک کند.

– حتی پس از یک درمان پوست ممکن است به شکل محسوسی نرم تر و صاف تر کشته و مرطوب کننده را بهتر جذب کند.

– در اغلب موارد برای حصول نتایج مطلوب ممکن است میکرودرم ابریشن هر ۲ تا ۴ هفته یکبار تکرار گردد.

– میکرودرم ابریشن لیزر نیست.

میکرودرم ابریژن

 

سوالات متداول میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن یک روش لایه برداری غیر جراحی، غیر شیمیایی و غیر تهاجمی از پوست است که از پاشیدن کریستال های بسیار ظریف برای ایجاد لایه برداری مؤثر و جوان سازی لایه های سطحی پوست استفاده می کند.

هنگامی که درمان تهاجمی تری (عمیقتر) نیاز می باشد، فشار خلاء را می توان افزایش داد تا به طور مساوی به لایه های عمیقتر پوست نفوذ کند.

میکرودرم خونرسانی را زیاد می کند و افزایش جریان خون، مواد مغذی لازم برای بازسازی، ترمیم و افزایش سوخت و ساز سلولی را فراهم می کند. نتیجه، بهبود انعطاف پذیری بافت پوست و همچنین تعدییل رنگدانه های پوستی خواهد بود.

میکرودرم ابریژن چگونه انجام می شود؟

برای پاک کردن چربی بیش از حد و چرک، پوست شسته می شود. سپس اپراتور یا پرسنل مرکز پزشکی، با جریانی از بلورهای اکسید آلومینیوم محل مورد نظر را مورد هدف قرار می دهد.

کریستال ها، سلول های قدیمی و مرده پوست را از بین می برند، سپس خلاء با مکش ملایم آنها را برداشت و دفع می کند.

این باعث رشد کلاژن و پوست جدید و جوان می شود. در نهایت مرطوب کننده ها و ضد آفتاب در محل تحت درمان استعمال می گردد.

دستگاه میکرودرم ابریژن چگونه کار می کند؟

دستگاه میکرودرم ابریژن دارای دو عملکرد است. در مرحله اول، دستگاه به آرامی پوست شما را لایه برداری می کند. این کار می تواند با روش های مختلفی انجام شود.

برخی از دستگاه های میکرودرم ابریژن از یک جریان فشار بالا از کریستال های بسیار کوچک بر روی پوست استفاده می کنند.

این کریستال ها ممکن است از مواد مختلفی تشکیل شده باشند که شایع ترین آنها اکسید آلومینیوم است اما برخی دیگر می توانند حاوی اکسید منیزیم، کلرید سدیم و حتی الماس باشند.

عملكرد دوم دستگاه های میکرودرم ابریژن برداشت سلول هاي مرده پوست است كه توسط كريستال ها سایش داده شده اند.

این از یک سیستم خلاء تشکیل شده که سلولهای مرده را می مکد. در بیشتر دستگاه های میکرودرم ابریژن ، شما می توانید فشار مکش را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید.

بعضی از دستگاه های میکرودرم ابریژن همچنین دارای ویژگی سومی هستند که برای استعمال محصولات مراقبت از پوست که مکمل میکرودرم ابریژن هستند را می توانید با استفاده از آن به پوست برسانید و نتایج کار را بهبود بخشید.

روش میکرودرم ابریژن برای چه مشکلاتی خوب است؟

روش میکرودرم ابریژن از یک ابزار ساینده کوچک برای پاشیدن آرام پودر بر روی پوست و حذف لایه ضخیم تر و ناهموار بیرونی استفاده می کند.

این نوع از جوان سازی پوست برای درمان اسکارهای ناشی از نور، تغییر رنگ، آسیب های خورشیدی و استرچ مارک (خطوط ناشی از کشش پوست) استفاده می شود.

چه تعداد جلسه درمانی لازم است؟

در ابتدا ۵ تا ۸ جلسه درمانی با فاصله ۱۰ تا ۱۴ روزه براي بيشتر افراد توصيه مي شود. اسکار (رد) های آکنه و یا تغییر رنگ پوست ممکن است نیاز به جلسات درمانی بیشتری داشته باشد.

درمان های نگهدارنده هر دو یا سه ماه ممکن است برای حفظ نتایج لازم باشد.

آیا میکرودرم ابریژن ابریژن ایمن است؟

میکرودرم ابریژن یک روش ایمن و رایج است. بر خلاف لیزر یا کرم های شیمیایی، این روش آسیب زننده نیست و به همین علت برای التیام و بهبودی هیچ دوره از کار افتادگی وجود ندارد. اما، مثل همیشه، سابقه پزشکی کامل خود را ارائه دهید و از دستورالعمل های قبل و بعد از درمان خود پیروی کنید.

آیا می توانم پس از جلسه درمانی میکرودرم ابریژن به سر کار بازگردم؟

بله !!! برخی بیماران بلافاصله پس از درمان احساس سفتی و کشیدگی بر روی پوست خود می کنند، به مانند وقتی که پوست در معرض آفتاب یا باد قرار گرفته است.

بسته به نوع پوستتان ممکن است خشکی مختصر پوست را تجربه کنید.

برای جلوگیری از خشک شدن پوست ، مرطوب کننده های پوست پس از درمان استفاده می شود. پوست ممکن است برای بقیه روز کمی قرمز باشد.

علاوه بر این، از بیمار خواسته می شود در طی روز از مواد آرایشی استفاده نکند تا فرصت بیشتری به پوست برای تنفس و بازسازی خود را بدهد.

در ابتدا، در حینی که کریستال ها با پوست تماس می یابند شما ممکن است یک احساس خارش خفیف را داشته باشید. همانطور که درمان ادامه می یابد، این تجربه با ماساژ عمیق مقایسه می شود.

قرمزی خفیف ممکن است به مدت یک ساعت تا یک روز بسته به میزان عمق و شدت برنامه درمانی رخ دهد.

آیا نقاهت و ازکارافتادگی وجود خواهد داشت؟

یکی از مزایای استفاده از میکرودرم ابریژن این است که هیچ نقاهتی ندارد. شما می توانید به فعالیت های معمول خود بازگردید و پس از درمان از آرایش استفاده کنید.

چرا میکرودرم ابریژن تحت عنوان “لیفت هنگام ناهار “نامیده می شود؟

از آنجا که میکرودرم ابریژن نیاز به هیچ بیهوشی ندارد و فقط برای پوست به مدت چند ساعت قرمزی مختصر به جای می گذارد و در نتیجه زمان ریکاوری سریع آن، توسط بیماران با نام مستعار ” لیفت هنگام ناهار ” نامیده می شود.

میکرودرم ابریشن یک گزینه عالی برای افرادی است که نمی توانند برای لایه برداری های شیمیایی عمیقتر یا درمانهای لیزری از مرخصی استفاده کنند.

نتایج میکرودرم ابریشن چیست؟

دستگاه پزشکی میکرودرم ابریشن ما جایگزینی برای جوانسازی ملایم صورت است. ثابت شده است که میکرودرم ابریشن در درمان شرایط زیر موثر است:

خطوط ظریف؛ منافذ بزرگ یا مسدود شده؛ آکنه خفیف و ردهای خفیف آن؛ آسیب ناشی از خورشید؛ لکه های مربوط به سن سطحی؛ ضایعات پوستی پوسته کننده که کراتوز نیز نامیده می شوند؛ رنگدانه بیش از حد (تیرگی)؛ قوام کم پوست؛ پوست چرب؛ خشکی منتشر پوست ؛ رد آکنه ؛ جوش های سر سیاه / سر سفید؛ خوط پوستی استرچ مارک. علاوه بر این، بیشتر بیماران بهبود چشمگیر در رنگ، قوام و بافت مناطق تحت درمان را تجربه می کنند.

به طور کلی، میکرودرم ابریشن باعث ضخیم تر شدن پوست، سالم تر و جوان تر به نظر رسیدن آن می شود. در طول یک برنامه کامل درمانی، بدن لایه های جدیدی از پوست حاوی سطوح بالاتری از الاستین و کلاژن را تولید می کند. این، به نوبه خود، رنگ پوست را بهبود می بخشد و پوست را درخشانتر و سرحال تر می کند.

بعد از میکرودرم ابریژن چه مراقبت هایی لازم است؟

برای چند هفته پس از انجام کار تا زمانی که رنگ صورتی پوست از بین برود، باید از نور خورشید اجتناب کنید. هنگامی که خارج از منزل هستید، از یک کرم ضد آفتاب گسترده طیف باعامل محافظتی (SPF) 30 و یا بیشتر استفاده کنید و یک کلاه با لبه ی بزرگ بر سر بگذارید.

پس از میکرودرم ابریژن ، در حدود ۲۴ ساعت پوست شما صورتی خواهد شد و احساس می کنید خشک و سفت (مانند حالت آفتاب سوختگی و یا خشکی پس از بادخوردگی) شده است. از مرطوب کننده استفاده کنید.

میکرودرم ابریژن چگونه کار می کند؟

میکرودرم ابریژن فرآیند استفاده از کریستال های کوچک برای لایه برداری از پوست و سپس مکیدن این کریستال ها و لایه مرده سطحی پوست می باشد.

میکرودرم ابریژن از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی کند و تهاجمی نیست. این روش لایه بیرونی مرده و خشک سطح پوست را برداشته تا پوست تازه و سالم زیرین نمایان شود. این روش سطح پوست را جوان سازی کرده و پوست را روشن تر می سازد.

کار میکرودرم ابریژن در دو بخش است. در مرحله اول، دستگاه با استفاده از کریستال های کوچک به طور مرتب سطح پوست شما لایه براری می کند تا سلول های مرده پوست را حذف کند، و به طور همزمان یک سیستم خلاء، سلول های مرده پوستی را مکیده و به دور می ریزد.

میکرودرم ابریژن برای انواع پوست از لحاظ جنس و رنگ مناسب است و باعث ایجاد اسکار (بافت جوشگاهی) و یا تغییر رنگ نمی شود.

این یک روش با تهاجمی کمتر نسبت به لایه برداری سنتی ست و دارای زمان بهبودی سریعتری می باشد، اما با وجود این می تواند نتایج خوبی داشته باشد و نیازی به هم به تزریق یا داروهای موضعی برای بی حس کردن پوست ندارد.

میکرودرم ابریژن سالهاست که توسط متخصصین پوست برای درمان تعدادی از مشکلات استفاده می شود و در ۲۰ سال گذشته تبدیل به یک درمان مطبی محبوب شده است. این روش همچنین نسبت به روش های دیگر زیبایی بسیار ایمن تر است.

میکرودرم ابریژن

 

مزایای میکرودرم ابریژن

علاوه بر پاک کردن سلول های مرده پوست، میکرودرم ابریژن دارای مزایای دیگری نیز هست:

افزایش جریان خون

این روش می تواند جریان خون و لنف عمیق داخل پوست را بهتر کرده و در نتیجه سلامت داخلی پوست را بهبود بخشد.

افزایش جریان خون به معنای اکسیژن رسانی بهتر و رساندن مواد مغذی بیشتری به سلول ها می باشد. این باعث بهبود فرآیندهای سلولی می شود و بنابراین کیفیت پوست را بهتر کرده و باعث افزایش انعطاف پذیری می شود.

افزایش اثربخشی محصولات

نشان داده شده است که میکرودرم ابریژن با برداشتن پوست مرده و بهبود گردش خون، باعث جذب پوستی بیشتر محصولات مراقبت از پوست به میزان ۵۰٪ می شود. این بدان معنی است که اگر پوست خود را برای آکنه (جوش) درمان می کنید، جذب پوستی محصولات بیشتر خواهد بود، بنابراین می توانید نتایج بهتری را نسبت به مصرف معمولی آن داشته باشید.

اندازه و سلامت منافذ

میکرودرم ابریژن نه تنها می تواند مسیر بسته منافذ را مجددا بازگشایی نماید بلکه باعث کاهش اندازه آنها نیز می شود.

با وجودی ما با یک اندازه مشخص در سایز منافذ متولد می شویم، بعضی عوامل بیرونی می توانند آنها را بزرگتر کنند. منافذ ممکن است به علل بهداشتی، التهاب پوست یا به علت مسدود شدنشان بزرگ شوند.

میکرودرم ابریژن می تواند به جلوگیری از انسداد منافذ کمک کند و با بهبود گردش خون پوست باعث کاهش التهاب و بهبود سلامت طبیعی پوست شود.

ایمنی

در حال حاضر بسیاری افراد میکرودرم ابریژن را به عنوان گزینه ای همراه با روشهای دیگر درمانی مانند روش لیزر و لایه برداری شیمیایی انتخاب می کنند، زیرا ایمن تر است و هنوز هم نتایج خوبی به ارمغان می آورد.

این یکی از ایمن ترین روش های زیبایی است که می توانید انجام دهید و نیازی به مصرف دارو ندارد و یا زمان نقاهت آن طولانی نیست. شما حتی می توانید آن را زمان استراحت بین روز انجام دهید!

محدوده موارد استفاده

میکرودرم ابریژن برای مشکلات پوستی مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. این موارد شامل آکنه (جوش)، رد (اسکار) های آکنه، لکه های مربوط به سن (یا کبدی)، کدورت پوست، خطوط ظریف، لکه های پوست و چین و چروک ها می باشد.

آیا میکرودرم ابریژن دردناک است؟

نه، میکرودرم ابریژن دردناک نیست. ممکن است در طول درمان کمی ناخوشایند باشد و تا چند ساعت پس از انجام کار در پوست خود احساس کشیدگی کنید، اما در حین کار دردناک نیست.

این یکی از سبکترین و غیر تهاجمی ترین درمان های پوستی است که امروزه در دسترس ما قرار دارد و می تواند نتایج خوبی در پی اشته باشد.

اگر پوست بسیار حساسی از لحاظ کبود شدگی داشته باشید و مکش بیش از حد مورد نیاز تنظیم شده باشد، ممکن کبودی را به صورت بسیار جزئی تجربه کنید اما این کبودی زودگذر است.

 

کاربردهای میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن به طور معمول بر روی صورت استفاده می شود، با این حال، می توان از آن در اکثر مناطق بدن استفاده کرد. این ها برخی مشکلات شایع هستند که برای درمانشان از میکرودرم ابریژن استفاده می شود:

آکنه (جوش) / سرسیاه ها

میکرودرم ابریژن صورت می تواند با پاک سازی سلول های مرده پوست و مواد زائدی که می تواند منافذ را مسدود کند و منجر به التهاب و لکه شود، آکنه را کاهش دهد.

گردش خون بهبود یافته باعث می شود مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به سلول ها برسد و باعث نوسازی سریع تر سلولی شود. همچنین تولید کلاژن را تحریک می کند تا ظاهر پوست را نرم تر و انعطاف پذیر تر کند. این کار می تواند به خصوص برای کاهش سرسیاه ها موثر باشد.

دهانه سرسیاه ها می تواند توسط لایه برداری برداشته شود و همزمان مکشی که خلاء ایجاد می کند می تواند چربی سفت شده ی باقی مانده را حذف کند. در نهایت این کار می تواند اندازه منافذ را کاهش دهد، زیرا آنها دیگر با ماده ای که آنها را باز نگه داشته مسدود نیستند.

اسکار (جای) جوش

میکرودرم ابریژن همچنین می تواند راه حل برای افرادی باشد که مایل به بهبود ظاهر رد (اسکار) جوش های قبلی هستند. این روش در مورد اسکارهای سطحی بیشتر موثر است و این بهبود به دلیل بهتر شدن گردش خون و افزایش تولید کلاژن می باشد.

خطوط ظریف و چروک ها

میکرودرم ابریژن برای کاهش خطوط ظریف و چروک ها به خصوص به دلیل افزایش طبیعی تولید کلاژن، می تواند بسیار موثر باشد.

کلاژن روند نوسازی پوست را تحریک می کند، روندی که متاسفانه با بالارفتن سن کاهش می یابد، بنابراین افزایش این روند نوسازی می تواند باعث کاهش سن ظاهری و تاخیر در تشکیل خطوط و چین و چروک های پوست شود که خود حاصل اصلاح مکرر و آسیب های خورشیدی است.

اسکار ( بافت جوشگاهی)ا

میکرودرم ابریژن می تواند به بهبود ظاهر بسیاری از انواع مختلف اسکار، مانند انواعی که ناشی از آکنه هستند (همانطور که در بالا ذکر شد)، جراحی و یا تصادفات، کمک کند.

با وجودی که برای درمان اسکار ها و حصول نتایج مورد نظر می توان از روش های دیگری هم استفاده کرد، ولی میکرودرم ابریژن می تواند بدون درد و یا داشتن زمان نقاهت طولانی که ممکن است برای سایر درمان ها وجود داشته باشد، بهبود قابل ملاحظه ای را ارائه دهد.

اسکار ها اغلب از لحاظ شکل نامنظم هستند و پوستی که آنها را احاطه کرده می تواند نازک و پررنگ باشد که ممکن است اسکار را بیشتر هویدا کند.

میکرودرم ابریژن می تواند در اطراف لبه های نامنظم اسکار ها کار کند و حتی بر ظاهر پررنگ آن تاثیر داشته باشد. پوست همچنین از بهبود گردش خون که باعث ترمیم و تحریک تولید کلاژن می شود، بهره مند می گردد.

اسکار ها را می توان در کمتر از ۸ هفته از شروع روند ایجاد اسکار درمان کرد، اما مهم است که فاصله زمانی کافی بین درمان ها را رعایت کنید تا به پوست اجازه بازیافت دهید. مطالعات نشان داده اند که می تواند سه ماه پس از شروع درمان، بهبود قابل توجهی در اسکار ها آشکار شود.

استرچ مارک (ترک های پوستی)

استرچ مارک ها، اسکارهایی هستند که در لایه درمیس (لایه عمقی) پوست ایجاد می شوند. این امر باعث می شود که درمان آنها دشوار باشد، با این حال، میکرودرم ابریژن از طرق مختلف به بهبود ظاهر این ترک های پوستی کمک می کند.

میکرودرم ابریژن باعث تولید کلاژن و الاستین می شود که به حفظ انعطاف پذیری پوست کمک می کند و همچنین گردش خون را بهبود می بخشد، خونی که مواد مغذی را ارائه می کند و سرعت روند ترمیم را بالا می برد. این می تواند از بدتر شدن ترک های پوستی جلوگیری کند.

میکرودرم ابریژن همچنین از طریق افزایش عمق نفوذ، باعث افزایش کارایی محصولات پوستی می شود. با استفاده از میکرودرم ابریژن همراه با محصولات موضعی، استرچ مارک ها ممکن است محو شوند.

رنگ ناجور پوست

میکرودرم ابریژن می تواند ظاهر مناطق پررنگ پوست را روشن کند. این روش می تواند سرعت جایگزینی سلول های سالم با سلول های آسیب دیده را افزایش دهد، تا احتمال ایجاد لک و پررنگی پوست کاهش یافته و همچنین کلاژن بین سلول ها تقویت کند تا قوام پوست بهتر شود.

نتایج میکرودرم میکرودرم ابریژن :

بسته به دلیلتان برای استفاده از میکرودرم ابریژن ، شما حتی ممکن است متوجه نتایج پس از اولین جلسه درمانی خود شوید. این به ویژه در مواردی است که که از این روش برای روشن شدن پوست و یا رفع جوش ها استفاده می شود. با این حال، در مورد مشکلات دیگر، قبل از اینکه شما بتوانید اثرات آن را متوجه شوید، به جلسات بیشتری نیاز خواهید داشت.

در مورد اسکارهای عمیقتر اغلب برای گرفتن بهترین نتایج بین ۵ تا ۸ درمان پیشنهاد می شود. گاهی اوقات برای تثبیت نتایج خوب شما ممکن است نیاز به جلسات درمان اضافه تری داشته باشید، اما در برخی موارد پس از چند جلسه، شما فقط نیاز به درمان مناطق کوچکی را دارید، و نه کل منطقه ای که در ابتدا تحت درمان بوده است.

اغلب نیاز به چند جلسه میکرودرم ابریژن  دارم؟

در مطب ها و کلینیک ها میکرودرم ابریژن اغلب طی دوره ای بین ۶ تا ۱۰ جلسه انجام می شود و به طور معمول فاصله جلسات با یکدیگر یک یا دو هفته می باشد. پس از جلسات اولیه، ممکن است گاه به گاه شما نیاز به یک جلسه درمان نگهدارنده برای بهتر کردن و حفظ وضعیت خوب پوستتان داشته باشید. این جلسات غالبا هر ۳ ماه یا کمتر پیشنهاد می گردد.

یک مزیت بزرگ میکرودرم ابریژن سرعت انجام کار است. بسته به منطقه تحت درمان، یک جلسه تنها ممکن است از پنج دقیقه ۳۰ دقیقه طول بکشد. این روش همچنین هم مقرون به صرفه و هم کارآمد است.

 

عوارض جانبی میکرودرم ابریژن

پس از عمل میکرودرم ابریژن ، پوست شما ممکن است کشیده و خشک شود و ممکن است طی ۲۴ ساعت کمی ضمینه صورتی داشته باشد. نگران نباشید، این را با محصولاتی مانند کرم های آفتاب سوختگی به سادگی درمان کنید و برای یک روز میک آپ نکنید. علاوه بر این، پوستتان را رطوبت رسانی کنید و از پوستتان با کاهش در معرض آفتاب آفتاب بودن و استفاده از ضد آفتاب مناسب محافظت نمایید.

اگر از دستگاه های با جریان کریستال استفاده می کنید، احتمال کمی از خطر حساسیت چشم نسبت به این کریستال ها وجود دارد. به غیر از این، عوارض جانبی دیگری وجود ندارد و تحریک چشم در طول درمان را با استفاده از محافظ چشم مناسب می توان پیشگیری نمود.

مهم است بدانیم که پس از میکرودرم ابریژن پوست خشک و نسبت به آفتاب حساس خواهد شد. برای درمان خشکی مرتبط، بعد از درمان از یک مرطوب کننده غیر کمدوژنیک (غیر جوشزا) استفاده کنید. شما همچنین باید پس از میکرودرم ابریژن برای چند روز از یک ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

 

مزایای میکرودرم ابریژن

  • می تواند اثربخشی محصولات پوستی را بهبود بخشد
  • سریع
  • عوارض جانبی ناچیز
  • بدون سوزن
  • بدون درد
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه
  • جایگزینی مناسب برای پیلینگ شیمیایی و سایر روش های لایه برداری
  • مناسب برای همه
  • بسیار موثر برای بسیاری از مشکلات پوستی

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *