هایفو بادی برای لاغری موضعی در تبریز

هایفو بادی برای لاغری موضعی

دستگاه هایفو بادی

هایفو بادی که برای لاغری و تناسب اندام انجام می گیرد؛ روشی جدید و بدون نیاز به عمل جراحی است که علاوه بر پیکرتراشی و کاهش سایز موضعی می تواند در کشیدن پوست ناحیه تحت درمان نیز موثر باشد.

برخلاف سایر روش های تناسب اندام مانند لیپوساکشن یا کول اسکالپتینگ، هایفو لاغری نیازی به هیچگونه تزریق یا ایجاد برش روی سطح پوست ندارد بلکه با استفاده از انرژی التراسوند که به ۳ عمق مختلف زیر پوست نفوذ می کند؛ در کاهش چربی موضعی بدن موثر است با توجه به مزایای بسیار زیاد هایفوتراپی مانند پایین بودن هزینه هایفو شکم در سال های اخیر هایفوتراپی شکم و پهلو با استقبال فراوانی روبرو شد.

مطمئناً زمانی که بعد از مشاهده نتایج هایفو شکم، دو تا سه سایز از چربی های موضعی کاهش پیدا می کند؛ بیماران دوست ندارند که دوباره با چربی تجمع چربی در ناحیه درمان شده مواجه شوند. بنابراین یکی از مهمترین سوالات بیمارانی که برای تناسب اندام با هایفو به کلینیک ها مراجعه می کنند؛ این است که آیا نتایج هایفو شکم ماندگار است؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است با عملکرد دستگاه هایفو و نحوه پیکرتراشی هایفو بادی آشنا شوید.

 

هایفو لاغری چگونه انجام میگیرد؟

هایفو با استفاده از انرژی آلتراسوند لایه های عمیق پوست را به طور هدفمند و دقیق تحت تاثیر قرار می دهد.

انرژی آلتراسوند بدون اینکه آسیبی به پوست وارد کند؛ از سطح آن می گذرد و در نقاط تعیین شده که زیر سطح پوست قرار دارند؛ انرژی حرارتی را متمرکز کرده و موجب آب شدن سلول های چربی می شود. به این فرایند اصطلاحاً “نقاط سوختگی میکرو” (Micro burn points) زیر سطح پوست می گویند.

ایجاد حرارت و از بین رفتن سلول های چربی پاسخ طبیعی بدن را تحریک می کند که در نتیجه به تولید کلاژن و الاستین جدید و همچنین سفت شدن عضلات و دفع چربی ها توسط سیستم لنفاتیک بدن کمک خواهد کرد.
هایفو بادی با هدف قرار دادن لایه های چربی توسط انرژی هایفو، سلولهای چربی را تخریب می کند و سپس با تحریک تولید کلاژن و الاستین در ناحیه تحت درمان به فرم دهی بدن کمک خواهد کرد.

نحوه اثربخشی هایفو، برمبنای پاسخ طبیعی بدن برای بهبود زخم هاست که موجب می شود نتایج هایفو شکم حتی بعد ا ز ۶ ماه نیز همچنان ماندگار باشد.

آیا هایفو بدن ایمن است؟

هایفوتراپی بیش از ۵۰ سال است که در درمانهای پزشکی مانند سرطان مورد استفاده قرار می گیرد. اما درصورتیکه تنظیمات دستگاه به درستی انجام نگیرد؛ عوارض جانبی هایفوشکم مانند سوختگی، تغییر رنگ پوست و باقی ماندن جای زخم مشاهده خواهد شد.

به منظور جلوگیری از مشاهده عوارض جانبی هایفو شکم حتما به متخصص متبحر و باتجربه مراجعه کنید.

متخصص دستگاه هایفو باید بتواند به نحوی تنظیمات دستگاه را تغییر دهد که فقط لایه‌های هدف در عمق مورد نظر تحت تاثیر امواج آلتراسوند قرار بگیرند.

در حقیقت امواج آلتراسوند را می‌توان مثل یک چاقوی جراحی به طور دقیق در بافت های تحت درمان متمرکز کرد به همین علت نتایج آن ایمن و رضایت بخش است.

عوارض جانبی شدید یا دوره نقاهت طولانی بعد از هایفوتراپی شکم و پهلو مشاهده نمی شود.

آیا هایفوتراپی شکم و پهلو واقعاً تأثیر گذار است؟

نتایج هایفوتراپی شکم با اثرگذاری در دو فاز تضمین شده است:

• فاز اول شامل تمرکز امواج اولتراسوند روی فیبرهای پروتئین برای کشیدن و سفت شدن پوست و همچنین بالا بردن حرارت بافت‌های چربی برای آب کردن آن‌ها طی همان جلسه هایفو است.

• فاز دوم از طریق تحریک تولید کلاژن طی ۳ تا ۶ ماه بعد از جلسه درمانی و همچنین تحریک روند خود ترمیمی بدن و دفع چربی ها از طریق سیستم لنفاتیک بدن است که حدود سه تا چهار هفته بعد از جلسه هایفوتراپی شکم و پهلو نتایج آن مشاهده خواهد شد.

با تکمیل این دو فاز درمانی نتایج هایفو شکم واقعا تاثیر گذار خواهد بود. هایفو لاغری روی عمیق ترین لایه پوست و چربی های تجمع یافته زیر آن اثر گذاشته و به این ترتیب نه تنها به کاهش چین و چروک ها و استحکام پوست کمک می کند بلکه نقش موثری در کاهش سایز موضعی بدن خواهد داشت.

کاندید مناسب برای هایفو شکم

یکی از عواملی که در پاسخ به سوال آیا نتایج هایفوی شکم ماندگار است؛ تأثیر می‌گذارد؛ انتخاب کاندید مناسب برای هایفو شکم است.

باید این نکته را در نظر گرفت که هایفوتراپی نمی‌تواند جایگزین عمل جراحی برای کاهش سایز و خارج کردن چربی ها از بدن شود. بنابراین هایفو بدن برای افرادی که دچار چاقی مفرط هستند؛ نتایج رضایت بخشی نخواهد داشت.

هایفو شکم

کاندید مناسب برای هایفو لاغری افرادی هستند که تجمع چربی جزئی در ناحیه شکم آنها مشاهده می شود و نیاز به کاهش یک تا دو سایز با روش‌های درمانی مانند هایفوتراپی دارند.

بهترین سن هایفو شکم نیز بین 30 تا 45 سال است. در این سنین متابولیسم بدن به خوبی قادر به دفع سلول های چربی است و بیمار می تواند با رعایت رژیم غذایی و ورزشی مناسب از ماندگار بودن نتایج هایفو شکم مطمئن باشد.

در صورتیکه کاندید مناسبی برای هایفو لاغری باشید؛ نتایج هایفو شکم برای زنان و مردان یکسان است.

نوع پوست افراد نیز تاثیری در نتایج هایفو شکم نخواهد داشت.

هایفو بدن برای تناسب اندام نواحی کوچک بسیار مناسب است.

معمولا افرادی که 5 تا 10 کیلوگرم اضافه وزن داشته باشند؛ بهترین کاندید هایفو لاغری شناخته می شوند.

 

هزینه هایفو شکم

هزینه هایفو شکم به تعداد جلسات درمانی مورد نیاز و میزان تجمع چربی در ناحیه تحت درمان بستگی دارد.

معمولاً توصیه می شود که دو جلسه هایفو لاغری برای کاهش سایز شکم و پهلو ها انجام گیرد.

البته نتایج هایفوی شکم تا حدودی بعد از اولین جلسه درمان و پس از ۳ تا ۶ ماه به طور کامل مشهور خواهد بود و بعد از ۱۲ تا ۱۸ ماه جلسه درمانی بعدی برای اینکه نتایج هایفو شکم ماندگار باشد تنظیم می‌شود.

با توجه به ماندگی طولانی نتایج هایفوتراپی، هزینه هایفو شکم نسبت به سایر روشهای درمانی مقرون به صرفه تر است.

آیا هایفو شکم ماندگار است؟

هایفوتراپی با استفاده از امواج آلتراسوند، نتایج رضایت بخشی برای بیماران بخصوص در زمینه لاغری و تناسب اندام دارد. نتایج هایفو بادی تا حدودی بعد از یک جلسه درمانی و به طور کامل طی ۶ تا ۸ هفته بعد از هایفوتراپی محسوس خواهد بود.

آیا هایفو شکم ماندگار است؟

یکی از مزایای هایفو شکم، تداوم مشاهده نتایج کاهش سایز طی ماههای بعد از هایفوتراپی می باشد. گاهی اوقات بیماران حتی تا شش ماه بعد از هافوتراپی شکم همچنان در حال کاهش سایز هستند.

آیا میتوان همزمان با هایفو تراپی سایر روش های پیکرتراشی بدن را نیز انجام داد؟

بله. در حقیقت هایفوتراپی را می‌توان با درمان های غیر تهاجمی مانند کول اسکالپتینگ یا اسکالپشور برای رسیدن به نتایج بهتر لاغری و تناسب اندام ترکیب کرد.

هایفوتراپی فقط با یک جلسه درمانی روی کاهش سایز بازو ها، شکم، پهلو، ران پا و هر ناحیه از بدن که چربی تجمع یافته وجود داشته باشد؛ موثر خواهد بود که می‌توان از روش هایی مانند کول تک (Cooltech) طی چند جلسه درمانی برای رسیدن به هدف مطلوب در کاهش سایز و بادی اسکالپینگ استفاده کرد و یک برنامه درمانی منظم برای رسیدن به بهترین نتیجه تنظیم نمود. البته پیش از انجام هر کدام از روشهای پیکرتراشی بدن حتما باید با متخصص مشورت نمائید.

تفاوت هایفو بادی و سایر روشهای پیکرتراشی بدن چیست؟

• هایفوتراپی فقط لایه های عمیق پوست را هدف قرار می‌دهد و برخلاف لیزر یا رادیو فرکانس که معمولاً روی لایه سوپرفیشال پوست تمرکز می کنند؛ هیچ گونه تأثیری روی سطح پوست ندارد و جای زخم یا برش باقی نمی گذارد.

• هایفوتراپی روشی بدون عمل جراحی و بدون تزریق است که علاوه بر کاهش چربی های موضعی بدن می‌تواند در کشیدن پوست و جوانسازی آن نیز موثر باشد.

• امواج آلتراسوند دستگاه هایفو تا عمق 13 میلیمتری پوست نفوذ می کنند که نسبت به سایرروشهای پیکرتراشی بدن، نفوذ بسیار بیشتری دارد و در نتیجه تاثیر آن نیز بیشتر است. به عنوان مثال در دستگاه ترماژ که از امواج رادیو فرکانس استفاده می شود نمی توان لایه SMAS پوست را تحت تاثیر قرار داد.

• هایفو شکم بدون عوارض جانبی و دوره نقاهت یا ریکاوری انجام می گیرد و برخلاف روش هایی مانند لیزر کربن دی اکسید هیچ گونه آسیبی به سطح پوست نمی رسند و خطر تغییر رنگدانه پوست بعد از هایفوتراپی شکم اصلا وجود ندارد.

 

مراحل انجام هایفو بدن

پس از اینکه اپراتور ژل مخصوص دستگاه HIFU را روی پوست مالید. هندپیس هایفو روی پوست قرار می‌گیرد و به مدت حدود دو دقیقه در یک ناحیه از بدن نگه داشته می شود.

این عمل سه بار برای هر ناحیه تحت درمان تکرار می شود. در طول درمان بیمار احتمالاً احساس کمی گرما و سوزش خواهد داشت چون امواج آلتراسوند (Ultrasound Waves) به تدریج بافت های زیرین پوست را گرم می کند تا چربی ها آب شوند. احساس لرزش یا خارش در ناحیه تحت درمان نیز کاملاً طبیعی است.

هندپیس هایفو امواج آلتراسوند متمرکز ماکرو را به طور دقیق به عمقی از پوست که توسط اپراتور مشخص شده ارسال می کند تا نکروز سلول چربی (Fat Cell Necrosis)  انجام گیرد. به همین علت برخی از بیماران نتایج دائمی و فوری کاهش چربی را بعد از هایفو شکم مشاهده خواهند کرد.

فرکانس بالای امواج آلتراسوند بسیار سریع ناحیه هدف را در سه عمق ۱۳، ۹ و ۶ میلیمتری زیر پوست بدون اینکه سطح پوست آسیبی ببیند؛ هدف قرار می دهند.

اپراتور قادر است جابجایی های هندپیس را به طور کامل کنترل کند تا سلول های چربی در ناحیه هدف به طور دقیق آب شوند و پیکرتراشی بدن طبق خواسته مشتری در نواحی مشخص شده انجام می گیرد.

نتایج واقعی هایفو شکم بعد از ۱۲ هفته زمانی که سیستم لنفاتیک بدن تمام سلولهای چربی از بین رفته را دفع کرد؛ مشاهده خواهد شد.

چگونه نتایج هایفو شکم ماندگار است؟

• با توجه به اینکه نتایج هایفو شکم چندین هفته بعد از جلسه درمانی نیز ادامه خواهد داشت و فرآیند دفع سلول های چربی توسط سیستم لنفاتیک بدن طی چند ماه آینده نیز ادامه خواهد داشت تا زمانی که رژیم غذایی سلامتی خود را رعایت کنید و تمرینات ورزشی مناسب انجام دهید؛ نتایج هایفو شکم ماندگار و پایدار خواهد ماند.

• هرچند میانگین کاهش چربی در هر جلسه درمانی هایفو لاغری در هر فردی متفاوت است و بستگی به میزان چربی تجمع یافته و همچنین پاسخ بدن به هایفوتراپی دارد؛ اما نتایج اصلی هایفوتراپی حتی تا ۴ ماه بعد از جلسه درمانی نیز مشاهده خواهد شد.

• هایفو بادی بهترین روش برای از بین بردن چربی های تجمع یافته موضعی در نواحی مختلف مانند شکم، پهلو، ران پا و غبغب است. در صورتی که درمان کاهش چربی با هایفوتراپی برای نواحی مختلف بدن انجام گرفته است؛ به منظور اینکه نتایج هایفوتراپی ماندگار باشد می توانید بعد از مشاوره با متخصص از دیگر روش های پیکر تراشی مثل بادی اسکالپینگ برای مشاهده نتایج لاغری و تناسب اندام بهتر نیز کمک بگیرید.

• با وجود اینکه یک جلسه هایفو لاغری طی ۳۰ تا ۹۰ دقیقه انجام می گیرد اما در صورت رعایت رژیم غذایی و تمرینات ورزشی مداوم نتایج هایفوی شکم دو تا سه سال نیز ماندگاری خواهد داشت.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *