هزینه و قیمت کاشت مو در تبریز

قیمت کاشت مو

قیمت دقیق کاشت مو در تبریز و تعیین هزینه آن متاسفانه قانون معینی را دنبال نمی کند و طیق تعرفه دولتی سالانه یک قیمت مشخصی برای هر گرافت تعیین می شود و هر کلینیکی بر اساس قانون عرضه و تقاضا هر منطقه به یکی از اشکال که در زیر توضیح داده می شود قیمت می دهند.

بیشتر بخوانید:

جهت مشاوره رایگان و معرفی جهت انجام کاشت مو در بهترین کلینیک کاشت موی تبریز با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

هزینه کاشت مو از 8 میلیون تا 15 میلیون تومان می باشد.

عوامل موثر در تعیین هزینه کاشت مو

عوامل مختلفی در هزینه کاشت مو موثر است که باعث می‌شود این موضوع از فردی به فرد دیگر کلینیکی به کلینیک دیگر متفاوت باشد.

اطلاع از این عوامل و داشتن یک دانش مختصر درباره آن‌ها می‌تواند به شما در انتخاب درست یک کلینیک زیبایی و پرداخت هزینه بسیار کمک کند.

در ادامه به بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در هزینه کاشت مو و علت تفاوت قیمت میان روش‌ها و کلینیک‌های مختلف خواهیم پرداخت.

قیمت کاشت موی سر

1-وسعت طاسی و بانک مو

هر فرد برای اینکه بتواند کاشت موی سر و ابرو را به‌صورت موثر انجام دهد، باید یک بانک موی خوب داشته باشد.

بانک مو ناحیه‌ای از بدن است که موهای آن به دلایل مختلف نسبت به سایر قسمت‌ها مقاومت بیشتری را در برابر ریزش از خود نشان می‌دهند.

اینکه طاسی در چه ناحیه‌ای و با چه مساحتی اتفاق افتاده باشد، نوع طاسی و میزان غنی بودن و قابل‌استفاده بودن بانک مو از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده هزینه کاشت مو هستند.

همچنین این مورد در تعیین اینکه شما برای رسیدن به نتیجه دلخواه به چه تعداد جلساتی نیاز دارید، بسیار اهمیت دارد.

2-تراکم مدنظر

زمانی که برای مشاوره به نزد متخصصان کلینیک کاشت مو مراجعه می‌کنید، یکی از پرسش‌هایی که باید به آن پاسخ گویید این است که دوست دارید موهایتان تا چه حد متراکم باشد.

بدیهی است که تراکم بیشتر نیاز به تار موهای بیشتری داشته و درنتیجه هزینه بیشتری را برای شما رقم خواهد زد.

3-کلینیک زیبایی

کلینیکی که برای کاشت موی سر و ابرو به آن مراجعه می‌کنید، نقش موثری در تعیین هزینه کاشت مو دارد.

فناوری دستگاه‌هایی که در آن کلینیک برای کاشت مو استفاده می‌شوند، میزان تخصص پزشک‌های حاضر در مرکز و به‌روز بودن دانش کاشت مو مهم‌ترین عوامل در تعیین تخصص یک مرکز و به تبع آن هزینه انجام کاشت مو در آن مرکز است.

4-روش کاشت مو

روش کاشت مو مهم‌ترین عامل در تعیین هزینه کاشت موی سر و ابرو است.

کاشت مو با توجه به عوامل مختلف با روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد.

واضح است که روش‌های قدیمی‌تر به دلیل نیاز به فناوری و داشتن قدیمی، هزینه کمتری هم دارند. اما این پزشک شما است که با توجه به نوع مو، نوع طاسی، نتیجه موردنظر و وضعیت بانک مو بهترین روش کاشت مو را برای شما تشخیص خواهد داد.

روش کاشت مو

در زیر برخی موارد قیمت گذاری کاشت مو را با هم مرور میکنیم:

۱.تعیین هزینه کاشت مو بر اساس تعداد تار مو : به عنوان مثال هر ۱۰۰۰ تار موی کاشته شده را ۳۷۵ هزار تومان قیمت گذاری میکنند، پس ۱۶۰۰۰ تار مو می شود ۶/۰۰۰/۰۰۰ تومان. ( این روش اغلب دقیق نبوده و به صورت تقریبی محاسبه می شود )

۲.تعیین هزینه کاشت مو بر اساس تعداد گرافت مو : این روش قیمت گذاری اصولی تر به نظر میادو یک روش دقیق و کاملا قابل شمارش و قابل قبول برای بیمار می باشد .

 

عواملی که بر هزینه کاشت مو تاثیر به سزایی دارند:

مهم‌ترین عامل مؤثر بر هزینه پیوند موی طبیعی، میزان طاسی یا سطح ریزش مو در سر بیمار می‌باشد. پس هر چقدر سطح محل پیوند مو بزرگ‌تر باشد، هزینه آن هم بیشتر خواهد بود.

اصولاً هزینه پیوند مو بر اساس تعداد گرافت‌های مو مورد نیاز برای پوشش کامل سطح طاسی تعیین می‌شود. علاوه بر آن، کیفیت کار، تجربه و اعتبار پزشک نیز موجب افزایش هزینه کاشت مو خواهد شد.

زیاد بودن سطح طاسی در برخی از افراد تعداد جلسات پیوند مو را افزایش داده و همین امر موجب افزایش قیمت پیوند مو می گردد.

گاهی برخی افراد به دلیل افزایش قیمت کاشت مو تمایل دارند عمل پیوند مو را در جلسات کمتر (یک جلسه) انجام دهند که نقش بسزایی در کاهش هزینه پیوند مو دارد.

اما این نکته را نباید فراموش کنید که پیوند مو یک عمل زیبایی محسوب میشود و با کمال تاسف بیمه ها مخارج آن را پوشش نمی دهند.

به همین دلیل قیمت کاشت مو و هزینه تقریبی آن عمل با توجه به رزومه کاری و تجربه پزشک متخصص، فرق دارد و هیچ گاه نباید کیفیت را فدای قیمت پایین کرد.

هزینه پرداختی بیمار دربردارنده دستمزد پزشک، هزینه اتاق عمل، تعداد گرافت های کاشته شده برای هر بیمار، داروها و لوازم مصرفی است.

کاشت مو، به صرفه ترین روش درمان طاسی و ریزش شدید موی سر

کاشت مو ممکن است هزینه زیادی را داشته باشد. اما تصور کنید که شما از مشکل ریزش موی شدید رنج میبرید و در معرض طاسی قرار دارید.

هزینه هایی بسیاری را در طول چندین سال صرف خرید دارو و شامپوهای مختلف می نمایید تا روند ریزش را کاهش دهند.

متاسفانه بلافاصله پس از قطع مصرف ، ریزش مو افزایش می یابد ، در این دوران نه تنها نتوانسته اید ریزش موی خود را درمان کنید بلکه بخش بسیار زیادی از موی خود را از دست داده اید و ظاهرتان کیفیت و زیبایی سابق را از دست داده است.

در این صورت خواهید دید که پیوند مو در مقابل درمان دارویی نتایج بهتری و هزینه مناسبتری دارد و در قبال آنچه شخص بدست می‌آورد (زیبایی، جوانی، اعتمادبه‌نفس…) واقعاً به صرفه و قابل توجه است.

 

هزینه کاشت مو در سایر کشورهای جهان

کشورهای مختلفی در دنیا هستند که به دلیل داشتن دستگاه‌ها و دانش لازم کاشت مو، این عمل را برای شهروندان بومی خود و توریست‌ها انجام می‌دهند.

ترکیه نیز یکی از این کشورها است که توانسته از طریق گردشگری سلامت درآمد خوبی به دست آورد. کاشت مو نیز یکی از برنامه‌های این کشور برای جذب توریست‌هایی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و انگلیس است.

بیشتر توریست‌های اروپایی به دلیل کیفیت بالای خدمات و قیمت مناسب برای کاشت مو به ترکیه مراجعه می‌کنند. هزینه تقریبی کاشت مو در این کشور برای یک دوره کامل حدود ۲۵۰۰ دلار است.

ارزان‌ترین کشور در جهان برای انجام عمل‌های کاشت مو، هندوستان است.

هزینه‌این کار در هندوستان حدود ۱۰۰۰ یورو است. اما این هزینه بدون در نظر گرفتن هزینه‌های موردنیاز برای رفت‌وآمد و اقامت برآورد شده است.

اگر این موارد در احتساب قیمت کاشت مو در هند لحاظ کنیم، احتمالا مجبور خواهیم جمله اول این پاراگراف را حذف کنیم.

از سوی دیگر شفاف نبودن کیفیت خدمات درمانی نیز باعث شده که هند نتواند به‌عنوان یکی از کشورهای معتبر در این حوزه شناخته شود.

لهستان با حدود ۱۵۰۰ یورو ارزان‌ترین کشور در اروپا برای کاشت مو است. اما برخلاف هند این ارزانی نمی‌تواند دلیلی بر کم بودن کیفیت کار باشد. چراکه پزشکان آمریکایی در این کشور مراکزی را برای کاشت مو احداث کرده‌اند.

اگر یک شهروند آمریکایی قصد کاشت مو را داشته باشد، باید پس‌اندازی در حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار را برای این کار جمع کند. به همین دلیل آمریکا به‌عنوان گران‌ترین کشور در زمینه انجام خدمات کاشت مو شناخته می‌شود.

در سایر کشورهای اروپایی نیز میانگین قیمت کاشت مو بین ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو است. در انگلیس هزینه کاشت مو ۵ تا ۱۰ هزار پوند است.

 

دلیل کم بودن هزینه کاشت مو در ایران نسبت به سایر کشورها

کم بودن هزینه کاشت مو در ایران دلیلی بر کم بودن کیفیت خدمات نیست. بلکه این کمتر بودن هزینه کاشت مو در ایران به دلیل تعدد مراجعات برای کاشت مو و رقابتی شدن این موضوع در میان کلینیک‌های زیبایی است.

درواقع بالا بودن تعداد کلینیک‌های زیبایی در ایران باعث شده که کاهش هزینه و بالا بردن کیفیت کاشت مو و خدمات مختلف زیبایی به یک میدان رقابت برای متخصصان خبره این حوزه تبدیل شود.

این رقابت سالم در میان متخصصان و کلینیک‌های زیبایی باعث شده که روزبه‌روز بر کیفیت خدمات افزوده شده و درعین‌حال این خدمات با قیمت بسیار مناسبی ارائه شوند.

در کنار این‌ها کلینیک‌هایی وجود دارند که با سوءاستفاده از این بازار داغ با اعلام هزینه‌ای بسیار کمتر نسبت به سایر کلینیک‌ها، متقاضیان ناآگاه را به دام خود می‌اندازند.

به همین دلیل لازم است که پیش از مراجعه به یک مرکز برای انجام کاشت موی سر یا ابرو، از معتبر بودن آن مطمئن شوید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *