دستورات و آمادگي هاي لازم قبل از انجام كاشت مو


دستورات و آمادگي هاي لازم قبل از انجام كاشت مو شامل موارد زیر است:

1-از حدود یک ماه قبل از عمل حتی الامکان از مصرف سیگار ، قلیان و پیپ خودداری نمایید

2-از حدود ده روز قبل از عمل از مصرف کپسول ها و قرصهای حاوی ویتامین E پرهیز نمایید.

3-از ده روز قبل از عمل از مصرف اسپیرین یا هرگونه داروی حاوی آسپیرین ، همچنین از مصرف دارو های ضد انعقاد خون نظير وارفارین و … به شدت پرهیز نمایید. در غیر این صورت به دلیل احتمال خونریزی شدید عمل شما لغو خواهد شد.

4-از یک هفته قبل از عمل از مصرف هر نوع مشروبات الکلی پرهیز نمایید.

5- از یک هفته قبل از عمل در صورت مصرف هر نوع دارو ، انواع ویتامین ها و مکمل های غذایی ، ترکیبات درمانی گیاهی (نظیر انواع عرقیجات ، چای سبز و سفید و …) و یا معدنی حتماً پزشک خود را آگاه سازید زیرا ممکن است نیاز به قطع مصرف آنها و جایگزین نمودن آنها با دارو های دیگر باشد.

6-در صورتیکه در شهر دیگری ساکن هستید طوری برنامه ریزی نمایید که شب قبل از عمل در محلی نزدیک کلینیک به سر ببرید .

توجه داشته باشید هرگونه تأخیر در روز عمل ممکن است سبب موکول شدن عمل شما به زمان دیگری شده و علاوه بر آن خسارتی بابت لغو عمل از شما دریافت گردد.

شما بایستی تا حدود 24 ساعت پس از انجام عمل به منظور معاینات لازم در دسترس باشید و پس از این زمان می توانید برای برگشت خود برنامه ریزی نمایید. در واقع شما بایستی از شب قبل از عمل تا حدود 24 ساعت پس از عمل را در شهر محل عمل بمانید.

7-اگر از داروهای مسکن و خواب آور ، آنتی هیستامین ، فنوتیازین ، کلرپرومازین ، تیوریدازین ، تری فلئوپرازین ، پرومتازین ، پرفنازین و … استفاده می نمایید بایستی در مورد ادامه مصرف آنها از یک هفته قبل از عمل با پزشک جراح پیوند مو مشورت نمایید.

8- از یک هفته قبل از عمل مصرف داروی ایندرال (پروپرانولول) و داروهای مشابه مجاز نمی باشد.

9-استفاده از مانیوکسیدیل و محلول های مشابه بهتر است از حدود یک هفته قبل از عمل قطع گردد. استفاده مجدد از این محلول ها پس از عمل با تجویز و نظر پزشک جراح پیوند مو آغاز می گردد.

10-از یک روز قبل از عمل از مصرف دارو های مسکن و ضد التهاب غیر استروئیدی شامل بروفن (Advil) ایندومتاسین ، دیکلوفناک ، ناپروکسن ، پیروکسیکام و نظیر آنها خودداری نموده و مصرف آنها را قطع نمایید.

11-شب قبل از عمل به خوبی استراحت نمایید.

12- روز عمل قبل از حرکت به سمت کلینیک سر خود را با شامپو کاملاً شسته و تمیز نمایید.

13- اولين دوز آنتی بیوتیک خود را طبق دستور پزشک یک ساعت قبل از حرکت همراه با صبحانه یا ناهار مصرف نمایید.

14- بسته به اینکه زمان عمل شما صبح و یا بعدازظهر باشد قبل از عمل حتماً صبحانه و یا ناهار سبک میل نمایید. اگر به هر دلیل در انجام عمل شما از روش sedation (استفاده از داروهای مسکن داخل وریدی تحت نظر متخصص بیهوشی) استفاده می شود بایستی در زمان عمل ناشتا باشید. در این مورد پزشک به شما دستورات لازم را خواهد داد.

15- اگر به پنی سیلین ، سفالکسین ، اریترومایسین و یا هر داروی دیگری حساسیت دارید حتماً پزشک خود را آگاه سازید.

16- روز عمل از پوشیدن لباسهایی چون تی شرت که نیاز به درآوردن از ناحیه سر دارند اجتناب کنید.

17- به دلیل اینکه حین عمل از داروهای تأثیرگذار بر روی هوشیاری استفاده می شود شما تا 24 ساعت پس از عمل مجاز به رانندگی نمی باشید . بنابراین برای بازگشت خود برنامه ریزی لازم را انجام دهید.

18-در مورد چگونگی کوتاه نمودن مو ها بسته به روش انجام عمل و منطقه مورد نظر اطلاعات لازم به شما داده خواهد شد .شما می توانید تا روز قبل از عمل از رنگ مو استفاده نمایید. ضمناً در صورتی که اکثریت مو های شما به خصوص در نواحی بانک مو (پشت سر و اطراف گوش ها) سفید است بهتراست شب قبل از عمل مو های خود را رنگ نمایید.

19-اتاق های عمل ما مجهز به سیستم های صوتی ، تصویری می باشند . شما می توانید CD موزیک یا فیلم دلخواهتان را به همراه بیاورید.

بیشتر بخوانید:

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *