اندولیفت صورت و بدن در تبریز


اندولیفت صورت و بدن

یکی از جدیدترین روش های جوانسازی پوست صورت و بدن، روش اندولیفت با لیزر می باشد که به درمان افتادگی و شل شدگی نواحی مختلف بدن کمک می کند.

همه چیز درباره اندولیفت صورت؛ روش زیبایی و جوانسازی

اندولیفت یکی از جدیدترین روش های جوانسازی پوست صورت و دیگر بخش های بدن است که نسبت به جراحی لیفت، حداقل تهاجم، خطرات و عوارض را دارد.

در اندولیفت از تکنولوژی لیزر استفاده می شود و نیازی به ایجاد برش و بخیه زدن نیست، به همین خاطر این روش طرفداران خاص خود را دارد.

جهت مشاوره رایگان و انجام لیفت صورت و بینی با نخ در کلینیک تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید. 

آدرس کلینیک تبریزپوست: شهرک پرواز-روبروی کلانتری 20- ساختمان 7 آسمان-طبقه 4

توجه: در کلینیک تبریزپوست اندولیفت انجام نمی شود و مطالب جنبه اطلاع رسانی دارد.

اندولیفت چیست؟

اندولیفت یکی از اقدامات زیبایی و لیزر است که آن را در بافت های اندو و از طریق داروی بی حسی (در بعضی مواقع) انجام می دهند. لیزر از طریق اندولیفت، توسط سازمان غذا و دارو به تایید رسیده است.

اندولیفت اهداف چندگانه دارد، از جمله مدل سازی هایی در لایه های عمیق و مدلسازی های مصنوعی روی پوست، تغییر تناژ پوست، تحریک کلاژن سازی در صورت نیاز و کاهش چربی اضافه.

اندولیفت باعث سفت شدن پوست یا به عبارت دیگر کاهش شل شدگی و افتادگی پوست می شود و این کار از طریق افزایش کلاژن سازی و فعالیت های سلولی پوست اتفاق می افتد.

سفت شدن پوست از طریق اندولیفت، بستگی به امواج لیزر و تعامل با نور لیزری دارد که استفاده می شود و همیشه دو هدف اصلی را دنبال می کند و آن هم چیزی نیست جز آب و چربی پوست.

اندولیفت برای پوست کجای بدن و صورت مناسبه؟

درمان اندولیفت معمولاً در نواحی زیر کاربرد بیشتری دارد:

  • گردن
  • آرواره ها
  • کناره های بینی
  • افتادگی پلک

این فرآیند همچنین برای نواحی انتخابی در بدن انجام می شود و هم خانم ها و هم آقایان میتوانند از آن استفاده کنند.

اندولیفت را به غیر از صورت و گردن بر روی اجزای دیگر بدن مانند باسن و ران پا و… به کار برد. بطور کلی در همه قسمت های بدن که افتادگی یا شلی پوست دارد، آندولیفت تاثیر دارد.

می توان همزمان از اندولیفت و هم از روش های دیگر جوانسازی پوست استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

اندولیفت چگونه عمل می کند؟

اندولیفت لیزر درمانی کم تهاجمی است که به منظور لیفتینگ یا بالابردن اجزای صورت انجام می شود و در آن نیازی به برش، بی هوشی، بخیه و بستری شدن نیست.

در دستگاه اندولیفت از لیزری با طول موج 1470 نانومتر استفاده می گردد که این پرتوی لیزری، نور مادون قرمز یا فرو سرخ محسوب می شود.

اندولیفت

در اندولیفت، لیزر با استفاده از فیبرهایی به ضخامت یک تار به زیر پوست فرستاده و به بافت های عمقی تابیده می شود. طول موج این لیزر بیشترین اثر را روی آب و چربی های موجود در بافت پوست دارد و سبب سفت شدن پوست می شود.

لیزر با ایجاد شرایط خاصی در لایه ی میانی پوست، باعث القای تولید و بازآرایی کلاژن های پوست می شود. اندولیفت سبب تحریک و فعال شدن واکنش های سوخت و سازی در ماتریکس خارج سلولی شده و سبب بهبود وضعیت زیبایی و شادابی پوست می شود.

در اثر برخورد امواج لیزر با بافت های بدن، انرژی نوری به انرژی گرمایی تبدیل می شود. با گرم شدن بافت، بدن تلاش می کند تا دمای بافت را کاهش بدهد که این کار را با رگ زایی و افزایش خونرسانی انجام می دهد. به این ترتیب غذارسانی به پوست بهتر شده و ترمیم پوستی اتفاق می افتد.

در اندولیفت؛

فیبر های اپتیکال در کناره ها و گوشه ها برش داده می شوند و طراحی هایی روی فیبر اپتیکال ایجاد می گردد و از طریق انرژی که امواج لیزر دارد، وضعیت پوست را بهبود می بخشند.

البته اندولیفت به صورت کلی بدون بی حسی انجام می شود اما اگر قرار باشد درمان در نواحی حساس انجام شود، ممکن است بی حسی هم توسط اپراتور صورت بگیرد که معمولاً این بی حسی از طریق لیدوکایین است.

ویژگی های اندولیفت طبق پارامترهای زیر متفاوت است

ویژگی های اندولیفت معمولاً با توجه به نقص های صورت، نگرانی ها و درخواست هایی که بیمار دارد و طبق پارامترهای زیر متفاوت است:

  • ضخامت فیبر اپتیکال
  • قدرت جریان انرژی انتقال یافته به فیبر اپتیکال
  • مدت زمان ضربه یا تکانش لیزر
  • جریانی که در آن انرژی با بافت ارتباط برقرار می کند.
  • عمقی که در آن فیبر اپتیکال در بافت جابجایی پیدا می کند.

فواید اندولیفت

  • بدون ایجاد برش است.
  • امنیت بالا و عوارض کمی دارد.
  • نسبت به سایر روش های لیفتینگ صورت هزینه کمی دارد.
  • بدون خونریزی و ایجاد خونمردگی انجام می گردد.
  • اندولیفت سریع انجام می شود مثلا برای بخش کوچکی از صورت در حد 10 دقیقه و برای کل صورت حدوداً نیم تا یک ساعت زمان می برد.
  • اندولیفت کاملاً سرپایی بوده، بدون نیاز به بی هوشی و همچنین بدون ایجاد برش انجام می شود.
  • آندولیفت باعث تحریک کلاژن سازی و بازآرایی اسکلت پوستی شده که موجب جوانسازی پوست می شود.
  • روش آندولیفت اثرات نسبتاً بلند مدتی دارد.

تفاوت اندولیفت و لیزر لیپولیز

در لیزر لیپولیز از لوله ی فلزی باریک (کانولا) استفاده می شود اما در روش اندولیفت از میکروفیبر بسیار نازکی استفاده می شود. قطر میکروفیبر 200 یا 300 میکرون یعنی به اندازه ی ضخامت یک نخ خیاطی نازک است.

آندولیفت در چند جلسه درمانی باید انجام شود؟

پزشک با توجه به شرایط پوست شما تعیین می کند که به چند جلسه ی درمانی نیاز دارید اما در بیشتر موارد یک جلسه ی درمانی کافی است. در صورت نیاز به بهبود نتایج اندولیفت ، در طول یک سال آینده می توانید یک جلسه ی درمانی دیگر هم داشته باشید.

زمان بهبودی پس از آندولیفت

آندولیفت زمان بهبودی کوتاهی دارد و شما پس از 2 روز می توانید به فعالیت روزمره خود بازگردید.

در جراحی لیفت صورت، 2 هفته ای طول می کشد تا بتوانید نتایج اولیه درمان را ببینید اما در آندولیفت درمان بلافاصله قابل مشاهده است.

مراقبت های پس از انجام اندولیفت

  • برای جلوگیری از تورم و کوفتگی احتمالی محل اندولیفت شده از کمپرس یخ استفاده نمایید.
  • پس از انجام اندولیفت از مصرف دخانیات و قرص های رقیق کننده خون مانند وارفارین و اسپریم بمدت سه شبانه روز اجتناب کنید.
  • پس از انجام اندولیفت از آرایش کردن غلیظ حداقل بمدت 24 ساعت خودداری نمایید.
  • بعد از انجام اندولیفت داروهای تجویز شده توسط پزشک را مرتب و بموقع وسرساعت بخورید.

ماندگاری و دوام اندولیفت

روش اندولیفت بطور میانگین حداقل بین 3سال ماندگاری کامل دارد یعنی نسبت به سایر روش های جوانسازی پوست دوام و ماندگاری بیشتری دارد.

عوارض جانبی اندولیفت

روش اندولیفت، روشی کم تهاجمی است و عوارض بسیار کمی دارد. از عوارض طبیعی اندولیفت می توان به تورم، قرمزی یا کبودی اشاره نمود که پس از چند روز کاملاً ناپدید می شوند.

هزینه اندولیفت

هزینه اندولیفت توسط پزشک متخصص شما تعیین می شود و با توجه به تشخیص ایشان متغیر است و به ناحیه ی تحت درمان و میزان ترمیم مورد نیاز و طول مدت درمان بستگی دارد.

توجه: این مطالب جنبه اطلاع رسانی دارد و در کلینیک تبریزپوست انجام نمیشه.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *