میکروبیلدینگ مو در تبریز

میکروبیلدینگ مو در تبریز

میکروبیلدینگ مو

در دنیای مدرن و پیشرفته امروز که همه چیز برای زیبایی فراهم است، میکروبیلدینگ نیز در نوبه خود به عنوان یک تقویت کننده جهت رویش مو و زیاد کردن حجم آن از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

اگر تا امروز از ریزش موی خود نگران بودید و تصور کردید که دیگر موهای پر پشت قبل خود را ندارید، این خبر خوشایند به شما داده می شود که میکروبیلدینگ به عنوان رشد دهنده و افزایش حجم مو تمام مناطق خالی سرتان را پوشش خواهد داد.

میکروبیلدینگ مو یک محرک برای رویش مجدد مو است و تاکنون مراکز معتبر زیادی در کشور با انجام این پروژه توانسته اند رضایت مشتریان خود را جلب نمایند.

اگر می خواهید بدانید میکروبیلدینگ چیست؟ ویژگی های میکروبیلدینگ مو کدام است، موثرترین روش های درمان ریزش مو چیست؟و یک نگاه هوشمندانه به تفاوت میکروبیلدینگ و دیگر متدها داشته باشید و طریقه انجام میکروبیلدینگ را دریابید، تا پایان این مقاله سودمند در کنار ما باشید.

خیلی از آقایان یا خانم ها در سنین جوانی بنا به دلایل مختلفی دچار ریزش مو می شوند.

تعداد زیادی از افرادی که موهای کم پشتی دارند و یا به سرعت دچار ریزش مو می شوند به دلیل عوامل ژنتیکی است. هرچند دیگر مسائل همچون افسردگی، شرایط شغلی، رعایت نکردن بهداشت مو و … نیز بی تاثیر نیست.

اما پیشرفت علم هیچ وقت توقف نداشته و به سرعت به جلو حرکت می کند. وجود ابزار وسایل پیشرفته ساخته دست بشر تا به اکنون توانسته است در مورد بدن به ویژه زیبایی پوست و مو اثرات زیادی فوق العاده ای به جا بگذارد. یکی از این روش ها و دستگاه های مدرن، میکروبیلدینگ است.

همانطور که در تعریف میکروبیلدینگ مو چیست؟ ذکر کردیم میکروبیلدینگ یک متد موثر و پیشرفته برای رشد مجدد و تقویت ریشه مو است.

میکروبیلدینگ مو یک معجزه گر و زیبا کننده است. چرا که مو می تواند در شادابی، جوانی و زیبایی شما تاثیرگذار باشد. این روش نه تنها برای مو بلکه برای نقاط مختلف پوست و ابرو به کار می رود.

بیشتر بخوانید:

طریقه انجام میکروبیلدینگ مو

طریقه انجام میکروبیلدینگ استفاده از طریق سوزن های بسیار ریز و مجهز توسط متخصصان زیبایی پوست و مو در نواحی کم پشت و بدون موی کف سر و اطراف پیشانی است.

این نوع سوزن ها دارای ضخامت ۰٫۲۵ میلی متر تا ۳ میلی متر هستند و محل قرارگیری آن ها بر روی پایه هایی فیکس است.

میکروبیلدینگ مو به کمک درمارولر می تواند به خوبی به درمان ریزش مو کمک کند.

میکروبیلدینگ یک تحریک کننده قوی در برآمدگی های بسیار ریز سر است که مو از آنجا رشد می کند. هر آنچه که سلول مو برای رشد نیاز داشته باشد میکروبیلدینگ انجام می دهد.

طریقه انجام میکروبیلدینگ مو

بی حسی موضعی که پزشک به ناحیه مورد نظر می زند به تسکین دردهای ناچیز حاصل از سوزن می انجامد.

زمان بندی این کار بسته به مقدار سطح سر و موضع مورد نظر، متفاوت است ولی در نهایت ۳۰ دقیقه به طول می انجامد.

ضربات ریز و تخصصی که پزشک متخصص پوست و مو به ناحیه سر وارد می کند درد ناچیزی را ایجاد می کند که نشان دهنده تاثیر میکروبیلدینگ مو بر سر است.

بسیاری از روش ها که جهت تقویت یا درمان ریزش مو انجام می گیرد موجب درد شدید در سر، جای زخم خواهد بود.

اما در روش درمان ریزش مو با میکروبیلدینگ به دلیل اینکه به قسمت های میانی پوست سر ضربه وارد می شود زخم های سطحی کف سر به راحتی و در مدت زمان کمی با ترشح کلاژن بهبود کامل پیدا می کند.

همچنین دستگاه هایی هستند که در مدت زمان کمی موجب رشد مو می شوند اما به سرعت مجددا ریزش پیدا می کنند. اما میکروبیلدینگ به عنوان متدی نوپا و پرطرفدار ثابت کرده است که بعد از درمان مانا و پایدار خواهد ماند.

ویژگی های میکروبیلدینگ مو

زیبایی مو و داشتن موهای پرحجم و مقاوم آرزوی هر شخصی است. طی دهه اخیر روش های مختلفی جهت رویش مجدد مو استفاده شده است و امروزه میکروبیلدینگ توانسته تراز اول عامل موثر درمان ریزش و تقویت مو را به خود اختصاص دهد. علاوه بر ایجاد زیبایی این روش برای درمان بسیاری از عارضه های پوستی همچون آلوپسیما مفید است.

این عارضه که به دلیل یک شوک عصبی یا ضعف سیستم ایمنی بدن به طور ناگهانی به طور سکه ای در سر ایجاد می شود، به کمک میکروبیلدینگ رفع می گردد.

ویژگی های میکروبیلدینگ مو بسیار زیاد است که در این قسمت به چندی اشاره می کنیم:

  • درمان سریع ریزش مو
  • تقویت و حجیم کردن مو
  • افزایش ضخامت موها
  • ایجاد کلاژن در نواحی پوست سر
  • استفاده از سوزن های بسیار کوچک و محرک
  • ایجاد سلول بنیادی در قسمت جمجمه
  • جاذب موادی همچون ماینوکسیدیل
  • تحریک کننده سریع رویش مو و جلوگیری از ریزش آن
  • درمان آلوپسیای هورمونی
  • محبوبیت بسیار به دلیل تاثیرگذار بودن در درمان
  • قیمت مناسب

مراقبت بعد از درمان ریزش مو با میکروبیلدینگ مو

قبل از پرداختن به روش های مراقبتی بعد از میکروبیلدینگ مو خاطر نشان می کنیم که جبران ریزش مو با میکروبیلدینگ، یک درمان دائمی است و کسانی که با تشخیص متخصص پوست و مو با این روش به تقویت و جبران ریزش مو دست می زنند از هر جهت خیالشان آسوده باشد.

تا قبل از شناخت کامل میکروبیلدینگ افراد زیادی کاشت مو را به عنوان درمان همیشگی ریزش مو در نظر می گرفتند. این کار موجب صرف هزینه بسیار زیادی می شد و ممکن بود حتی در بسیاری مواقع جوابگو نباشد. اما میکروبیلدینگ مو علاوه بر تاثیر بسزایی که در رشد دائمی مو دارد دارای هزینه های بسیار پایین تری است.

بر همین اساس برای پاسخ گرفتن بهتر این روش بهتر است به مراقبت های توصیه شده توسط پزشک عمل شود.

برخی از این مراقبت ها عبارتند از :

  • استفاده از شامپوهای مخصوص بنا به نظر متخصص
  • استفاده از ضد آفتاب در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب
  • به کار بردن کلاه مناسب بدون اعمال فشار به کف سر
  • استفاده از مواد مراقبتی طبیعی توصیه شده متخصص بعد از دو روز
  • خوردن به موقع آنتی بیوتیک ها
  • آبرسانی دقیق به پوست سر
  • پرهیز از شنا در مدت زمان سه روز
  • پرهیز از رژیم های غذایی نامناسب و سخت
  • داشتن آرامش و دوری از استرس و هیجان های شدید

طبیعتا بعد از گذشت زمان کمی با رعایت تمام مواردی که متخصص برای شما در نظر می گیرد شاهد رشد موی خود خواهید بود و از داشتن مویی زیبا و مقاوم وحجیم لذت می برید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *