کرایولیپولیز برای لاغری موضعی

انجام کرایولیپولیز

کرایولیپولیز

در روش کرایولیپولیز سلول‌های چربی طوری سرد می‌شوند که بدن قادر می‌شود آن‌ها شکسته و دفع کند.

در این روش رسوبات چربی‌های ناخواسته به شیوه‌ای کنترل شده و غیرتهاجمی شکسته می‌شوند تا بهبود کنترل شده فرم بدن امکان‌پذیر شود.

قرارگیری در معرض دماهای پایین باعث می‌شود که بافت چربی زیر جلدی، بدون آسیب رسیدن به بافت‌های اطراف، نابود شود.

کرایو لیپولیز یک جایگزین غیرجراحی برای عمل جراحی لیپوساکشن است.

جهت مشاوره رایگان و انجام خدمات زیبایی در مرکز زیبایی تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید: لاغری شکم با نخ 

روش عملکرد و انجام کرایولیپولیز

۱- بعضی چربی‌ها با تمرین و رژیم غذایی از بین نمی‌روند.

۲- با روش کرایو لیپولیز (یا کول‌اسکالپتینگ) سلو‌ل‌های چربی شناسایی شده و تا دماهایی که باعث مرگ آن‌ها می‌شود سرد می‌گردند.

۳- از آنجا که لیپید موجود در سلول‌های چربی در دمایی بالاتر از آب موجود در انواع سلول‌های دیگر بلوری (منجمد) می‌شود، هیچ آسیبی به عصب‌ها یا بافت‌های دیگر وارد نمی‌شود.

۴- بعد از درمان، سلول‌های چربی وارد یک زنجیره مرگ آپوپتیک شده و به تدریجی طی چند هفته یا چند ماه توسط سیستم ایمنی بدن دفع می‌شوند.

۵- ضخامت لایه چربی به طور چشمگیری کم می‌شود.

۶- کاهش ضخامت لایه چربی در ناحیه مورد هدف قرار گرفته باعث بهبود ظاهر پهلو‌ها می‌شود.

برای انجام درمان، یک کنداکتور مخصوص روی منطقه مورد نظر بدن قرار داده می‌شود و بافت زیر جلدی با استفاده از تکنولوژی مکش بالا آورده می‌شود، و پس از آن بافت چربی با تکنولوژی سرمادهی انتخاب شده سرد می‌شود.

با استفاده از سرمادهی سریع بافت زیر جلدی تخریب می‌گردد. سلول‌های چربی موجود در بافت زیر جلدی حاوی مقادیر زیادی از اسیدهای چرب اشباع هستند و به همین دلیل سرما راحت‌تر بر روی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

با استفاده از این تکنیک جدید می‌توان نقطه های چربی کوچک موجود در نواحی به خصوصی از شکم، پاها و پهلو‌ها را نیز مورد هدف قرار داد.

پس از درمان، متابولیسم طبیعی بدن سلول‌های چربی تخریب شده را به تدریج از طریق کلیه‌ها و کبد دفع می‌کند. اولین نتایج درمان بعد از ۴ تا ۶ هفته قابل مشاهده خواهد بود.

از آنجا که سلول‌های چربی به تدریج از بدن خارج می‌شوند، پوست بدن خود را با فرم جدید اندام‌هایی که لاغرتر شده‌اند تطبیق داده و شل نمی‌شود. مزیت بزرگ لاغری با کرایولیپولیز این است که سلول‌های چربی بدون هرگونه آسیبی به پوست یا سایر اندام‌ها یا بافت‌های اطراف حذف می‌شوند.

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان

پس از انجام یک مشاوره پذیرش رایگان، ابتدا مشخص خواهیم کرد که این تکنیک برای مراجعه کننده مناسب هست یا نه، و پس از آن روش درمان توضیح داده شده و برنامه درمانی تهیه می‌شود.

تعداد جلسات درمانی به حجم منطقه مورد نظر بستگی دارد. به طور متوسط، برای گرفتن بهترین نتیجه به ۳ تا ۵ جلسه درمان نیاز خواهید داشت.

تنها پس از یک جلسه درمان حدود ۲۰% از سلول‌های چربی حذف می‌شوند. هر جلسه درمان با ۶ هفته فاصله از جلسه قبلی انجام می‌شود.

افراد مناسب برای استفاده از این روش

کرایولیپولیز با هدف کمک به کاهش وزن انجام نمی‌شود، بلکه هدف آن بهبود فرم بدن و حذف رسوبات چربی موضعی است.

بنابراین، این روش برای درمان اضافه وزن مناسب نیست.

کرایولیپولیزر دقیقاً برای کسانی مفید است که با وجود انجام تمرینات شدید جسمانی نمی‌توانند از دست چربی‌هایی مانند چربی‌های پهلو خلاص شوند.

اگر با وجود گرفتن رژیم و انجام تمرینات ورزشی، در چنین قسمت‌هایی از بدنتان تغییری صورت نمی‌گیرد، کرایولیپولیز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

در طول یک دوره می‌توان ۳ تا ۵ سانتی‌متر از چربی‌ها را به طور دائم حذف کرد. بنابراین، برای کسانی که با وجود داشتن یک سبک زندگی سالم، نقاطی از چربی دارند که می‌خواهند از دستشان خلاص شوند،

این روش یک گزینه درمانی سریع، بدون درد و نسبتاً ساده خواهد بود.

البته افرادی که از طریق رژیم گرفتن در حال کاهش وزن هستند نیز می‌توانند از کرایولیپولیز برای شکستن راحت‌تر چربی‌های اضافی استفاده کنند.

به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که برای کم کردن وزن به انجام تمرینات ورزشی و یک رژیم غذایی سالم نیاز دارید، چرا که کرایولیپولیز به کوچک کردن نواحی به اصطلاح مشکل‌دار بدنتان کمک می‌کند.

مزایای کرایولیپولیز

  • در یک زمان می‌توان چند ناحیه از بدن را درمان کرد
  • می‌توانید دقیقاً همان ناحیه مورد نظرتان را لاغر کنید
  • یک دوره درمان شامل ۳ تا ۵ جلسه است
  • مؤثر بودن آن ثابت شده است
  • کیفیت پوست را بهبود می‌دهد
  • ۴ تا ۶ هفته پس از اولین جلسه درمان نتایج قابل توجهی به دست می‌آید
  • درمان به این روش کاملاً بدون درد است
  • بعد از درمان به مرخصی از کار یا استراحت نیاز نیست
  • این درمان از خارج از بدن انجام شده و غیرتهاجمی است
  • می‌توانید با نتایجی سریع به روشی سالم لاغر شوید
  • سلول‌های چربی به روشی طبیعی توسط بدن دفع می‌شوند
  • درمان به این روش ایمن و بدون احتمال هرگونه عوارض کرایولیپولیز ناخوشایند است
  • نتیجه کار اندامی جذاب و خوش فرم است
  • جایگزینی برای لیپوساکشن است
  • می‌توان پس از درمان با لیپوساکشن نیز از آن استفاده کرد

 

عوارض کرایولیپولیز

عوارض احتمالی این روش ناچیز و بی‌خطر هستند. ممکن است بعد از درمان قرمزی موضعی، کبودی و کمی بی‌حسی گذرا در پوست وجود داشته باشد. با گذشت زمان این عوارض به طور طبیعی از بین می‌روند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *