تزریق فیلر بینی در تبریز

دکنر


تزریق فیلر بینی در چه مواردی انجام میشود؟

فیلر یا ژل بینی، یک روش غیر جراحی با هدف اصلاح فرم و زیباسازی بینی است.

این روش شامل تزریق یک ماده پرکننده (فیلر) مانند اسید هیالورونیک در زیر پوست به منظور ایجاد تغییرات موقت در ساختار بینی است.

یکی از اقداماتی که امروزه توسط پزشک پوست و مو انجام می‌شود، تزریق فیلر به بینی است.

فیلرها از ماده‌های پرکننده می‌باشند که کاربردهای زیادی در جراحی زیبایی دارند.

یکی از کاربردهای دیگر فیلر در زیبایی، استفاده از آن برای اصلاح کردن فرم بینی است، بدون اینکه به جراحی باز برای بینی نیاز باشد.

تزریق فیلر بینی هم یک نوع جراحی بدون بیهوشی محسوب می‌شود که در زیبایی بینی نقش بسزایی خواهد داشت.

فیلر در قسمت‌هایی که نامنظمی و فرورفتگی دارد، تزریق می‌شود و باعث پر شدنشان می‌گردد. البته حتماً قبل از انجام تجویز پزشک پوست را باید داشته باشید تا هم از مزایا و هم از معایب فیلر بینی آگاهی داشته باشید.

بیشترین کاربرد فیلر بینی در پشت و کناره‌های آن است و بعد ازاینکه تزریق فیلر انجام شد، توسط بدن مقداری بافت به وجود می‌آید که پر کردن نامنظمی‌ها را به دنبال دارد.

علت محبوبیت روزافزون پروسه‌ی تزریق ژل به بینی، موفقیت تزریق فیلر در اصلاح عیوب بینی و فرم دهی به بینی در کم‌ترین زمان ممکن و با بی‌خطرترین روش ممکن می‌باشد.

تا زمان‌های نه چندان دور تنها راه تغییر حالت و فرم بینی و از بین بردن نقص‌های ساختاری آن، بهره بردن از جراحی زیبایی بینی بود که معایب و آسیب‌های متعددی را به دنبال داشت؛ اما با ظهور پروسه‌ی تزریق پرکننده به بینی و رواج تزریق ژل به بینی به عنوان یک روش مؤثر در ترمیم عیوب ساختاری بینی و به دست آوردن یک بینی ایده آل، تغییرات گسترده‌ای در دنیای جراحی‌های زیبایی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید:

جهت مشاوره رایگان و تزریق فیلر بینی و فرم دهی بینی در کلینیک دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

کاندید مناسب جهت تزریق فیلر بینی

  • فردی که پل بینی‌اش کمی پایین‌تر از حالت طبیعی‌اش قرار داشته باشد.
  • فرد با قوز بینی‌ مختصر که می‌توان با تزریق ژل در دو سمت آن نمای یکنواختی در پل بینی ایجاد کرد.
  • افرادى که غیرقرینگی یا تورفتگی مختصر یروی بینی‌شان دارند که با تزریق حداقل ژل می‌توان آن‌ را پوشاند.
  • برای پر کردن ناحیه اتصال بینی به لب بالا در خط وسط در فردی که این زاویه تیز است.
  • افرادی که قبلاً جراحی بینی انجام داده‌اند و ایرادات جزئی دارند و مایلند بدون جراحی اصلاحاتی در آن ایجاد کنند، مثلاً ناصافى و یا تورفتگى در سطح و نوک بینى دارند.
  • افرادى که پل بینى تورفته دارند و بینی‌شان کوتاه به نظر می‌رسد می‌توانند با تزریق فیلر و پر کردن پل بینى ظاهر بینى را بلندتر نشان دهند.

افرادی که بینی‌های گوشتی دارند بهترین کاندید برای تزریق ژل به بینی برای اصلاح فرم و حالت آن هستند. این اشخاص با تزریق ژل به نوک بینی، اطراف و بالای آن می‌توانند به ظاهری بسیار زیبایی دست یابند.

فیلر بینی

علاوه بر آن افرادی که بینی‌های گوشتی دارند بعد چند مدت پس از انجام عمل بینی شاهد ایجاد تغییراتی در فرم دماغ خود می‌شوند.

این افراد بدون هیچ ناراحتی می‌توانند به سراغ تزریق ژل به بینی بعد از عمل رفته و با انجام اصلاحات جزئی ایرادها دماغ خود را از بین ببرند.

این ایرادها شامل نامتقارنی در شکل بینی، برطرف کردن قوس شدید و ناخوشایند بینی، از بین بردن برآمدگی روی استخوان بینی و مواردی از این قبیل خواهند بود.

 

نحوه تزریق فیلر بینی

بیمار پس از این که روی تخت و یا صندلی مخصوص دراز می‌کشد، روی بینی وی کاملاً تمیز می‌شود و پزشک با استفاده از سوزنی نازک از یکی از فیلرهای اسید هیالورونیک با توجه به شکل دلخواه بیمار فیلر را در نواحی مورد نظر تزریق می‌کند تا نواقص ظاهری بینی را برطرف کند و پس از تزریق قسمت‌هایی که تزریق صورت گرفته است بینی ماساژ داده می‌شود.

 

کاربردهای تزریق فیلر بینی

یک تزریق مناسب می تواند سبب بهبود موارد زیر گردد:

  • بینی نامتقارن
  • نوک افتاده بینی
  • فرورفتگی روی پره‌ها
  • برآمدگی روی پره‌ها
  • کاهش ظاهر قوز بینی
  • بینی‌های پهن با ظاهر کوبیده

مزایای فیلر بینی

  • اصلاح بینی با فیلر به شما امکان می‌دهد از بیهوشی خودداری کنید.
  • دوره نقاهت کم و بهبودی سریع
  • پس از این روش، می‌توانید به محض همان روز یا روز دیگر به محل کار و فعالیت‌های منظم خود برگردید.
  • هزینه جراحی زیبایی بینی بدون جراحی بسیار کمتر از جراحی زیبایی بینی سنتی است.

 

عوارض تزریق فیلر به بینی

بینی یک ناحیه حساس می‌باشد؛ زیرا پر از رگ‌های خونی و عروقی می‌باشد که نزدیک چشمان فرد است. به همین علت اصلاح فرم بینی با استفاده از تزریق فیلر نسبت به سایر روش‌های پرکننده تزریقی کمی پیچیده‌تر است و باید تحت نظر پزشک انجام بگیرد تا بهترین نتایج بدون هیچ‌گونه خطر و آسیب را برای بیمار به همراه داشته باشد.

تمام تزریق‌ها معمولاً با عوارض همراه است از جمله تورم، کبودی و خونریزی؛ اما در قبال عوارض ناشی از جراحی بسیار محدود و قابل چشم پوشی می‌باشند و با گذر زمان به مرور بهبود پیدا می‌کنند.

باید توجه داشته باشید که ژلی که برای این کار استفاده می‌شود از جنس هیالورونیک اسید می‌باشد و هیچ واکنشی را در بدن پس از تزریق ایجاد نمی‌کند.

اصلاح بینی با فیلر برای افرادی که از جراحی بینی هراس دارند و می‌خواهند بینی خود را زاویه‌دارتر کنند مناسب است.

به طور کلی می‌توان گفت اصلاح بینی برای ایجاد تغییرات کوچک در بینی مناسب است.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *