کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یکی از راه های جوانسازی پوست است که حتما باید در مراکز کربوکسی تراپی توسط پزشک صورت گیرد چرا که عوارضی دارد که فقط ممکن است به دست پزشک متخصص کنترل شود.

  • قبل از هر چیز وضعیت فیزیکی و روانی شما توسط پزشک مرکز بررسی خواهد شد. ( بررسی پوست شما معمولا در جلسات مشاوره و رایگان خواهد بود. )
  • چنانچه پوست شما قبلا هم عفونت کرده ( سابقه عفونی داشته اید یا دارای آکنه قسمت مورد نظر برای تزریق هستید ) دقت خواهد شد.
  • با صبر کارها را پیش خواهند برد و در مورد مصارف دارویی از شما سوال خواهد شد.
  • در صورتی که روش ترکیبی برای شما مناسب تشخیص داده شود به شما گفته می شود.
  • با همکاری شما جلسات کربوکسی تراپی انجام خواهد شد. ( انجام کربوکسی تراپی به وسیله گازی به نام دی اکسید کربن به قسمت های مورد نظر انجام خواهد شد و تعداد دفعات تزریق 6_12 جلسه در هفته خواهد بود. )

جهت مشاوره رایگان و کربوکسی تراپی در مرکز زیبایی تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

منظور از انجام کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یک روش جدید در جوانسازی پوست بوده که نتیجه بخش بودنش ثابت شده است.

در ابتدا مراکز کربوکسی تراپی فقط به منظور درمان بیماری های چون روماتیسم و اختلال در عروق بدن از کربوکسی تراپی استفاده کردند و نخستین کشور استفاده کننده فرانسه بود اما بعدها تزریق کردن گاز دی اکسید کربن به عمق پوست برای جوانسازی پوست استفاده شد.

معمولا گاز دی اکسید کربن از خود بویی ندارد و کاملا خالص باید به پوست تزریق بشود.

از فواید کربوکسی تراپی

  • رفع سلولیت
  • سفتی پوست
  • ترمیم پوست آسیب دیده از زخم و جراحت
  • روشن کننده پوست ( رفع کبودی زیر چشم )
  • یکنواخت کردن پوست

گاز دی اکسیدکربن مایع، خیلی سریع در بافت پوست پخش شده و نتیجه عالی را برای بیمار دارد و 3_6 ماه یکبار باید ترمیم شود.

( اوایل در مراکز کربوکسی تراپی، کربوکسی تراپی برای درمان چربی باسن بسیار کاربرد داشت چون چربی به طور کامل قابل حذف بود چون به وسیله کربوکسی تراپی امکان پذیر شده بود. )

کربوکسی تراپی به جزء انجام شدن در مراکز کربوکسی تراپی باید توسط دکتر متخصص هم انجام گیرد.

کربوکسی تراپی برای لاغر شدن و حذف کردن چربی ها روشی مناسب است که باید دست پزشکی ماهر سپرده شود.

 

 

بایدها و نبایدهای در مورد کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یک روش نتیجه بخش اما نیازمند دقت بالاست و نباید به مراکز کربوکسی تراپی غیرمعتبر مراجعه کرد که مجبور باشید پوست خود را به شخصی غیر از متخصص بسپارید.

کربوکسی تراپی نیازمند بی حسی موضعی است و فقط متخصص قادر است که بی حسی را طوری تعیین کند که تعادل بدن شما را به هم نریزد.

یک متخصص میزان گاز کربوکسی تراپی را به خوبی کنترل کرده و گاز به وسیله لوله استریل در نقاط گوناگون به پوست تزریق خواهد شد.

درست است که آناتومی شخص مهم است اما پزشک مجرب و مسولیت پذیر مهمتر از آناتومی است.

با توجه به هدف شما کربوکسی تراپی 3_20 جلسه لازم خواهد شد و چنین جلساتی چون متعدد است شخص باید در هفته برای یک یا دو بار 15_30 دقیقه زمان خالی بگذارد.
بیشترین پوشش دهی کربوکسی تراپی در مراکز کربوکسی تراپی زیر چشم، پلک ها، ران، شکم، نشیمن و بازو است.

پپس از انجام کربوکسی تراپی در مراکز کربوکسی تراپی تغییرات را احساس خواهید کرد و همزمان با انجام کربوکسی تراپی باید ورزش و تغذیه مناسبی را داشته باشید.
تمدید کربوکسی تراپی برای 3_6 ماه لازم است تا نتایج کربوکسی تراپی ماندگار شود.

عملکرد روش کربوکسی تراپی چگونه است؟

انباشته شدن رسوبات چربی در زیر پوست به سلولیت معروف است و سلولیت باعث فرو رفتن یا برجسته شدن پوست خواهد شد که زمان فشار، فتق در روی پوست ایجاد می کند. انجام کربوکسی تراپی به دو صورت باعث حذف بافت های چرب خواهد شد.

خونرسانی کربوکسی تراپی با رساندن خون

کربوکرسی تراپی با رساندن خون و گشادی رگ های خونی اکسیژن را بهتر به پوست خواهد رساند در نتیجه پاکسازی پوست صورت خواهد گرفت.

شکستن چربی

کربوکرسی تراپی باعث شکسته شدن سلول های چرب شده که به اصطلاح لیپولیز نام دارد. چربی شکسته شده تبدیل به انرژی شده و بافت پاکسازی خواهد شد از مواد اضافه.

نکات مربوط به کربوکسی تراپی که باید بدانید

مفهوم کربوکرسی تراپی

کربوکرسی تراپی همان درمان سلولیت است که باعث برطرف شدن ترک، سیاهی، و جوانی پوست خواهد شد.

کربوکرسی تراپی برای اولین بار از کشور فرانسه آغاز شد و روشی مناسب برای همه اعضای بدن از جمله صورت، پلک، گردن، پاها و باسن است.

در ضمن روش کربوکرسی تراپی برای اولین بار از کشور فرانسه آغاز شد و روش کربوکرسی تراپی از گازی طبیعی استفاده خواهد شد ( کربن دی اکسید ) که خود بدن هم گاز را تولید خواهد کرد.

ایمنی روش

کربوکسی تراپی خود یک نوع مزوتراپی بوده که در همه جهان رایج است. روش روشی ایمن است و عوارض ضعیف و موقتی را دارد.

سختی روش

کربوکسی تراپی یک روش آسان و سریع برای جوان کردن پوست بوده و فقط به 15_30 دقیقه زمان احتیاج دارد که بعد از انجام کربوکرسی تراپی حتما قادر به کارهای روزانه خود خواهید بود اما تا یک روز بعد از انجام کربوکرسی تراپی نباید شنا یا در میان آب بروید.

میزان هزینه کربوکرسی تراپی

هر شخصی حداقل به 7_10 جلسه کربوکرسی تراپی نیاز دارد که بابت هر جلسه اش باید هزینه را بپردازد. برای آگاهی از قیمت مناسب کربوکرسی تراپی بهتر است با شماره های کلینیک آوینای تهران تماس بگیرید.

تأثیرات روش

کربوکسی تراپی روشی موثر برای جوانسازی پوست است که بیشتر مراجعین را راضی نگه داشته چون موثر است.

 

 

مروری بر تاریخچه کربوکسی تراپی در جهان

کربن دی اکسید تراپی ( کربوکسی تراپی ) یک تکنیک نو در صنعت پزشکی و درمان نیست بلکه کربوکسی تراپی سال ها قبل یعنی دهه 1930 در فرانسه اختراع شد.

فرانسوی ها دریافته بودند که شنا یا آب تنی در آبی که مقادیر زیادی از گاز دی اکسید کربن را در خود دارد سبب بهبودی سریعتر جراحت و صدمات پوستی خواهد شد.

بیست سال بعد جراحان قلب از کربن دی اکسیدتراپی برای درمان شدن بیماری های قلبی و عروقی که بر اثر تجمع بافت چربی ( عدم خونرسانی ) شده بود استفاده کردند و در آخر کربوکسی تراپی پایش به به جوانسازی و زیبایی پوست باز شد و خیلی سریع در چنین حوزه ای فراگیر شد.

امروزه مراکز کربوکسی تراپی در ایران به وجود آمده که به طور تخصصی در حال انجام کربوکسی تراپی هستند.

در مراکز کربوکسی تراپی علاوه بر کاربرد زیبایی و درمانی برای بالا رفتن انعطاف پوست، خونرسانی، برطرف سازی چروک و تولید بیشتر کلاژن استفاده خواهد شد.

نقش کربوکسی تراپی در بدن چگونه است؟

در مراکز کربوکسی تراپی بعد از تزریق کردن گاز ( کربن دی اکسید )، گاز وارد بافت های بدن شده و در قسمتی که نیاز به درمان دارد انتشار خواهد یافت و مکانیسم جبرانی صورت خواهد گرفت.

دی اکسید کربن زمانی تولید خواهد شد که سلول های بدن انرژی تولید کنند و با وجود کربن دی اکسید در بدن، بدن بیشتر اکسیژن تولید خواهد کرد تا دی اکسید کربن را دفع کند و اما سوالی که وجود دارد؛ چگونه جوانسازی پوست توسط کربوکسی تراپی امکان پذیر است؟

برای شدت گرفتن خونرسانی راهکارهای متفاوتی وجود دارد و یکی از راهکارهای گشادی عروق بدن است.

عروق با قرار گرفتن در معرض کربن دی اکسید به طور سریع گشاد خواهند شد و خونرسانی بهتر و سریعتر انجام می شود.

بعد از خونرسانی بدن رشد کرده و خونرسانی گسترده تر خواهد شد و بر همین اساس خونرسانی بالا رفته، چربی سوخته و کلازن سازی صورت گرفته است.

مراکزی برای انجام کربوکسی تراپی در نظر بگیرید

کربوکسی تراپی معمولا جزء خدمات زیبایی به شمار رفته و خود دارای مراکز تخصصی ( مراکز کربوکسی تراپی ) یا کلینیک های تخصصی است.

چیزی که برای مراکز لازم است، آشنا بودن کادر درمانی و پزشکی با روش های به کار بردن کربوکسی تراپی است و حتی به کار گرفتن راه های جدید برای کربوکسی تراپی است.

موارد انجام کربوکسی تراپی در کلینیک های زیبایی

کربوکسی تراپی در صنعت پزشکی پرکاربرد است اما در زیبایی کاربردهای زیر را دارد.

  • منعطف کردن پوست
  • درمان شل شدن پوست
  • درمان افتادگی پوست
  • برطرف کردن آثار پیری و جوان کردن پوست
  • کم کردن چربی و سلولیت
  • درمان ترک های پوستی به وجود آمده از بارداری یا چاقی
  • جوان کردن قسمت های مختلف بدن از جمله گردن، پشت دست و دلکته
  • درمان چروک های صورت
  • درمان شدن ریزش مو
  • بهبودی لیپوساکشن
  • رفع آثار زخم و آکنه

همچنین کربوکسی تراپی برای قسمت های دیگر بدن از جمله پلک، باسن، پا، صورت و غیره نیز کاربرد دارد.

در صورتی که یکی از مشکلات زیر را دارید نباید کربوکسی تراپی را انجام دهید.

  • دارای بیماری های حاد قلبی و عروقی
  • بیماری های حاد تنفسی
  • بیماری های مربوط به انعقاد خون
  • آمبولی ریه ( وقتی به تازگی اتفاق افتاده باشد. )
  • عفونت پوستی
  • بیماری های مربوط به بافت پیوندی
  • قندخون کنترل نشده
  • حاملگی یا شیردهی

 

چه احساسی در زمان کربوکسی تراپی دارید

فرآیند کربوکسی تراپی نیاز به بی حس کردن ندارد زیرا بدون درد خواهد بود. اما اگر تحمل کمترین درد را هم ندارید از کرم بی حسی کمک بگیرید ( استفاده کنید ) تا مشکلی نداشته باشید.

شاید وضعیت عجیبی را در حین کربوکسی تراپی احساس کنید مثلا در کربوکسی تراپی زیر چشم احساس کسی را داشته باشید که گریه کرده زیرا چشم پف کرده است اما جای نگرانی نیست چون بعد 5_10 دقیقه برطرف خواهد شد.

کربوکسی تراپی ترک های پوستی هم درد ندارد چون پوستی که ترک دارد مثل اول حس ندارد و نهایتا شاید کمی احساس خارش کنید که باز هم بعد 5_10 دقیقه رفع خواهد شد.

در بیشتر موارد درمانی انجام کربوکسی تراپی دردی نخواهد داشت اما ممکن است برای همه اعضا حس کنید که ناحیه کربوکسی تراپی شده سوزن سوزن می شود.

تعداد دفعات مراجعه برای کربوکسی تراپی

تعداد دفعات مراجعه و جلسات بستگی به نوع درمان و هدف شما دارد.

  • برای نابودی چربیهای موضعی 8_10 جلسه زمان لازم است تا بهترین نتیجه را کسب کنید. معمولا جلسات هفتگی و حتی سالانه خواهد بود.
  • برای درمان شدن سلولیت 6_10 جلسه مراجعه کردن کافی است و ممکن است هفته ای یک بار یا دو هفته یک بار باشد.
  • برای درمان شدن ترک های پوستی 4_10 جلسه مراجعه نیاز بوده که معمولا ماهی یک بار است.
  • برای برطرف شدن سیاهی و کبودی زیر چشم 4_8 جلسه که دو هفته در میان یا یک ماه در میان است.
  • برای جوان کردن پوست 4_8 جلسه و یک ماه یک بار مراجعه لازم است.

همچنین ماندگاری کربوکسی تراپی بستگی به میزان خوب بودن تغذیه و فعالیت فیزیکی و بدنی شما خواهد داشت اما به طور متوسط 4_6 ماه ماندگاری کلی کربوکسی تراپی است.

آمادگی های لازم برای انجام کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی به آمادگی خاصی نیاز نخواهد داشت اما ممکن است دکتر به شما توصیه های لازم را بکند. مثلا چند روز پیش از کربوکسی تراپی در تهران نباید داروهای ضدالتهابی مصرف کنید چون کبودی کربوکرسی تراپی زیادتر خواهد شد.

از مزایای خوب کربوکسی تراپی در تهران نیاز نداشتن به مراقبت شدن و محدود نبودن است اما یادتان باشد که 4 ساعت پس از درمان شدن نباید در معرض آب به ویژه آب سرد قرار بگیرید و یک روز بعد هو در آب ( استخر، سونا و حمام ) نروید تا بتوانید نتیجه ماندگار و بهتری را از کربوکسی تراپی بگیرید زیرا هر چه باد شما برای انجامش هزینه کرده اید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *