آیا تزریق بوتاکس به پیشانی درد دارد؟


بوتاکس چیست؟

بوتاکس، نام تجاری سم بوتولینم است که از آن برای درمان و عمل های زیبایی استفاده می شود.

یکی از رایج ترین عمل هایی که برای زیبایی افراد و جوان تر شدن آنها انجام می شود، تزریق بوتاکس پیشانی است.

با تزریق بوتاکس به پیشانی، چین و چروکها و خطوط روی پیشانی از بین می روند و ظاهر فرد جوان تر می شود.

به غیر از پیشانی می توان بوتاکس را به اطراف لب، اطراف چشم و قسمتهای دیگر صورت نیز تزریق کرد تا چروک ها و خطوط این قسمتهای صورت نیز از بین بروند.

وقتی بوتاکس به ماهیچه فعال اخم در پیشانی تزریق می شود، این ماهیچه فلج شده و خطوط و چروک روی پیشانی ناپدید می شوند.

با تزریق بوتاکس به پیشانی شاهد ریلکس و آرام شدن عضلات پیشانی خواهید بود.

در اکثر موارد، تزریق بوتاکس پیشانی نتیجه بسیار خوبی به دنبال دارد که فرد می تواند به خوبی تاثیرش را مشاهده کند. یک هفته بعد از تزریق بوتاکس می توانید نتیجه این کار را مشاهده کنید.

اگر تزریق بوتاکس توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام شود، هیچ عوارضی را به دنبال نخواهد داشت.

نکته ای که باید بدانید این است که بعد از چند ماه، اثر بوتاکس از بین می رود و باید مجددا برای تزریق بوتاکس به پیشانی یا صورتتان اقدام کنید؛ اما معمولا نتایج بوتاکس بین 6 ماه تا 1 سال ماندگاری دارد.

 

نکات مهم جلسه تزریق بوتاکس پیشانی

تزریق بوتاکس، جزو روشهای کم تهاجمی است که به صورت سرپایی انجام می شود و تنها بی حسی موضعی برای انجام آن کفایت می کند.

تزریق بوتاکس به صورت، بسیار سریع انجام خواهد شد و در کمتر از نیم ساعت به پایان می رسد. تزریق بوتاکس پیشانی عوارض خاصی ندارد و نیازی به گذراندن دوران نقاهت هم نخواهد داشت.

خیلی ها نگران این هستند که بعد از تزریق بوتاکس، پوستشان شل و افتاده شود؛ اما نباید نگران این موضوع باشید؛ زیرا بعد از انجام بوتاکس، پوست شما تنها به حالت اولش برمی گردد.

خیلی ها از این موضوع شکایت می کنند که بعد از تزریق بوتاکس، صورتشان سریع به حال اول برگشت.

اگر دوست دارید که ماندگاری بوتاکس تزریق شده به پیشانی شما بیشتر شود، اخم نکنید، پیشانی خود را خط نیندازید و سنگین ورزش نکنید؛ زیرا تحرک بیشتر ماهیچه پیشانی باعث از بین رفتن بوتاکس و تاثیر آن می شود.

 

تزریق بوتاکس به پیشانی چه مزایایی دارد؟

  • با تزریق بوتاکس، چین و چروکها و خطوط اخم روی پیشانی از بین می رود و چهره ای جوان تر و شاداب تر خواهید داشت.
  • تزریق بوتاکس جزو روشهای کم تهاجمی است که بیمار درد خاصی را حس نخواهد کرد.
  • هم خانمها و هم آقایان می توانند از بوتاکس برای جوانسازی صورتشان استفاده کنند و از این نظر محدودیت سنی و محدودیت جنسی ندارد.
  • در اغلب موارد، تزریق بوتاکس پیشانی با نتایج بسیار عالی همراه است.
  • جلسه تزریق بوتاکس خیلی سریع انجام می شود و دوران نقاهت خاصی هم ندارد؛ در نتیجه فرد می تواند خیلی سریع به محل کارش بازگردد و روال عادی زندگی را در پیش بگیرد.
  • تزریق بوتاکس به پیشانی می تواند ظاهر فرد را سرحال تر و شاداب تر نشان دهد؛ زیرا باعث باز شدن قسمت چشمها و بالا کشیدن ابروها هم می شود؛ در نتیجه فرد 20 سال جوان تر به نظر می رسد.

 

بایدها و نبایدهای تزریق بوتاکس پیشانی

افرادی که از نظر جسمی در سلامتی کامل هستند می توانند تزریق بوتاکس را انجام دهند. این عمل زیبایی برای افراد سالم بالای 18 سال بدون مشکل است؛ اما افرادی که در دوران باردهی و شیردهی هستند، کسانی که افتادگی پلک دارند، افرادی که روی صورتشان عارضه های پوستی یا زخم های عمیق دارند و کسانی که سابقه بیماری های عصبی و عضلانی دارند، نباید به سراغ این روش بیایند.

وقتی برای تزریق بوتاکس می خواهید اقدام کنید، بهتر است ابتدا به پزشک متخصص مراجعه کنید و بعد از مشورت با پزشک و انجام یک سری آزمایش ها، برای انجام این روش تصمیم بگیرید.

نکات مهمی که قبل از روز تزریق بوتاکس پیشانی باید انجام دهید!

اگر می خواهید بعد از تزریق پوست شاهد کبودی پوستتان نباشید، این است که از یک هفته مانده به جلسه تزریق بوتاکس به پیشانی، از داروهایی مانند آسپرین، ناپروکسن، وارفارین، بروفن و مسکن های حاوی آسپرین استفاده نکنید تا خون شما رقیق نشود.

همچنین بهتر است کشیدن سیگار و قلیان را کنار بگذارید و از این نظر به بدنتان استراحت دهید؛ زیرا استعمال دخانیات احتمال کبودی صورت بعد از بوتاکس را بیشتر می کند!

نکات مهمی که در طی جلسه تزریق بوتاکس به پیشانی باید بدانید!

وقتی برای تزریق بوتاکس به پزشک مراجعه می کنید، پزشک شما را روی تخت های مخصوص می خواباند تا به حالت نیمه نشسته دربیایید. سپس پیشانی شما و تمام قسمتهای موردنظر برای تزریق بوتاکس را پاکسازی می کند تا آلودگی های روی پوست تمیز شوند. سپس عملکرد ماهیچه پیشانی شما و خطوط روی پشانی را بررسی می کند.

حالا پزشک از ماژیک های مخصوص پوست استفاده می کند تا قسمتهای موردنظر برای تزریق بوتاکس علامت گذاری شوند. حالا به دقت و به آهستگی، بوتاکس به عضله پیشانی تزریق می شود.

بعد از تزریق هم محل موردنظر به آهستگی فشار داده می شود تا از کبودی آن و خونریزی جلوگیری شود. در پایان کار هم تمام علامتهای روی صورتتان پاک می شوند.

بسیاری از افراد در طول جلسه تزریق بوتاکس هیچ درد و ناراحتی خاصی نداشتند؛ زیرا پزشک از مواد بی حس کننده موضعی در قسمتهای پیشانی استفاده می کند تا فرد هیچ درد و سوزشی را حس نکند.

وقتی برای تزریق بوتاکس به پیشانی به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنید، مشاهده خواهید کرد که از بوتاکس برای بالا بردن ابروها نیز استفاده می شود؛ زیرا تزریق بوتاکس به ناحیه پیشانی، باعث می شود که ناحیه ابروها سنگین شده و حتی دچار افتادگی شوند! به همین دلیل است که هم شاهد درمان خطوط روی پیشانی خواهید بود و هم مشاهده می کنید که ابروهای شما بالا کشیده می شوند.

نکات مهمی که بعد از تزریق بوتاکس به پیشانی باید رعایت کنید!

بعد از تزریق بوتاکس، پزشک به شما توصیه های لازم را خواهد کرد. بهتر است تا چند ساعت از خوابیدن و ماساژ دادن سر و پیشانی خود خودداری کنید تا بوتاکس از جای خود جابه‌جا نشود.

اگر حس کردید که بوتاکس روی پلک شما تاثیر گذاشته است، نترسید و از قطره چشم لوپیدین استفاده کنید و مطمئن باشید که به مرور زمان این موضوع حل می شود.

اگر سردرد دارید، استامینوفن بخورید. اگر صورت شما کبود شده است، کمی کرم پودر روی آن بزنید و بعد از خانه بیرون بروید.

بعد از حدود 3 الی 7 روز می توانید تاثیر تزریق بوتاکس به پیشانی را مشاهده کنید. بهتر است بعد از 2 الی 3 هفته به پزشک مراجعه کنید تا مجددا شما را معاینه کرده و نوبت بعدی تزریق بوتاکس را تعیین کند.

 

عوارض بعد از بوتاکس پیشانی که باید بدانید!

تزریق بوتاکس می تواند در بعضی افراد منجر به احساس سردرد، حالت تهوع، کبودی صورت و ورم صورت شود. این عوارض بعد از چند ساعت یا چند روز از بین می روند. اگر بیماری های عصبی عضلانی دارید، بهتر است سراغ تزریق بوتاکس نروید؛ زیرا برای سلامتی شما خطرناک است و می تواند شما را دچار مشکل کند.

 

هزینه تزریق بوتاکس به پیشانی چقدر است؟

اگر می خواهید هزینه تزریق بوتاکس را تخمین بزنید، باید بدانید که هزینه تزریق بوتاکس به عواملی مانند میزان عمیق بودن چروکها و خطوط روی پیشانی، سن و نوع پوست شما بستگی دارد. هرچه قدر عمق خطوط روی پیشانی بیشتر باشد، به حجم بیشتری از بوتاکس نیاز است و در نتیجه هزینه بیشتری هم خواهد داشت.
مهم ترین عاملی که در هزینه این عمل زیبایی تاثیر گذار است، مارک و برند بوتاکسی است که شما انتخاب میکنید.

بهترین برند بوتاکس پیشانی موجود در بازار ایران در حال حاضر بوتاکس ایرانی مصپورت، بوتاکس دیسپورت، بوتاکس کره ای نورونوکس می باشد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *