کربوکسی تراپی مو در تبریز

کربوکسی تراپی مو

کربوکسی تراپی مو

کربوکسی تراپی موی سر یکی از روش هایی است که امروزه بسیار پرکاربرد بوده و توانسته افراد را به آن چیزی که میخواهند برساند در این رابطه باید بگوییم گاز کربن دی اکسید در بدن انسان وجود دارد و این به جریان خون ضعیف ارتباط دارد. تزریق این گاز کمک می کند تا فرایند دریافت اکسیژن و خروج دی اکسید کربن در بدن افزایش یابد در نتیجه رشد موها از سرگرفته شود.

وقتی افراد به سراغ کربوکسی تراپی موی سر برای از بین بردن مشکل موهای خود و افزایش رشد آنها می روند یکی از سوال هایی که همواره مطرح می کنند این است که آیا با کمک این روش میتوانند به نتیجه مطلوب دست یابند؟

در این راستا باید بگوییم در اکثر مواردی که افراد از این روش استفاده کرده اند بدون هیچگونه عوارضی نتایج بسیار خوبی را نیز دریافت کرده اند. اما نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که حتما برای انجام این عمل نزدیک پزشک پوست و مو مراجعه کنید تا هیچگونه مشکلی گریبانگیر شما نشود. زیرا عمل های زیبایی در صورتی که با مشکل همراه شوند اغلب به سختی درمان خواهند شد.

جهت مشاوره رایگان و خدمات زیبایی در مرکز زیبایی تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

کربوکسی تراپی (carboxytherapy) چیست؟

کربوکسی تراپی به عنوان یک روش موثر، کم هزینه ، ایمن و سودمند به روشی موفق و پرطرفدار در زمینه زیبایی و جوانسازی پوست تبدیل شده ؛ به طوری که استفاده از آن در کلینیک پوست و مو در حال افزایش می باشد.

دستگاه کربوکسی تراپی

این روش در کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار محبوب بوده و به صورت گسترده از آن استفاده می شود.

از روش کربوکسی تراپی می توان به تنهایی یا به منظور تسریع در روند درمان در کنار سایر روشهای درمانی پوست مانند لیزر درمانی، مزوتراپی و… استفاده کرد.

این روش درمانی به صورت تزریق انجام شده و برای نواحی مختلف بدن از جمله موی سر، صورت ، پلک، گردن، دست، پا و شکم قابلیت استفاده دارد.

درواقع کربوکسی تراپی ، همان تزریق گاز کربن دی اکسید است که به عنوان یکی از روش هایی است که با افزایش جریان خون موجب تقویت و رساندن مواد مغذی به موهای ضعیف می شود .

با این اتفاق جریان خون در رشد موها افزایش پیدا می کند و موها رشد خود را مجددا احیا می کنند .

در این تزریق ، اکسیژن به جریان موها وارد شده و دی اکسید کربن خارج میگردد و سبب رشد موهای فرد شده و زیبایی و پرپشتی موها در افراد نمایان میشوند .

دستگاه کربوکسی تراپی به کپسول گاز co2 متصل شده و با کمک سوزن بسیار نازک Mesotherapeutical Needle G30 تزریق سطحی صورت می گیرد.

برای جلوگیری از انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر باید همیشه از سوزن جدید برای هر فرد استفاده شود. سرعت و مقدار گاز co2 خارج شده از دستگاه توسط پزشک با در نظر گرفتن محل درمان و نوع بیماری تنظیم می شود.

گاز co2 در متابولیسم طبیعی بدن وجود داشته و برای بدن مضر نیست؛ بعد از تزریق، این گاز وارد خون شده و سپس از طریق ریه ها دفع می شود. در نتیجه سلامتی بیمار را تهدید نمی کند و خطری را در پی ندارد .

 

نحوه درمان ریزش مو با کربوکسی تراپی

دستگاه کربوکسی تراپی دارای یک مخزن گاز دی اکسید کربن می باشد که توسط بخش الکترونیک ، خروجی آن تنظیم می گردد.

درمان ریزش مو با کربوکسی تراپی

میزان خروج گاز co2 با توجه به ناحیه تحت درمان توسط متخصص پوست و مو تعیین می شود و با استفاده از یک سوزن نازک، زیر پوست تزریق می شود.

دقت داشته باشید که كربوكسي تراپي برای کسب نتیجه ایده آل نیاز به انجام مجدد دارد و به طور معمول ۶ الی ۱۰ جلسه برای کسب نتیجه ایده آل نیاز است اما تعداد جلسات با توجه به روند بهبودی بیمار می تواند کاهش یا افزایش داشته باشد .

کاربردهای کربوکسی تراپی

• کاهش ریزش مو
• بهبودی گودی زیر چشم
• رفع سیاهی چشم
• بهبود ترک های پوستی
• کاهش و بهبود سلولیت
• بهبود اسکار ناشی از سوختگی ، آکنه و جراحی
• جوانسازی پوست صورت و دست
• کاهش خطوط دور دهان و خط لبخند
• کاهش چروک های پوستی

مزایای کربوکسی تراپی مو

• بدون عوارض
• بدون جراحی
• هزینه کم
• نتیجه گیری بسیار عالی
• مورد تائید سازمان غذا و داروی آمریکا

 

عوارض کربوکسی تراپی مو

همان گونه که گفته شد کربوکسی تراپی یک روش کامل امن است که هیچگونه خطر و عوارضی برای بدن ایجاد نمی کند اما امکان دارد بعد از تزریق در صورتی که پوست بیمار حساس باشد کبودی خفیف ایجاد شود و یا درد خیلی کم، تورم، احساس گرما که بعد از مدت کوتاهی به طور کامل برطرف می شود.

در نظر داشته باشید که تنها در صورتی این روش می تواند با عارضه جدی همراه شود که اجرای این روش توسط فردی انجام شود که مهارت لازم در این زمینه را نداشته باشد.

به عنوان مثال اگر محل تزریق در ناحیه چشم باشد و فرد انجام دهنده از شرایط چشم و فشار دور چشم اطلاع کافی نداشته باشد؛ امکان نشت گاز به عضلات چشم و درنتیجه خطر کوری وجود دارد.

 

سوالات متداول

آیا گاز CO2 سمی است؟

به هیچ وجه !این گازدر بدن حاصل سوخت وسازطبیعی بوده وتوسط تنفس دفع می شود.پس جای نگرانی ندارد.

آیا انجام کربوکسی تراپی مو درد دارد ؟

کربوکسی تراپی یک روش بدون درد است که با توجه به شرایط بیمار می توان با دیگر درمان ها مانند پی آر پی و مزوتراپی صورت ترکیبی انجام شود .

چند جلسه کربوکسی تراپی مو لازم است ؟

تعداد جلسات بسته به نوع ومحل درمان متفاوت است.البته ممکن است افراد مختلف نیز جواب های مختلف به درمان بدهند. اما معمولاً بین ۴ تا ۶ جلسه لازم است کربوکسی تراپی انجام شود. در بعضی مواقع امکان دارد تعداد جلسات بیشتر شود.

کربوکسی تراپی مو مناسب چه افرادی است ؟

مناسب افرادی است که از ریزش موهای خود رنج می برند و با کاهش تراکم مو مواجه هستند .

آیا قبل از انجام کربوکسی تراپی مو نیاز به آمادگی می باشد؟

قبل از انجام کربوکسی تراپی آمادگی خاصی نیاز نیست مگر این که پزشک شما دستورالعمل خاصی داشته باشد.

کربوکسی تراپی مو مناسب چه افرادی نیست ؟

استفاده از این روش مانند سایر روش های درمانی برای همه افراد مناسب نیست. لازم است برای پیشگیری از بروز هر نوع مشکل؛ قبل از استفاده از این روش پزشک متخصص را از شرایط خود آگاه کنید و به توصیه های پزشک متخصص خود عمل کنید.

برخی از موارد منع استفاده از روش کربوکسی تراپی عبارتند از:

• خانم های باردار
• بیماران دیالیزی
• افرادی که بیماری های قلبی عروقی دارند.
• افراد مبتلا به نارسایی کلیه
• افراد مبتلا به سرطان
• بیماران مبتلا به آسم و صرع
• افرادی که تحت شیمی درمانی هستند
• افرادی که بیماری کم خونی دارند.
• افرادی که مشکلات حاد تنفسی دارند.
• افرادی که به بیماری های پوستی از جمله التهاب و یا عفونت در پوست مبتلا هستند.
• کسانی که بیماری آب سیاه چشم (گلوکوم )دارند .
• مصرف کنندگان برخی از داروها از جمله داروهای کورتونی.

آیا پس ازانجام درمان به دوره نقاهت نیاز است؟

خیر.تقریبا تمام موارد بدون مشکل از کلینیک خارج شده وبلافاصله به زندگی عادی برمیگردند. همانطور که گفته شد ،برجسته شدن محل تزریق برای 2-5 دقیقه واز بین رفتن آن بسته به محل ، بین 10 تا 30 دقیقه خواهد بود.

باید توجه کرد که کبودی درهرنقطه ای امکان ایجاد داشته وبخصوص زیرچشم ها بارزتر می باشد وبرای از بین رفتن به 4 تا 10 روز زمان نیاز دارد. تمام این مشکلات درسایر روشهای زیبایی به مراتب شدیدتر وطولانی تر هستند.

آیا احتمال عفونت پس از کربوکسی تراپی وجود دارد؟

البته نمی شود احتمال عفونت را صفر فرض کرد ولی ریسک عفونت با روش مزوتراپی برابر بوده و بنا به تجارب سالهای پیش بسیار نادر و غیر عادیست.

تمام مراحل کار با ابزار یک بار مصرف، ضدعفونی کامل محل تزریق قبل وپس از درمان بوده وگاز تزریقی از 2 فیلتر مخصوص ضد میکروب عبور کرده و کاملا بدون آلودگی به بدن وارد می شود. این در مورد تمام آلودگی ها از جمله ایدز و هپاتیت یکسان می باشد.

 

نتیجه کربوکسی تراپی مو

بعد از ۳ ماه ریزش موها به صورت کامل قطع می شود و بعد از ۶ ماه رشد تراکم مو به خوبی قابل مشاهده است.

به طور معمول مدت ماندگاری کربوکسی تراپی بین ۶ ماه تا ۲سال در نظر گرفته می شود و معمولا هر ۶ ماه یکبار یا سالی یکبار نیاز به تکرار دارد.

باید در نظر داشت ماندگاری کربوکسی تراپی تا حد زیادی به شرایط فرد هم بستگی دارد. بیماری های خاص، استرس و اضطراب، رژیم های سخت و سنگین می توانند بر ماندگاری کربوکسی تراپی تاثیر منفی بگذارند.

 

مراقبت های لازم بعد از انجام کربوکسی تراپی

بعد از استفاده از روش کربوکسی تراپی، به مراقبت های زیاد و سخت نیاز نیست اما به هر حال باید نکاتی را رعایت کرد.

مراقبت های پس از کربوکسی تراپی عبارتند از:

• بعد از انجام کربوکسی تراپی به مدت ۲۴ ساعت از رفتن به حمام و شنا کردن پرهیز شود.
• بیمار به صورت مرتب و طبق دستور پزشک از دارو ها و کرم های تجویز شده استفاده نماید.
• به مدت ۱ ماه از قرارگیری در معرض نور خورشید خودداری شود.
• بیمار باید طبق جلسات تعیین شده برای معاینه و ادامه درمان به پزشک مراجعه کند.
• از انجام فعالیت های ورزشی و سنگین پرهیز شود.

رعایت نکات مراقبتی بعد از انجام کربوکسی تراپی در ماندگاری، کیفیت و رضایت از نتیجه ی نهایی بدست آمده با این روش بسیار تاثیر گذار است.

 

هزینه کربوکسی تراپی مو

در هزینه کربوکسی تراپی مو در قدم اول انتخاب کلینیک و متخصص مربوطه می باشد زیرا هر متخصصی در این زمینه هزینه کربوکسی تراپی را مجزا در نظر گرفته بنابراین هزینه کربوکسی تراپی ، در کلینیک ها با یکدیگر متفاوت می باشند .
و از متقاضیان خواهش میشود در انتخاب کلینیک دقت بالایی را به خرج دهند تا کلینیکی استاندارد و معتبر را انتخاب نموده و روشی تضمینی با قیمتی مناسب را پرداخت کنند .
نکته ی دیگر در هزینه کربوکسی تراپی مو ، تعداد جلسات می باشد زیرا پرداخت هزینه کربوکسی تراپی ، به صورت جلسه ای بوده و بستگی به تعداد جلسات دارد ، که معمولا شش جلسه برای کربوکسی تراپی مو در نظر گرفته میشود .
کربوکسی تراپی مو ، روشی تضمینی ، معتبر و شناخته شده در سرتاسر دنیا بوده که هیچگونه آسیب و ضرری را به خود اختصاص نداده است اما با این حساب هزینه ایی منصفانه و مقرون به صرفه ایی را نسبت به سایر روش به خود اختصاص داده که بر رضایت مخاطبان خود افزوده است .
به طور کلی هر فرد برای اطلاع از هزینه کربوکسی تراپی مو ی، خود باید در جلسه مشاوره حضور پیدا کند و با معاینه متخصص خود از هزینه کربوکسی تراپی مخصوص به خود مطلع گردد ، زیرا هزینه کربوکسی تراپی هر فرد با توجه به شرایط هر شخص نسبت با سایر افراد متفاوت می باشد .

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *