لیفت بینی با نخ برای اصلاح فرم بینی


لیفت بینی

لیفت بینی با نخ یکی از روش‌های جدید غیرتهاجمی است که بدون جراحی و آسیب به عروق و بافت و مخاط ایجاد تغییر می‌کند.

با توجه به عوارض و خطرات جانبی کم که به دلیل استفاده از کانولا و سوزن‌های مخصوص است برش‌های بزرگ در سطح پوست ایجاد نمی‌شود

نگرانی‌ها در مورد عوارض جانبی به حداقل می‌رسد. در این روش نیاز به شکستن استخوان یا بیهوشی عمومی نیست و بنابراین افرادی که قادر به جراحی نیستند هم می‌توانند از این روش استفاده کنند.

این روش مراقبت‌های پس از جراحی ندارد. هم‌چنین این نخ‌ها موجب ایجاد کلاژن و جوانسازی در پوست می‌شوند و چین و چروک ها را کاهش می‌دهند و پوستی محکم و کشیده‌تر فراهم می‌کنند.

جهت انجام لیفت بینی در کلینیک تبریزپوست با شماره 09305500380 تماس بگیرید.

فیلم لیفت بینی با نخ

مزایای لیفت بینی با نخ

  1. این فناوری ترکیبی از تأثیرات تزریق فیلرها (ژل یا بوتاکس) و جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) را در خود دارد. این روش غیر جراحی بوده و بنابراین ایمن‌تر است و اثرات طولانی مدتی را ایجاد می‌کند.
  2. به بینی فرم و کشیدگی بهتری می‌دهد، ظاهر آن را بهبود می‌بخشد و به تقویت ظاهر کلی صورت کمک می‌کند.
  3. باعث از بین رفتن انحنا و خمیدگی می‌شود و بینی شما را صاف و زیبا می‌کند.
  4. لازم نیست که زمان زیادی را برای بهبودی و نقاهت بعد از عمل صرف کنید. در واقع می‌توانید درست بعد از عمل به کارهای قبلی‌تان برگردید.
  5. به شرطی که تورم شما را آزار ندهد. دیگر نیازی نیست که برای مدتی از کارتان دور شوید.
  6. نتیجه کاملاً طبیعی و پایدار است. دوستان و خانواده شما متوجه نخواهند شد که شما کاری روی بینی‌تان انجام داده‌اید، اما مطمئناً تفاوتی را در ظاهر شما خواهند دید.
  7. به دلیل اینکه نخ‌ها جذب پوست می‌شوند، نتایج پایدار می‌شوند و باعث تحریک تولید کلاژن جدید می‌شوند. این امر نه تنها پوست شما را سفت‌تر می‌کند، بلکه اثر نگه‌دارندگی نخ‌ها نیز باقی می‌ماند.
  8. این روش درمانی می‌تواند در هر نقطه از صورت و بدن ازجمله پیشانی، شکم، ساعد، گونه‌ها، گوشه چشم و خطوط خنده استفاده شود. برخلاف تکنیک‌های سنتی لیفت که کاربرد محدودی داشته‌اند.
  9. نیازی به استفاده از بی‌حسی عمومی یا موضعی نیست.
  10. این عمل بدون درد است.
  11. در کمتر از 30 دقیقه می‌توان آن را انجام داد.
  12. می‌توانید بلافاصله در منطقه تحت درمان مواد آرایشی استعمال کنید.
  13. برخلاف فیلرها، نخ‌ها پس از قرار دادن، به طرفین حرکت نمی‌کنند و باعث پهن‌تر شدن بینی نمی‌شوند. حتی اگر به آن‌ها فشار وارد کنید، آن‌ها حرکت نمی‌کنند و به نواحی دیگر پخش نمی‌شوند.
  14. این روش برای افرادی مناسب است که قبلاً از فیلر استفاده کرده بودند و از نتایج آن‌ها راضی نیستند. همچنین برای کسانی که نمی‌خواهند جراحی زیبایی بینی انجام دهند خوب است.
  15. میزان رضایتمندی از عمل لیفت بینی با نخ در حدود 90 تا 95٪ است که این میزان بیشتر از سایر انواع عمل فرم دهی بینی است.

 

انواع نخ‌های مورد استفاده در لیفت بینی

1)Mono filament

که به اختصار به آن پی‌دی‌او می‌گویند. نخ تک رشته‌ای است که خیلی اثرات لیفت ندارد.

2)PDO-COG

نخ کاگ، نخ تک رشته‌ای است که واجد خارهای بسیار ظریفی است. این برجستگی‌ها باعث افزایش سطح تماس می‌شود که خود موجب التهاب و کلاژن سازی بیشتر می‌گردد و از طرفی با قلاب شدن به پوست امکان لیفت سریع را ایجاد می‌کند. این نخ گرانتر و مؤثرتر از بقیه انواع نخ است.

3)Polyglycolide

استفاده از این نوع نخ دو مزیت دارد اول اینکه چند رشته‌ای هستند و باعث التهاب بیشتری در پوست می‌شود. دوم اینکه این نخ به همراه خود گلیکولیک اسید دارد که آن ‌هم در نهایت باعث افزایش التهاب و کلاژن سازی، بیشتر می‌شود.در مجموع این نخ‌ها ۱۰ درصد بیشتر از نخ‌های دیگر التهاب ایجاد می‌کنند و نتایج بهتری دارند.

4)Hurricane

در این سیستم نخ به شکل مارپیچ کار گذاشته می‌شود. لذا به همین دلیل طول بیشتری از نخ داخل بافت می‌گردد که خود باعث التهاب و کلاژن سازی بیشتر می‌شود. این نخ‌ها نیز اثرات بیشتری در لیفت دارند و درکنار نخ‌های کاگ بسیار مورد استفاده برای لیفت هستند.

بدیهی است که التهاب بیشتر موجب کلاژن سازی و خونرسانی بیشتر می‌گردد. این سوزن‌ها و نخ‌ها وابسته به محل کارگزاری که می‌تواند صورت یا بدن باشد در ضخامت‌های مختلف و با طول‌های مناسب هر محل موجود است.

 

افراد نامناسب برای لیفت بینی با نخ

  • از دارو‌های کاهنده فشار خون استفاده می‌کنند.
  • اختلالات خونریزی دارند.
  • باردار هستند.
  • بیماری‌های خود ایمنی دارند.
  • قبلاً از فیلر بینی استفاده کرده‌اند.

 

اقدامات لازم قبل از لیفت بینی با نخ

از آنجایی که عمل لیفت بینی با نخ، عملی تهاجمی نیست نیاز به اقدام خاصی جهت آمادگی ندارد؛ اما یک سری رعایت‌ها هستند که می‌تواند به بهتر کردن نتیجه‌ی درمان کمک کنند.

توصیه می‌کنیم یکی دو روز قبل از لیفت بینی با نخ، از موارد زیر اجتناب کنید:

  • مصرف الکل
  • مصرف مکمل‌های روغن ماهی امگا
  • استفاده از طب چینی
  • مصرف ویتامین E
  • تمرینات پر شدت ورزشی
  • اتاق بخار و حمام سونا

عوارض جانبی لیفت با نخ

عوارض جانبی رایج درمان لیفت با نخ تورم و کبودی می‌باشد. وسعت آن بین افراد مختلف متفاوت بوده؛ اما معمولاً قابل کنترل است.

در بیشتر موارد، تورم در 24 تا 48 ساعت اول وجود دارد. توصیه می‌کنیم 2 هفته بین معالجه خود و سایر فعالیت‌های مهم اجتماعی فاصله بگذارید تا مدت زمان کافی برای بهبودی و رفع کبودی وجود داشته باشد.

یکی از اصلی‌ترین خطر این درمان، استفاده نادرست از نخ‌ها است که می‌تواند باعث کشیده شدن یا موج‌دار شدن پوست در قسمت‌هایی که نخ وجود دارد می‌شود.

دیگر عوارضی که ممکن است جهت انجام نادرست لیفت با نخ اتفاق بیفتد عبارت‌اند از:

  • ایجاد خونریزی
  • عفونت در محل انجام لیفت
  • بی‌حس شدن پوست صورت
  • حساس شدن پوست نسبت به لمس

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *