محدودیت ها و مشکلات موجود در کاشت ابرو

مشکلات و عوارض کاشت ابرو

محدودیت ها و مشکلات موجود در کاشت ابرو

به طور منطقی هم می توان حدس زد که موهای کاشته شده از آنجایی که از نواحی دیگر بدن غیر از نواحی ابرو گرفته می شود، از نظر خصوصیات ظاهری مانند رنگ، ضخامت، صاف یا مجعد بودن، میزان رشد با موهای ابرو تفاوت دارد. البته پس از کاشت و گذشت زمان، موهای پیوندی تا حد زیادی شبیه موهای ابرو خواهند شد.

همانطور که اشاره کردم به خاطر اینکه موی پیوندی اغلب از موی سر گرفته می شود، رشد آن بیشتر و اندازه آن بلندتر از موهای طبیعی ابرو خواهد بود. ممکن است این موهای پیوندی از نظر تراکم شبیه ابروی کاملا طبیعی نشوند ولی افرادی را هم در کلینیک دیدم که ابروهایشان بعد از کاشت کاملا طبیعی اما بسیار زیباتر از ابروی معمولی خودشان بود.

معمولا گفته می شود در کاشت ابرو تراکم ابروها طبیعی نخواهند بود و برای پرپشت شدن ابرو نیاز به 2 تا 3 مرحله کار هست. افرادی هم که روی تاتو کاشت انجام می دهند باعث می شود ابروهایشان پرتر به نظر برسد.

تکنیک کاشت ابرو، ظرافت کار و تنظیم خواب طبیعی ابرو، مهارت و علم متخصصان را می طلبد.

موی سر با زاویه 45 درجه رشد می کند ولی موی ابرو با زاویه تندی رویش می کند و به همین دلیل برای پیوند زدن به ابرو با دشواری هایی روبرو هستیم.

زاویه خواب موهای ابروی طبیعی نسبت به پوست از 10 تا 60 درجه است. کاشت ابرو در ناحیه تاج مشکلی ایجاد نمی کند چرا که بیشترین زاویه خواب موها در این ناحیه است ولی از این ناحیه تا نواحی دم ابرو که زاویه خواب موها کمتر است، زاویه دادن و نشستن موها از نظر تکنیکی سخت تر می شود و نیازمند ظرافت و مهارت بالایی است.

با این تفاسیر از طرف کلینیک توصیه می کنم تا چندین هفته بعد از کاشت ابرو از هدبند استفاده کنید.

پس از رویش موهای کاشته شده برای کمک به خوابیدن موهای ابرو بر روی پوست، آنها را چرب کنید.

از آنجا که موهای پیوندی از نواحی اغلب از موی سر برداشت شده، رشد آن ها ضعیف می شود و باید شکیبایی پیشه کنید یعنی حداقل 6 ماه تا یک سال زمان لازم است تا موها کاملا به حداکثر رشد خود برسند و به اصطلاح کاشت ابرو کاملا نتیجه بدهد.

برای هر ابرو از 50 تا 500 گرافت می توان استفاده کرد، که با توجه به تراکم مورد نظر و شکل ابرو متغیر خواهد بود.

موهای ابرو به صورت فولیکول های تکی رویش دارند و موهای سر دارای فولیکول های تکی، دوتایی، سه تایی و بیشتر است و از همین جهت، برای کاشت ابرو فقط می‌توان از گرافت های تکی استفاده کرد و وقتی از موی سر گرافت ها را برداشت می کنیم باید بررسی کنیم که اگر گرافت ها دو تایی و بالاتر هستند باید زیر میکروسکوپ به واحدهای تکی تجزیه و آماده شوند. این واحدها به میکروگرافت معروف هستند.

با توجه به محدودیت های کاشت مو در ابرو حدود 80 تا90 % موهای کاشته شده رشد می کنند که شاید حدود 5 % این تعداد با زاویه های کج از پوست خارج شوند، در این شرایط حتما از مشاور و متخصص کاشت خود کمک بگیرید و خودتان اقدامی نکنید، ممکن است متخصص کاشت آنها را کوتاه کند یا بردارد.

برش های کاشت بر روی پوست به کمک ابزار ظریف و کوچکی ایجاد می شوند تا محل کاشت مشخص نباشند.

تورم و کبودی در نواحی دور چشم، پس از کاشت. امری طبیعی است چرا که ابرو در مجاورت ناحیه چشم قرار گرفته است. با استفاده از کمپرس آبگرم پس از چند روز رفع خواهد شد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *