انواع لیفت سینه و درمان افتادگی

انواع لیفت سینه

افتادگی سینه 

افتادگی سینه به دلیل مختلفی مانند افزایش سن، بارداری، شیردهی و… ایجاد شده و بسیار ناخوشایند است.

گرچه داشتن سینه هایی افتاده و آویزان هیچ خطری برای فرد مبتلا ندارد اما با ظاهر ناخوشایندی که ایجاد می کند می تواند موجب کاهش اعتماد به نفس خانم ها شود بنابراین بسیاری از خانم ها به دنبال روشی مطمئن برای سفت کردن و برای برگرداندن شکل طبیعی سینه ها هستند.

لیفت سینه روشی جدید و مطمئن است که به روش های مختلفی انجام می شود. در این بخش از نمناک با روش های انجام لیفت سینه آشنا خواهید شد.

خانم ها دارای چین تحتانی در زیر سینه خود هستند ، اگر نوک سینه بالاتر از چین تحتانی سینه باشد اما بافت سینه از چین تحتانی پایین آمده افتادگی محسوب نمی شود اما اگر نوک سینه و قسمت قهوه ای رنگ آرئول از این چین پایین تر باشد، افتادگی سینه اتفاق افتاده است.

افزایش سن، بارداری و شیردهی، اضافه وزن و کاهش وزن، ژنتیک، مصرف دخانیات و…از علل افتادگی سینه هستند.

افتادگی سینه در افراد به درجات مختلفی مانند خفیف، متوسط و شدید تقسیم بندی می شود.

افتادگی و شل شدگی سینه ها به گردن و شانه های خانم ها فشار می آورد و باعث عرق سوز شدن یا ایجاد مشکلات پوستی در زیر سینه های خانم ها می شود.

 

لیفت سینه

لیفت سینه یکی از جدیدترین روش ها برای برگرداندن فرم طبیعی سینه ها و رفع چین و چروک های ایجاد شده بر روی آن است که جوانی و زیبایی را دوباره به سینه ها برمی گرداند و باعث خوش فرم شدن سینه ها و افزایش اعتماد به نفس می شود.

چه کسانی باید لیفت سینه انجام دهند؟

  • خانم هایی که سینه های آن ها شل و آویزان شده است.
  • کسانی که در اثر افزایش سن پوست سینه هایشان چروک شده و چربی خود را از دست داده اند.
  • کسانی که هاله اطراف سینه آنها در اثر بارداری یا دلایل دیگر بزرگ شده باشد.
  • افرادی که سینه های آن ها به دلایلی فرمی نامتقارن پیدا کرده است.
  • شل شدگی سینه

 

انواع روش های لیفت سینه

با روش های لیفت سینه برای از بین بردن افتادگی سینه آشنا شوید.

لیفت سینه با نخ

در این روش پزشک با نخ های بخیه قابل جذب و با استفاده از سوزن های بسیار ظریف و نازکی نخ ها را وارد بافت سینه می کند و سینه به سمت بالا می کشد.

عمل جراحی ماستوپکسی

افرادی که افتادگی سینه شدید دارند، می توانند جراحی انجام دهند. در این روش پزشک پزشک در محل مشخصی از سینه ها برشی را ایجاد می کند و پس از ایجاد این برش ها، از محل برش بافت سینه به سمت بالامی کشد.

کشیدگی بافت سینه باید به گونه ای باشد که افتادگی برطرف و هاله و نوک سینه نیز در جای خود قرار بگیرند.

لیفت سینه با CACI

در این روش با دستگاهی دستی پالس های برقی به سمت سینه شما ارسال شده و این پالس ها با ایجاد شوک های جزئی در بافت های سینه باعث بالا رفتن و صاف تر شدن سینه ها می شوند.

لیفت سینه با CACI

لیفت سینه با طب سوزنی

افرادی دارای افتادگی های خفیف در سینه ها می توانند از طب سوزنی برای لیفت سینه ها استفاده کنند. این روش یکی از کم عارضه ترین روش ها برای لیفت سینه است.

لیفت سینه با لیزر

لیزر درمانی سلول های مرده پوست را از بین می برد و تولید کلاژن را افزایش داده و سبب درمان چین و چروک های پیشرفته می شود.افزایش تولید کلاژن می تواند کشش پوست سینه را افزایش می دهد.

ترماژ

یکی از روش های بالا کشیدن سینه ترماژ است که در آن با دستگاهی به نام ThermaCool امواج رادیویی را به لایه های عمیق پوست فرستاده و سبب کلاژن سازی پوست می شوند.

لیفت سینه با دستگاه J-Plasma

دستگاه J-Plasma، با استفاده از گاز هلیوم یونیزه شده و با انرژی فرکانس رادیویی باعث منقبض شدن پوست بدن و نیز تجدید تولید کلاژن و بازسازی آن می گردد.

لیفت سینه VBL

لیفت سینه VBL که در آن از خون پلاسمائی غنی از پلاکت استفاده شده موجب افزایش گردش خون و کاهش دادن چین و چروک های پوست سینه شده و ظاهری زیبا به سینه ها می بخشد.

پروتز سینه

اگر افتادگی پستان خفیف باشد با گذاشتن پروتزمی توان افتادگی سینه را اصلاح کرد اما اگر افتادگی سینه شدید باشد، استفاده از پروتز سبب می شود پروتز در قسمت بالا مانده و سینه در قسمت پایین آویزان شوند.

در لیفت سینه می توان سینه ها را به سمت بالا کشیده و فرم آن ها را سفت تر و جوان تر کرد اما اگر بخواهید سینه های خود را پرتر یا بزرگ تر کنید، باید در کنار لیفت سینه از پروتز سینه نیز استفاده کنید.

 

مزایای لیفت سینه

  • زیبا شدن فرم سینه
  • جوان تر شدن بافت سینه
  • افزایش اعتماد به نفس
  • درمان شل شدگی و افتادگی سینه ها
  • برطرف کردن چین و چروک های پوست سینه
  • فواید لیفت سینه

 

معایب و عوارض لیفت سینه

  • تورم
  • درد
  • قرمزی
  • التهاب سینه ها
  • باقی ماندن جای زخم های ناشی از بریدگی ها
  • واکنش های آلرژیک به عمل جراحی
  • نیاز به انجام مجدد عمل جراحی
  • تشکیل لخته خون در پاها یا ریه ها

 

نکات مهم

لیفت سینه را زمانی انجام دهید که قصد بارداری ندارید زیرا بارداری و شیردهی باعث تغییر سینه ها می شود.

پزشکان توصیه می کنند که لیفت سینه را از 18 سالگی به بعد انجام دهید تا فرم و اندازه سینه ها ثابت شوند.

با مصرف غذاهای سالم و انجام ورزش منظم و ماساژ سینه ها با یخ، روغن زیتون، روغن خردل یا ژل آلوئه ورا از افتادگی سینه ها جلوگیری کنید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *