اسکالپ سر در تبریز

اسکالپ سر در تبریز

اسکالپ سر چیست؟

اسکالپ سر یا هاشور سر یا اسکالپ میکروپیگمنتیشن جهت رفع طاسی سر و کم پشتی موی سر در خانمها و آقایان مورد استفاده قرار می گیرد.

میکرو اسکالپ ، { کلا منطقه کف سر را اسکالپ می گویند} میکرو اسکالپ پر کردن جاهای خالی سر با پیگمنت می باشد که برای آقایان بصورت نقطه ای است و اگر به جایی ختم بشود که مو داشته باشد نقطه ها تبدیل به هاشور می شود. ولی برای خانم بیشتر از تکنیک شبیه سازی مو (hair by hair) در قسمت های کم پشت سر استفاده می شود.

اسکالپ روشی است که فاقد هرگونه خطر و ریسک است و همچنین محدودیت های زیادی ندارد و نیازی به دوران نقاهت طولانی مدت نیست.

 جهت مشاوره رایگان و انجام اسکالپ سر در کلینیک تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

ساعت کار درمانگاه:4 تا 8 شب

آدرس: تبریز-شهرک پرواز- روبروی کلانتری-نبش چهارراه-ساختمان 7 آسمان -طبقه 4

بیشتر بخوانید:

 

دوران ریکاوری اسکالپ سر چقدر است؟

قرمزی و سوزش بعد از اسکالپ ممکن است یک تا دو روز بعد از انجام فرایند طول بکشد. غیر از این مورد ریکاروی در اسکالپ روند سریع و پرسرعتی دارد و شما حتی روز بعد از اسکالپ نیز می توانید به راحتی به فعالیت های روزمره خود ادامه دهید و بدون هیچ گونه مشکلی به کار های روزمره خود بپردارید. در ادامه این مقاله برای پی بردن به اینکه اسکالپ چیست با ما همراه باشید.

آیا اسکالپ سر موثر است؟

پاسخ به این سوال کمی سخت است، نتیجه اسکالپ سر شما بستگی به متخصصی دارد که وظیفه انجام اسکالپ شما را بر عهده گرفته دارد و هر چقدر آن متخصص با مهارت و همچنین با تجربه باشد مسلما شما نتیجه بهتری خواهید گرفت.

بیشتر بخوانید:

فواید اسکالپ سر

اسکالپ سر تفاوت های خیلی زیادی با تاتو دارد زیراد در اسکالپ خط زیر مو کاملا طبیعی بوده و جلوه ای متقان با تار های موی افراد دارد که تاتو چنین ویژگی را ندارد.

فواید اسکالپ سر

اسکالپ سر بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است و شما می توانید با هزینه های کم برای رفع کم پشتی موی خود اقدام کنید.

کل اسکالپ جایگزین بسیار مناسبی برای کاشت مو است شما می توانید برای انجام این کار به مرکز تخصصی اسکالپ غرب مراجعه کنید.

معایب اسکالپ سر

به عنوان معایب اسکالپ باید گفت که این روش برای افرادی که به جور حساسیت دارند مناسب نمی باشد و باید از انجام این کار دوری کنند.

معایب اسکالپ سر

یک مشکل دیگری که معمولا به علت کمبود تخصص در مراکز و کلینیک های مربوطه مطرح است این مورد است که در صورت اشتباه انجام دادن اسکالپ سر ممکن است عوارضی مانند : تضاد در رنگ، اشتباه و بد انجام دادن آن و همچنین برخی موارد دیگر اشاره کرد.

همچنین شما با قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب و اشعه فرابنفش، باعث کمرنگ شدن پیگمنتیشن می شوید و به این دلیل ممکن است برای چند بار ترمیم به کلینیک های مربوطه برای اسکالپ مراجعه کنید.

مژده به همشهریان عزیز: اگر نیاز به انجام سونوگرافی یا انجام آزمایش و یا دریافت داروهای فشارخون،دیابت، قلبی و غیره هستید می توانید بدون نیاز به مراجعه به مطب به سامانه دکتران (اولین درمانگاه آنلاین کشور) مراجعه کنید و به راحتی خدمات خود را دریافت نمایید. برای اطلاع بیشتر به آدرس doctoran.ir مراجعه فرمایید.

فرایند اسکالپ سر یا میکرپیگمنتیشن

در فرایند اسکالپ، پیگمن از طریق سوزن های ریز به پوست سر تزریق می شود. این کار باعث می شود که در سر افراد ظاهری شبیه به فولیکول های مو در پوست سر ایجاد شود و پوست سر، پر موتر به نظر برسد. این فرایند در واقع نوعی کپی کردن فولیکول های مو های طبیعی است که باعث ایجاد ظاهری پر حجم در نحواحی خالی سر می شود.

بعد از اسکالپ باید چه مراقبت هایی را انجام داد؟

  • شما مسلما پس از انجام اسکالپ سر خود نیاز به یک سری مراقبت ها دارید که در ادامه می توانید آنها را مطالعه کنید.
  • در اولین روز های پس از انجام اسکالپ شما عزیزان باید از فعالیت هایی که باعث عرق کردن تان می شود جلوگیری کنید.
  • همچنین نباید سر خود را بشویید و شامپو بزنید و بعد از چهار روز مردان می توانند پوست سر خود را شیو کنند ولی نباید روی قسمت های سر که از زخم ها دلمه بسته را دستکاری کنند

چند کاری که قبل از اسکالپ سر باید انجام دهیم

  • شما عزیزان قبل از اقدام به اسکالپ ، باید به یک سری موارد توجه داشته باشید و شرایط را بررسی کنید و ببینید که آیا این کار مناسب شما هست یا خیر.
  • ما در ادامه مقاله خدمت شما عزیزان برخی از اقداماتی که باید قبل از انجام اسکالپ سر دهید که می توانید آنها را در ادامه مقاله مطالعه کنید.

1- آیا اصلا به اسکالپ نیاز دارید؟

قبل از انجام هر کاری باید بررسی کنید که اصلا به انجام اسکالپ یا ابرو و یا ریش نیازی دارید یا خیر؟ خیلی ساده تر بخواهیم خدمت شما عزیزان توضیح دهیم، شما باید مشخص کنید هدف شما از انجام اسکالپ چیست.

امروزه کسانی هستند که مشکلاتی مانند : ریزش مو و یا ابرو و یا داشتن خال، ماه گرفتگی و یا اسکار و… هستند و باید برای این دسته عزیزان جور دیگری امر اسکالپ را انجام داد.

2- اسکالپ سر چه کاربردی دارد؟

شما قبل از انجام اسکالپ باید بدانید که اصلا اسکالپ چه کاربردی دارد و همچنین باید مطالعه ای در مورد این موضوع داشته باشید، تا بتوانید یک اطلاعات پیش زمینه ای در مورد این کار داشته باشید.

اسکالپ سر

لیستی از پرکاربرد ترین موارد اسکالپ:

  • افزایش زیبایی در نتیجه کاشت مو
  • مناسب برای افرادی که ابرو هایی نازک و یا کم پشت دارند.
  • ریمو تاتو و هاشور با میکروپیگمنتیشن
  • محو یا پنهان سازی جای زخم، خال های پوستی، ماه گرفتگی، جای بخیه و برخی موارد دیگر

3- جایگزین های میکرو اسکالپ

اسکالپ سر یکی از جدید ترین فرآیند هایی است که امروزه به دلیل مزایای زیاد آن، جایگزین سایر روش های دیگر مانند : تاتو سنتی، جایگزین و کاشت مو و… شده است. جالب است که بدانید شما حتی می توانید از اسکالپ جهت زیباتر کردن جلوه بصری کاشت مو نیز استفاده کنید. به عبارت دیگر میکرو اسکالپ در کنار کاشت مو. از طرف دیگر اسکالپ حتی جایگزین ایده آلی برای کلاه گیس و یا پوستیژ است.

4- حداقل سن اسکالپ سر سر چقدر است؟

از اصلی ترین و مهم ترین مزایای اسکالپ سر می توان به این اشاره کرد، که این تکنیک برای افرادی با سنین مختلف انجام می شود. به همین دلیل اکثرا گفته می شود که جهت انجام اسکالپ محدودیت سنی وجود ندارد. به طوری که حتی در مواردی که ناحیه مورد نظر برای این کار وسعت محدودی داشته باشد، حتی برای کودکان کوچکتر از 10 سال نیز به راحتی قابل اجرا است.

5- بررسی و تحقیق در مورد هزینه اسکالپ سر

اسکالپ سر و یا میکروپیگمنتیشن نسبت به سایر روش ها و هزینه های زیبایی هزینه کمتری در پی خواهد داشت. این روش بهترین کار ممکن برای اشخاصی هست که به دنبال پرداخت هزینه های زیاد نیستند و سعی می کنند که امر اسکالپ را با کمترین هزینه ممکن انجام دهند به طوری که برای آنها بسیار مقرون به صرفه باشد.

6- اسکالپ سر با چه روشی انجام شود

در حال حاضر اسکالپ به دو روش انجام می شود که اگر بخواهیم به صورت ساده آن را خدمت شما عزیزان توضیح دهیم، باید گفت که کلینیک های تخصصی اسکالپ، معمولا از دو روش برای اسکالپ استفاده می کنند.

هزینه اسکالپ سر

در یک روش از میکروپیگمنتیشن استفاده می شود و در روش بعدی از تکنیک میکروبلیدینگ، از دستگاه استفاده می شود.

شما در ادامه می توانید مطالعه کنید که ببینید کدام یک بهتر است.

تکنیک میکروپیگمنتیشن نسبت به تکنیک میکرو بلیدینگ مزایای بیشتری دارد. در این تکنیک نتایج کار طبیعی تر و بهتر است. در این تکنیک درصد خطا کمتر است و امروزه به عنوان روش استاندارد میکرو اسکالپ شناخته می شود.

در حال حاضر میکروبلیدینگ تکنیک از رده خارج و قدیمی اسکالپ محسوب می شود.

7- آگاهی از عوارض بعد از اسکالپ سر

خوشبختانه امروزه اسکالپ آن چنان عوارض بدی مانند گذشته ندارد و در یک باور اشتباه برخی از افراد فکر می کنند که اسکالپ سر دارای عوارض است اما باید گفت شما در دو حالت بیشتر عوارض نخواهید دید.

پیگمنتر، حرفه ای و با تجربه نباشد و یا آن مرکز میکروپیگمنتیشن دارای اصول بهداشتی نیست و استاندارد های لازم برای اینکار را ندارد

در مراکز اسکالپ هنوز از روش قدیمی میکروبلیدینگ استفاده می شود.

8- پس از گذشت چه زمانی بعد از اسکالپ می توانیم به سرکار برگردیم؟

یکی از بهترین مزایای میکروپیگمنتیشن یا اسکالپ ، این است که افراد پس از انجام فرآیند آن پس از مدت کوتاهی به راحتی می توانند به فعالیت های روزانه خود مانند : سرکار، محل تحصیل و… مراجعه کنند.

این روش بر خلاف سایر روش ها مانند : پیوند مو و یا تکنیک های دیگر، دوره نقاهت کوتاهی دارد و افراد پس از داشتن استراحت چند دقیقه ای می توانند به زندگی روزمره خود بازگردند.

9- احتمال موفقیت اسکالپ سر چقدر است؟

به طور کوتاه بخواهیم این موضوع را خدمت شما عزیزان توضیح دهیم، درصد موفقیت اسکالپ و میکروپیگمنتیشن تا حد زیادی بستگی به شرایط مرکز مورد نظر شما و کیفیت خدمات آنها دارد. همچنین شرایط سر، ابرو و یا ریش شما نیز موثر است. بنابراین هرچقدر متخصصان اسکالپ حرفه ای تر باشند درصد احتمال موفقیت بالاتر می رود.

آدرس اینستاگرام تبریزپوست: https://www.instagram.com/tabrizpoost/

مقایسه اسکالپ سر با کاشت مو

مقایسه اسکالپ و کاشت مو (Hair Transplant) در حقیقت مقایسه دو تکنیک و روش مختلف برای زیباسازی سر و یا ابروها برای کسانی است که به هر دلیلی دچار ریزش مو و یا ابرو شده و در برخی از نواحی دچار ریزش موها شده و یا آن نواحی سر و یا ابرو به نحو قابل توجهی کم پشت شده اند.

در چنین شرایطی افراد به دنبال بهترین درمان جهت برطرف کردن عارضه ریزش مو و یا طاسی هستند. مشکلی که در واقع امروزه گریبانگیر میلیون ها نفر از مردم جهان شده است.

اما با رشد علم و دانش پزشکی و علوم مختلف مربوط به آن در طول یک قرن گذشته به مرور زمان تکنیک های مختلفی جهت برطرف کردن و یا پنهان کردن آثار ریزش مو و یا طاسی سر و یا ابروها ارائه شد و بسیاری از آنها به مرور تکامل پیدا کردند تا به روش های جدید اسکالپ سر و یا کاشت مو منتهی شدند. دو تکنیکی که هر کدام جهت موارد خاصی توصیه و مورد استفاده قرار می گیرند.

در کاشت مو همانطور که از عنوان آن پیداست فولیکول های موهای سر از نواحی که به آنها “بانک مو” گفته می شود، جدا شده و در ناحیه جدید که ناحیه کم پشت و یا طاس سر است، پیوند زده می شود. به همین جهت به این فرآیند “پیوند مو” نیز گفته می شود.

کاشت مو مزایای متعددی دارد اما معایب و خطراتی نیز در بر دارد که باید به آنها توجه کرد.

اسکالپ سر چه مزایایی دارد ؟ چرا باید آن را انجام دهیم؟

شما با اسکالپ سر می توانید به راحتی برای قسمت های خالی سر خود پوشش هایی را ایجاد کنید ، که اینکار بر خلاف روش کاشت مو بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است ، و تمامی افراد و اقشار جامعه می توانند با اسکالپ قسمت های طاس سر خود را بپوشانند.

مزایای اسکالپ سر

1)ظاهری طبیعی دارد

در این روش بر خلاف تاتو ، ظاهر سر شما بسیار طبیعی تر بنظر می رسد و همانطور که گفته شد ، شما در اسکالپ سر با هزینه ای کم می توانید فضای خالی در سر خود را بپوشانید و اسکالپ به صورت کاملا حرفه ای انجام می شود و به موی واقعی شباهت های زیادی دارد.

 مزایای اسکالپ سر

2) محو یا پنهان سازی جای زخم ، خال های پوستی ، ماه گرفتگی ، جای بخیه و برخی موارد دیگر

شما با اسکالپ نه تنها فضا های خالی سر ، بلکه می توانید تمامی مواردی مانند : جای زخم ، خال های پوستی ، ماه گرفتگی ، جای بخیه و برخی موارد دیگر را نیز بپوشانید و این مورد یکی از مهم ترین دلایلی است که می توان برای سوال چرا اسکالپ پر استفاده شده است؟ خدمت شما ارائه داد.

گروه تخصصی اسکالپ غرب به وسیله متخصصین خود به بهترین شکل ممکن جای زخم و ماه گرفتگی و دیگر موارد را می پوشانند و ما به شما این اطمینان را می دهیم که شما پس از انجام اسکالپ با رضایت کامل به کار های روزمره خود ادامه خواهید داد.

3) بدون ریسک است

یکی دیگر از اصلی ترین دلایلی که چرا اسکالپ امروزه رونق بسیار زیادی پیدا کرده است ، این است که در این روش ریسک و خطراتی وجود ندارد. در برخی از روش های زیبا سازی ممکن است پس از گذشت چند روز و یا چند مدت با عوارض بسیار زیادی همراه شود ، اما در اسکالپ شما هیچ اثری از عوارض آن چنان بدی نخواهید دید.

4) هزینه کم و بازدهی بالا

شما با اسکالپ سر می توانید به راحتی برای قسمت های خالی سر خود پوشش هایی را ایجاد کنید ، که اینکار بر خلاف روش کاشت مو بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است ، و تمامی افراد و اقشار جامعه می توانند با اسکالپ سر قسمت های طاس سر خود را بپوشانند.

 

هزینه اسکالپ سر به چه مواردی بستگی دارد؟

1- میزان خالی بودن فضا و یا میزان طاسی سر

مسلما هر چقدر که سر مراجعه کننده ، بیشتر فضای خالی داشته باشد و موی کمی در سر شخص وجود داشته باشد ، هزینه اسکالپ نیز بالا تر می رود ، چرا که متخصصین ما باید تایم و تمرکز بیشتری را روی آن سر بگذارند.

در اسکالپ سر ارزان تیم ما ، به علت دریافت دستمزد های منصفانه تر و اقتصادی تری ، اسکالپ ارزان را برای تمامی شما عزیزان با هزینه معقول و قابل قبولی انجام می دهد.

و همچنین باید گفت ، که اسکالپ ارزان ، توسط تیم اسکالپ غرب ، به این معنا نیست ، که تیم ما دارای کیفیت و یا تجربه کمی است ، بلکه فقط و فقط به علت منصفانه و معقول تر بودن دستمزد است و تیم ما هیچ گاه کیفیت را فدای قیمت نمی کنند و اصلا کار ضعیفی را ارائه نمی دهند.

2- روش انجام اسکالپ سر

روش انجام اسکالپ نیز ، روی اسکالپ ارزان قیمت شما نیز تاثیر گذار است و شما می توانید جهت دریافت انواع مشاوره ها ، در مورد اینکه کدام روش برای شما مناسب و بهتر است ، با مراکز اسکالپ تماس حاصل کنید و از آنها مشاوره های رایگان دریافت کنید.

3- مواد و دستگاه های مورد استفاده برای انجام اسکالپ سر

نوع مواد استفاده شده در اسکالپ بر روی قیمت اسکالپ تاثیر دارد. مواد با ارزش به خاطر داشتن کیفیت بالا و ارگانیک بودن آن ها هیچ گونه عوارضی برای جای نخواهند گذاشت و شما می توانید با خیالی آسوده اسکالپ سر انحام دهید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

2 دیدگاه

  • سلام،من که رفتم کاشت مو بانک موم ضیف بود یکم ازعقبش موند وجایه هایی ازبانک مو مشخصه میشه اسکالپ کردونتجشوگرفت،واین که وسط کاشت ها یکم اسکالپ بشه وپرتر بسه میشه؟؟ومدت زمان که توسر آدم بمونه چقد رنگش،حدااقلش چقد می مونه رو سر آدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *