کاشت مو به روش میکروگرافت در تبریز

کاشت مو به روش میکروگرافت

کاشت مو

بدون شک زیبایی یکی از مهم‌ترین نیازهای هر شخصی در زندگی است.

نقش مو نیز در زیبایی افراد انکارناپذیر است چرا که یکی از اجزایی است که در نزدیکی صورت قرار دارد و زیبایی صورت را تکمیل می‌کند.

با این حال افراد زیادی هستند که با مشکلات فراوانی در زمینه مو مواجه هستند.

این مشکلات باعث شده که این افراد از لحاظ روحی دچار احساساتی مانند کمبود اعتماد به نفس بشوند.

کاشت مو یکی از روش‌هایی است که علم پزشکی برای این افراد ابداع کرده است.

این روش‌ها امروزه توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان انجام می‌شوند و همیشه نتایج مطلوبی به همراه دارد.

یکی از این روش‌های درمانی، کاشت مو به روش میکرو گرافت است که اجرای آن بسیار آسان و سریع است.

جهت مشاوره رایگان و کاشت مو در کلینیک  دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید: هزینه کاشت مو در تبریز

کاشت مو به روش میکروگرافت

این روش کاشت مو، مانند بسیاری دیگر از روش‌های کاشت مو، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد.

در این روش از فولیکول های مناطقی که رشد بیشتری دارند، برای کاشت مو در نواحی کم موی سر استفاده می‌شود.

این روش یکی از روش‌های بسیار کم‌ خطر کاشت مو است و به همین دلیل بین افراد مختلف محبوب شده است.

در روش میکرو گرافت از وسایل برداشت موی برقی استفاده می‌شود تا فولیکول مو از سر برداشته و در نقاط کم مو کاشت شود.

اگر شما نیز به دنبال روشی هستید که رشد طبیعی مو را به شما برگرداند و در عین حال بسیار سریع باشد، این روش مناسب شما است. تفاوت نمی‌کند که سن شما چقدر است یا جنسیت شما چیست.

این روش برای افراد مختلف نتایج مطلوبی به همراه خواهد داشت. از آن جایی که ابتدایی‌ترین و در عین حال مهم‌ترین بخش یک درمان زیبایی، داشتن آگاهی نسبت به آن است، بهتر است که تا پایان این مطلب همراه ما باشید چرا که قصد داریم در مورد این روش به شما آگاهی بدهیم. پس با ما همراه باشید.

 

چرا کاشت مو به روش میکروگرافت:

برای درمان طاسی یا کم مویی در مردان و زنان در نواحی موی سر، ابرو و ریش از روش های متفاوتی استفاده میگردد.

از این قبیل میتوان به درمان های دارویی، استفاده از روش های سنتی و طب سنتی، پروتز مو یا موی مصنوعی ، تاتو در قسمت ابرو به ویژه برای خانم ها و غیره اشاره نمود.

اما به جرات میتوان گفت که شاید روش های ذکر شده تا حدودی مشکل را برطرف کنند اما در مواردی خود نیز مشکل آفرین خواهند بود.

و باعث افزایش ریزش مو، آسیب های پوستی ( به خصوص در هنگام استفاده از پروتز مو یا مو مصنوعی ) و غیره، میشوند و تنها روش مطمئن در درمان طاسی یا کم مویی کاشت مو یا پیوند موی طبیعی است.

 

پیدایش کاشت مو به روش میکرو گرافت

مشکلات مربوط به ریزش مو و کچلی، از زمان آغاز حیات بشر وجود داشته‌اند و به عنوان مثال در قدیمی‌ترین نقاشی‌های مصر باستان نیز از این مسئله یاد شده است.

با این حال، روش‌های جدید کاشت مو، ریشه در فعالیت‌های تحقیقاتی یک متخصص پوست به نام نورمن ارینریک در دهه پنجاه میلادی دارند. کمی بعد در ژاپن نیز افرادی اقدام به توسعه و اجرای این روش‌ها کردند.

نورمن اُرنتریک به مدت دو دهه روی این روش‌ها کار کرد تا به تدریج آوازه این روش کاشت موی او در سراسر جهان پیچید.

این روش در ابتدا به پانچ گرافت (منگنه پیاز مو) شناخته می‌شد. در سال 1975 برخی از پزشکان دیگر اقدام به اجرای این روش درمانی کردند و از کاشت پیازموی 4 میلی‌متری برای افزایش موهای افراد مختلف استفاده کردند.

به تدریج استفاده از این تکنیک توسعه پیدا کرد و به شاخه‌های مختلفی تقسیم شد.

پزشکان به تدریج فهمیدند که برداشتن پیاز مو از چه نقاطی خطرناک و نامناسب است و چه بخشی بازدهی بهتری برای آن‌ها داشت.

در نهایت روشی به دست آمد که ایمن و آسان بود و در عین حال پزشکان و بیماران از انجام آن و نتایجش راضی بودند. این روش همان روش میکرو گرافت بود.

با ابداع میکرو گرافت پزشکان دست از استفاده از کاشت تعداد زیادی از پیازهای موها برداشتند و زمان انجام کاشت مو نیز به طرز قابل توجهی کاهش یافت.

با پیشرفت های روز افزون علم پزشکی در بخش کاشت مو شاهد تحولی بنیادی با عنوان کاشت مو میکروگرافت هستیم.

دیگر اولویت ما برای انجام یک عمل کاشت مو، به سلامت سپری کردن عمل نیست، بلکه کمترین جراحت و سختی ممکن است و بر سر این موضوع، کلینیک ها و مراکز زیبایی رقابت شدیدی باهم دارند.

سال ها قبل، کاشت مو به روش میکروگرافت از یک موفقیت بزرگ در زمینه ترمیم مو خبر داد.

در اوایل دهه 1980 این نوع متد کاشت مو، باب شد و برای اولین بار از تکنیک های ماکروگرافی برای ایجاد نتیجه نهایی زیباتر و طبیعی تر استفاده شد.

در این روش، تعداد جلسات برای کاشت مو به مراتب کمتر شد و نتایج، شکل جدی تر و مهم تری به خود گرفتند.

قبل از به روی کار آمدن روش میکروگرافت، جراحان پیوند مو بخش های زیادی از مو را از ناحیه اهدا کننده استخراج می کردند که باعث می شد پس از ترمیم مو جای زخم های بزرگی باقی بماند.

خوشبختانه دیگر خبری از این وضعیت نیست و همه چیز کاملا پیشرفته شده است.

خوشبختانه دیگر خبری از این وضعیت نیست و همه چیز کاملا پیشرفته شده است.

در واقع پزشکان پیش از برداشت فولیکول و پیوند گرافت، کاملا تعداد تارهای موی مورد نیاز را می سنجند و سپس بر اساس آن، اقدام به برداشت می کنند.

این روش که به تایید سازمان FDA آمریکا و CE اروپا رسیده در سال 2008 برای نخستین بار در کشور آلمان مورد ارزیابی قرار گرفت.

کاشت مو به روش میکروگرافت، باعث می شود گرافت های بیشتری پیوند بزنید و البته در این روش به علت به دست آمدن ظاهری طبیعی برای فرد در ناحیه جلوی سر، گرافت های کمتری به کار گرفته می شود.

انجمن جراحان زیبایی و متخصصین پوست و مو آلمان بعد از بررسی و ارائه نتایج درخشان کاشت مو میکروگرافت این روش را به تایید سازمان های CE اروپا و FDA آمریکا رسانده اند.

هم اکنون در بیش از 20 کشور دنیا به صورت انحصاری بر اساس پروتکل های ارائه شده در حال انجام است. لازم به ذکر است که تنها کشوری که از 4 سال پیش در منطقه خاورمیانه بر روی این متد فعالیت داشته کشور ترکیه می‌باشد.

کاشت مو به روش میکروگرافت

تفاوت کاشت مو به روش میکروگرافت با سایر روش ها

در تبلیغات مجموعه های مختلف فعال در عرصه کاشت مو شاهد عناوینی همچون ” کاشت مو به روش + SUPER FUE ” ” کاشت مو به روش VIP ” ” کاشت مو به روش Ultra FUE ” و مواردی دیگر برخورد میکنید. اما این موارد اغلب از نظر علمی هیچگونه اعتباری ندارند و فقط فرایند های تبلیغاتی برای بازاریابی و جذب مشتری میباشد.

تنها در کاشت مو به روش SUT که میتوان آن را روش FIT پیشرفته دانست در مرحله برداشت مو به جای استفاده از هولدرهای دستی از هولدرهای اتوماتیک استفاده میگردد.

روش SUT بدین شکل است که بدون استفاده از تیغ جراحی و داشتن درد و خونریزی، با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک که ضریب اشتباه آن ها کاملا پایین است، فرد دارای موهایی بسیار زیبا و باوقار می شود.

در این روش با استفاده از پانچ، برش های کم و خفیفی زده می شود تا فولیکول های مورد نظر از ناحیه اهدا کننده درآیند و به موهای سر پیوند زده شوند.

این روش که مورد توجه افراد مشهور دنیای مد و بازیگری قرار گرفته و حتی در ورزش هایی چون فوتبال و والیبال هم ورزشکاران استفاده کرده اند، بهترین راه برای احیای مجدد موها است.

در روش SUT که در بخش برداشت گرافت های مو مقداری کاشت مو به روش FIT را بهبود بخشیده است.

 

مراحل انجام کاشت مو به روش میکرو گرافت

بدون شک ابتدایی‌ترین مرحله در روش کاشت مو، آگاهی دادن به بیمار در مورد این روش درمانی و انواع نکات مثبت و منفی در مورد آن است.

وقتی که بیمار تصمیم گرفت که از این روش استفاده کند، پزشک به او خواهد گفت که مصرف داروهای آنتی بیوتیک و مواد مخدر و هر چیزی که برای سلامتی مضر است را کنار بگذارد تا فرآیند کاشت مو آغاز شود.

در جلسه اول کاشت مو، سر بیمار را ماساژ می‌دهد. سپس به او داروی بی‌حس کننده تزریق می‌کند. این دارو در مناطق اهداکننده موی سر تزریق خواهد شد.

مکن است که پزشک پیش از تزریق، از اسپری بی‌حس کننده استفاده کند چرا که خود تزریق به علت نزدیک بودن به کاسه سر ممکن است کمی درد داشته باشد.

سپس پزشک اقدام به ایجاد سوراخ‌هایی خطی روی قسمت اهداکننده خواهد کرد.

برداشت گرافت های مو بسته به نیاز بیمار با دو تکنیک هولدرهای اتوماتیک در سایز میکرون و در صورت نیاز و وجود سطح طاسی زیاد با روش تریکوفیتیک اسکارلت.

او در مرحله بعد به قسمت‌هایی که قرار است مو روی آن‌ها کاشت شود، داروی بی حسی تزریق می‌کند. سپس به وسیله سوزن‌هایی بسیار کوچک، سوراخ‌هایی به اندازه 1 میلی متر روی قسمت‌های کم‌مو یا بی‌مو ایجاد می‌کند.

گرافت های موی برداشته شده در آن قسمت‌ها توسط دستگاهی با نام “میکرو ایمپلنتر” داخل سوراخ‌های مذکور کاشت می‌شوند.

معمولا بین 2 تا 8 ساعت طول می کشد تا عمل انجام شود. یکی از فواید این عمل، داشتن ظاهری طبیعی است.

1)مرحله برداشت مو در کاشت مو به روش میکروگرافت

میکروموتورهای اتوماتیک کاشت مو میکروگرافت تا ۰/۶ میکرون ظریف تر و دقیق تر از سایر هولدرها در روش های دیگر عمل کرده و این باعث برداشت گرافت هابی سالم تر و بیشتر از محل بانک مو میگردد.

این عمل می تواند نسبت به یک فرد تا فرد دیگر میزان درد متفاوتی را به همراه داشته باشد اما بسیاری از افرادی که این عمل را انجام داده اند، از آن به عنوان یک عمل و روش درمانی بدون درد یاد می کنند.

بعد از عمل نیز ممکن است کبودی و تورم را تجربه کنید اما استفاده از کمپرس یخ این وضعیت را بهبود خواهد داد.

بسیاری از پزشکان و متخصصان زیبایی، پس از آشنایی با روش میکروگرافت، اذعان کرده اند این روش کارشان را بسیار راحت کرده و میزان رضایت مراجعه کنندگان از عمل را به شدت بالا برده است.

همچنین گاها در صورتی که نیاز به برداشت میکروگرافت ترکیبی از بانک مو باشد ( در مواردی که بانک مو بیمار ضعیف یا مساحت سطح طاسی زیاد باشد ) از تکنیک جراحی پلاستیک تریکوفیتیک اسکارلت برای برداشت فلپ مو استفاده میگردد.

که دیگر هیچکدام از عوارض کاشت مو FUT را به همراه ندارد. هیچگونه اسکاری در پشت سر برجای نمیگذارد و کوچکترین آسیبی را در محل برداشت مو از بانک مو ایجاد نمیکند.

2)مراحل پس از کاشت مو به روش میکرو گرافت

بسیاری از افراد به دنبال جواب این سوال هستند که آیا بعد از کاشت مو به روش میکرو گرافت و از بین رفتن اثر داروی بی‌حسی، احساس درد خواهند کرد؟ این مسئله بستگی به عوامل مختلف زیادی دارد.

بسیاری از افراد هستند که پس از کاشت، هیچ گونه دردی احساس نمی‌کنند و برخی دیگر ممکن است که کمی درد داشته باشند.

در صورت احساس درد باید به پزشک مراجعه کرد و او را از این مسئله آگاه کرد تا داروهای مناسبی برای شما تجویز کند.

برخی از افراد نیز ممکن است که احساس ناخوشایندی داشته باشند و یا شاهد عارضه‌هایی مانند کبودی یا ورم در ناحیه‌های تحت درمان باشند.

در چنین حالتی استفاده از کیسه آب یخ برای کاهش درد بسیار مناسب است ولی به پزشک نیز باید مراجعه کرد چرا که ممکن است خطر دیگری متوجه شما شده باشد.

ایجاد ورم در افرادی که از روش کاشت میکرو گرافت استفاده می‌کنند شایع‌تر از کبودی است. بهتر است که تا خوابیدن ورم در خانه استراحت کنید.

همچنین باید از دست زدن به مناطق کاشت شده مو پرهیز کنید و سعی کنید تا رسیدن به شرایط عادی، از حمام دوری کنید.

استفاده از برخی شامپوها باعث ایجاد اختلال در روند درمان شما خواهند شد و به همین دلیل باید نوع شامپوهایی که استفاده می‌کنید را به اطلاع پزشک مورد نظر برسانید.

همچنین جلسات درمانی را ادامه بدهید تا رشد موهای شما به حالت طبیعی برسد. روند کلی این درمان می‌تواند در چند هفته انجام شود.

اکثریت افرادی که از این روش استفاده کرده‌اند از آن راضی بوده‌اند. میزان رشد در این روش معمولا در همه افراد به یک اندازه است ولی برخی از افراد هستند که رشد موی آن‌ها کمتر از دیگران است.

این افراد، معمولا آن دسته از افرادی هستند که قبلا از روش‌های کاشت موی دیگری استفاده کرده‌اند.

مزایای کاشت مو

 

مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

-این روش کاشت مو، یکی از روش‌های جدید و بسیار مناسب است و از جهات مختلفی می‌توان به مزایای آن نگاه کرد.

به عنوان مثال این روش در مقایسه با روش FUT که سال‌های پیش انجام می‌شد، هم از نظر زمان و هم از نظر دوره درمان بهتر عمل می‌کند.

-روش میکرو گرافت، که در آن گرافت های مو برداشته شده و در محل موردنظر کاشت می‌شوند، نتایجی بسیار طبیعی نیز به همراه دارد.

-سرعت بالای این روش نیز یکی دیگر از مزایای آن است. اگر چه شما باید برای کاشت این نوع مو جلسات درمانی مختلفی را انجام بدهید اما هر جلسه 1 تا 2 ساعت طول خواهد کشید.

-زمان کاشت مو البته بستگی به نظر شما نیز دارد و شما می‌تواند یک دوره طولانی مدت را برای درمان موهای خود استفاده کنید. این روش رشد موها را تا بیشتر از 80 درصد بیشتر خواهد کرد.

-از آن جایی که کاشت مو به روش میکرو گرافت نوعی جراحی محسوب نمی‌شود، خطرات و عوارض جراحی‌ها در این روش کاشت وجود ندارد. هیچ برش عمیقی هم روی سر ایجاد نمی‌شود.

-افزایش میزان برداشت از بانک مو با توجه به ویژگی های بانک مو بیمار تا 2 برابر تراکم برداشت بیشتر در تک روش و تا 4 برابر تراکم بیشتر برداشت از بانک مو در روش ترکیبی میکروگرافت

-نداشتن هیچگونه اسکار در محل برداشت و در محل کاشت مو به دلیل استفاده از میکروموتور های ظریف، ایمپلنترهای میکرو و تکنیک جراحی پلاستیک تریکوفیتیک اسکارلت

-افزایش تراکم کاشت نسبت روش های قدیمی به دلیل کاشت مو در سایز میکرو

-دوره نقاهت بسیار کوتاه تر نسبت به روش های قدیمی

-رفع مشکل اسکار و نکروز به طور قطعی

-رویش سریع تر و حصول نتیجه کاشت مو زودتر از سایر روش ها بدلیل استفاده از تکنیک سلول های بنیادی

-افزایش سرعت عمل کاشت مو و در نتیجه پیوند گرافت های سالم تر

 

کاشت مو به روش میکروگرافت مناسب چه افرادی است؟

این روش کاشت مو می‌تواند مورد استفاده افراد زیادی قرار بگیرد. افرادی که دچار انواع طاسی منطقه‌ای، دائم، ریزش موی شدید و کچلی هستند می‌توانند به راحتی از این روش استفاده کنند تا بتوانند در بالا یا کنار سر مو بکارند.

در این روش معمولا از موهای پشت سر برای کاشت استفاده می‌شود و افرادی که موهای پشت سر آن‌ها پرپشت است می‌توانند نتایج مطلوبی از این روش بگیرند.

همچنین این روش فقط برای افرادی نیست که با کچلی و ریزش موهای سر مواجه هستند.

بسیاری از افرادی که قصد دارند برای ابرو یا ریش خود مو بکارند نیز می‌توانند طبق نظر پزشک و پس از آگاهی یافتن از ویژگی‌های بدن خود، اقدام به کاشت مو به روش میکرو گرافت کنند. تفاوت جنسیتی نیز در استفاده از این روش وجود ندارد.

البته نمی‌توان گفت که این روش برای همه افراد مناسب است. پزشکان با توجه به برخی ملاحظات و مسائل خاص، به برخی از بیماران توصیه می‌کنند که از روش‌های درمانی دیگری استفاده کنند چرا که استفاده از این روش کاشت مو برای آن‌ها خطر دارد.

علت این مسئله را پزشکان بهتر می‌دانند و بهتر است که بیمار به حرف آن‌ها به خوبی گوش بدهد. با این حال این روش برای اکثریت افراد قابل انجام است.

 

کاشت مو به روش میکرو گرافت برای بانوان

از آن جایی که ویژگی‌های بدنی مردان طوری است که بیشتر دچار کچلی و طاسی می‌شوند، بسیاری از افراد به خاطر عدم وجود هورمون‌های مردانه در بدن زنان، تصور می‌کنند که زنان دچار ریزش موی شدید نمی‌شوند.

ولی واقعیت این است که احتمال ریزش مو یا کچلی در زنان نیز وجود دارد چرا که ممکن است منشا کچلی و ریزش مو مسائلی مانند افسردگی، مصرف دارو یا شیمی درمانی باشد.

روش کاشت موی میکرو گرافت برای بانوان نیز به همان اندازه‌ی مردان مفید است. گزارش‌ها نشان می‌دهد در کشوری مانند آمریکا که مردم با کمبود پزشک مواجه نیستند و دسترسی به انواع تجهیزات وجود دارد، بانوان زیادی علاقمند به استفاده از روش میکرو گرافت برای کاشت موهای خود هستند.

بانوان بیشتر برای درمان کچلی‌های سطح اول و سطح دوم از این روش استفاده می‌کنند.

 

هزینه کاشت مو به روش میکرو گرافت در تبریز

عوامل زیادی هستند که بر روی هزینه کاشت میکرو گرافت تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال اندازه آن قسمتی از سر که مو روی آن کاشت شده است، یکی از مهمترین عوامل در تعیین قیمت است. همچنین ویژگی‌های خود فرد نیز در این مسئله تاثیرگذار است.

به صورت کلی اما در ایران هزینه کاشت مو به نسبت کشورهای دیگر چندان بالا نیست. علت این امر این است که تعداد پزشکان حاذق و ماهر در ایران بسیار فراوان است و همین مسئله باعث شده که این قیمت پایین بیاید.

همچنین اگر ریزش مو به دلیل مشکلات غیرزیبایی باشد، بیمه‌ها نیز می‌توانند به شما کمک کنند و ایران یکی از بهترین سیستم‌های بیمه را در سطح جهان دارد.

کیفیت بالای خدمات و هزینه کم باعث شده که علاوه بر ایرانیان، بسیاری از بیماران کشورهای اطراف ترجیح ‌دهند که کاشت مو را در داخل ایران انجام بدهند.

 

آیا کاشت مو به روش میکرو گرافت بهترین روش کاشت مو است؟

علم پزشکی آن قدر پیشرفت کرده است که روش‌های متنوعی برای کاشت مو ارائه شود تا افرادی که مشکلات مختلفی دارند یا بودجه متفاوتی دارند، بتوانند یکی از این روش‌ها را انتخاب کنند.

سوالی که بسیاری از این افراد به دنبال جواب آن هستند این است که آیا کاشت مو به روش میکرو گرافت بهترین روش کاشت مو بین روش‌های موجود است؟ یا روش‌های دیگر بهتر است که مورد استفاده قرار بگیرند؟

اگر بخواهیم صادقانه به این سوالات پاسخی بدهیم، باید گفت که ویژگی‌ها و مسائل مختلفی هستند که روی این مسئله تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال میزان چربی سر، ریشه مو، میزان کچلی و مسائل این چنینی بین افراد مختلف متفاوت است.

حتی ویژگی‌های فولیکول‌های موی افراد نیز ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. عوامل بسیار زیادی هستند که می‌توانند تعیین کنند که بهترین روش چیست.

از طرفی ما مزایای روش کاشت موی میکرو گرافت را ارائه دادیم و دیدیم که این روش مزایای بسیار فراوانی دارد.

ممکن است که روش میکرو گرافت برای شما مناسب‌ترین روش باشد و برای یک شخص دیگر روش‌های دیگری بازدهی بهتری داشته باشند یا از نظر تناسب کیفیت با خدمت، مناسب‌تر باشند.

با تمام این‌ها، تنها کسی که می‌تواند تصمیم بگیرد بهترین روش کاشت مو چیست، خودِ شخص است و این انتخاب را حتما مطابق نظر پزشک انجام بدهد.

پزشکان، سال‌های زیادی را صرف درمان بیماران مختلف کرده‌اند و موارد مشابه بسیار زیادی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند. این مسئله باعث شده که نظر آن‌ها بهترین پایه و اساس برای انتخاب بهترین روش مو برای شما باشد.

 

عوارض احتمالی کاشت مو به روش میکروگرافت

در واقع میتوان گفت کاشت مو میکروگرافت عنوان جدیدترین و کم عارضه ترین تکنیک کاشت مو در دنیا را با خود به همراه دارد.

لزوم انجام این روش توسط پزشک متخصص و استفاده از ظریف ترین دستگاهای کاشت مو سبب شده تا تقریبا هیچگونه عارضه جدیدی در کاشت مو به روش میکروگرافت ثبت نگردیده است.

کسانی که تحت عمل پیوند مو قرار گرفته اند، بی حسی یا گزگز در ناحیه پیوند زده شده را احساس کرده اند.

این امر تا چند هفته بعد از عمل ترمیم مو قابل احساس است. این بی حسی یا لمس شدگی عموماً به دلیل کاهش گردش خون در مویرگ ها ایجاد می شود.

به خاطر داشته باشید که پوست سر شما دچار جراحت شده است. تا زمانی که این رگ ها خود را دوباره احیا کرده و بافتهای اطراف فولیکول های مو را تقویت کنند. این روند موقت حفظ خواهد شد و دلیلی برای نگرانی شما نیست.

اگر می خواهید خیلی سریع مویرگ های اطراف فولیکول را جریان ببخشید و دوباره وارد چرخه کنید، بهتر است حتی الامکان، از مصرف الکل، دخانیات و برخی قرص های استروئیدی خودداری کنید.

همچنین مصرف زیاد آب و استفاده از رژیم غذایی درست، سلامت شما را تضمین خواهد کرد.

به طور کلی، عوارض جانبی ذکر شده در بالا، عارضه های طبیعی ای برای اکثر بیماران است.

مهمترین چیز این است که این نارضایتی ها فقط موقتی هستند و تقریباً همه آنها طی دو هفته از بین می روند.

داروهایی وجود دارد که پزشک شما می تواند تجویز کند تا سریع تر بهبود پیدا کنید.

اما مواردی را به صورت احتمالی برای مراجعین عزیز ذکر میکنیم تا دقت کافی را در اجرای دستورات قبل و بعد از عمل میکروگرافت داشته باشند.

احتمال خارش یک الی دو روز بعد از عمل (نباید به هیچ وجه به این خارش ها واکنش نشان دهید. معمولا لوسیون هایی که پزشک تجویز می کند، چاره گشا خواهند بود.)

احتمال کبودی یا ورم کوتاه مدت در قسمت هایی از پیشانی و اطراف سر که پس از دو روز کاملا محو می شوند.

احتمال تعطیل کردن تمام فعالیت های ورزشی به مدت یک ماه ورزش کردن بدون وارد کردن فشار به بدن ممکن نیست، با وارد کردن فشار به بدن ممکن است رگ ها و مویرگ های سطح سر پاره شوند و زخم ها دوباره باز شوند.

هنگامی که زخم ها دوباره باز می شوند، خونریزی ایجاد می شود و باکتری ها می توانند از طریق بریدگی های کوچکی که در طول میکروگرافت ایجاد شده، وارد شوند. این باعث می شود که شما در معرض عفونت قرار بگیرید.

احتمال وجود درد تا نهایتا یک الی دو روز بعد از عمل ( البته به دلیل استفاده از سایز میکرو معمولا درد خاصی احساس نمیشود )

احتمال دارد تا چند روز، از آنتی بیوتیک و داروهای ضدالتهاب مانند ایبوپروفن استفاده کنید. البته از آنجایی که این عمل بدون درد و خونریزی است، استفاده از داروهای ضد التهاب بر عهده خود فرد خواهد بود.

دقت شود که مراقبت ها و دستورات بعد از عمل جدی گرفته شود و با نظر پزشک معالج کلیه مراحل به طور دقیق انجام گردد.

از آنجایی که عمل کاشت مو به روش میکروگرافت دقت و حساسیت بسیار زیادی می طلبد، توصیه می شود تمام افراد حاضر در اتاق عمل، تجربه و سابقه خوبی در این زمینه داشته باشند.

بسیاری از پزشکان، از یک تیم چهار نفره استفاده می کنند که هرکدام در اتاق عمل، وظیفه خاصی برعهده دارند. هرچه افراد حاضر در اتاق بیشتر با یکدیگر منطبق حرکت کنند، میزان موفقیت عمل همان اندازه بالا خواهد رفت.

روش میکرو گرافت روش مدرنی است، با این حال، پیشرفت هر چه بیشتر علم پزشکی، باعث می‌شود که این روش سریع‌تر به تکامل برسد و با گذشت زمان از لحاظ سرعت، میزان اثرگذاری و کیفیت بهتر شود تا به اصلی‌ترین روش کاشت مو تبدیل شود.

اگر چه ما در مورد مزایای میکرو گرافت مطالبی را بیان کردیم اما واقعیت این است که اگر بخواهیم یک روش را به عنوان بهترین روش کاشت مو معرفی کنیم، نمی‌توان از هیچ کدام از روش‌ها نام برد.

عواملی که بهترین روش کاشت مو را مشخص می‌کنند، دانش پزشک و ویژگی‌های موهای افراد است.

به همین علت اگر خواهان انتخاب بهترین روش کاشت مو برای خود هستید، بهتر است با کارشناسان یک کلینیک معتبر کاشت مو مثل کلینیک زیبایی خانه سفید در تهران مشورت کنید و بهترین روش ممکن را انتخاب کنید./خانه سفید

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *