برای افراد دیابتی کاشت مو مناسب است یا ترمیم مو؟

کاشت مو در

کاشت مو

کاشت مو برای افراد دیابتی (hair transplant for diabetic) یا کسانی که دچار این بیماری شده اند، مسئله ای مهم است. این مسئله قطعا برای بسیاری از افرادی که دچار این بیماری شده اند، سئوال است و آنها نیز می خواهند بدانند که در کنار سایر داوطلبان و علاقه مندان آیا قادر به انجام این عمل زیبایی هستند یا خیر؟

دیابت قندی:

دیابت یا مرض قند (Diabetes Mellitus) یکی از بیماری هایی است که هزاران سال است که گریبانگیر بشر شده است. این بیماری به دلیل اختلال در سوخت و ساز قند گلوکز و یا اختلال در ترشح هورمون انسولین ایجاد می شود و دو نوع دارد.

در دیابت نوع اول – که به آن دیابت وابسته به انسولین نیز گفته می شود – این بیماری به دلیل واکنش اشتباه سیستم ایمنی بدن رخ می دهد ولی در دیابت نوع دوم که به آن دیابت غیر وابسته به انسولین گفته می شود، انسولین در بدن ترشح می شود ولی بدن نمی تواند انسولین را به سلولها برساند و یا دچار مقاومت در برابر این هورمون می شود. این امر به دلایل متعددی ممکن است رخ بدهد از جمله چاقی و کم تحرکی، مصرف بیش از حد شیرینی و خوراکی های حاوی مواد قند دار، استرس های شدید، عفونت ها و یا عوامل دیگر در بدن افراد ممکن است منجر به بروز دیابت نوع دوم شود.

کاشت مو برای مبتلایان به دیابت

افراد مبتلا به هر یک از انواع دیابت که متقاضی کاشت مو باشند، باید این نکته را در نظر بگیرند که این عمل چالش های زیادی برای سلامتی آنها دارد. چرا که در عمل کاشت مو به روش Sut و یا سایر روش های این عمل زیبایی، گرفت های مو باید از ناحیه ای از پوست بدن که دارای تعداد مناسبی از تارهای مو است جدا شده و در ناحیه ای از سر که دچار ریزش شده و موها در آن ناحیه کم پشت و یا دچار طاسی شده، کاشته می شوند.

این عمل که با استفاده از دستگاه های اتوماتیک و پیشرفته صورت می گیرد، حساس است و به همین جهت افرادی که دچار بیماری هایی مانند مرض قند هستند باید زمانی که جهت این عمل به پزشک متخصص و کلینیک کاشت مو مورد نظرشان مراجعه می کنند، در جلسات مشاوره باید حتما این مسئله را با پزشک متخصص کاشت مو در میان بگذارند تا وی در صورت نیاز روش های جایگزینی مانند ترمیم مو را به وی پیشنهاد کند.

معمولا به بیشتر افرادی که دچار بیماری قند هستند بطور جدی توصیه می شود که بجای کاشت مو، از یکی از روش های ترمیم مو استفاده کنند. البته در نهایت این مسئله بستگی به نظر پزشک متخصص و همچنین شرایط آن فرد (از جمله نوع دیابت وی، مدت زمانی که مبتلا شده، شرایط عمومی بدن، نوع داروهایی که مصرف می کند و مقدار آنها و …) دارد. این مسئله و در واقع اینکه بهترین روش برای درمان ریزش مو و طاسی افراد مبتلا به دیابت کدام است، در همان جلسات مشاوره و آزمایش های اولیه توسط پزشک متخصص بررسی و در نهایت به فرد اعلام می شود.

عمل ترمیم مو برای این افراد مزایای زیادی دارد چرا که دیگر نیازی به عمل جراحی نیست بنابراین هیچ گونه خونریزی اتفاق نمی افتد، نیازی به بانک مو نیست و تراکم موها کاملا طبیعی و مناسب خواهند بود.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *