لیزرتراپی مو برای درمان ریزش مو

لیزر مو

لیزرتراپی مو با لیزر کم توان یا لیزر سرد

لیزرتراپی مو با لیزر کم توان یا لیزر سرد (LLLT) یک روش درمانی نوین و انقلابی برای درمان ریزش مو به روش غیرجراحی است که هم برای زنان و هم مردانی که از مشکل آزاردهنده‌ی ریزش مو رنج می‌برند، می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

با انجام لیزرتراپی مو شما می‌توانید موهایی ضخیم‌تر، پرپشت‌تر و درخشان‌تر با ظاهری سالم و زیبا داشته باشید.

لیزرتراپی مو چیست؟

لیزرتراپی مو یک روش غیرجراحی و یک تکنیک علمی برای درمان ریزش مو، کم پشت شدن مو‌ها و مشکلات مربوط به موی سر است.

روش لیزرتراپی طی مطالعات و تحقیقات پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و اثربخشی و ایمنی آن به اثبات رسیده است.

دستگاه‌های لیزرتراپی از لیزرهایی با سطح انرژی نوری و جریان کم که خاصیت درمانی دارند، برای رفع مشکل ریزش مو بهره می‌برند.

نحوه‌ی تاثیرگذاری لیزر بر روند رشد موها مشابه با بیوتراپی نوری است.

این تکنولوژی پیشرفته و نوین در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است و پزشکان و متخصصان این روش را درکنار روش‌های دیگری مانند محصولات ضد ریزش مو، داروهای مسدود کننده‌ی DHT و محلول ماینوکسیدیل، به عنوان یک روش موثر برای درمان ریزش مو می‌دانند.

برای درمان ریزش موی سر در کلینیک دکتر صابر با شماره 09305500380 تماس بگیرید.

لیزرتراپی مو چگونه عمل می‌کند؟

انرژی اشعه‌ی لیزر با استفاده از اصول علمی بیوتراپی نوری عمل می‌کند. با تابش اشعه‌ی لیزر، سلول‌های هدف آن را جذب کرده و سپس شروع به بازسازی خود می‌کنند.

اشعه‌ی لیزر در بافت‌های عمقی پوست سر نفوذ می‌کند و موجب تحریک جریان خون در پشت سر و همچنین تحریک متابولیسم سلولی برای سنتز پروتئین می‌شود.

مطالعات بالینی نشان داده‌اند که فعالیت میان سلولی و درون سلولی موجب شکسته شدن DHT (هورمون دیهیدروتستوسترون که عامل ریزش مو است) می‌شود و در نتیجه ریزش مو‌ها متوقف می‌شود.

برای آن که بتوانید عملکرد لیزر را به خوبی درک کنید، در ابتدا باید در مورد چگونگی رشد موها و جایگزینی آن‌ها و همچنین چرخه‌ی رشد موها اطلاع داشته باشید.

هرکدام از موهایی که در سر می‌رویند تا چند سال رشد می‌کنند و سپس می‌افتند. سپس ریشه‌ی مو تا چند هفته استراحت می‌کند و سپس مجددا موی جدیدی از ریشه شروع به رشد می‌کند. این چرخه در تمام طول عمر ما ادامه دارد.

متاسفانه با بالا رفتن سن، تعداد موهای جدیدی که جایگزین موهای قبلی می‌شوند کم می‌شود و ضخامت و همچنین رنگ موها کمتر می‌شود و به همین دلیل به تدریج موها کم پشت می‌شوند و ممکن است قسمتی از سر دچار طاسی شود.

بنابراین ریزش موها بخشی از چرخه‌ی طبیعی مو است و دلیل طاسی شما ریزش مو‌ها نیست، بلکه این موضوع است که موهای جدید جایگزین موهای قبلی نمی شوند.

لیزردرمانی موجب بازسازی ریشه‌های مو و تقویت آن‌ها می‌شود. این تاثیر لیزر موجب کاهش روند پیشروی ریزش و کم شدن موها شده و حتی در مواردی روند ریزش و کم پشت شدن مو‌ها را برعکس می‌کند و درواقع موجب پرپشت شدن و بازگشت موهای از دست رفته می‌شود. البته در صورتی که ریشه‌ی موها بمیرند، دیگر امکان بازیابی آن وجود ندارد، بنابراین هرچه قدر درمان را سریع‌تر شروع کنید، به نتایج بهتری می‌رسید.

نور قرمز با تاثیرات درمانی موجب افزایش جریان خون در سر می‌شود و در نتیجه تعداد گلبول‌های قرمزی که اکسیژن تازه و مواد مغذی را به ریشه‌ی موها می‌رسانند افزایش پیدا می‌کند.نتیجه‌ی این کار آغاز چرخه‌ی بازسازی در سر و پاکسازی مواد زائد در اطراف ریشه‌ی مو است.

در نتیجه‌ی این درمان لایه‌ی کورتکس در ساقه‌ی مو ضخیم‌تر شده و لایه‌ی کوتیکل بسته می‌شود که این امر موجب می‌شود موی سر بسیار نرم‌تر و سالم‌تر به نظر بیاید و درخشندگی بیشتری داشته باشد.

استفاده از لیزرتراپی در کنار درمان KLS و تجویز داروهای خوراکی باعث می‌شود که لیزرتراپی نیز تاثیرات بهتری داشته باشد، چرا که لیزرتراپی مو موجب بسته شدن کوتیکل مو می‌شود.

در صورتی که همزمان با لیزرتراپی مو از نرم کننده‌های مو استفاده کنید، موهای آسیب دیده، موخورده‌ها و موهای خشک به تدریج بهبود پیدا می‌کنند.

 

مزایای لیزرتراپی موها چیست؟

  • ثابت شده است که لیزرتراپی مو باعث رشد مجدد مو‌ها می‌شود.
  • تنها پس از یک جلسه‌ی درمانی، جریان خون در سر را تا 54 درصد افزایش می‌دهد.
  • برای اطمینان از صحیح بودن میزان انرژی انتقال داده شده، انرژی لیزر را از موقعیت‌های مختلف به سر می‌تاباند.
  • موجب تحریک فولیکول مو می‌شود.
  • روند ریزش مو را متوقف می‌کند.
  • موجب پرپشت شدن موها و نرم شدن و ضخیم شدن تارمو می‌شود.
  • کیفیت ساقه‌ی مو را بهبود می‌دهد.
  • موجب درمان خارش کف سر می‌شود.
  • قدرت مو‌ها و قابلیت ارتجاعی آن‌ها را افزایش می‌دهد.
  • موجب بازسازی آسیب دیدگی موها بر اثر رنگ و دیگر مواد شیمیایی می‌شود.

 

چه کسانی بهترین کاندید برای لیزرتراپی مو هستند؟

تمامی افرادی که از مشکل ریزش مو یا کم‌پشت شدن موها رنج می‌برند، کاندید مناسبی برای این روش درمانی هستند.

در مواردی که پزشک متخصص با بیمارانی رو به رو می‌شود که به دلایلی کاندید مناسبی برای عمل کاشت مو نیستند، انجام لیزردرمانی قطعا پاسخ مناسبی برای درمان است.

مواردی که ممکن است بیمار برای انجام عمل کاشت مو رد صلاحیت شود عبارتند از:

– بیمارانی که در مراحل اولیه‌ی ریزش مو هستند (یک تا 7 سال از شروع ریزش موی آن‌ها می‌گذرد) و هنوز تعداد زیادی از موها در قسمت جلوی سر در حال رشد هستند و بنابراین این احتمال وجود دارد که با انجام کاشت مو، موها وارد شوک شوند و یا به موها آسیب وارد شود و بنابراین روند ریزش موها در واقع شدیدتر شوند.

– زنانی که دچار ریزش مو و کم پشت شدن موها در تمامی مناطق سر خود شده‌اند و بنابراین نواحی کنار و پشت سر که معمولا موهای پیوندی از آن گرفته می‌شود نیز دچار مشکل ریزش مو هستند و به همین خاطر احتمال موفقیت آمیز بودن پیوند و کاشت مو کم است.

 

لیزرتراپی مو چگونه انجام می‌شود؟

هر جلسه‌ی درمانی در حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. بیماران در زیر یک دستگاهی که اشعه لیزر را ساطع می‌کند، می‌نشینند و در این حین می‌توانند کاملا آسوده باشند و تلوزیون تماشا کنند یا مجله بخوانند. این زوش درمانی تا این حد ساده و راحت است!

انتظار چه نتایجی را بعد از چه مدت زمان می‌توانم داشته باشم؟

ظرف مدت زمان سه ماه می‌توان نتایج درمان را مشاهده نمود. فولیکول مو برای شروع مجدد تولید مو به زمان نیاز دارد و مدتی طول می‌کشد که ساقه‌ی مو از پوست سر عبور کند و تا حدی که قابل رویت و تشخیص باشد، رشد کند.

معمولا بعد از سه ماه از شروع درمان، بیمار اولین نشانه‌های اثربخشی لیزردرمانی را مشاهده خواهد کرد و ظرف مدت زمان شش ماه به نتایج نهایی درمان خواهد رسید.

طی یک مطالعه‌ی انجام شده، بعد از 20 جلسه‌ی درمانی (10هفته)، در 92 درصد از بیماران رشد موها افزایش یافته بود و در 98 درصد از بیماران روند ریزش موها تا حدود بسیار چشمگیری کند شده و یا متوقف شده بود.

بعد از سی و ششمین جلسه‌ی درمانی، در 97 درصد از بیماران، تعداد موهای سر حداقل 20 درصد افزایش یافته و در 89 درصد از بیماران، تعداد موهای سر حداقل 30 درصد افزایش یافته بود.

به همین ترتیب 57 درصد از بیماران رشد 50 درصدی داشته و 65 درصد از بیماران اظهار کردند که نواحی طاسی سر آن‌ها که به وضوح قابل مشاهده بوده است، بهبود یافته و کوچک‌تر شده است.

آیا درمان ریزش مو با لیزر روش ایمنی است؟

بله. نوع لیزر مورد استفاده در این روش، لیزر کم توان یا لیزر سرد (LLLT) است که دارای تمامی استاندارهای بین المللی ایمنی است و به عنوان یک دستگاه درمانی “بدون خطرات چشمگیر” محسوب می‌شود و در بین لیزرهای به کار برده شده در زمینه کازمتیک (پزشکی زیبایی) در کلاس IIIA قرار دارد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *