علل طاسی سر کششی

علل طاسی کششی

طاسی کششی

طاسی کششی به معنای ریزش مو به دلیل کشیدن بیش از اندازه است. در حالی که ممکن است تصور کنیم طاسی غیرقابل کنترل است اما باید بدانیم که این نوع طاسی کاملا در کنترل شما است. نه تنها می توانید متوقفش کنید،بلکه می توانید از رخ دادن مجدد آن جلوگیری کنید.

این نوع طاسی به مرور زمان رخ می دهد و به دلیل کشیدن بیش از اندازه مو است .

کشیدن مو معمولا بصورت زیر اتفاق می افتد:

بستن موها با مدل دم اسبی، بافتن محکم موها، گیر کردن موها لای کلیپس و گل سر و کشیده شدن، استفاده از هدبندهای محکم برای بستن موها، استفاده از گل سرهای نامناسب، پیچاندن موها بیش از اندازه هنگام بستن آن، کشیدن مو ها توسط خود شخص که این حالت را وسواس کشیدن مو نیز می نامند.

اگر شما هرکدام از این عادت ها را دارید پس متوجه می شوید که کشیدگی دائمی مو باعث نازک شدن موها بخصوص در اطراف شقیقه یا موهای پشت گوش هایتان شده است.

کشیدگی پیوسته موها، ریشه مو را بطور کامل می کشد و باعث میشود تارهای مو حساس شود در نتیجه تارهای مو نازک می شود و اگز شما علت این مشکل را برطرف نکنید به جایی می رسید که در سرتان دیگر مو رشد نمی کند.

چقدر احتمال دارد شما دچار طاسی کششی شوید؟

هر شخصی می تواند مستعد این نوع طاسی باشد چه زن چه مرد چه پیر چه جوان.

البته در بین برخی افراد رایج تر است به عنوان مثال زنان و دختران سیاه پوست بیشتر به این نوع طاسی مبتلا می شوند چون موهای فر دارند و حین بستن دچار کشیدگی زیادی می شود.

بنابراین اگر شما عادت دارید موهایتان را بسیار محکم ببندید که دچار کشیدگی شود، پس احتمال زیادی دارد که مبتلا به این نوع طاسی شوید.

علائم طاسی کششی

آیا تا به حال پیش آمده است که موهایتان را مدل دم اسبی ببندید و احساس کنید محل کشیدگی موهایتان درد می کند؟

آیا تا به حال برایتان پیش آمده وقتی موهایتان را از گیره سر باز می کنید احساس خلاصی و راحتی بکنید؟

آیا تابه حال برایتان پیش آمده وقتی موهایتان را می بندید سرتان احساس خارش کند؟

آیا تا به حال به دلیل محکم بستن موهایتان دچار سردرد شده اید؟

همه این موارد نشانه این است که موهایتان تحت فشار است و احتمال طاسی کششی برایتان زیاد است.

حتی اگر این علائم را ندارید اما می بینید که بخش از موهایتان در اطراف شقیقه ها یا پشت گوشتان خالی شده است روی آن حساس شوید زیرا این یک نشانه است.

آیا طاسی کششی بعد از درمان، برمی گردد؟

بله و خیر! اگر شما علائم طاسی کششی را دارید آن راجدی بگیرید و زود اقدام کنید تا برطرف شود. اگر به موقع اقدام کنید و عامل آنرا از بین ببرید و به آن رسیدگی کنید مثل سابق درست می شود اما اگر تارهای مو به قدری تحت کشش طولانی قرار بگیرد که دیگر قابل ترمیم نباشد، می بایست به فکر کاشت مو باشید ، بنابراین در این مواقع با متخصصین مو مشاوره کنید. امروزه کاشت مو یکی از بهترین و موثرترین روشهای درمان ریزش مو است./رنسانس

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *