عوارض و معایب میکروپیگمنتیشن ابرو


میکروپیگمنتیشن ابرو

امروزه با پر اهمیت تر قرار گرفتن زیبایی در جامعه ، همه افراد به دنبال پوشش ضعف های ظاهر خود بوده و یا به دنبال راهی برای زیباتر دیده شدن می باشند در همین خصوص روش های مختلفی در زمینه ی زیبایی به وجود آمده است که بر خلاف ظاهر آن آسیب های بسیاری به چهره فرد زده و معایب آن بیشتر از مزایای آن می باشد که یکی از آن ها آن ها میکروپیگمنتیشن ابرو می باشد که قصد داریم در مورد معایب میکروپیگمنتیشن و عوارض آن مطالبی را به شما عزیزان ارائه دهیم

میکروپیگمیشن چیست؟

میکروپیگمنتیشن یک نوع تاتو است که با استفاده از رنگ های مصنوعی و جوهر روی ابرو نوعی تاتو انجام می شود که به سادگی نمی شود آن را پاک کرده و در واقع هیچ گونه مویی در ابروها کاشته نمی شود و فقط روی پوست شما رنگ نمایان است
که تمامی موارد گفته شده باید با مهارت و ظرافت بالای متخصصین انجام گیرد که متاسفانه معمولا در آرایشگاه های زنانه توسط آرایشگران انجام می شود که متاسفانه اکثریت دچار مشکلات پس از انجام میکروپیگمنتیشن می شوند.

معایب میکروپیگمنتیشن

همانطور که میدانید میکروپیگمنتیشن دارای دستگاهی با سوزن های مختلف انجام می شود و متاسفانه با هر بار استفاده جدا نشده و این کار موجب ابتلا به بیماری های مختلف می شود.

همانطور که گفته شد میکروپیگمنتیشن علاوه بر ابرو بر لب و چشم نیز قابل اعمال است که در هردوی آن ها نیز تقریبا پس از انجام میکروپیگمنتیشن تقریبا زیبایی خود را از دست می دهند.

مورد بعدی در مورد میکروپیگمنتیشن ، درد بسیار زیاد آن می باشد که در اکثر مواقع این درد به حدی است که مراجعه کننده نمی تواند تحمل کرده و به همین دلیل ادامه کار در جلسات بعدی انجام خواهد شد.

 

عوارض میکروپیگمنتیشن یا هاشور ابرو

آرایش دائمی به روش میکروپیگمنتیشن، یک فرایند پیچیده نیست ولی فقط افراد متخصص و آموزش‌دیده و مجرب باید این کار را انجام دهند. این روش اگر به درستی انجام نشود یا مراقبت‌های قبل و بعد از آن مورد توجه قرار نگیرد، معایب و عوارضی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

عفونت

وسایل وتجهیزات انجام این کار باید کاملا استریل و بهداشتی باشند. بسیاری از آنها یک بار مصرف هستند. سوزن‌های غیراستریل ممکن است باعث انتقال عفونت و بیماری‌هایی مثلا هپاتیت شوند.

اگر متخصصی باتجربه و آموزش دیده انتخاب کنید، کلینیک مربوطه تمیز و بهداشتی باشد و خودتان هم مراقبت‌ های قبل و بعد از میکروپیگمنتیشن را رعایت کنید، احتمال عفونت به صفر می‌رسد.
البته مقداری سوزش و التهاب و ورم در روزهای اولیه، کاملا طبیعی است. ولی در صورتی که علائم شما شدیدتر بود یا ترشحات غیرطبیعی مشاهده کردید، باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

احتمال گرانولوم

توموری که از جوانه‌های گوشتی درست شود گرانولوم نام دارد. گرانولوم یک نشانه التهابی است و ممکن است بر اثر فعالیت سیستم دفاعی بدن در برابر پیگمنت‌های تاتو ایجاد شود.

زخم و گوشت اضافی

اگر مستعد باقی ماندن جای زخم باشید یا اینکه احتمال ایجاد گوشت اضافه در پوست‌تان وجود داشته باشد، میکروپیگمنتیشن ممکن است باعث لک شدن و گوشت اضافه شود.

اگر سابقه ایجاد گوشت اضافه بر اثر زخم دارید، یا اینکه روی صوت‌تان بر اثر زخم لک شده و این لک باقی مانده است، احتمال اینکه بر اثر میکروپیگمنتیشن هم دچار این مشکلات شوید وجود دارد. برای حصول اطمینان می‌توانید با پزشک مشورت کنید.

آلرژیک

واکنش‌های آلرژیک به جوهری که در آرایش دائم مورد استفاده قرار می‌گیرد گرچه بسیار کم اتفاق می‌افتد ولی می‌تواند شدید باشد. چون از بین بردن همه پیگمنت‌ها بسیار سخت است و تاز مانی که آلرژن یا عامل ایجاد آلرژی باقی بماند، علائم آن نیز باقی خواهد ماند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *