اقدامات قبل و روز انجام کاشت مو


مراقبت های پیش از کاشت مو

قبل از آن که بخواهید کاشت موی طبیعی را انجام دهید باید بدانید که پیش از انجام این کار، چند مورد بسیار ضروری وجود دارند که بایستی حتما به آن ها توجه کنید.

1-مصرف داروی خاص

اگر داروی خاصی همچون داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، سعی کنید مدت 2 هفته قبل از آن که بخواهید کاشت مو را انجام دهید، مصرف دارو را قطع کنید زیرا چنین داروهایی باعث می شوند تا طی عمل جراحی به مشکل بخورید.

2-آرایشگاه نروید

یکی از نکاتی که در مورد افراد داوطلب برای کاشت مو وجود دارد آن است که سعی کنید به هیچ وجه حداقل چند ماه قبل از انجام کاشت مو به آرایشگاه نروید؛ زیرا در برخی از قسمت های سر که بانک مو هستند و یا قسمت هایی که قرار است کاشت انجام شود تغییراتی از لحاظ قد موها انجام خواهد شد، اگر موهای دیگر قسمت های سر را اصلاح نکنید می توانید به وسیله آن ها قسمت خالی شده را تا زمان اتمام جلسات کاشت مو بپوشانید.

3-عدم مصرف ویتامین B یا E

ویتامین های “ب” یا “ای” دو مورد از رقیق کننده های خون هستند که در صورت ایجاد زخم روی پوستتان میزان خونریزی که تجربه خواهید کرد بیشتر از حالت عادی است. حداقل یک هفته پیش از انجام عمل کاشت مو این ویتامین ها را مصرف نکنید.

4-عدم مصرف داروی ضد التهاب

پیش از این گفتیم که حدود 2 هفته پیش از انجام عمل کاشت مو از داروهای رقیق کننده استفاده نکنید، اما در خصوص داروهای ضد التهاب این مدت کوتاه تر است و کافی است به مدت یک هفته پیش از انجام کاشت مصرف داروهای این چنینی همچون آسپیرین و…را قطع کنید، البته این قطع مصرف دارو فقط 10 روز طول می کشد و 3 روز پس از انجام کاشت مو می توانید استفاده از داروها را مجددا آغاز کنید.

5-مصرف سیگار

عمل کاشت مو موضوعی نیست که یک شبه تصمیم به انجام آن بگیرید. مطمئنا از مدتی قبل از آن در خصوص انجام دادن یا ندادنش فکر کرده اید. در صورتی که می دانید امکان انجام این عمل برایتان زیاد است، سعی کنید از چند ماه قبل از انجام کاشت مو سیگار را ترک کنید.
سیگار به علت سرشار بودن از نیکوتین باعث تاخیر در التیام زخم ها می شود و می تواند باعث شود که زخم ها یا همان اسکارهای کاشت مو بسیار دیرتر از زمان واقعی خودشان بهبود یابند. اما اگر قادر به ترک سیگار نیستید بهتر است حداقل یک هفته قبل از انجام عمل و دو هفته پس از انجام جراحی سیگار کشیدن را کنار بگذارید.

نکات روز جراحی

در روز جراحی برخی از موارد و موضوعات را رعایت کنید. حتما حمام کنید و موهای خود را کاملا بشویید و در صورا امکان از پیراهن های دکمه دار استفاده کنید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *