لاغری با طب سوزنی در تبریز

طب سوزنی در تبریز

طب سوزنی

اضافه‌ وزن علاوه بر کاهش زیبایی و جذابیت می‌تواند منجر به کاهش اعتماد به‌نفس و بروز بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشارخون، کلسترول، مشکلات کبدی و … شود. امروزه بسیاری از افراد برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات خود از طب سوزنی استفاده می‌کنند.

لاغری با طب سوزنی یکی از روش‌های محبوب جهت کاهش وزن است.

به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با فواید و عوارض لاغری با طب سوزنی بیشتر آشنا کنیم.

چگونگی لاغری با طب سوزنی

طب سوزنی یکی از روش‌های بسیار مؤثر و کم عارضه جهت درمان و بهبودی بیماری‌های زمینه‌ای است. این روش حدود ۲۵۰۰ سال است به‌عنوان یک راهکار درمانی استفاده می‌شود.

در این روش از سوزن‌های ریز برای تحریک نقاط حساس بدن استفاده می‌شود. این تحریک موجب بازگشت انرژی بدن و بهبود عملکرد آن قسمت خواهد شد.

برای لاغری با طب سوزنی نیز نقاط خاص بدن تحریک‌شده و رطوبت اضافی آن دفع می‌شود. همچنین گردش خون در این نقاط بهبودیافته و درنهایت چربی‌های اضافی از بین می‌روند. همچنین ایجاد گرما در بدن منجر به هضم بهتر غذا شده و به کاهش وزن کمک می‌کند.

مزایای لاغری با طب سوزنی

برای لاغری روش‌های مختلفی نظیر استفاده از رژیم لاغری، جراحی و… وجود دارد. در برخی از مواقع استفاده از رژیم‌های غذایی ممکن است منجر به استپ وزنی شده و موجب شود به وزن مطلوب نرسید.

استفاده از روش‌های تهاجمی مانند جراحی نیز عوارض بسیار زیادی نظیر واکنش به داروی بیهوشی، احتمال عفونت، هزینه بالا، امکان بازگشت وزن و… داشته باشد؛ بنابراین بهتر است تا جای ممکن از این روش برای لاغری استفاده نشود.

لاغری با طب سوزنی روشی است که می‌تواند از استپ وزنی ناشی از رژیم‌های اشتباه جلوگیری کرده و عوارض ناشی از جراحی را نیز ندارد.

به‌طورکلی از مزایای لاغری با طب سوزنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  ازآنجایی‌که طب سوزنی یک روش کاملاً طبیعی است و نیازی به استفاده از داروهای مختلف شیمیایی نیست.
  • سوزن‌های مورد استفاده در این روش درمانی کاملاً استریل است. به همین دلیل احتمال بروز عفونت در محل ورود سوزن بسیار نادر است.
  • از طرفی تحریک انرژی بدن به‌وسیله این سوزن‌ها موجب ترشح هورمون‌های مفید و طبیعی بدن می‌شود.
  • استفاده از طب سوزنی علاوه برافزایش سلامتی جسمی موجب کاهش استرس، افسردگی و ناامیدی نیز می‌شود.

 

انواع روش‌های لاغری با طب سوزنی

متخصصان طب سنتی چین معتقدند اضافه‌وزن به دلیل عدم تعادل بدن اتفاق می‌افتد که این عدم تعادل می‌تواند به دلیل اختلال در عملکرد غده تیروئید، غدد درون‌ریز، کلیه، کبد و… باشد؛ بنابراین با استفاده از ورزش، رژیم غذایی مناسب و طب سوزنی می‌توانید به بهبود تعادل بدن کمک کنید.

امروزه لاغری با طب سوزنی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است که انواع روش‌های آن عبارت‌اند از:

کاهش اشتها: یکی از روش‌های لاغری با کمک طب سوزنی، کاهش اشتها است. در این روش سوزن‌های مخصوص در نقاط خاص بدن فرو برده می‌شود و موجب ترشح هورمون‌ها و مواد گوناگونی در بدن می‌شود. این هورمون‌ها به افزایش احساس سیری و کنترل اشتها کمک می‌کند.

افزایش سرعت سوخت‌وساز بدن: در این روش نیز فرو بردن سوزن‌های مخصوص در نقاط مشخصی از بدن متابولیسم بدن افزایش می‌یابد. از طرفی این روش به افزایش اکسیژن‌رسانی به سلول‌های بدن نیز کمک می‌کند. درنهایت چربی‌سوزی رخ‌ داده و منجر به لاغری می‌شود.

کاهش استرس: درصورتی‌که اضافه‌وزن به دلیل استرس زیاد ایجاد شده باشد. با استفاده از این روش طب سوزنی می‌توان به کاهش وزن کمک کرد.

طب سوزنی گوش: یکی دیگر از روش‌های کاهش وزن لاغری با طب سوزنی گوش است که موجب کنترل اشتها و کنترل وزن می‌شود.

 

عوارض لاغری با طب سوزنی

با توجه به بررسی‌های انجام‌شده در رابطه با طب سوزنی، لاغری با طب سوزنی یک روش بسیار کم‌خطر است؛ اما نکات بسیار مهمی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه شود. ابتدا اینکه سوزن‌های مورد استفاده باید کاملاً استریل و یک‌بارمصرف باشند. همچنین طب سوزنی باید کاملاً توسط افراد متخصص و مجرب انجام شود. از طرفی محل قرارگیری سوزن باید کاملاً با استفاده از الکل ضدعفونی شود.

درصورتی‌که به نکات فوق توجه نشود، ممکن است فرد با عوارضی نظیر «درد»، «کبودی»، «خونریزی»، «التهابات پوستی»، «آسیب به اعضای داخلی بدن به دلیل فرو بردن بیش از اندازه سوزن»، «خونریزی داخلی»، «هپاتیت ناشی از کثیف بودن سوزن‌ها»، «سرگیجه» و «غش کردن» مواجه شود.

نکات حائز اهمیت هنگام لاغری با طب سوزنی

● برای انجام طب سوزنی ابتدا باید حتماً با پزشک خود مشورت کنید؛ زیرا استفاده از این روش درمانی برای همه افراد مناسب نیست. افرادی که می‌خواهند از این روش استفاده کنند، باید در رابطه با مکمل‌های دارویی، داروهای مصرفی، پروتز، ایمپلنت دندان، دستگاه قلب و… با پزشک مشورت کنند.

● برای انجام طب‌سوزنی حتماً به مراکز معتبر و پزشکان متخصص و مجرب در این زمینه مراجعه کنید، تا از بروز عوارض احتمالی جلوگیری کنید.

● اگر برای درمان‌های تحت نظر پزشک باید چندین جلسه از طب سوزنی استفاده کنید؛ بهتر است در رابطه با میزان هزینه‌ای که تحت پوشش بیمه است اطلاعات کسب کنید؛ زیرا برخی از شرکت‌های بیمه هزینه‌های طب سوزنی را نیز پوشش می‌دهند.

● استفاده از این روش به بانوان باردار توصیه نمی‌شود و بهتر است آن را به بعد از زایمان موکول کنند؛ بنابراین در صورت بارداری حتماً به پزشک اطلاع دهید.

نکته پایانی

این نکته را هم فراموش نکنید، خیلی‌ها برای لاغری سریع و کاهش وزن سراغ روش‌هایی مثل طب‌سوزنی می‌روند، در حالی‌که این روش برای اغلب متقاضیان لاغری، چندان خوشایند نیست.

به‌دلیل شرایط انجام طب سوزنی و بعضا دردناک بودن آن کماکان افراد زیادی هستند که تمایل ندارند از این روش استفاده کنند. به همین خاطر اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید از چنین روشی استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از رژیم لاغری لیمومی ، با هزینه‌ای به مراتب کمتر و بدون دردسر و درد به کاهش وزن دلخواه خود برسید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *