روش های هاشور کف سر

اسکالپ کف سر

میکر اسکالپ یا هاشور کف سر

موی سر همیشه یکی از فاکتور های زیبایی به شمار می رفته است. امروزه این فاکتور اهمیت ویژه تری پیدا کرده و زیبایی یک انسان به آن وابسته است. ریزش موها از دغدغه های اصلی انسان معاصر به شمار می رود. کم پشتی، ریزش مو، طاسی و در نهایت کچلی سر از جمله کابوس های هر انسان به شمار می رود.

امروزه این مشکلات تا حدودی برطرف شده است. به تازگی روشی جدید برای درمان کم پشتی و طاسی سر باب شده است.

میکر اسکالپ یا هاشور کف سر روشی است که چند سال است توسط پزشکان زیبایی ابداع شده و حقیقتا توانسته جای دیگر روش های کاشت مو را بگیرد. هاشور سر به دلیل داشتن موارد مثبت زیاد و عوارض کم جای خود را در بازار تجاری درمان ریزش مو و کم پشتی موی سر پیدا کرده است. هزینه کم به همراه نداشتن دوره نقاهت از جمله مهم ترین فاکتورهایی است که در ایران امروز خودمان برای ما بسیار حائز اهمیت است.

هاشورسر چیست؟

روش هاشورسر بر خلاف روش های سنتی و قدیمی عوارض بسیار کمتری دارد. این روش سن خاصی ندارد و همه افراد در هر سنی می توانند از این روش استفاده کنند. پوشش نقاط زخمی شده، جای شکستگی و بخیه، قسمت هایی از پوست که خون رسانی به آن کم است و به طور کل قسمت هایی از بدن که به وسیله روش های کاشت مو رایج و سنتی امکان پوشش آنها وجود ندارد. میکر اسکالپ با نام های زیادی از جمله اسکالپ، اسکالپ سر، هاشور، هاشور کف سر، تتوی کف سر، پیگیمنت سر و میکرو پیگمنتیشن معرفی می شود.

اسکالپ یا هاشور زدن کف سر هم به مانند تمامی درمان های دیگر یک دوره درمان دارد.

دوره درمان این عمل حدود پنج تا شش ماه به طول مینجامد که امکان دارد در این مدت دو جلسه یا پنج جلسه درمانی وجود داشته باشد. پس تا حدودی متوجه شده اید که هر جلسه درمان به زمانی حدود یک ماه یا بیشتر فاصله با جلسه بعدی نیاز دارد.

جلسه های درمانی در اسکاپ سر معمولا بین ۲ تا ۴ ساعت زمان نیاز دارد. همین بالا بودن و طولانی بودن پروسه عمل یکی از مهمترین نکات منفی است.

روش های هاشور سر

به طور اسکالپ سر به دو روش انجام می شود. روش رول و روش میکرو پیگمنتیشن انجام می شود.

به طور کل می توان گفت اسکالپ سر به مهارت و تکنیک بالایی نیاز دارد.

پزشک بعد از معاینه و بررسی و با کنار هم قرار دادن اطلاعات و خصوصیات بیمار تصمیم می گیرد که از چه تکنیکی برای انجام فرایند تزریق رنگدانه استفاده کند.

در روش میکراسکالپ هیچ گونه مویی به پوست سر متصل نمی شود، بلکه با ابزار مخصوصو پیشرفته بوسیله سوزن های یکبار مصرف پیگمنت ها یا رنگدانه های مخصوص به لایه اول پوست تزریق می شوند. اینکار باعث می شود که موها پر پشت تر به نظر برسند و کم پشت بودن و یا طاسی سر قابل تشخیص نباشند. ظاهری که این روش به موها می دهد بسیار طبیعی و واقعی است.

آیا هاشورسر همان تاتو است؟

این روش با تتو کردن تفاوت بسیاری دارد به گونه ایی که اگر کسی از نتیجه کار راضی نباشد به سادگی برگشت پذیر است و برخلاف تتو کردن یک روش دائمی نیست.
نداشتن عوارض جدی یکی دیگر از جنبه های مثبت روش هاشورسر است و تا به امروز هیچ عوارض طولانی مدت و یا جدی برای این عمل گزارش نشده که همین خود باعث محبوبیت چند برابری این عمل است.
هرچند تا کنون عوارض جدی برای این عمل گزارش نشده اما انجام این عمل نکات خاصی دارد که باید رعایت شود.

نکات مهم در مورد هاشور سر

نیازمند بودن به دستگاه ها و مواد فوق پیشرفته و بروز را می توان یکی از معایب این عمل دانست. تخصصی بودن این عمل نیازمند پزشکانی با تخصص، علم و توان بالا است.

بهره مندی کلینک انجام دهنده این عمل از تکنسین ها و افراد با تجریبه یکی دیگر از موارد مهم است که باید به آن دقت شود. همین امر باعث می شود که سخت بتوان کلینیکی مناسب برای انجام این عمل یافت.

از معایب دیگر می توان به دائمی نبودن آن اشاره کرد. پس از انجام میکر اسکالپت و پایان دوره عمل باید هر چند سال یکبار این عمل را تجدید کرد و همین یکی از عوارض منفی این عمل به حساب می آید

توجه داشته باشید که بعد از انجام این عمل باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • حمام نکرد، سونا و استخر نرفتن و اصولا جلوگیری از تماس آب با حجم بالا با کف سر
  • جلوگیری از تابش مستقیم و زیاد نور خورشید به کف سر
  • استفاده از پماد جهت مرطوب نگهداشتن کف سر. البته اگر پوست سر شما چرب است نیاز به اینکار ندارید
  • استفاده از مواد ضد عفونی کننده برای تمیز کردن نقاط پیگمنت شده.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *