بهترین سرم ضد پیری گیاهی و ضروری کدامند؟


داشتن چین و چروک هیچ ضرری ندارد. وجود چند خط روی صورت زیاد هم بد نیست و یک ویژگی خاصی به چهره شما می دهد. اما بسیاری از ما ترجیح می دهیم که به شکلی از شکل گیری چروک صورت جلوگیری کنیم.
در حال حاضر محصولات جوان کننده بسیاری در بازار موجود هستند اما افراد زیادی هستند که به دنبال جایگزین طبیعی همانند روغنهای ضد چروک یا همان اسانسهای روغنی پیشگیری کننده از پیری هستند.

سن که بالا می رود، پوست هم شروع به تخریب شدن می کند و انعطاف پذیری خود را از دست می دهد. این فرایند طبیعی موجب بوجود آمدن چروکها می شود و خطوط ظریفی روی چهره در اطراف پیشانی، دهان و چشمها ظاهر می شوند.

اگر چه اسانسهای روغنی ضد چروک نمی توانند بطور کامل چروک را از بن ببرند، اما قادر به کاهش ظاهر شدن آنها هستند. همچنین جایگزین طبیعی کرمها و لوسیونها هستند.

در این مطلب ما بهترین اسانسهای روغنی ضد چروک که پیشگیری کننده پیری و کاهش دهنده ظاهر چروکها هستند، مورد بررسی قرار می دهیم.

روغن های ضروری نمی توانند چروک ها را از بین ببرند، اما می توانند به بهبود آنها کمک کنند.

آنها همچنین ممکن است:

  • باعث افزایش کلاژن شوند
  • حتی تن پوست را بهبود ببخشند
  • به چهره شما کمک کنند
  • باعث کاهش التهاب شوند
  • سلول های پوستی را ترویج کنند
  • از آسیب زیست محیطی محافظت نمایند.

 

از بین بردن چین و چروک با روغن انار

روغن دانه انار یک آنتی اکسیدان قوی می ­باشد. این روغن حاوی مواد ضد سرطان، ضد پیری و آنتی باکتریال می ­باشد. طبق مطالعه ای، این روغن باعث رویش دوباره پوست بیرونی می ­شود. این کار از طریق تحریک سلول های بیرونی کراتینوسیته که عامل تولید کراتین هستند، انجام می ­شود. همچنین قابلیت ارتجاعی پوست را با افزایش پروتئین ها بیشتر می ­کند.اگرچه میوه ها و مشتقات متفاوت آن برای پوست مناسب هستند و می ­توانند پوست را از خطرات اشعه یو.وی محافظت کنند.

از بین بردن چروک ها با روغن لیمو

روغن ضروری لیمو حاوی آنتی اکسیدان بوده و باعث حفاظت پوست از فشار اکسیداتیو می شود. این روغن حاوی آسکوربیک اسید، آلفا-توکوفرول، و گلاتونین است که بافت سلولی را در مقابل خطرات محافظت می ­کند. استفاده از روغن لیمو روی پوست استحکام پوست را افزایش داده و از پیری زودرس جلوگیری می ­کند.

از بین بردن چین و چروک با روغن رزماری

روغن رزماری خواص آنتی باکتریال داشته که سلامت پوست را تضمین می ­کند. همچنین باعث بهبود بیماری های پوستی از جمله اگزما، گل سرخی و آماس پوست می ­شود. این روغن از فشار اکسیداتیو که باعث پیری پوست است جلوگیری می ­کند. روغن رزماری خواص آنتی باکتریالی بالایی دارد و جلوی هرگونه تغییری را در مورد چربی طبیعی پوست و پیری آن می گیرد.

از بین بردن چیسن و چروک با روغن گل سرخ

روغن گل سرخ تاثیرات ضد آسیب بالایی برای پوست دارد. این روغن حاوی لینولئیک اسید، کاروتئونید، توکوفرول ( ویتامین E با خواص ضد پیری) می ­باشد. روغن دانه گل سرخ همچنین شامل مقادیر بالایی فنولیک اسید می ­باشد که از فشار اکسیداتیو و پیری جلوگیری می ­کند.

از بین بردن چین و چروک با اسانس روغنی شمعدانی

این روغن یکی از روغنهای ضد چروک خوشبو است که خواص مرطوب کننده دارد و جریان خون پوست را تقویت می کند تا به میزان شگفت انگیزی تولید سلولهای جوان پوست را افزایش دهد. این روغن با بسیاری از مشکلات افزایش سن از جمله نازک شدن پوست و ظاهر خسته آن کمک می کند.

از بین بردن چین و چروک با روغن نرولی

این روغن ترکیبات مفید فراوان و مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد. این روغن نه تنها سلامت کلی پوست را تقویت می کند بلکه دارای ویتامین C نیز هست. روغن نرولی تولید کلاژن در پوست را تقویت می کند تا تشکیل چروکها را کاهش دهد.

از بین بردن چین و چروک با روغن گل بی مرگ

این روغن حاوی آنتی اکسیدانهای بسیار از جمله لیمونن، آلفا پینن، لینالول و میرسن است. از این رو، این روغن به کاهش استرس پوست برای پیشگیری از مرگ و تجزیه سلولهای سالم پوست و کلاژن کمک می کند. شما می توانید رشد دوباره سلولهای پوست را با استفاده از این روغن تسریع کنید.

از بین بردن چین و چروک با روغن درخت کندر سرخ

این روغن مکانیسم دفاعی پوست را در برابر باکتری افزایش داده و در نتیجه خاصیت ارتجاعی آن را بالا می ­برد. مطالعه ای نشان داده که روغن دانه کندور سرخ خواص ضد آسیبی برای پوست دارد و باعث رشد بافت جدید پوست می ­شود. از طرفی به سرعت زخم ها را ترمیم می ­دهد؛ تاثیرات مطلوبی نیز برای از بین بردن چین و چروک دارد.

از بین بردن چین و چروک با روغن گل درخت ایلنگ

این روغن ضروری خواص آنتی اکسیدان و تمی ز کردن پوست را دارد. همچنین باعث ترمی م پوست شده و با کاهش تاثیرات مواد مضر و آسیب زا سلامت پوست را افزایش می ­دهد.

از بین بردن چین و چروک با روغن شمعدانی عطری

این روغن ضروری خواص زیادی برای پوست دارد. همچنین یک ضد عفونی کننده قوی بوده و توانایی بهبود زخم را نیز دارد. روغن شمعدانی هیچ گونه سوزشی نداشته و عوارضی نیز همراه نخواهد داشت. از طرفی باعث بهبود بیماری های پوستی مثل اگزما و آماس پوست می ­شود و چربی بیش از حد پوست را نیز می ­گیرد. خواص آنتی اکسیدانی این روغن باعث سلامت و جوانی پوست نیز می ­شود.

از بین بردن چین و چروک با روغن ضد چروک قوی دانه هویج

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ انجام شد، محققان به این نتیجه رسیدند که دانه های هویج دارای خواص آنتی اکسیدان هستند. این ویژگی مانع از آسیب رسیدن و از بین رفتن سلول های سالم پوست شده و در نتیجه باعث جلوگیری از چین و چروک می شود..

از بین بردن چین و چروک با اسانس یلانگ یلانگ

یلانگ یلانگ نوعی اسانس است که در صنعت عطرسازی استفاده می شود.بر اساس مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۵، یلانگ یلانگ دارای خواص آنتی اکسیدان نیز می باشد که به بازسازی پوست کمک می کند.این اسانس به ویژه با از بین بردن رادیکال های آزاد، فرصت را برای بازسازی پروتئین ها و چربی های پوست فراهم می کند. بسیاری از شرکت های ساخت محصولات مراقبت پوستی، یلانگ یلانگ را به عنوان یکی از ترکیبات تشکیل دهنده محصولات خود استفاده می کنند تا اثر درمانی آنها افزایش پیدا کند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *