میزان ماندگاری لیفت با نخ چقدر است؟


ماندگاری لیفت با نخ

لیفت با نخ یکی از روش‌های ساده و ارزان برای از بین بردن چین و چروک صورت محسوب می‌شود و با استفاده از آن می‌توان عوارض ناشی از افزایش سن را به میزان قابل توجّهی کاهش داد.

با افزایش سن، توانایی بدن انسان برای بازسازی پوست دچار کاهش می‌شود و چین و چروک‌های متعدد در پوست صورت و دیگر قسمت‌های بدن آشکار می‌شوند.

بدن انسان در دوران جوانی با تولید پروتئین‌هایی همچون کلاژن و الاستین موجب شادابی و طراوت پوست می‌شود ولی با افزایش سن میزان تولید این پروتئین‌ها به میزان قابل توجّهی کاهش می‌یابد و این مسئله منجر به از دست رفتن طراوت و زیبایی پوست می‌شود.

لیفت با نخ در این حالت می‌تواند به شما در از بین بردن چین و چروک‌های پوست کمک نماید و عوارض ناشی از آن‌ها را کاهش دهد. بنابراین، شما می‌توانید با استفاده از این روش ساده و در دسترس زیبایی و طراوت را بار دیگر به پوست خود بازگردانید و از آن لذّت ببرید.

این روش یک فرایند موقّت برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت محسوب می‌شود.

چه عواملی بر میزان ماندگاری لیفت با نخ تاثیرگذار هستند؟

لیفت با نخ یک روش کوتاه مدّت به منظور از بین بردن چین و چروک‌های صورت و افزایش زیبایی محسوب می‌شود و عوامل متعددی بر میزان ماندگاری آن تاثیر می‌گذارند. در این قسمت قصد داریم تا تعدادی از این عوامل را به شما معرّفی نماییم.

سن یکی از فاکتورهای مهم در میزان ماندگاری لیفت با نخ می‌باشد:

پوست انسان یکی از حساس‌ترین بافت‌های بدن محسوب می‌شود و شدیداً تحت تاثیر عوامل مختلف قرار دارد.

با افزایش سن، توانایی بدن برای تولید پروتئین‌هایی همچون کلاژن و الاستین کاهش می‌یابد و این عامل موجب کاهش طراوت و زیبایی پوست می‌شوند.

همچنین، سلول‌های پوستی به دلیل سرعت تقسیم بالاتری که نسبت به سایر سلول‌های بدن دارند، سریع‌تر از سایر سلول‌ها دچار تحلیل می‌شوند و این عامل موجب ایجاد چین و چروک‌هایی در پوست می گردد.

به همین دلیل، میزان بازده و ماندگاری لیفت با نخ در افراد مسن کم‌تر از افراد جوان‌تر می‌باشد زیرا میزان تحلیل پوست و میزان تولید پروتئین‌های حیاتی در پوست در این افراد کم‌تر دچار کاهش شده است.

بطور کلّی، رابطه‌ی مستقیمی بین میزان خاصیت کشسانی و الاستیکی پوست و میزان ماندگاری لیفت با نخ وجود دارد و این ویژگی می‌تواند خود را با افزایش ماندگاری این روش در افراد جوان‌تر نشان می‌دهد.

میزان خاصیت کشسانی پوست نقش بسزایی را در میزان ماندگاری لیفت با نخ دارد:

همان‌گونه که قبلاً به آن اشاره شد، میزان خاصیت کشسانی پوست رابطه‌ی مستقیمی را با میزان ماندگاری لیفت با نخ دارد و این مسئله می‌تواند میزان بازده حاصل از این روش را تحت تاثیر قرار دهد.

بطور کلّی، میزان ماندگاری این روش در افرادی که پوست آن‌ها خشک‌تر و شکننده‌تر از حالت عادّی است کم‌تر می‌باشد و وجود چنین شرایطی می‌تواند میزان ماندگاری حاصل از این فرآیند را به میزان قابل توجّهی کاهش دهد.

همچنین، میزان چربی زیر پوستی افراد نیز نقش مهمّی را در میزان ماندگاری لیفت با نخ ایفا می‌کند و یکی از عوامل تاثیرگذار در این زمینه محسوب می‌شود.

بطور کلّی، بالا بودن میزان چربی زیرپوستی نشان دهنده‌ی مناسب بودن بافت مورد نظر برای انجام این روش زیبایی می‌باشد و یکی از نشانه‌های پوست‌های جوان و دارای خاصیت الاستیکی مناسب تلقّی می‌شود.

با این حال، میزان خشک بودن پوست نقش مهم‌تری را ایفا می‌کند و میزان چربی زیرپوستی می‌تواند نقش یک عامل کمکی را بر عهده داشته باشد.

میزان مهارت پزشک متخصص پوست و مو:

لیفت با نخ یک فرآیند تخصصی محسوب می‌شود و باید توسّط افراد متخصص و در کلینیک‌های معتبر زیبایی انجام شود. میزان توانایی‌ متخصص زیبایی یکی از عوامل مهم بر میزان بازده این فرآیند همچون سایر فرآیند‌ها می‌باشد و به همین دلیل، این روش باید تنها توسّط افراد باتجربه و ماهر انجام شود.

عدم پیاده‌سازی صحیح این فرآیند می‌تواند مشکلاتی همچون: کاهش بازده، عدم تقارن صورت، کاهش میزان ماندگاری نخ‌ها و جابجایی نخ‌ها را به همراه داشته باشد. بنابراین، همواره خدمات زیبایی مورد نیاز خود را از کلینیک‌های معتبر دریافت نمایید تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوید.

تعداد نخ‌های استفاده شده برای لیفت با نخ:

نخ‌های استفاده شده برای لیفت با نخ از نوع نخ‌های جذبی می‌باشند و به همین دلیل، بعد از گذشت مدّتی خاصیّت خود را از دست می‌دهند.

بطور کلّی، هرچقدر که تعداد نخ‌های مورد استفاده بیشتر باشد، میزان ماندگاری حاصل از این روش زیبایی افزایش خواهد یافت زیرا بدن انسان به مدّت زمان بیشتری برای جذب نخ‌ها احتیاج خواهد داشت.

نوع نخی که برای لیفت با نخ استفاده می‌شود:

نوع نخ نیز یکی از عوامل موثّر بر میزان ماندگاری لیفت با نخ می‌باشد و نقش موثّری را در بازده این فرآیند ایفا می‌کند. بطور کلّی، نخ‌هایی که در این روش استفاده می‌شوند در دو نوع ساده و خاردار وجود دارند.

نخ‌های ساده جزو اوّلین‌ نخ‌هایی هستند که برای انجام این روش زیبایی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و از بازده قابل قبولی برخوردار هستند.

نخ‌های خاردار نسل جدید نخ‌های تولید شده برای لیفت با نخ می‌باشند و در انواع مختلفی وجود دارند.

این نخ‌ها توانایی تحریک بافت پوست برای تولید کلاژن و الاستیک بیشتر را دارا می‌باشند و به دلیل وجود زوائد متعدد از ماندگاری بیشتری برخوردار هستند و این موارد باعث شده‌اند تا این نخ‌ها به سرعت جایگاه مناسب خود را در کلینیک‌های زیبایی بدست آورند.

نخ‌های خاردار جدید‌ترین نخ‌هایی هستند که برای لیفت با نخ استفاده می‌شوند و در انواع مختلفی وجود دارند.

میزان ماندگاری لیفت با نخ چقدر است؟

لیفت با نخ یک روش موقّتی برای رهایی از چین و چروک‌های صورت محسوب می‌شود ولی با این حال، از میزان ماندگاری بیشتری نسبت به سایر روش‌های موقّت برخوردار است و می‌توان از مزایای آن در طولانی مدّت نیز بهره‌مند شد.

این روش در کوتاه‌ترین حالت توانایی حفظ زیبایی صورت به مدّت ۱۲ ماه را دارا می‌باشد و در صورت برقراری شرایط ذکر شده، آثار آن به مدّت بیش از ۳ سال ماندگار خواهند بود.

با این حال، در برخی از موارد مشاهده شده است که این روش بیش از ۵ سال ماندگاری داشته است و این مسئله نشان دهنده‌ی بازده بالای لیفت با نخ نسبت به سایر روش‌های زیبایی می‌باشد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *