مراقبت های بعد از اسکالپ سر


میکرو اسکالپ چیست؟

اگر از لحاظ لغوی به دنبال بررسی ماهیت میکرو اسکالپ باشیم باید بدانید که میکرو به معنای هاشور زدن و خط های نازک را به صورت منظم در کنار هم کشیدن است و اسکالپ نیز به معنای پوست کف سر می باشد.

پس میکرو اسکالپ به معنای هاشور زدن پوست کف سر است. در واقع اسکالپ سر همان روش کاشت مو است که با شیوه هایی نوین تر و بهتر در حال انجام می باشد.

 جهت مشاوره رایگان و انجام میکرواسکالپ در مرکز زیبایی تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید. ساعت کار:عصر4 تا 8

برای چه کسانی میکرواسکالپ انجام می شود؟

میکرو اسکالپ به دلیل آن که نسبت به کاشت مو روشی بسیار ظریف تر است، می تواند برای مواردی که حتی پیوند یا کاشت مو را نمی توان انجام داد، به کار رود.

  • کاشت برای کودکانی که دچار طاسی شده و نمی توانند پیوند مو انجام دهند.
  • افرادی که در قسمتی از سرشان به علل مختلف خون رسانی انجام نمی شود و نمی توانند از پیوند مو بهره ببرند.
  • افرادی که ریزش موی مقطعی و موقتی دارند.

بیشتر بخوانید:

مراقبت های بعد از اسکالپ

اسکالپ سر قاعدتا حدود یک الی دو جلسه به طول می انجامد که هر جلسه هم حدود 2 الی 4 ساعت زمان نیاز دارد.

پس از انجام میکرو اسکالپ یک سری مراقبت هایی وجود دارد که بایستی طبق آن ها عمل کرده تا بهترین نتیجه ی ممکن را از میکرو اسکالپ ببریم.

1-روز اول تا سوم

در این چند روز و در حین انجام اسکالپ سر بهتر است به اندازه کافی استراحت و خواب داشته باشید، فراموش نکنید که به هیچ وجه نباید آب به سطح مورد میکرو قرار گرفته برخورد کند زیرا باعث ایجاد ناراحتی های پوستی و التهاب می شود که می تواند در نتیجه هم بسیار تاثیر گذار باشد. و نکته ی آخر این که تا حد امکان به پوست محل مورد نظر دست نزنید.

2-روز چهارم تا ششم

در این چند روز می توانید از حمام استفاده کنید اما به هیچ وجه از شامپو یا صابون استفاده نکنید، حتی اگر بتوانید موهایتان را نشویید تا مقدار کمی چربی روی سطح پوست سرتان باقی بماند که بسیار بهتر است زیرا این مقدار چربی می تواند باعث بهبود هرچه بهتر و بیشتر پوست سر شود.

3-هفته ی دوم

امکان حمام کردن را در این زمان دارید اما باز هم سعی کنید تا با پوست سرتان به ملایمت رفتار کنید که جای زخم ها بهبود پیدا کند.

اگر می خواهید موهای خود را کوتاه کنید بهتر است از تیغ استفاده نکنید زیرا جای زخم های قبلی موجود است و در صورت بی احتیاطی امکان باز شدن آن ها وجود دارد.

4-ماه دوم

زمانی که یک ماه از انجام میکرو اسکالپتان گذشت می توانید به راحتی به تمامی فعالیت های عادی و روتین همچون ورزش، استخر، سونا، جکوزی و… که باعث آب خوردن به پوست و همچنین عرق کردن کف سر می شوند برسید.

تمامی روش های بیان شده مربوط به مراقبت هایی بودند که بایستی بلافاصله پس از انجام عمل پیوند رعایت کنید. اما مسلما با توجه به هزینه و زمانی که صرف کرده اید و درد و عوارض اسکالپ سر که تحمل کرده اید دلتان نمی خواهد که این روند به سرعت دچار تزلزل شود، پس بهتر است اقدامات طولانی مدت برای مراقبت از میکرو اسکالپ انجام شده تان را نیز رعایت کنید.

روش هایی که در ادامه گفته می شوند باعث بهتر شدن اوضاع و همچنین طولانی تر شدن ماندگاری میکرو اسکالپ انجام گرفته می باشد.

مراقبت هایی برای ماندگاری بیشتر اسکالپ سر

  • بهتر است روزانه حداقل یک الی دو مرتبه کف سر خود را مرطوب کنید.
  • اگر قرار است که در مقابل آفتاب شدید باشید به هیچ وجه بدون کرم ضد آفتاب با چربی کم بیرون نروید.
  • استفاده از محصولات آرایشی مو که دارای پایه ی الکلیمی باشند را به طور کلی فراموش کنید
  • هر هفته از یک پاک کننده لایه بردار برای حذف سلول های مرده پوست استفاده کنید تا رنگدانه های موها مل روز اول درخشندگی داشته باشند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *