مهم ترین تفاوت های بین تزریق ژل و فیلر لب


تزریق ژل و فیلر لب

یکی از رایج ترین روش های زیبایی تزریق ژل و فیلر به لب و سایر بخش های صورت است. ماده ای که امروزه برای تزریق مورد استفاده قرار می گیرد یا ماده ژلاتینی است و یا فیلر. به همین دلیل افرادی که خواهان این عمل زیبایی هستند می خواهند بدانند تفاوت بین تزریق ژل و فیلر لب چیست؟

این مساله بر آن شد که ما موضوع این مطلب خود را به تفاوت بین تزریق ژل و فیلر لب اختصاص دهیم تا شما با مطالعه آن بتوانید آگاهانه روش تزریق لب خود را انتخاب کنید.

در واقع اگر شما جزء آن دسته از افرادی است که بنا به دلایلی مثل لاغری و یا پیری به دنبال زیبایی هستید و می خواهید حجم بافت از دست رفته خود را جبران کنید و به همین دلیل قصد تزریق ژل یا فیلر دارید مهم است که تفاوت بین تزریق ژل و فیلر لب را بدانید.

تفاوت بین تزریق ژل و فیلر لب

قبل از اینکه تفاوت بین تزریق ژل و فیلر لب را توضیح دهیم ابتدا کمی در مورد پرکننده های پوستی تزریقی صحبت می کنیم. همان طور که می دانید گذشت و زمان و پیری پوست سبب می شود تغییرات سلولی در افراد به وجود ﺁید که به تبع آن حجم بافت ها در بدن کم شود و در چهره افراد بسیار تاثیر می گذارد. لذا یکی از بهترین راه ها برای اصلاح این تغییرات و درمان این مشکل، تزریق ژل یا فیلر است. اما مشکل کار اینجاست که اکثر افراد خواهان این روش با تفاوت بین تزریق ژل و فیلر لب آشنا نیستند.

در واقع امروزه برای تزریق و اصلاح تغییرات از پرکننده هایی استفاده می شود که پرکننده ها، مواد مصنوعی و طبیعی هستند. امروزه از این پرکننده ها برای تزریق به بافت چهره و لب استفاده می شود تا تغییرات حاصله را اصلاح کنند.

هدف از استفاده این مواد، جبران کمبود حجم بافت در سراسر بدن است. مواد پرکننده ای که برای تزریق مورد استفاده قرار می گیرد یا ژل است و یا فیلر. حال فیلر چیست و تفاوت بین تزریق ژل و فیلر لب چیست؟

فیلر چیست؟

به طور کلی به هر ماده طبیعی یا مصنوعی که سبب ایجاد برآمدگی در پوست می شود فیلر گفته می شود که این مواد تزریقی شامل ژل ها و فیلرها هستند.

در واقع فیلرها یک ماده پرکننده هستند که به منظور بازگرداندن حجم بافت از دست رفته و همچنین پیشگیری از ایجاد چین و چروک مورد استفاده قرار می گیرند. فیلرها دارای دو نوع قابل جذب و غیر قابل جذب می باشند. در واقع فیلرهای لب یک روش درمانی بدون نیاز به جراحی است. پرکابردترین فیلرهای لب شامل هیالورونیک اسید، هیدروکسی آپاتاید و پلی لاکتیک اسید می باشد.

حال تفاوت بین تزریق ژل و فیلر لب در چیست. یکی از رایج ترین تفاوت های این دو ماده پرکننده این است که عموما فیلر لب از Hyaluronic Acid هیالورونیک اسید ساخته می شوند که ماده ای است ماده ای که به طور طبیعی در بدن یافت می شود و به افزایش حجم لب بسیار کمک می کند. استفاده از این ماده برای زیبایی بسیار مفید است.

در مورد تفاوت بین تزریق ژل و فیلر لب باید گفت که ژل ها نیز نوعی فیلر هستند ولی هر نوع فیلر، ژل محسوب نمی ‌شود. ژل ها نیز مانند فیلرها انواع مختلفی دارند که به دو دسته ژل‌ های نیمه ماندگار و ژل ‌های ماندگار تقسیم می شوند.

لازم به ذکر است بدانید ژل های دائمی و ماندگار، عوارض شدیدی را به همراه دارند و در برخی از مواقع سبب مرگ می شوند به همین دلیل امروزه از این ژل ها استفاده نمی شود. این نوع ژل ها با نام پاژ شناخته می شوند که عموما برای رفع چین و چروک سطحی به کار می روند.

امروزه پرکننده هایی که دارای هیالورونیک اسید هستند از رایج ترین ژل های تزریقی محسوب می شوند. در مورد مدت زمان ماندگاری ژل با فیلر لب باید بگوییم که ماندگاری این مواد به عوامل متعددی بستگی دارد که از جمله این عوامل می توان به سن پوست فرد، شدت آثار پیری وی و اندازه‌ منطقه‌ مورد درمان و همچنین نوع ژل تزریقی مورد استفاده اشاره کرد.

در واقع هم از ژل و هم از فیلر می توان برای برجسته کردن نقاط تو رفته صورت استفاده کرد و این مواد برای افرادی که خواهان تغییر چهره هستند بهترین گزینه می باشد.

روش تزریق هم ژل و هم فیلر شبیه هم است به این صورت که با سر سوزنی بسیار نازک این مواد به زیر پوست تزریق می‌شود تا بافت نرم لایه داخلی پوست را پر کنند.

همان طور که در بالا نیزاشاره نمودیم تمام ژل ها نوعی فیلر هستند که از محبوب ترین فیلرهای مورد استفاده می توان به ژل هیالورونیک اسید اشاره کرد. لذا اگر می خواهید تفاوت بین تزریق ژل و فیلر لب را بدانید باید بگوییم که ژل ها دسته ای کوچک از انواع فیلرها هستند. که از این مواد برای درمان حجم بافت از دست رفته و چین و چروک صورت استفاده می شود و این روش درمانی بسیار ساده و بدون جراحی است.

البته نکته ای که قابل تذکر است زمانی این روش بدون عوارض و به سادگی انجام می شود که شما به یک کلینیک پوست و مو و مرکز زیبایی معتبر مراجعه کنید و این روش درمانی را توسط متخصصان حرفه ای و خبره انجام دهید. چرا که در این کلینیک ها مرغوب ترین و باکیفیت ترین ژل ها و فیلرها استفاده می شود. در صورت مراجعه به کلینیک های غیر معتبر که عمل های زیبایی ﺁن ها توسط افراد غیر رسمی و غیر معتبر انجام می شود سبب می شود که شما دچار عوارض دائمی مثل بسته شدن عروق، خونریزی و کبودی شوید.

جمع بندی

امروزه افراد زیادی بنا به دلایلی حجم بافت لب های خود را از دست می دهند و از این رو به دنبال روش هایی برای جبران این تغییرات هستند.

یکی از بهترین روش ها تزریق با استفاده از پرکننده ها است. این مواد پرکننده شامل ژل ها و فیلرها هستند که در واقع ژل ها نوعی فیلر هستند. متداول ترین فیلری که امروزه برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد ژل اسید هیالورونیک است. چرا که اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی موجود در بدن است و به افزایش حجم لب کمک زیادی می کند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *