لیفت صورت با نخ در تبریز

لیفت صورت با نخ

لیفت با نخ چیست؟

تا همین چند سال پیش تنها راه درمان افتادگی و شل شدگی پوست، جراحی لیفت صورت بود؛ یک جراحی دشوار با خطرات بسیار و دوران نقاهت طولانی.

البته روش‌های جوانسازی بسیاری هستند که قدمتی طولانی دارند ولی نتایج اکثرشان قابل مقایسه با نتایج نهایی جراحی لیفت نبود.

در واقع تنها راه رفع افتادگی پوست، حذف پوست اضافی به کمک تیغ جراحی بود.

جراحی لیفت با این که می‌تواند به نتایج فوق‌العاده‌ای منجر شود، خطرات بسیار و هزینه‌های بالایی دارد؛ برای همین بسیاری از متقاضیان یا علاقه‌ای به رفتن زیر تیغ جراحی نداشته یا از لحاظ شرایط جسمی و روانی، توان انجام این کار را ندارند. به همین دلیل روش‌های مدرن‌تر و کم‌تهاجمی‌تری برای لیفت صورت ابداع شد که لیفت صورت با نخ (Thread Lift) یکی از آن‌ها است.

لیفت صورت با نخ یک روش جوانسازی است که در آن از نخ‌های بخیه‌ی موقت یا جذبی برای لیفت یا بالا بردن پوست استفاده می‌شود.

جهت مشاوره رایگان و انجام لیفت صورت و بینی و گردن با نخ در کلینیک تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

آدرس: شهرک پرواز- جنب کلانتری 20- ساختمان 7 آسمان-طبقه 4

ساعت کار: 16 تا 20

بخیه‌های موقت در زیر پوست کار می‌شوند و ۲ تاثیر جوانسازی فوق‌العاده بر صورت شما می‌گذارند:

۱) لیفت و سفت کردن پوست

در این روش نیازی به استفاده از تیغ جراحی نیست و هیچ برش یا برداشتی روی پوست انجام نمی‌شود.

به جای آن جراح متخصص با ایجاد تغییراتی در زیر پوست کاری می‌کند که پوست صورت بالا بیاید و سفت شود.

در واقع به جای بریدن پوست اضافه، جراح با استفاده از نخ‌های بخیه، آن‌ها را جمع و سفت می‌کند تا دیگر افتادگی در سطح پوست قابل مشاهده نباشد. پس بدون دردسرهای جراحی لیفت، پوستی جوان‌تر و زیباتر خواهید داشت.

۲) تحریک کلاژن سازی

جالب است بدانید که نخ‌های کار شده در زیر پوست به جز این که پوست را سفت و خوش حالت می‌کنند، فرآیند پیری پوست را کند کرده و با آن مبارزه می‌کنند.

این بخیه‌ها با تحریک «فرآیند ترمیمی» پوست کاری می‌کنند که بدن در نزدیکی مناطق درمان شده، مقادیر زیادی کلاژن بسازد. این تاثیر شگفت‌انگیز در رسیدن به اهداف ما نقش مهمی دارد؛ چون کلاژن‌ها یکی از عوامل اصلی جوانی و زیبایی پوست هستند.

کلاژن پروتئینی در عمق پوست ما است که کاربردهای بسیاری در بدن دارد. این رشته‌های پروتئینی برای ترمیم زخم‌ها استفاده می‌شوند و کاری می‌کنند که پوست ما سرزنده و قوی، حجیم و باطراوت به نظر برسد.

هر چه که سن‌ ما بالاتر می‌رود، بدن ما کلاژن‌های کمتر و کمتری تولید می‌کند تا در نهایت ۸۰٪ از ضخامت پوست ما تا حدود سن ۷۰ سالگی کاهش می‌یابد.

کاهش حجم و قدرت پوست یکی از اصلی‌ترین علل افتادگی و چین و چروک‌های پوستی هستند. با ضعیف شدن پوست، قدرت آن برای بالا نگه داشتن ساختارها و بافت‌های زیرین کاهش می‌یابد. به این معنی که دیگر نمی‌تواند اثرات جاذبه‌ی زمین را خنثی کند و نیروی جاذبه باعث افتادگی و شل شدن پوست می‌شود.

تحریک کلاژن سازی در پوست، زمانی که هنوز افتادگی وخیم نشده و انعطاف‌پذیری پوست وضعیت خوبی دارد، می‌تواند با افزایش ضخامت و قدرت پوست باعث کاهش سرعت پیری و زیباسازی آن شود.

به بیان دیگر لیفت صورت با نخ یک روش جوانسازی ادامه‌دار و پیشرفت کننده است.

متقاضیانی که برای تحریک کلاژن سازی لیفت با نخ انجام می‌دهند به تدریج متوجه بهبود حجم و سفتی پوست خود خواهند شد.

تا زمانی که نخ‌های بخیه در جای خود باشند، فرآیند ترمیمی بدن به طور مداوم فعال است چرا که بدن می‌خواهد بخش‌های بخیه خورده را ترمیم کرده و نخ‌های بخیه را از بین ببرد.

بدن ما طوری برنامه ریزی شده که به این شکل در برابر وجود یک جسم خارجی (که در اینجا نخ بخیه باشد) واکنش نشان دهد.

خوشبختانه چون نخ‌های استفاده شده در این روش بسیار ظریف هستند، شما متوجه فعل و انفعالات زیر پوست خود نخواهید شد و احساس ناراحتی یا درد نخواهید داشت. بیشتر متقاضیان (بعد از این که بافت اطراف بخیه ترمیم می‌شود) اصلاً وجود نخ‌ها را در زیر پوست خود احساس نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:

انواع نخ لیفت

در این روش جوانسازی پوست با استفاده از نخ‌های فلزی داربستی را در زیر پوست می‌سازیم. ضخامت این نخ‌ها در حد یک تار مو است.

نخ‌ها ممکن است از فلزات گران قیمت مثل پلاتینیوم، طلا یا فیبرهای سنتتیک مثل پلی‌استر یا کاپرون یا ترکیبی از پلی‌مرهای صناعی با سایر مواد باشد.

لیفت با نخ را با استفاده از ۳ نوع نخ انجام می‌دهیم:

نخ‌های جذبی

این نخ‌ها بعد از مدتی جذب بدن می‌شوند و از موادی زیست سازگار ساخته شده‌اند. یعنی بافت‌های بدن انسان به آن‌ها واکنش نشان نمی‌دهد.

لیفت صورت با نخ

سلول‌های پوست در مجاورت داربست تشکیل شده از این نخ‌ها تقسیم و مستقر می‌شوند. برای همین حتی بعد از جذب نخ‌ها اثرات آن ماندگار و قابل مشاهده است.

نخ‌های غیرقابل جذب

نخ‌های ساخته شده از طلا یا برخی فیبرهای سنتتیک در این دسته قرار می‌گیرند. این نخ‌ها تا آخر عمر در زیر پوست می‌مانند و بیشتر برای درمان مشکلات جدی و حاد پوست استفاده می‌شوند. مثلاً برای لیفت خیلی قوی گردن از این‌ها استفاده می‌کنیم.

نخ‌های ترکیبی

این‌ها به این صورت هستند که بخشی از مواد آن‌ها جذب پوست می‌شود و بخشی از نخ به شکل تکه‌های ریز ریز در زیر پوست باقی می‌ماند. معروف‌ترین نخ‌های این چنینی، نخ‌های سیلهوئت اینستالیفت (Silhouette instalift) هستند.

ساختار این نخ‌ها به این شکل است که خودشان جذب پوست می‌شود ولی در طول آن تکه‌های مخروطی قرار دارد که این‌ها جذب پوست نمی‌شوند و همیشه در زیر پوست باقی می‌مانند.

البته این مخروط‌ها بسیار کوچک‌اند و از بیرون دیده نمی‌شوند. کمی هم که بگذرد، دیگر زیر پوست احساسشان نمی‌کنید. منتها مشکلی که دارند این است که بعد از جایگذاری، به سختی می‌توان تکان‌شان دارد.

 

مزایای لیفت صورت با نخ

نتایج طبیعی

مهم‌ترین مزیت لیفت با نخ این است که نتایج بسیار طبیعی و زیبایی دارد. مثلاً بعد از جراحی‌های لیفت، پوست طوری می‌شود که انگار آن را کشیده‌اند.

انحنای طبیعی صورت از بین می‌رود و حجم برخی بخش‌ها مثل گونه یا لب‌ها کاهش می‌یابد.

در مورد لیفت با نخ اینطور نیست و ویژگی‌های اصلی صورت حفظ می‌شود.

نخ‌ها با ظرافت مشکلات صورت را برطرف می‌کنند و جلوه‌ی پوست را زیبایی می‌بخشند. این کارها را می‌کنند بدون این که شکل یا ویژگی‌های صورت را تغییر دهند.

ایمنی بالا

از لیفت با نخ می‌توانیم در نواحی ابرو یا پلک‌ها نیز استفاده کنیم و مثلاً پلک‌های افتاده را لیفت کنیم. برخلاف سایر روش‌های لیفتینگ که در بسیاری از نقاط صورت نمی‌توانند اجرا بشوند، لیفت با نخ را می‌توانیم در حساس‌ترین نواحی هم استفاده کنیم.

اگر لیفت با نخ در محیط کلینیکی و توسط پزشک متخصص انجام شود، هیچ عارضه و خطری ندارد.

نتایج لیفت با نخ عالی است.

ریکاوری سریع

دوره‌ی نقاهت یا ریکاوری حداکثر ۵ روز طول می‌کشد. برخلاف جراحی لیفت، در این مدت نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای ندارید و می‌توانید به کارهای روزمره خود مشغول شوید. اما رفتن به سرکار، رویدادهای اجتماعی یا ورزش را توصیه نمی‌کنیم.

هیچ اثری از درمان باقی نمی‌ماند

در مدت ۵ تا ۷ روز که دوره‌ی نقاهت را طی می‌کنید، تقریباً تمام نشانه‌های انجام لیفت با نخ ناپدید می‌شوند.

نکته‌ی دیگر این است که نخ‌ها در زیر لایه‌های عمقی پوست قرار می‌گیرند، پس با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند.

سوراخ‌هایی که برای وارد کردن نخ ایجاد می‌کنیم کوچک هستند و اصلاً دیده نخواهند شد.

هزینه مناسب

لیفت با نخ در مقایسه با جراحی لیفت هزینه‌ی بسیار کمتری دارد.

جراحی لیفت نیاز به بی‌هوشی عمومی، اتاق عمل بیمارستانی، تیم کامل جراحی و شرایط بستری دارد. دردسرهایی که در لیفت با نخ وجود ندارند و باعث تفاوت قیمت چشمگیر این دو روش می‌شود.

هزینه‌ی این روش جوانسازی پوست بین ۶ تا ۷ میلیون تومان است که البته به عوامل زیادی بستگی دارد. برآورد دقیق قیمت در جلسه‌ی مشاوره به شما اعلام می‌شود.

 

معایب لیفت صورت با نخ

تغییرات محدود

در بخش مزایا گفتیم نتایج لیفت با نخ طبیعی هستند. واقعیت این است که این مزیت برای برخی از مراجعین ما عیب محسوب می‌شود. طبیعی بودن نتایج لیفت بیشتر به خاطر این است که در این روش نمی‌توانیم تغییرات بنیادی و جدی در پوست ایجاد کنیم.

در جراحی لیفت در لیگامان‌ها، عضلات و بافت‌های زیرجلدی تغیرات عمده ایجاد می‌شود. این کارها را نمی‌توانیم در لیفت با نخ انجام دهیم.

در این روش صرفاً می‌توانیم با حفظ ساختار اصلی پوست، تغییراتی در انحنای سطحی صورت ایجاد کنیم. برای همین این روش جوانسازی را بیشتر به مراجعین جوان‌تر (بین ۲۰ تا ۵۰ سال) توصیه می‌کنیم.

 

سوالات لیفت صورت با نخ

آیا لیفت با نخ درد دارد ؟

در حین انجام لیفت با نخ ممکن است کمی درد داشته باشید که البته دور از انتظار نیست. به هر حال در طی جلسه درمانی نخ‌هایی را در زیر پوست‌تان کار می‌گذاریم و سپس برخی نواحی پوست را می‌کشیم. البته با استفاده از مسکن‌ها و داروهای بی‌حسی می‌توانیم این درد را به حداقل برسانیم.

نتایج و ماندگاری لیفت با نخ چقدر است ؟

واقعیت این است که لیفت با نخ در مقایسه با جراحی‌های تهاجمی‌تر، ماندگاری بسیار کمتری دارد.

جراحی لیفت ممکن است ۵ یا ۱۰ سال ماندگاری داشته باشد. در سوی دیگر، لیفت با نخ‌های جذبی معمولاً ۱ یا ۲ سال ماندگاری دارند و بعد از این مدت باید دوباره‌ لیفت را انجام بدهیم تا نتایج حفظ شوند.

اساس لیفت با نخ بر تحریک کلاژن‌سازی استوار است. باید توجه داشت که در این روش از نخ‌های جذبی یا نیمه جذبی استفاده می‌کنیم چون نخ‌های دائمی عوارض زیادی دارند و در موارد خیلی خاص استفاده می‌شوند.

نخ‌های جذبی و نیمه جذبی ظرف حداکثر یک ماه جذب پوست می‌شوند. بافت پوست نخ‌های جذب شده را با رشته‌های کلاژن جایگزین می‌کند. پروتئین‌های کلاژن اجزای ساختاری پوست هستند که قوام و سفتی پوست را ایجاد می‌کنند.

کلاژن‌های پوست دائماً در حال تخریب و ساخته شدن هستند. برای همین ماندگاری دائمی ندارند.

در روش‌های مختلف جوانسازی غیرتهاجمی مثل لیفت با نخ، هایفوتراپی و اندولیفت، کلاژن سازی پوست را تحریک می‌کنیم.

کلاژن‌های جدیدی که ساخته می‌شوند، به پوست حجم می‌دهند، کانتور صورت را اصلاح می‌کنند و کاری می‌کنند که ۱۰ سال جوان‌تر شوید.

کلاژن‌های جدید می‌توانند تا حداکثر ۲ سال پایداری داشته باشند و در این مدت اندک اندک تخریب می‌شوند.

بعد از این که کلاژن‌ها تخریب شوند، اثرات لیفت با نخ یا سایر روش‌های لیفتینگ کم‌تهاجمی ناپدید می‌شوند. البته جای نگرانی نیست و می‌توانید دوباره برای تمدید اثرات همان درمان یا درمان مشابه را دریافت کنید.

در مورد انتخاب بین لیفت با نخ و جراحی لیفت، دو ویژگی اصلی در مقابل هم قرار می‌گیرند:

  • درمان دائمی ولی با عوارض بیشتر و ریکاوری دشوارتر؛ یا
  • درمان موقتی ولی بدون عارضه و با ریکاوری چند روزه‌ی آسان

اولین عبارت مربوط به جراحی لیفت است. بله واقعیت این است که هیچکدام از روش‌های کم‌تهاجمی لیفتینگ به اندازه‌ی جراحی لیفت موثر نیستند. منتها جراحی لیفت تهاجمی، پرخطر و پرعارضه است. به هر حال در این روش به بی‌هوشی عمومی نیاز است و تغییرات ایجاد شده روی صورت بسیار شدید هستند. دوره‌ی نقاهت بعد از جراحی لیفت حداقل ۲ هفته زمان می‌برد و فعالیت سنگین را باید بعد از ۴ هفته آغاز کنید.

در لیفت با نخ نیازی به بی‌هوشی عمومی نیست، کل جلسه درمانی تحت بی‌حسی موضعی و ظرف ۴۵ دقیقه به پایان می‌رسد. بعد از اتمام جلسه نیازی به بستری شدن نیست و بلافاصله می‌توانید به خانه بروید.

تمام اثرات درمان مثل تورم، قرمزی و موارد این چنینی حداکثر در مدت ۵ روز ناپدید می‌شوند و بعد از آن هم محدودیت خاصی ندارید.

 

قیمت لیفت صورت با نخ

به هر حال قیمت برای همه ما مهم است. جراحی لیفت چندین برابر روش‌های کم‌تهاجمی لیفتینگ هزینه دارد. لیفت با نخ، هایفوتراپی و اندولیفت به مراتب ارزان‌تر هستند ولی برای حفظ نتایج باید هر چندوقت یکبار انجامشان بدهید. این که کدام روش برای شما به‌صرفه‌تر است به شرایط شما بستگی دارد.

شاید دوره‌ی ریکاوری بلندمدت جراحی لیفت از نظر شغلی آسیب اقتصادی زیادی برایتان داشته باشد. یا مثلاً شرایط پیری پوست‌تان به شکلی باشد که اثرات روش‌های لیفتینگ کم‌تهاجمی خیلی کمتر از ۱ یا ۲ سال پایدار باشند.

 

سن و عوامل دیگر

ماندگاری روش‌های کم‌تهاجمی تا حد خوبی به شرایط شما بستگی دارند. پایداری درمان برای افرادی که دچار پیری شدید یا افتادگی‌های حاد پوستی هستند، بسیار کوتاه است. در مورد این افراد انتظار داریم که در عرض ۴ ماه، ۶۰ درصد از اثرات درمانی از بین بروند.

پیش از انجام هر روش درمانی باید شرایط شخصی و عواملی مانند فعالیت‌های روزمره، شغل و سبک زندگی را بررسی کنیم و ببینیم که آیا این روش برای شما مناسب است یا نه. سن هم عامل موثری است.

روش‌های کم‌تهاجمی لیفتینگ به افراد جوان‌تر توصیه می‌شود که پوست‌شان قابلیت کلاژن‌سازی بالایی دارد. برای افراد بالای ۵۰ یا ۶۰ سال احتمالاً جراحی لیفت مناسب‌تر است.

 

انتخاب بین لیفت با نخ، اندولیفت و هایفوتراپی

سه روشی که نام بردیم، روش‌های نوین لیفتینگ پوست هستند. این سه روش بدون جراحی یا اصطلاحاً کم‌تهاجمی هستند. عوارض و خطرات کمی دارند و می‌توانند به اندازه‌ی جراحی موثر باشند.

به طور کلی علم پزشکی به سمت توسعه‌ی روش‌های کم‌تهاجمی در حرکت است. ما هم سعی می‌کنیم تا حد ممکن از روش‌های تهاجمی دوری کنیم. هزینه‌های بالا، بار درمانی سنگین، عوارض و خطرات زیاد روش‌های تهاجمی باعث شده‌اند که محبوبیت‌شان در بین پزشکان و بیماران به شدت کاهش پیدا کند.

اندولیفت

در اندولیفت از فیبرهای نوری ویژه و تکنولوژی لیزر برای جوانسازی و لیفت استفاده می‌کنیم.

در این روش فیبرهای بسیار نازکی را به زیر پوست می‌فرستیم و نور لیزر را به بافت‌های زیرین می‌تابانیم.

لیزر آسیب‌های جزئی و کنترل شده‌ای را در پوست ایجاد کرده و ساختارهای عمقی را وادار به کلاژن سازی می‌کند.

اگر لیزر را به نواحی صحیح بتابانیم، می‌توانیم لیفت موثری انجام بدهیم.

اندولیفت می‌تواند به اندازه‌ی لیفت با نخ یا حتی بیشتر موثر باشد.

خطرات و عوارض این روش کمتر از لیفت با نخ بوده و دوره‌ی ریکاوری آن ۲ روز است. کلاژن‌سازی در روش اندولیفت موثرتر است، برای همین ممکن است ماندگاری این روش در برخی از بیماران بیشتر از لیفت با نخ باشد.

هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از نوین‌ترین روش‌های جوانسازی است که با استفاده از امواج ایمن فراصوت انجام می‌شود.

در این روش امواج فراصوت در لایه‌های عمقی پوست آسیب‌های جزئی و انتخابی ایجاد می‌کنند و مثل اندولیفت یا لیفت با نخ، کلاژن سازی پوست را تحریک می‌کنند.

لیفت صورت محبوب‌ترین کاربرد هایفوتراپی است که مورد تایید سازمان FDA هم قرار گرفته.

مهم‌ترین اثر هایفو روی لایه‌ای است که به اختصار SMAS نامیده می‌شود. این لایه در بین عضلات و چربی عمقی قرار گرفته و دقیقاً همان لایه‌ای است که در جراحی لیفت صورت روی آن کار شده و سفت می‌شود. به این ترتیب اثر هایفو دقیقاً مشابه اثری است که جراحی لیفت بر پوست می‌گذارد. هایفوتراپی در کاندیدای مناسب این روش می‌تواند موثرتر از لیفت با نخ یا اندولیفت باشد.

هایفوتراپی بهتر است یا لیفت با نخ

بالاخره کدام بهتر است؟

هر کدام از سه روش یاد شده مزایا و معایب خود را دارند و نمی‌توانیم بگوییم کدام بهتر است. هر کدام در جای خود می‌توانند اثرات شگفت‌آوری داشته باشند که به شرایط شما بستگی دارد.

سن، میزان افتادگی پوست، محل لیفت و موارد این چنینی در انتخاب یکی از روش‌های بالا موثرند.

برای این که بدانید بهترین روش لیفتینگ برای شما کدام یک است، می‌توانید با متخصصان پوستد مشورت کنید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *