لاغری شکم با نخ در تبریز

نخ-لاغری

لاغری شکم با امیدینگ (کاشت نخ)

امبدینگ یا کاشت نخ برای لاغری شکم به روشی گفته می‌شود که در آن به جای استفاده از سوزن، از نخ‌های قابل جذب بخیه جراحی استفاده می‌شود.

در واقع در این روش از همان نقاط طب سوزنی استفاده می شود با این تفاوت که به جای سوزن از نخ استفاده می شود و نقاط به همان شکل تحریک می‌شوند.

یک کارمند را تصور کنید که وقت کافی برای انجام طب سوزنی و مراجعه متعدد به مراکز درمانی و کردن جلسات درمانی را ندارد. در این شرایط معمولاً به بیماران امبدینگ را توصیه می‌کنند.

امبدینگ در واقع تحریک مداوم نقاط طب سوزنی با استفاده از کاشت نخ‌های قابل جذب است. با این شرایط دیگر نیاز به مراجعه چندین باره برای درمان وجود ندارد.

ممکن است تصور کنید که استفاده از نخ‌های قابل جذب در این روش به معنای بخیه زدن پوست بدن در نقاط طب سوزنی است. اما اینطور نیست.

در روش درمانی امبدینگ متخصصان تلاش می‌کنند با استفاده از سوزن‌های خاصی نخ قابل جذب وارد بدن انسان کنند. معمولاً جنس این نخ‌ها منوسیتینگ، PDO و یا کرکول هستند.

جهت کاشت نخ (امبدینگ) برای لاغری شکم و پهلو در کلینیک تبریزپوست با شماره 33840029 یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس بگیرید.

آدرس کلینیک: شهرک پرواز-جنب کلانتری 20-ساختمان 7 آسمان-طبقه4

جهت مشاهده عکس های بیشتر و سایر خدمات دکتر صابر ما را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/tabrizpoost/

 

توجه توجه:

برای لاغری شکم با نخ در کلینیک تبریزپوست از سایت دکتران نوبت دریافت کنید و 10 درصد تخفیف بگیرید.

دریافت نوبت از سامانه ویزیت آنلاین شبانه روزی دکتران 

تفاوت طب سوزنی با امبدینگ‌‌ چیست؟

امبدینگ درواقع یک روش اقتباس شده از طب سوزنی برای درمان بیماری ها و حتی زیبایی است. همانظور که گفتیم، مبنای استفاده از امبدینگ همان نقاط طب سوزنی هستند با این تفاوت که در امبدینگ در این نقاط بجای استفاده از سوزن های طب سوزنی، نخ های بخیه کاشته میشوند.

کاشت این نخ های کت گوت (امبدینگ) از 2 جهت برای بیماران بهتر است. اول اینکه آنها 40 تا 45 روز نیازی به مراجعه و ترمیم نخ ها ندارند و دوم اینکه نخ های امبدینگ بطور مداوم باعث ایجاد التهاب در نقاط طب سوزنی خواهند شد که در نتیجه این التهابات بهبودی حاصل میشود.

 

نخ کرومیک کات گوت:

یک نخ تک رشته ای، استریل و قابل جذب است که از بافت همبند برگرفته از لایه سروزی روده گاو یا گوسفند ساخته شده است.

این نخ ها از طریق یک سوزن مخصوص ( سوزن امبدینگ ) در نقطه طب سوزنی جای گذاری می شوند و با ایجاد یک التهاب ملایم و کنترل شده در محل نقطه، نقطه طب سوزنی را برای 20 الی 30 روز تحریک می کنند .

نخ کات گوت بیشترین التهاب بافتی را در میان نخ های جراحی ایجاد می کند و این التهاب ، بافت چربی اطراف خود را حل میکند و چربی انباشته شده در محل را کاهش می دهد . آنها همچنین فیبرو بلاست ها را تحریک می کنند تا بافت و شبکه کلاژن جدید بسازد.

 

موارد استفاده از امبدینگ

در کتب و مقالات مختلف موارد استفاده‌ی بسیاری جهت امبدینگ ذکر شده است. از این موارد می‌توان به استفاده جهت بیماران سکته مغزی، فلج های مغزی، میوپاتی ها، سندرم روده تحریک پذیر، دردهای عضلانی و اسکلتی و… اشاره کرد.

لاغری شکم با نخ

این در حالیست که در حال حاضر بیشترین استفاده از این روش در درمان چاقی است. امبدینگ به دلیل تأثیرات مطلوبش برای درمان چاقی در کل جهان مورد استقبال واقع شده است.

امبدینگ برای لاغری شکم و درمان چاقی

در حال حاضر در کشور ما از امبدینگ بیش‌تر برای درمان چاقی‌ها مانند چاقی‌های موضعی یا چاقی‌های عمومی استفاده می‌شود.

امبدینگ یک روش درمانی بسیار خوب است که برای بسیاری از بیماری‌ها می‌توان از آن به جای طب سوزنی استفاده کرد.

در امبدینگ فواصل درمانی یک ماهه است. این روش درمانی باب میل بیمارانی است که از مسیرهای دور برای درمان مراجعه می‌کنند.

امبدینگ چگونه باعث درمان چاقی و لاغری شکم می شود؟

امبدینگ باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن در نقاط خاصی که نخ کاشته شده است می شود و این امر در طولانی مدت، باعث لاغری خواهد شد.

علاوه بر آن، انجام امبدینگ باعث کنترل روند هضم و جذب مواد غذایی خواهد شد که این امر نیز باعث سوختن بیشتر چربی ها می شود.

نکته جالب توجه آن است که امبدینگ اشتهای فرد، بویژه در افراد مبتلا به تیروئید پرکار، را کمتر می کند.

همچنین امبدینگ شکم می‌تواند عملکرد سیستم غدد درون ریز و عملکرد کلیه را افزایش دهد. به این ترتیب با انجام امبدینگ شکم، از چاقی جلوگیری می‌شود.

 

امبدینگ برای زیبایی و جوانسازی و لیفت صورت

امبدینگ در موارد زیبایی نیز کاربرد دارد. برای زیبایی صورت، از بین بردن خط خنده، چین و چروک‌ها و انواع لیفتینگ می‌توان از امبدینگ استفاده کرد.

 در زمینه تناسب اندام نیز می توان از کاشت نخ استفاده کرد. برای لیفت سینه و باسن، همچنین فرم دهی و تغییر سایز در سینه و باسن نیز امبدینگ کاربرد خوبی دارد. اما جنس نخ و سوزن‌های مورد استفاده در امبدینگ صورت با امبدینگی که برای درمان در بدن استفاده می‌شود، متفاوت است.

در ادامه لیستی از مهم‌ترین مواردی که از امبدینگ استفاده می‌شود را مشاهده می‌کنیم:

چه افرادی نمی توانند از امبدینگ استفاده کنند؟

همانطور که قبلا گفتیم امبدینگ یکی از روش های اقتباس شده از طب سوزنی است. این روش نیز مانند طب سوزنی، روشی کاملا طبیعی و بدون عوارض برای درمان بیماری های مختلف میباشد. اما به هرحال حتی درمان های سنتی و طبیعی هم در برخی موارد دارای محدودیت هستند که در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده ایم.

  • خانم‌های باردار که ترجیحا از طب سوزنی نیز برای این افراد استفاده نمی‌شود.
  • افرادی که دارای بیماری قلبی یا دارای باطری در قلبشان هستند و یا عمل جراحی قلب باز کرده‌اند.
  • افرادی که عفونت‌های شدید پوست در ناحیه‌ای که درمان قرار است انجام شود دارند.
  • افرادی که دارای ناراحتی‌های پوستی مانند نوعی اگزما هستند که ممکن است ناراحتیشان تحریک یا تشدید شود.
  • افرادی که سابقه‌ی آلرژی و حساسیت نسبت به نخ‌های جراحی داشته‌اند.
  • فرد اخیراً جراحی شکم انجام داده باشد. (حدودا یک ماه اخیر)
  • اطفال زیر 7 سال به دلیل ترس شدید و احتمال بیشتر واکنش های آلرژیک!
  • کلیه بیمارانی که در محل امبدینگ عفونت فعال یا ضایعات ناشناخته دارند.
  • بیماران دچار مشکلات کوآگولوپاتی!
  • بیمارانی که هپارین، وارفارین و یا ترکیبات مشابه استفاده می کنند.

البته این موارد احتیاط برای عدم استفاده از امبدینگ هستند و به این معنی نیست که به هیچ وجه حق استفاده از امبدینگ ندارند.

 

عوارض احتمالی امبدینگ

  • بعد از پاسخ به سوال امبدینگ چیست در ابتدای مقاله اکنون باید دانست امبدینگ چه عوارضی دارد.
  • سوزن‌های استفاده شده در طب سوزنی، سوزن‌های بسیار نازک‌تر از تصور بیمار هستند و در اکثر موارد درد ندارند.
  • سوزن‌های طب سوزنی دارای طیف گسترده‌ی سایزبندی هستند. این سوزن‌ها دارای عارضه‌ی خاصی نیستند.
  • ممکن است بعضی از سوزن ها کبودی مختصری در زیر پوست ایجاد کنند که در عرض 24 تا 48 ساعت برطرف می‌شوند.
  • در روش کاشت نخ یا همان امبدینگ از نخ‌هایی استفاده می‌شود که در جراحی استفاده میشود.
  • جنس نخ امبدینگ مانند بعضی از نخ‌های بخیه طوری است که قابل جذب می‌باشد و مشکلی برای افراد به وجود نمی‎‌آورد.

به صورت کلی امبدینگ دارای عارضه‌ی خاصی نیست مگر اینکه این شیوه درمانی در حضور پزشک متخصص امبدینگ صورت نگیرد.

عوارض امبدینگ به مواردی نظیر درد یا کبودی مربوط می‌شود که بسیار نادر است. به نوعی می‌توان این عمل را بدون عارضه دانست اما برای این که بدانید چه کسانی بهتر است از روش کاشت نخ یا کت گوت استفاده نکنند.

در مورد امبدینگ سوزن‌ها کمی درشت‌تر و دارای لومن بزرگتری است. بنابراین ممکن است از محل سوزنی که برای امبدینگ استفاده می‌شود یک تا دو قطره خون خارج شود.

افرادی که سابقه‌ی حساست به نخ‌های بخیه دارند ممکن است این حساست در امبدینگ هم برایشان تکرار شود. همچنین به ندرت در بعضی افراد واکنش‌های التهابی، آلرژیک و یا عفونت دیده شده است.

این رقم در 6 تا 7 هزار نفر مورد درمان با امبدینگ در 3 یا 4 بیمار دیده شده است که رقم بسیار پایینی است.

اما به طور کلی عوارض امبدینگ شامل دو دسته می‌شوند:

عوارض معمولی (normal reaction):

عوارض معمول (که البته در تعداد کمی دیده می شود) شامل: احساس گرما، درد خفیف، سوزش محل سوزن ها، قرمزی مختصر، کبودی محل و… می باشد. این موارد کمتر از 48 ساعت طول می‌کشند و پس از آن برطرف می‌شوند.

عوارض معمولی نیاز به اقدام درمانی خاصی ندارند.

عوارض غیر معمول (abnormal reaction):

عوارض غیر معمول شامل: تب، درد شدید، تورم، قرمزی و گرمای زیاد در محل سوزن‌ها، خروج چرک، خروج نخ‌های کاشته شده و… می‌باشد.

این عوارض در کمتر از 5% بیماران دیده شده است و نیاز به مداخله درمانی دارد. همچنین کلیه این عوارض در یک بیمار بروز نمی‌کند و به تناسب ممکن است یک یا چند مورد دیده شود.

 

مدت زمان هر جل‎سه امبدینگ چقدر است؟

به صورت کلی درمان با امبدینگ به صورت ماهی یک‌بار و به مدت 20 الی 40 دقیقه روی بدن انجام می‌شود. اما در بعضی موارد نیاز به تکرار مداوم ندارد. مثلا جذب نخ‌هایی که برای امبدینگ سینه مورد استفاده قرار می‌گیرد، بین 2 تا 3 ماه است.

نخ‌های امبدینگ باسن نیز بین 40 تا 45 روز جذب می‌شوند. در هر دو مورد ذکر شده، در صورت رضایت بیمار از نتیجه، درمان با یک جلسه خاتمه می‌یابد. در غیر این صورت یکبار دیگر تا رسیدن به رضایت بیمار، امبدینگ انجام خواهد شد.

در درمان چاقی به وسیله‌ی امبدینگ تعداد جلسات بیشتر است. درصورتی که بعد از چند جلسه، بدن به این روش درمان پاسخ ندهد و یک آداپتیشن با روش درمانی ایجاد کند، درمان متوقف شده و بعد از چند ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

 

هزینه امبدینگ چقدر است؟

با توجه به عدم تخمین دقیق قیمت‌ها و نیز مواد مصرفی، همچنین هزینه‌های جانبی متفاوت (هزینه های مطب و امکانات جانبی و…) امکان تعرفه‌گذاری کامل وجود ندارد.

در کلینیک تبریزپوست هزینه امبدینگ از یک میلیون تومان تا 2.500.000 تومان می باشد.

جهت دریافت نوبت از دکتر مصطفی صابر برای امبدینگ روی دکمه زیر کلیک نمایید

      دریافت نوبت

با توجه به افزایش چشمگیر هزینه‌‌های لاغری (انواع رژیم‌های غذایی، عمل‌ها، باشگاه و ورزش و غیره) امبدینگ را می‌توان یکی از کم‌هزینه‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌های لاغری و چربی سوزی دانست. روشی که تنها با کاشت نخ و تحریک نقاط خاصی از بدن برای رسیدن به وزن ایده‌آلتان به شما کمک می‌کند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *