تزریق بوتاکس زیر بغل در تبریز

درما تعریق زیربغل

بوتاکس علاوه بر جوانسازی و زیباسازی پوست کاربرد درمانی نیز دارد که یکی از آنها تزریق بوتاکس برای زیر بغل به منظور کاهش میزان تعریق است.

این روش درمانی برای افرادی که بیش از حد عرق می‌کنند بسیار مفید و موثر است. تعریق بیش از اندازه زیر بغل موجب می‌شود تا در جمع احساس خجالت داشته باشند و ظاهر ناخوشایندی بر روی لباس ایجاد می‌شود. تزریق بوتاکس برای زیر بغل راه حلی است برای مشکل تعریق زیاد.

جهت دریافت نوبت از دکتر مصطفی صابر روی دکمه زیر کلیک نمایید

      دریافت نوبت

آیا تزریق بوتاکس تعریق را کاهش می‌دهد؟

تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق زیر بغل نوعی روش درمانی محسوب می‌شود که از سوی سازمان غذا و داروی ایالات متحده تائید شده است.

بوتاکس از فعال شدن غدد تولید کننده عرق جلوگیری می‌کند و مانع از ترشح عرق می‌شود.

تعریق بیش از حد که در اصطلاح پزشکی به آن هایپرهیدروزیس گفته می‌شود و با تزریق بوتاکس تا 80 درصد از میزان تعریق کاسته می‌شود.

میزان اثر بخشی بوتاکس برای درمان تعریق زیاد بسته به بدن افراد مختلف از 4 ماه تا یک سال متغیر می‌باشد. نتیجه تزریق بوتاکس در کاهش میزان تعریق پس از دو هفته قابل مشاهده است.

تزریق بوتاکس علاوه بر زیر بغل برای کف دست، پاها و پیشانی نیز کاربرد دارد و یک روش درمانی است که توسط پزشک متخصص انجام می‌شود. بهتر است پیش از تزریق بوتاکس با پزشک مشورت کنید.

برخی از افراد به صورت مادرزادی تعریق زیاد دارند اما برخی از افراد به دلیل ابتلا به نوعی بیماری یا مصرف دارویی خاص عرق می‌کنند که باید علت آن توسط پزشک تشخیص داده شود.

بیشتر بخوانید:

جهت تزریق بوتاکس زیر بغل در کلینیک تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

تاثیر بوتاکس بر کاهش تعریق چگونه است؟

بوتاکس از ماده‌‎ای که در باکتری‌های موجود در طبیعت وجود دارد گرفته می‌شود و نوعی سم به نام بوتولینوم است که بر سیستم عصبی بدن تاثیر می‌گذارد و عملکرد عصب ناحیه تزریق را مختل می‌کند.

تزریق بوتاکس

با تزریق بوتاکس در زیر بغل نیز عملکرد غدد ترشح کننده عرق را مختل می‌کند و آنها را غیر فعال می‌کند. عرق نوعی ماده شیمیایی است که از بدن خارج می‌شود و برای بسیاری از افراد ناخوشایند است.

بوتاکس در قسمت زیر بغل حدود 100 واحد تزریق می‌شود که هر طرف 50 واحد می‌باشد. پس از تزریق تا یک سال اثر بوتاکس در بدن باقی می‌ماند و باید مجدد تکرار شود. میزان تزریق بوتاکس برای نقاط دیگر بدن بر اساس تشخیص پزشک خواهد بود.

 

تزریق بوتاکس برای زیر بغل چگونه انجام می‌شود؟

پیش از تزریق ناحیه زیر بغل به طور کامل تمیز می‌شود و سپس نقاطی با فاصله یک سانتی متر برای تزریق در نظر گرفته می‌شود. پیش از تزریق معمولا ناحیه زیر بغل با مواد بی حس کننده بی حس می‌شود. گاهی نیز برای بی حس کردن ناحیه تزریق از یخ استفاده می‌شود.

برای تزریق از سرنگ بسیار ریز استفاده می‌شود. ریز بودن سوزن در کاهش درد بسیار موثر است. تزریق بوتاکس در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود و پس از تزریق می‌توانید به زندگی عادی خود ادامه دهید.

مراقبت‌های لازم پیش از تزریق بوتاکس

پیش از تزریق بوتاکس باید چند نکته مهم را رعایت کنید تا برای تزریق آماده شوید:

  • در صورتی که بیماری خاصی دارید یا دارویی مصرف می‌کنید حتما پزشک را در جریان بگذارید. پیش از تزریق بوتاکس حتما با پزشک مشورت کنید و نکات پیش از تزریق را به دقت رعایت کنید.
  • 2 تا 4 روز پیش از تزریق بوتاکس زیر بغل خود را اصلاح نکنید.
  • تا یک روز پیش از تزریق بوتاکس از مصرف الکل و داروهای رقیق کننده خون پرهیز کنید. مصرف این داروها روند بهبود محل تزریق را طولانی می‌کند.
  • اگر باردار هستید حتما به پزشک اطلاع دهید.

 

مراقبت‌های لازم پس از تزریق بوتاکس

  • پس از تزریق بوتاکس می‌توانید کارهای روزمره زندگی را انجام دهید اما به خاطر داشته باشید که انجام کارهای سنگی و فعالیت ورزشی تا چند روز ممنوع است.
  • تا چند ساعت پس از تزریق بوتاکس از شستشو با آب گرم پرهیز کنید.
  • اگر پزشک داروی خاصی را برای تسکین درد یا غیره تجویز نمود باید مطابق توصیه پزشک عمل کنید و داروها را به موقع مصرف کنید.

 

مزایای تزریق بوتاکس برای زیر بغل

  • تاثیر بوتاکس در کاهش میزان تعریق زیر بغل طولانی مدت است و در برخی از افراد تنها سالی یکبار تکرار تزریق نیاز است.
  • تزریق بوتاکس هیچ گونه عوارضی برای فرد ندارد و برای تزریق تنها بی حسی موضعی کافی است و بیهوشی یا استفاده از داروی خاصی نیاز نیست.
  • تزریق بوتاکس برای زیر بغل معمولا برای بیشتر افراد بدون درد است زیرا پزشک پیش از تزریق محل را با استفاده از داروی به صورت موضعی بی حس می‌کند تا درد کمتری احساس شود.
  • تعریق زیر بغل تا 80 درصد کاهش می‌یابد و تمامی مشکلات ناشی از تعریق زیاد از بین خواهد رفت.
  • هزینه انجام بوتاکس برای کاهش تعریق از هزینه بسیاری از روش‌های درمانی دیگر و جراحی کمتر است.

 

ماندگاری بوتاکس

ماندگاری بوتاکس بین 4 تا 12 ماه متفاوت خواهد بود و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

چند عامل مهم که در ماندگاری بوتاکس موثر است عبارتند از:

  • میزان سوخت و ساز بدن: در افرادی که ورزشکار هستند و یا فعالیت جسمی زیادی دارند تاثیر بوتاکس زودتر از بین می‌رود.
  • تکرار تزریق: اگر تزریق بوتاکس در زمان مناسب انجام تاثیر آن ماندگارتر خواهد بود.
  • کیفیت بوتاکس: کیفیت و برند بوتاکس مورد استفاده در میزان ماندگاری بوتاکس موثر است.
  • مراقبت‌های لازم بعد از انجام بوتاکس: اگر موارد مراقبتی بعد از تزریق رعایت شود بوتاکس ماندگاری بیشتری خواهد داشت.
  • شستشو و استحمام: پس از تزریق بوتاکس بهتر است تا یک هفته حمام نکنید. آب داغ در هفته اول ممنوع است.
  • استفاده از شوینده‌های ملایم: در زمان شستشو و استحمام از شوینده‌های ملایم و مناسب با پوست استفاده کنید.

تزریق بوتاکس برای زیر بغل یک روش درمانی موثر است و بسیاری از افرادی که این روش درمانی را تجربه کرده‌اند از این عمل رضایت داشته اند.

تزریق بوتاکس برای کنترل تعریق برای نواحی دیگر بدن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد اما معمولا استفاده از این رو برای درمان تعریق بیش از حد تعریق زیر بغل کاربرد بیشتری دارد.

تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد باید در مراکز مجهز و توسط پزشک متخصص انجام شود.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *