تزریق ژل به لب بهتر است یا تزریق چربی؟

تزریق ژل در تبریز

کدام روش تزریق به لب ها موثرتر است ؟

به طور کلی لب های زیبا و برجسته یکی از مواردی است که می تواند جذابیت چهره هر فردی را افزایش دهد.

عوامل متعددی از جمله اثر نیروی گرانش زمین، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و نیز استعمال دخانیات می تواند به تسریع روند پیری و پیدایش علائم آن بر صورت و به خصوص بافت لب منجر شود.

 

انواع مواد قابل تزریق جهت افزایش حجم لب

برجسته سازی و افزایش حجم لب ها یک عمل زیبایی محسوب می شود که می تواند لب های پر و زیباتری را به شما بدهد.

به طور کلی انواع مختلفی از مواد پرکننده وجود دارند که می توانند در بافت لب شما تزریق شوند که در ادامه به سه مورد از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

تزریق کلاژن: در گذشته کلاژن یکی از رایج ترین موادی بود که به عنوان پر کننده در افزایش حجم لب مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه استفاده از کلاژن به مراتب بسیار کمتر شده است.

تزریق چربی : چربی نیز گاها به عنوان یک گزینه جهت افزایش حجم لب مورد استفاده قرار می گیرد.

تزریق ژل : متداول ترین ماده پرکننده ای که امروزه بیش از سایر روش ها مورد توجه متخصصین پوست قرار گرفته است، موادی مشابه اسید هیالورونیک ( که به اصطلاح ژل نیز نامیده می شود) می باشد.

تزریق چربی به لب

در این روش از بافت چربی موجود در ناحیه ران یا باسن فرد به روش ساکشن، چربی برداشته می شود و به بافت لب تزریق می شود.

مزایای تزیق چربی

از آنجایی که چربی از بدن خود شما برداشته می شود، لذا با بدن میزبان سازگار است و منجر به ایجاد واکنش های ایمنی نخواهد شد.

به طور کلی ماندگاری این روش بسته به نوع برداشت و تزریق انجام شده، طولانی مدت محسوب می شود و تنها به یک بار تزریق نیاز دارد.

معایب تزریق چربی

به دلیل ویسکوزیته بالای بافت چربی، احتمال عدم تقارن در لب، احتمال ایجاد عفونت، خون ریزی، تورم طولانی مدت، نکروز بافت چربی، کلسیفیکاسیون بافت چربی، این روش کمتر مورد استقبال قرار می گیرد.

نسبت به سایر روش ها، دوره نقاهت طولانی تر و دردناک تری دارد.

برداشت بافت چربی نیاز به روش های پیچیده تری است که ممکن است بر زیبایی لب فرد نیز اثر نامطلوبی ایجاد کند.

تزریق ژل به لب

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن ما نیز یافت می شود و تزریق آن به بافت لب ها نتایج مطلوبی را بر افزایش حجم لب سبب می شود. اسید هیالورونیک به عنوان ژل تزریقی نیز شناخته می شود.

پر کننده های اسید هیالورونیک انواع متعددی چون Restylane، Juvederm، Belotero Balance، HylaForm، Elevess و Prevelle Silk دارند. همه این محصولات به طور یکسان تزریق می شوند و نتایج مشابهی را به شما می دهند.

برخی نیز حاوی لیدوکائین (نوعی بی حس کننده موضعی) می باشند. امروزه تزریق ژل هیالورونیک اسید به طور گسترده ای رایج تر از سایر روش های دیگر است.

مزایای تزریق ژل

پس از تزریق ژل لب، بافت لب ها به خوبی شکل مورد انتظار را خواهند گرفت.

کنترل حجم لب: مقدار ژل تزریقی به راحتی قابل کنترل است، بنابراین پزشک تسلط بهتری روی میزان تزریق و اندازه حجم لب دارد.

تزریق ژل را می توان به تدریج طی چند جلسه مختلف انجام داد تا زمانی که نتایج مطلوب حاصل شود.

برجستگی هایی که ممکن است گاهی اوقات مطلوب نباشد، در این روش به راحتی حل می شوند. هرگونه توده و برجستگی ایجاد شده در اثر حرکت لب ها می تواند به راحتی برطرف شود.

در مقایسه با سایر پرکننده های لب ممکن است کبودی و تورم کمتری وجود داشته باشد.

واکنش آلرژیک بسیار نادر است: از آنجایی که پرکننده های اسید هیالورونیک از موادی شبیه به آنچه در بدن انسان وجود دارد ساخته شده است، بعید است که باعث واکنش آلرژیک شوند. اما اگر فردی به لیدوکائین حساسیت داشته باشد، حتما توصیه می شود که قبل از شروع پروسه تزریق، پزشک خود را در جریان این موضوع قرار دهد.

معایب تزریق ژل

این سوال ممکن است برای شما پیش بیاید که آیا تزریق ژل می تواند عوارض جانبی داشته باشد یا خیر؟

طبیعتا هیچ عمل زیبایی ای بدون عارضه جانبی نخواهد بود، اما عوارض جانبی تزریق ژل هیاالورونیک اسید موقتی است و پس از تنها چند روز برطرف خواهند شد.

مهمترین عامل در کاهش عوارض، انتخاب پزشک متخصصی است که در این زمینه از تجربه کافی برخوردار باشد. همچنین نوع و برندی که پزشک جهت تزریق استفاده می کند، نقش کلیدی در نتیجه تزریق شما ایفا میکند.

 به طور کلی از عوارض احتمالی تزریق ژل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خونریزی در محل های تزریق

تورم، کبودی و قرمزی، حساسیت در محل تزریق

نتایج حاصل از این روش به طور متوسطی ماندگار است، اما نتایج دائمی نبوده و ممکن است هر چند ماه یکبار نیاز به تزریق مجدد داشته باشد.

هزینه تزریق ژل

دو عامل نقش تعیین کننده ای را در هزینه تزریق ژل به لب ایفا می کند که عبارتند از روشی که پزشک برای تزریق انتخاب می کند و نوع برندی که جهت تزریق انتخاب و استفاده می شود.

دقت در انتخاب پزشکی که از برندهای معتبر و تایید شده استفاده می کند از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *