لیفتینگ پوست با نخ در تبریز

لیفتینگ پوست با نخ

لیفتینگ با نخ چیست؟

لیفتینگ با نخ یکی از شیوه های پرطرفدار برای بازیابی زیبایی صورت به شمار می رود. براساس یک نظرسنجی، بیش از ۶۰٪ از زنانی که برای عمل زیبایی مراجعه می کنند از ظاهر خود ناراضی هستند و بقیه نیز برای بهبود وضعیت خود مراجعه می کنند.

از بین مراجعه کنندگان حدود ۸۹ درصد برای حفظ زیبایی صورت هستند. البته نگرانی درباره انتخاب شیوه درست و کارآمد برای زیبایی نیز همیشه در این میان مطرح است.

لیفتینگ با نخ یکی از محبوب ترین روش های زیبایی شناسی مدرن است که عمر طولانی ندارد؛ اما با این وجود نتایج عالی آن باعث تشویق عده زیادی برای انجام این عمل زیبایی شده است.

اصطلاحاً لیفتینگ با نخ یک روش طلایی است زیرا علاوه بر جوانسازی و شادابی صورت، نتیجه این روش برای مدت زیادی تضمین شده است. در حالی که در مدت زمان کمتری با درد کمتر و زمان ریکاوری کمتر در مقایسه با روش های سنتی دارد، روشی نسبتاً ساده است که فوراً ظاهری جوان ‌تر به وجود می آورد.

به طور کلی لیفتینگ با نخ یک روش زیبایی آرایشی است که در آن، یک شکاف ریز در پشت خط مو یا پشت گوش ایجاد می شود.

پس از آن، نخ ها یا بخیه های ریز در مناطقی از پیش برنامه ریزی شده استراتژیک قرار می گیرند که در امتداد کانتورها مشخص شده اند. این قسمت ها دارای رشته های ریز هستند، به طوری که به آن وصل می شوند بافت را می توان به راحتی صاف کرد تا جلوه ای طبیعی به وجود آورد.

هنگامی که بدن به طور طبیعی سلول های جدید پوستی تولید می کند، آنها رشته را در نخ ها احاطه می کنند تا یک لیفت ظریف و در عین حال بسیار مؤثر ایجاد کنند.

 جهت مشاوره رایگان و انجام لیفتینگ در کلینیک زیبایی دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

لیفتینگ با نخ چگونه انجام می شود؟

امروزه با بهبود روش های انجام این عمل زیبایی، شاهد استفاده از نخ هایی که اغلب به آن مزونیت گفته می شود، هستیم که از آن در عمل جراحی و قلب برای بخیه زدن استفاده می شود و ساختارهای جدید Polydioxone با اسید polylactic پوشانده شده هستند.

پس از آن، چنین نخی به موادی که برای بدن بی خطر هستند تجزیه می شود یعنی: آب و دی اکسید کربن. نخ ها در لیفتینگ با استفاده از سوزن به وسیله کوچکترین پروتکل ها در زیر پوست تزریق می شوند. سوزن ها در زیر پوست قرار گرفته و سپس برداشته می شوند و نخ ها باقی می مانند.

بعد از برنامه ریزی دقیق و استفاده از بی حسی موضعی، جراح با وارد کردن یک سوزن ضخیم و توخالی به پوست صورت، هدف قرار دادن لایه زیرین چربی را شروع می کند.

لیفتینگ صورت با نخ

یک انتهای نخ با دقت به ساختارهای داخلی محکم تر متصل می شود و انتهای دیگر زیر پوست می رود. چون جراح سوزن را خارج می کند، رشته های روی بخیه ها به قسمت های ضعیف صورت منتقل می شوند.

سپس جراح برای بالا بردن سطح افتادگی پوست، این رشته ها را روی نخ چسبانده و آن را در موقعیتی قرار می دهد که جوان تر به نظر می رسند. این روش بسیار ساده است که می توان تنها در یک ساعت یا کمتر انجام داد.

بعد از گذشت حدود ۶ ماه، مزونیت در حال تجزیه بوده و اثر لیفت هنوز در جای خود قرار دارد و صورت را یکپارچه جوان می کند.

در واقع جوانسازی با نخ عملکردی مانند قاب را انجام می دهد و به صورت فرم می بخشد.

ابتدا اثر لیفتینگ پوست با خود نخ ها حاصل می شود و سپس وقتی فرآیند جذب نخ، توسط بدن انجام می شود، به دلیل تشکیل کلاژن و الاستین جدید شاهد جوانسازی و سفت ماندن پوست خواهید بود.

فیبروبلاست، فعالانه شروع به کار می کند، و الاستین و کلاژن تولید می کند و این به معنای بازگشت اثر کشسانی و جلوگیری از افتادگی خواهد بود.

معمولاً عمل لیفتینگ با نخ بیش از یک ساعت طول نمی کشد. عوارض جانبی بسیار کمی دارد و تنها برای تورم صورت و کبودی های کوچک باید آماده شوید که خفیف و گذرا هستند.

بیشتر بخوانید:

مهم ترین مزایا و معایب لیفت با نخ چیست؟

میزان ماندگاری لیفت با نخ چقدر است؟

هزینه لیفت بینی با نخ در تبریز

قیمت و هزینه اندولیفت در تبریز

کاندید مناسب برای لیفتینگ با نخ

اصولاً افتادگی پوست صورت در اثر بالارفتن سن و کاهش کلاژن سازی آن رخ می دهد و موارد نادری وجود دارد که فرد در جوانی دچار این عارضه می شود.

اگر تصمیم جدی خود برای لیفتینگ با نخ گرفته اید و این سوال در ذهن شما نقش بسته است، که آیا کاندید مناسبی برای انجام این کار هستید یا نه بهتر است به نکته های زیر توجه کرده و بعد به پزشکی معتمد مراجعه کنید.

ما نباید جوان تر از ۳۵ سال باشید، زیرا بسیاری از افتادگی پوست در سنین پایین ناشی از خواب ناکافی یا رژیم غذایی نادرست است که به راحتی برطرف می شود.

برخی از پزشکان نیز معتقدند که این روش در سنین میانسالی اولیه نتایج بهتری دارد؛ منظور تا سن ۴۵ سالگی است، ولی این امری عمومی و کلی نیست و بسیاری از افراد ۵۰ و ۶۰ ساله نیز برای لیفتینگ با نخ مراجعه می کنند.

 

دوره نقاهت بعد از انجام لیفتینگ با نخ

لیفتینگ با نخ، در مقایسه با بوتاکس و پرکننده های پوستی نتایج ماندگار تری ارائه می دهد و دوره نقاهت کوتاه تری نیز دارد.

همان گونه که گفته شد شامل استفاده از نخ جراحی مخصوص و قابل کاشت است که باعث کاهش افتادگی پوست در پیشانی، ابرو، صورت میانی و گردن می شود.

این کار همچنین در گوشه های چشم، خطوط خنده، ساعد و حتی شکم قابل انجام می باشد.

یکی از بزرگ ترین و مهم ترین مزایای لیفتینگ با نخ نتایج آنی و سریع آن در هر ناحیه به ویژه صورت است که با فاصله کمی بعد از انجام این عمل زیبایی قابل مشاهده است و یک روند افزایشی تا یک ماه خواهد داشت.

در این دوره، بهتر است از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید و از محصولاتی مراقبتی ویژه پوست که توسط یک متخصص به شما توصیه می شود؛ استفاده نمایید. نتیجه را می توان با مراقبت از شش ماه تا ۱۷ ماه حفظ کرد.

به دلیل مزایای فراوان لیفتینگ با نخ است که این روزها تا این حد مورد توجه قرار گرفته؛ در واقع لیفتینگ با نخ پوست را جوان سازی کرده و باعث استراحت و استحکام بیشتر آن می شود.

این عمل زیبایی یک کانتور صورت تعریف شده و معتبر است که اجازه می دهد بدون درد زیاد و نیاز به بیهوشی عمومی، جوانی خود را به دست بیاورید.

لیفت با نخ گزینه ای مناسب تر یا گزینه ای جایگزین برای روش های معمول است که اغلب عوارض بیشتر و نتایج کوتاه تری دارند و یا باعث ایجاد برخی حساسیت ها می شوند.

به جرات می توان گفت که یک راه حل سریع و موثر برای طیف گسترده ای از مشکلات پیری و بالا رفتن سن است. با بالا رفتن سن و کاهش تولید و شکسته شدن کلاژن و الاستین، ضخیم شدن پوست و کاهش حالت کشسانی آن را شاهد هستیم.

در کنار این مورد، از بین رفتن تراکم استخوان، حجم عضلات و سلولهای چربی، نیز منجر به ظهور چین و چروک، افتادگی پوست و چین خوردگی در پوست می شود.

لیفتینگ با نخ می تواند با کشیدن پوست شل و بدون جراحی، اثر پیری را معکوس کند.

به طور مختصر و مفید می توان نتایج و مزایای انجام لیفتینگ با نخ را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • در مقایسه با دیگر روش ها عوارض و درد کمتری را تجربه می کنید.
  •  شاهد بازیابی زیبایی و جوانی خود خواهید بود
  •  در صورت از بین رفتن نتایج قابل تکرار است
  •  در لیفتینگ با نخ جای زخم و آسیب خاصی روی صورت باقی نخواهد ماند و از این بابت نگرانی وجود ندارد.
  •  به دلیل قابلیت جذب توسط بدن حس ناخوشایندی را تجربه نخواهید کرد که گویی چیزی اضافه در صورتتان وجود دارد.

 

اقدامات قبل از لیفتینگ با نخ

اولین و اساسی ترین قدم برای انجام لیفتینگ با نخ آگاهی به نحوه انجام، نتاج و عوارض آن است که به شما کمک می کند انتظارات معقولی از آن داشته باشید.

نکته و قدم مهم بعدی این است که با یک ارزیابی کامل به انتخاب پزشک باتجربه اقدام نمایید، زیرا پزشک دارای مهارت علاوه بر تجربه بهتر و انتخاب روش و نخ مناسب تر برای انجام این کار، نگاه زیبایی شناسی داشته و بهترین عملکرد را دارد.

اصولاً رژیم غذایی سالم و دوری از مصرف دخانیات نیز قبل از هر عمل زیبایی یکی از شروط اساسی تلقی می شود که در مورد لیفتینگ با نخ نیز صدق می کند.

استعمال سیگار و مصرف مشروبات الکلی خط قرمز بزرگی قبل از عمل زیبایی است؛ زیرا علاوه بر اثر گذاشتن در نتایج ممکن است دوره نقاهت لیفتینگ با نخ را نیز طولانی تر کنند.

 

مراقبت های پس از عمل لیفتینگ با نخ

همان گونه که اشاره شد دوره ی نقاهت عمل لیفتینگ با نخ بسیار کوتاه مدت است و برای همین نیازی نیست تا در یک دوره طولانی مدت کارهای مراقبتی توسط بیمار انجام شود اما در هر صورت بهتر است موارد زیر رعایت شود:

  •  همانگونه که سیگار و مشروبات قبل از عمل ممنوع بود بعد از آن نیز همین گونه است زیرا در نتایج تاثیر گذاشته و خون رسانی طبیعی به بافت ها مختل می کند.
  •  ورزش و فعالیت سنگین نیز چون خون رسانی را شدت می بخشد ممکن است باعث التهاب و تورم شود بنابراین حتی الامکان تا چند روز بعد از عمل از آن خوددداری کنید.
  •  مصرف مرتب آنتی بیوتیک هایی که پزشک تجویز کرده و مسکن ها از عفونت و درد جلوگیری می کند.
  •  استخر و سونا رفتن هم با مشورت پزشک باید انجام شود.

 

عوارض جانبی لیفتینگ با نخ

لیفتینگ با نخ زمانی که توسط یک جراح زیبایی دارای مجوز، مهارت و باتجربه انجام شود، بسیار ایمن است. اما ممکن است عوارض جانبی جزئی را پس از لیفتینگ با نخ شاهد باشید، از جمله کبودی ظریف، ضعف عضلانی و تورم در ناحیه ایجاد شود که معمولاً طی یک هفته به خودی خود برطرف می شوند. همچنین، دقیقاً مانند هر عمل جراحی زیبایی، احتمال خطرات و عوارض دیگری نیز وجود دارد.

از جمله آنها:

1. عفونت یک عارضه شایع از هر عمل جراحی است این مشکل هنگامی رخ می دهد که نواحی نخ شده آلوده شوند. البته جای هیچگونه نگرانی نیست چون این اتفاق نادر بوده و به راحتی با مصرف یک دوره آنتی بیوتیک درمان می شود.

2. صدمات عصبی در موارد نادر، ممکن است بیماران به صدمات عصبی همچون بی حسی در منطقه تحت درمان دچار شوند که با انتخاب پزشک با تجربه این مورد هم بسیار نادر است.

3. مهاجرت بخیه ها در بعضی موارد بخیه ها قابل مشاهده می شوند یا بعد از عمل از پوست بیرون زده خارج می شوند. جراح می تواند به راحتی عوارض کمیاب مانند این را اصلاح کند. این نکته مهم است که بیماران سعی نکنید نخ های شل شده را از بین ببرند زیرا این امر می تواند منجر به آسیب ناخواسته یا حتی عفونت شود.

4. زخم، ریزش مو، کمرنگ شدن پوست و بی نظمی هایی در کانتور پوست و غیره؛ این خطرات جزئی هستند که معمولاً در صورت انجام این عمل توسط یک پزشک متخصص و مجرب شاهد آنها نخواهید بود.

 

ماندگاری نتایج فرم دهی با نخ

لیفتینگ با نخ همانگونه که گفته شد می تواند تا حد بسیار زیادی علائم پیری را کاهش دهد و به زیبایی شما کمک کند؛ اما این نکته بدین معنا نخواهد بود که به تکرار آن نیازی نیست و لیفتینگ با نخ یک روش دائمی است، بلکه بسته به شرایط فیزیولوژیکی و سبک زندگی بیمار، اثرات لیفتینگ با نخ ممکن است از ۶ ماه تا یک سال و چند سال طول بکشد.

در صورتی که فرد تمایل درمان های مکرر و تجدید آن داشته باشد، می تواند معمولاً نتایج بهتر و طولانی تر را نیز رقم بزند. البته مهارت پزشکی که این کار را انجام می دهد علاوه بر کاستن از عوارض و تجربه نتایج بهتر که قبلاً به آن اشاره شد، در ماندگار شدن آن تا حد زیادی نقش دارد.

به طور کلی لیفتینگ با نخ در میان روش های مشابه از دوام مطلوب تر و نسبتاً بالاتری برخوردار بوده و به دلیل جذب نخ ها در مرور زمان تکرار مجدد آن آسان تر از دیگر روش ها است.

 

هزینه لیفتینگ با نخ

بعد از انتخاب این روش ممکن است اولین سوالی که برای لیفتینگ با نخ در ذهن شما نقش ببند، این باشد که هزینه این روش درمانی چقدر است و آیا از پس مخارج آن بر می آیید یا نه؟

در ابتدا باید گفت که لیفت با نخ روشی مقرون به صرفه به شمار می رود. البته چندین عامل مهم در قیمت آن تأثیر گذار خواهد بود، که در اغلب عمل های زیبایی یکسان است.

در مورد قیمت لیفتینگ با نخ باید گفت که ابتدا میزان افتادگی پوست در ناحیه مورد نظر در نرخ ان تأثیر گذار است.

دوم اینکه با توجه به تجربه و مهارت پزشک و مرکزی که برای انجام فرم دهی با نخ انتخاب می کنید قیمت ها ممکن است متفاوت باشد، البته بهتر است سلامت خود را فدای نرخ پایین تر یا مرکز غیر معتبر نکنید.

عامل مهم آخر هم نوع نخیست که برای شما مورد استفاده قرار می گیرد اصولاً برندهای مختلفی از این نخ ها وجود دارد که طبیعتاً قیمت های مختلفی نیز دارند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *