هزینه و مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت


مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

این روش کاشت مو، یکی از روش‌های جدید و بسیار مناسب است و از جهات مختلفی می‌توان به مزایای آن نگاه کرد. به عنوان مثال این روش در مقایسه با روش FUT که سال‌های پیش انجام می‌شد، هم از نظر زمان و هم از نظر دوره درمان بهتر عمل می‌کند.

روش میکرو گرافت، که در آن گرافت های مو برداشته شده و در محل موردنظر کاشت می‌شوند، نتایجی بسیار طبیعی نیز به همراه دارد.

سرعت بالای این روش نیز یکی دیگر از مزایای آن است. اگر چه شما باید برای کاشت این نوع مو جلسات درمانی مختلفی را انجام بدهید اما هر جلسه ۱ تا ۲ ساعت طول خواهد کشید.

جهت مشاوره رایگان و انجام خدمات زیبایی در مرکز زیبایی تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

زمان کاشت مو البته بستگی به نظر شما نیز دارد و شما می‌تواند یک دوره طولانی مدت را برای درمان موهای خود استفاده کنید. این روش رشد موها را تا بیشتر از ۸۰ درصد بیشتر خواهد کرد.

از آن جایی که کاشت مو به روش میکرو گرافت نوعی جراحی محسوب نمی‌شود، خطرات و عوارض جراحی‌ها در این روش کاشت وجود ندارد. هیچ برش عمیقی هم روی سر ایجاد نمی‌شود.

افزایش میزان برداشت از بانک مو با توجه به ویژگی های بانک مو بیمار تا ۲ برابر تراکم برداشت بیشتر در تک روش و تا ۴ برابر تراکم بیشتر برداشت از بانک مو در روش ترکیبی میکروگرافت

سایر مزایا

  • نداشتن هیچگونه اسکار در محل برداشت و در محل کاشت مو به دلیل استفاده از میکروموتور های ظریف، ایمپلنترهای میکرو و تکنیک جراحی پلاستیک
  • افزایش تراکم کاشت نسبت روش های قدیمی به دلیل کاشت مو در سایز میکرو
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه تر نسبت به روش های قدیمی
  • رفع مشکل اسکار و نکروز به طور قطعی
  • رویش سریع تر و حصول نتیجه کاشت مو زودتر از سایر روش ها بدلیل استفاده از تکنیک سلول های بنیادی
  • افزایش سرعت عمل کاشت مو و در نتیجه پیوند گرافت های سالم تر

بیشتر بخوانید:

کاشت مو به روش میکروگرافت مناسب چه افرادی است؟

این روش کاشت مو می‌تواند مورد استفاده افراد زیادی قرار بگیرد. افرادی که دچار انواع طاسی منطقه‌ای، دائم، ریزش موی شدید و کچلی هستند می‌توانند به راحتی از این روش استفاده کنند تا بتوانند در بالا یا کنار سر مو بکارند. در این روش معمولا از موهای پشت سر برای کاشت استفاده می‌شود و افرادی که موهای پشت سر آن‌ها پرپشت است می‌توانند نتایج مطلوبی از این روش بگیرند.

همچنین این روش فقط برای افرادی نیست که با کچلی و ریزش موهای سر مواجه هستند. بسیاری از افرادی که قصد دارند برای ابرو یا ریش خود مو بکارند نیز می‌توانند طبق نظر پزشک و پس از آگاهی یافتن از ویژگی‌های بدن خود، اقدام به کاشت مو به روش میکرو گرافت کنند. تفاوت جنسیتی نیز در استفاده از این روش وجود ندارد.

البته نمی‌توان گفت که این روش برای همه افراد مناسب است. پزشکان با توجه به برخی ملاحظات و مسائل خاص، به برخی از بیماران توصیه می‌کنند که از روش‌های درمانی دیگری استفاده کنند چرا که استفاده از این روش کاشت مو برای آن‌ها خطر دارد. علت این مسئله را پزشکان بهتر می‌دانند و بهتر است که بیمار به حرف آن‌ها به خوبی گوش بدهد. با این حال این روش برای اکثریت افراد قابل انجام است.

 

کاشت مو به روش میکرو گرافت برای بانوان

از آن جایی که ویژگی‌های بدنی مردان طوری است که بیشتر دچار کچلی و طاسی می‌شوند، بسیاری از افراد به خاطر عدم وجود هورمون‌های مردانه در بدن زنان، تصور می‌کنند که زنان دچار ریزش موی شدید نمی‌شوند. ولی واقعیت این است که احتمال ریزش مو یا کچلی در زنان نیز وجود دارد چرا که ممکن است منشا کچلی و ریزش مو مسائلی مانند افسردگی، مصرف دارو یا شیمی درمانی باشد.

روش کاشت موی میکرو گرافت برای بانوان نیز به همان اندازه‌ی مردان مفید است. گزارش‌ها نشان می‌دهد در کشوری مانند آمریکا که مردم با کمبود پزشک مواجه نیستند و دسترسی به انواع تجهیزات وجود دارد، بانوان زیادی علاقمند به استفاده از روش میکرو گرافت برای کاشت موهای خود هستند. بانوان بیشتر برای درمان کچلی‌های سطح اول و سطح دوم از این روش استفاده می‌کنند.

 

هزینه کاشت مو به روش میکرو گرافت

عوامل زیادی هستند که بر روی هزینه کاشت میکرو گرافت تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال اندازه آن قسمتی از سر که مو روی آن کاشت شده است، یکی از مهمترین عوامل در تعیین قیمت است. همچنین ویژگی‌های خود فرد نیز در این مسئله تاثیرگذار است.

به صورت کلی اما در ایران هزینه کاشت مو به نسبت کشورهای دیگر چندان بالا نیست. علت این امر این است که تعداد پزشکان حاذق و ماهر در ایران بسیار فراوان است و همین مسئله باعث شده که این قیمت پایین بیاید. همچنین اگر ریزش مو به دلیل مشکلات غیرزیبایی باشد، بیمه‌ها نیز می‌توانند به شما کمک کنند و ایران یکی از بهترین سیستم‌های بیمه را در سطح جهان دارد.

کیفیت بالای خدمات و هزینه کم باعث شده که علاوه بر ایرانیان، بسیاری از بیماران کشورهای اطراف ترجیح ‌دهند که کاشت مو را در داخل ایران انجام بدهند. با این حال هزینه کاشت مو با این روش در کلینیک های تخصصی پوست و مو ، در محدوده ۵ الی ۸ میلیون تومان است و با توجه به کیفیت بالای این خدمات، از قیمت‌های مناسب و به صرفه در بازار کاشت مو به شمار می‌رود.

 

آیا کاشت مو به روش میکرو گرافت بهترین روش کاشت مو است؟

علم پزشکی آن قدر پیشرفت کرده است که روش‌های متنوعی برای کاشت مو ارائه شود تا افرادی که مشکلات مختلفی دارند یا بودجه متفاوتی دارند، بتوانند یکی از این روش‌ها را انتخاب کنند.

سوالی که بسیاری از این افراد به دنبال جواب آن هستند این است که آیا کاشت مو به روش میکرو گرافت بهترین روش کاشت مو بین روش‌های موجود است؟ یا روش‌های دیگر بهتر است که مورد استفاده قرار بگیرند؟

اگر بخواهیم صادقانه به این سوالات پاسخی بدهیم، باید گفت که ویژگی‌ها و مسائل مختلفی هستند که روی این مسئله تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال میزان چربی سر، ریشه مو، میزان کچلی و مسائل این چنینی بین افراد مختلف متفاوت است. حتی ویژگی‌های فولیکول‌های موی افراد نیز ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. عوامل بسیار زیادی هستند که می‌توانند تعیین کنند که بهترین روش چیست.

از طرفی ما مزایای روش کاشت موی میکرو گرافت را ارائه دادیم و دیدیم که این روش مزایای بسیار فراوانی دارد. ممکن است که روش میکرو گرافت برای شما مناسب‌ترین روش باشد و برای یک شخص دیگر روش‌های دیگری بازدهی بهتری داشته باشند یا از نظر تناسب کیفیت با خدمت، مناسب‌تر باشند.

با تمام این‌ها، تنها کسی که می‌تواند تصمیم بگیرد بهترین روش کاشت مو چیست، خودِ شخص است و این انتخاب را حتما مطابق نظر پزشک انجام بدهد. پزشکان، سال‌های زیادی را صرف درمان بیماران مختلف کرده‌اند و موارد مشابه بسیار زیادی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند. این مسئله باعث شده که نظر آن‌ها بهترین پایه و اساس برای انتخاب بهترین روش مو برای شما باشد.

در واقع میتوان گفت کاشت مو میکروگرافت عنوان جدیدترین و کم عارضه ترین تکنیک کاشت مو در دنیا را با خود به همراه دارد.

لزوم انجام این روش توسط پزشک متخصص و استفاده از ظریف ترین دستگاهای کاشت مو سبب شده تا تقریبا هیچگونه عارضه جدیدی در کاشت مو به روش میکروگرافت ثبت نگردیده است.

کسانی که تحت عمل پیوند مو قرار گرفته اند، بی حسی یا گزگز در ناحیه پیوند زده شده را احساس کرده اند. این امر تا چند هفته بعد از عمل ترمیم مو قابل احساس است. این بی حسی یا لمس شدگی عموماً به دلیل کاهش گردش خون در مویرگ ها ایجاد می شود.

به خاطر داشته باشید که پوست سر شما دچار جراحت شده است. تا زمانی که این رگ ها خود را دوباره احیا کرده و بافتهای اطراف فولیکول های مو را تقویت کنند. این روند موقت حفظ خواهد شد و دلیلی برای نگرانی شما نیست.

 

آیا کاشت مو با بانک موی دیگران امکان پذیر است ؟

اگر می خواهید خیلی سریع مویرگ های اطراف فولیکول را جریان ببخشید و دوباره وارد چرخه کنید، بهتر است حتی الامکان، از مصرف الکل، دخانیات و برخی قرص های استروئیدی خودداری کنید. همچنین مصرف زیاد آب و استفاده از رژیم غذایی درست، سلامت شما را تضمین خواهد کرد.

به طور کلی، عوارض جانبی ذکر شده در بالا، عارضه های طبیعی ای برای اکثر بیماران است. مهمترین چیز این است که این نارضایتی ها فقط موقتی هستند و تقریباً همه آنها طی دو هفته از بین می روند. داروهایی وجود دارد که پزشک شما می تواند تجویز کند تا سریع تر بهبود پیدا کنید.

اما مواردی را به صورت احتمالی برای مراجعین عزیز ذکر میکنیم تا دقت کافی را در اجرای دستورات قبل و بعد از عمل میکروگرافت داشته باشند.

احتمال خارش یک الی دو روز بعد از عمل (نباید به هیچ وجه به این خارش ها واکنش نشان دهید. معمولا لوسیون هایی که پزشک تجویز می کند، چاره گشا خواهند بود.)

احتمال کبودی یا ورم کوتاه مدت در قسمت هایی از پیشانی و اطراف سر که پس از دو روز کاملا محو می شوند.

احتمال تعطیل کردن تمام فعالیت های ورزشی به مدت یک ماه ورزش کردن بدون وارد کردن فشار به بدن ممکن نیست، با وارد کردن فشار به بدن ممکن است رگ ها و مویرگ های سطح سر پاره شوند و زخم ها دوباره باز شوند. هنگامی که زخم ها دوباره باز می شوند، خونریزی ایجاد می شود و باکتری ها می توانند از طریق بریدگی های کوچکی که در طول میکروگرافت ایجاد شده، وارد شوند. این باعث می شود که شما در معرض عفونت قرار بگیرید.

احتمال وجود درد تا نهایتا یک الی دو روز بعد از عمل ( البته به دلیل استفاده از سایز میکرو معمولا درد خاصی احساس نمیشود )

احتمال دارد تا چند روز، از آنتی بیوتیک و داروهای ضدالتهاب مانند ایبوپروفن استفاده کنید. البته از آنجایی که این عمل بدون درد و خونریزی است، استفاده از داروهای ضد التهاب بر عهده خود فرد خواهد بود.

دقت شود که مراقبت ها و دستورات بعد از عمل جدی گرفته شود و با نظر پزشک معالج کلیه مراحل به طور دقیق انجام گردد.

از آنجایی که عمل کاشت مو به روش میکروگرافت دقت و حساسیت بسیار زیادی می طلبد، توصیه می شود تمام افراد حاضر در اتاق عمل، تجربه و سابقه خوبی در این زمینه داشته باشند.

بسیاری از پزشکان، از یک تیم چهار نفره استفاده می کنند که هرکدام در اتاق عمل، وظیفه خاصی برعهده دارند. هرچه افراد حاضر در اتاق بیشتر با یکدیگر منطبق حرکت کنند، میزان موفقیت عمل همان اندازه بالا خواهد رفت.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *