هزینه جراحی بینی استخوانی در تبریز


بینی استخوانی

بینی استخوانی یا اصطلاحا بینی عقابی یا قوز دار پوست بینی نازکی دارند و این پوست نازک به ظرافت تراش استخوان بینی هنگام جراحی بسیار کمک میکند تا نتیجه جراحی بینی اینگونه بینی های استخوانی بسیار زیبا جلوه کند .

بینی شامل 3 لایه اصلی میباشد یکی از لایه ها لایه عضلانی ظریف که به قسمت زیرین خود چسبیده .لایه دوم اسکلت استخوانی غضروفی بینی هست و لایه سوم لایه پوشاننده از مخاط و پوست در قسمت داخلی بینی تشکیل شده است.

انواع بینی ها بر اساس نوع بافت و غضروف بینی به دو دسته بینی گوشتی و بینی استخوانی تقسیم می شود که تفاوت آن ها در بافت و غضروف بینی است که در بینی استخوانی غضروف مقاوم و در بینی گوشتی ضعیف است.

بینی استخوانی از لحاظ دارای حالت خمیدگی و برآمدگی در قسمت پل بینی است که دلیل به وجود آمدن بینی استخوانی رشد بیش از اندازه غضروف بینی در اثرعوامل وراثتی و ضربه وارد شدن به استخوان بینی است

در جراحی بینی استخوانی یکی از اعمال مهمی که صورت می گیرد برداشتن قوز و یا برامدگی روی بینی می باشد که این عمل می تواند فرم بینی را به بهترین حالت ممکن تغییر دهد و به بینی حالت جذاب تر و زیبا تری دهد.

بینی های استخوانی بدلیل داشتن برامدگی استخوان بروی بینی می توانند سایر اعضای صورت را تحت تاثیر قرار بدهند و از زیبایی و جذابیت چهره افراد بکاهند.

فرم اینکه بینی افراد استخوانی باشد تحت عوامل ژنتیک می باشد، اما به غیر از ژنتیک آسیب رسیدن به بینی و یا شکستگی می تواند در غضروفی شدن و استخوانی شدن بینی موثر باشد.

در بعضی موارد ممکن است در دوران کودکی ضربه یا اسیبی به بینی وارد شود اما تغییر زیادی متوجه بینی نشود ولی به مرور زمان و افزایش سن این تغییر در فرم بینی نشان داده می شود..

جهت مشاوره رایگان و انجام خدمات زیبایی در مرکز زیبایی تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

ویژگی بینی های استخوانی

  • از لحاظ ظاهر دارای قوز
  • از لحاظ پوست دارای پوستی نازک است و انعطاف پذیری بالا
  • از لحاظ بافت دارای بافت و غضروف مستحکم

نحوه جراحی بینی استخوانی

• جراحی بینی استخوانی می تواند برامدگی استخوان روی بینی که به شکل قوز بروی بینی در آمده است را کوچک کند.

معمولا نتیجه جراحی بینی استخوانی بهتر از بینی گوشتی می شود.

هرچقدر پوست بینی نازک تر باشد و غضروف بینی محکم تر باشد جراح بینی بهتر می تواند تغییرات لازم را به در خواست بیمار انجام دهد.

• در جراحی بینی استخوانی برش هایی بروی پوست ایجاد می شود تا اقدامات لازم بروی تیغه استخوانی انجام شود معمولا در این جراحی قسمت هایی از استخوان بینی و غضروف بینی برداشته می شود و طول و عرض بینی و توازن در سوراخ های بینی متناسب با سایر اجزای صورت و فرم صورت انجام می گیرد.

• در جراحی بینی استخوانی برخی از جراحان بینی برامدگی و قوزهای بینی را توسط ابزار های مخصوص که جهت شکستن قسمت های زائد مورد استفاده قرار می گیرد برش می دهند، در برخی از موارد از بین بردن این برآمدگی توسط ابزاری مانند سمباد صورت می گیرد که در این صورت ظرافت کار بیشتر می شود .

انواع عمل زیبایی بینی استخوانی

عمل زیبایی بینی استخوانی به دو روش جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته انجام می شود.

امروزه اکثر جراحان بینی به دلیل اینکه روش باز دید بهتری برای جراحی بینی و اعمال تغییرات دارد، از آن استفاده می کنند.

جراح بینی برای اعمال تغییرات بر روی بینی برش کوچکی روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا کردن پوست از استخوان بینی اشکالات موجود در بینی را رفع می نماید.

پس از اتمام جراحی بینی ، جراح بینی پوست را بخیه زده و بیمار پس از بهوش آمدن به بخش منتقل می شود.

عمل بینی استخوانی با لیزر:

عمل بینی استخوانی با لیزر وجود ندارد، چرا که علم هنوز آن قدر پیشرفت نکرده است که بتوان ساختار بینی را با استفاده از لیزر تغییر داد. لیزر فقط باعث تغییر رنگ پوست بینی می شود.

 

هزینه عمل زیبایی بینی

هزینه عمل بینی استخوانی و گوشتی با توجه به دستمزد جراح بینی ، هزینه متخصص بیهوشی، هزینه های بیمارستان و غیره تعیین می شود.

عوامل داشتن بینی استخوانی

عوامل مختلفی اعم از ژنتیک در داشتن یک بینی استخوانی نقش دارند، اغلب وجود برآمدگی ها برروی بینی موروثی است و عارضه ای از یک نوع بیماری نیست،به غیر از موارد ژنتیکی و خانوادگی ممکن است بینی بر اثر حوادث ناگهانی مانند تصادف و یا شکستگی ها دچار انحراف و برآمدگی شود به همین جهت برای رفع عیوب ظاهری و باطنی بینی نیاز به جراحی زیبایی بینی در فرد احساس می شود.

پوست انعطاف پذیر

در جراحی بینی استخوانی ، علاوه بر میزان ظرافت و ضخامت پوست ، خاصیت انعطاف پذیری پوست نیز اهمیت به خصوصی دارد .

به این ترتیب که چنانچه پوست بینی انعطاف پذیری بالایی داشته باشد ، به درستی به بافت زیرین خود چسبیده و شکل بینی را به وضوح نمایش می دهد . ولی اگر پوست خاصیت انعطاف پذیری کمی داشته باشد، نوک بینی حالت گردی به خود می گیرد و ورم نواحی مورد جراحی طولانی تر به جای می ماند . بنا براین تنها داشتن بینی با ساختار استخوانی ضمانت کننده جراحی بینی ایده آل نخواهد بود .

فرآیند جراحی بینی استخوانی

در جراحی بینی استخوانی ، از بی هوشی عمومی استفاده شده و پس از آن برش های بسیار کوچکی در طرفین پره های بینی و بخش پایینی بین دو سوراخ بینی اعمال می شود در برخی موارد هم از روش جراحی بینی بسته کمک گرفته می شود در هر صورت لازم است جراح به بافت های زیرین پوست به راحتی دسترسی داشته باشد تا بتواند تغییرات مورد را اعمال کرده و از بروز ناهنجاری در فرم بینی جلوگیری نماید .

برای رفع مشکلات فرمی بینی استخوانی در اکثر مواقع از حجم غضروفی و استخوانی بینی کاسته می شود بعضی از پزشکان جراح بینی قوز های موجود را به کمک برش برداشته و بعد با سمباده مخصوص سطوح ناهموار را اصلاح می کنند .

پس از برداشتن و حذف بافت های اضافه ، تقویت بخشی بافت های موجود ، ترمیم ساختمان بینی و در صورت نیاز اصلاح عملکرد بینی ، اگر اقدامات تکمیلی دیگری لازم بود انجام می شود.

پس از اتمام جراحی لازم است اقدامات پس از جراحی و مراقبت های ویژه به درستی رعایت شود تا بیمار زود تر به بهبودی بدن برسد و نیز نتیجه جراحی مطلوب و ایده آل شود.

نکته مهمی که در رابطه با جراحی بینی اهمیت می یابد ، برقراری تناسب بینی با فرم کلی صورت است این مهم به عهده جراح بینی است تا با بررسی سایر اجزای صورت و شکل کلی آن ، فرم و اندازه مناسب بینی را رعایت کند .

نکته دیگر در این خصوص ، هزینه جراحی بینی است . این گزینه با توجه به تغییرات انجام شده و اقدامات جراحی در بیماران مختلف متفاوت است و کاملا وابسته به حجم جراحی و وضعیت فیزیکی بینی می باشد .

مراجعین جراحی بینی استخوانی

اکثر افرادی که دارای بینی با ساختار استخوانی یا پوست نازک هستند ، از فرم بینی خود حس نارضایتی دارند . همانند کسانی که از بینی گوشتی خود آزرده خاطرند ، این افراد دلایل خاصی را برای اقدام به جراحی بینی عنوان می کنند مهم ترین دلیل مراجعه این افراد برای جراحی بینی ، عدم تناسب سایز و فرم بینی با چهره و باقی اجزای صورت است .

بارز ترین مشخصات بینی استخوانی عبارتند از : قوز ، برجستگی های ناهموار که منشا ارثی یا آسیب ضربه ای دارند ، رشد زیاد بافت های غضروفی و تداوم این رشد ، کشیدگی بینی و به هم خوردن جذابیت ظاهری .

در بسیاری از موارد ، برهم خوردگی تناسب بینی و انحرافات فرمی در اثر برخودر ضربه د ر حوادث ایجاد می شود این برآمدگی و عدم تناسب در نیمرخ فرد واضح تر بوده و ترکیب نامطلوبی ایجاد می کند .

یکی از جراحی های پرطرفدار و رایج در کشورمان جراحی بینی است در این میان درصدی از مردم دارای بینی با ساختار استخوانی هستند از این رو جراحی بینی استخوانی تکنیک های ویژه ای دارد که موجب تمایز آن با سایر جراحی های بینی می شود .

اکثریت مردم بر این باورند که چنانچه ساختار بینی استخوانی باشد ، ایرادی پس از جراحی به وجود نیامده و نتیجه جراحی بینی بسیار خوب خواهد شد . در حالی که تنها مدل و ساختار بینی تعیین کننده موفقیت جراحی نخواهد بود.

بینی استخوانی چه ویژگی هایی دارد ؟

در ابتدا لازم است بدانید که اصطلاح بینی استخوانی و بینی گوشتی تنها اصطلاحی است عامیانه و از دید تخصصی و درمانی این عبارات بی معنا هستند .

در علم پزشکی جراحی بینی ، بینی هایی که دارای پوست نازکی بوده و بافت استخوانی و غضروفی شان قوی و برجسته است بینی با پوست نازک خوانده شده و عموما دارای یک قوز بر روی پل بینی هستند .

این نوع بینی ها همان بینی استخوانی می باشند دلیل پیدایش قوز بر روی پل بینی اکثرا ارثی و ژنتیکی است اما شکستگی بینی یا آسیب دیدن آن نیز در ایجاد قوز بی تاثیر نیست .

برای جراحی بینی استخوانی پس از رفع قوز و برداشتن بافتهایی که موجب بجستگی پل بینی شده اند ، تغییرات عمده ای در فرم بینی به وجود می آید ولی برای زیبایی بیشتر گاه لازم است بخش های به جای مانده را تقویت نمود تا اثرات جراحی دائمی باشد و پس از عمل ، هیچ نوع عوارضی بیمار را تهدید نکند .

پرداختن به جزئیات پس از برداشتن قوز موجب استحکام بخشی به ساختمان بینی خواهد شد . در بینی های به اصطلاح گوشتی ، چنانچه پوست بینی ضخیم باشد ، هنر جراحی پزشک و ظرافت کار او بر روی بافت استخوان و غضروف با راحتی مشهود نخواهد بود ولی نوک بینی اندکی گرد می شود .

از سوی دیگر در بینی های استخوانی هرگونه تغییر و ناهمواری ریز بر روی ساختار غضروفی به راحتی قابل مشاهده است چرا که نازک بودن پوست هرگونه اثر نامرتب زیر پوست را نمایان ساخته و اگر جراح بینی در تراش دادن غضروف و استخوان ظرافت بالای به کار نبندد ، نتیجه جراحی نامطلوب می شود .

گاه لبه های تیزی که بر روی ساختار زیرین اعمال شده ، از روی پوست قابل لمس و دیدن است از این رو باید خاطر نشان کرد که جراحی بینی استخوانی از مله جراحی های بسیار حساس است که تبحر ، تجربه و هنر جراح حرف اول را در موفقیت جراحی بینی می زند .

آیا جراحی بینی استخوانی بر گشت پذیر است ؟

یکی از سوال های رایج که معمولاً بیماران از پزشک خود می پرسند در رابطه با برگشت پذیری بینی استخوانی می باشد در جواب به این سوال باید گفت که بعد از عمل بینی های استخوانی به هیچ عنوان این جراحی برگشت پذیر نمی باشد اما بیمار باید مراقبت های بعد از جراحی و نحوه ی چسب زدن را به درستی انجام دهد تا به نتایج مطلوب تر دست یابد.

جراحی بینی استخوانی چگونه است ؟

در جراحی بینی استخوانی از کاهش غضروف برای این نوع جراحی استفاده می کنند و در صورتی که فرد دارای قوز بینی باشد به وسیله ی سوهان کشی ،قوز بینی را برطرف می کنند.

چسب زدن در بینی های استخوانی

چسب زدن بعد از جراحی بینی استخوانی یکی از نکات بسیار مهمی است که از مراقبت های بعد از جراحی محسوب می شود .

معمولاً پزشک در یک ماه اول خودش برای شما چسب می زند و بعد از مدتی به شما نحوه ی چسب زدن را آموزش می دهد تا به راحتی خودتان چسب را تعویض کنید .

باید مراقب باشید چسبتان شل نشود و بعد از شل شدن سریعاً چسب را تعوض کنید.

مدت زمان چسب زدن در بینی های استخوانی کمتر از بینی های گوشتی است و در صورتی که فرد به چسب بینی حساسیت دارد بهتر است با پزشک درمیان بگذارد تا روند چسب زدن قطع شود و پزشک با استفاده از دارو از حساسیت او بکاهد .

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *