جراحی بینی فانتزی در تبریز

جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی در تبریز

 فرم بینی جراحی شده ، بسیار مهم است ؛ زیرا هدف از جراحی زیبایی بینی ، اصلاح اختلالات فرم بینی می باشد ؛ برخی از متقاضیان تنها به رفع اختلالات ظاهری بینی ، کفایت می کنند ؛ اما برخی از آن ها خواستار فرم دهی ظریف تر بینی می باشند.

به طور کلی بینی پس از اتمام رینوپلاستی ، دارای سه فرم است :

  1. فرم بینی طبیعی
  2. فرم بینی فانتزی
  3. فرم بینی نیمه فانتزی

البته فرم های دیگری ؛ چون فرم بینی سرسره ای و فرم بینی خوکی نیز این روزها شنیده می شوند که دارای استاندارهای جهانی نیستند و اغلب جراحان بینی ، از انجام چنین جراحی هایی خودداری می کنند ؛ زیرا منجر به مصنوعی شدن فرم بینی و ظاهر فرد می شود.

بهترین فرم برای بینی جراحی شده

بهترین فرم برای بینی جراحی شده ، فرمی است که هارمونی مناسبی با دیگر اجزای چهره داشته باشد ؛ در نتیجه ، فرم بینی باید متناسب با سایر اجزای چهره باشد.

در فرم دهی بینی ، نوع بینی نیز مدنظر گرفته می شود ؛ به همین دلیل ، در زمینه فرم دهی بینی با جراح بینی مدنظرتان صحبت کنید.

به طور کلی فرم بینی طبیعی ، برای تمام افراد مناسب است و دارای تمامی استانداردهای زیبایی می باشد ؛ اما برخی از افراد تمایل دارند ، مشخص باشد که بینی جراحی شده است ؛ به همین دلیل است که جراحی بینی فانتزی ، از محبوبیت خوبی برخوردار است.

 

جراحی بینی فانتزی چیست ؟

در جراحی بینی فانتزی ، با نگاه اول می توان تشخیص داد که بینی ، عملی است ؛ زیرا فرم بینی ، مشخصات ذیل را دارد :

  • نوک بینی سربالا
  • سایز کوچک بینی
  • قوس روی بینی

به طور کلی در عمل بینی فانتزی ، بینی کاملاً تراشیده می شود و ظرافت های بسیار ریزی در فرم بینی مشاهده می شود ؛ به همین دلیل ، این نوع از جراحی بینی برای آقایان مناسب نیست و بهتر است بانوان در صورت تمایل جراحی بینی فانتزی انجام دهند.

عمل بینی فانتزی

دقت داشته باشید که عمل جراحی بینی فانتزی نیز دارای استانداردهایی است و اعمال بیش از اندازه تغییرات ، می تواند منجر به عدم رضایت بیمار شود.

به طور مثال ؛ در بینی فانتزی ، زاویه بین لب و بینی نباید بیش از 120 درجه شود ؛ در غیر این صورت ، بینی بیش از اندازه سر بالا می شود و همین امر بر زیبایی چهره تاثیر منفی دارد.

کاندیدای مناسب جراحی بینی فانتزی چه کسانی هستد ؟

افرادی که پوست بینی شان ، نازک است ؛ زیرا پوست بینی نازک ، به خوبی ظرافت های استخوان بینی را نشان می دهد و بینی های استخوانی ، به دلیل حجم بیشتر غضروف ، دارای پوست بینی نازک هستند.

در نتیجه افرادی که بینی استخوانی ، دارند و دارای غضروف بیشتری در ناحیه بینی هستند و پوست بینی شان نازک است ؛ از عمل زیبایی بینی فانتزی ، نتیجه ایده آلی کسب خواهند کرد.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی فانتزی

به طبع ، همه افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند ؛ به دنبال بهترین جراح بینی هستند و می دانند که این انتخاب ، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ؛ چرا که ، تبحر و مهارت جراح با کسب نتیجه مطلوب و دلخواه مرتبط است ؛ برای انتخاب جراح بینی خوب ، عجله نکنید و به اندازه کافی برای این کار وقت بگذارید ؛ شما می توانید برای کسب نتایج مطلوب درباره ویژگی ها و نحوه انتخاب جراح بینی خوب ، به مقاله مرتبط در همین سایت مراجعه بفرمایید.

پس از انتخاب جراح بینی خود و در مرحله دوم ، با مطب تماس گرفته و وقت مشاوره حاصل کنید ؛ در جلسه مشاوره ، درباره انتظارات و تمام مشکلات ظاهری و عملکردی بینی خود صحبت کنید.

آزمایشات ، سی تی اسکن و هر اقدام دیگری را که پزشک تجویز نموده ، انجام دهید و نتیجه را در اختیار جراح بینی خود بگذارید.

در صورتی که قبل از عمل ، به تشخیص جراح بینی نیاز به مصرف دارویی خاص احساس شود ، باید داروی تجویز شده را مطابق دستور و در زمان معین به مصرف برسانید.

در صورتی که طی یک سال گذشته ، تحت جراحی و بیهوشی کامل قرار گرفته اید ، پزشک خود را در جریان بگذارید.

همچنین اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید یا به دارویی حساسیت دارید به پزشک خود اطلاع دهید.

استفاده از دارو های منعقد کننده خون ؛ همچون پروفن، وارفارین و آسپرین موجب رقیق شدن خون می شود و ممکن است ، روند جراحی را با مشکل مواجه کند یا فرد دچار خونریزی گردد ؛ بنابراین ،

از دو هفته قبل از عمل بینی ، از این قبیل دارو ها استفاده نکنید.

استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی هایی که حاوی الکل هستند نیز از دو هفته قبل از عمل بینی ، ممنوع می باشد.

از آنجایی که پس از عمل بینی ، ممکن است تا چند روز قادر به حمام رفتن نباشید ؛ توصیه می شود که قبل از عمل استحمام کنید.

از 8 ساعت قبل از عمل ، از خوردن و آشامیدن خودداری نمایید تا حین عمل ، معده خالی باشد.

داشتن لاک ، آرایش ، ناخن مصنوعی برای خانم ها ممنوع است.

آقایان نیز باید بدون ریش و سبیل در محل جراحی حضور داشته باشند.

از به همراه داشتن زیور آلاتی ؛ همچون ساعت ، انگشتر ، گردنبند و کلیپس خودداری نمایید.

توصیه می شود از لباس دکمه دار به منظور سهولت در تعویض لباس پس از عمل ، استفاده کنید.

روز عمل ، حداقل نیم ساعت زودتر از ساعت تعیین شده و به اتفاق یک همراه در محل جراحی ، حضور داشته باشید.

به همراه داشتن مدارک پزشکی در روز عمل ، الزامی است.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

جراح زیبایی صورت و بینی ، به افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، توصیه می کند ؛ در دوران نقاهت عمل بینی ، تمامی نکات ذکر شده را رعایت کنند ؛ چرا که رعایت این نکات ، علاوه بر تسریع در روند بهبودی بیماران ، سبب دریافت نتایج مطلوب از جراحی زیبایی بینی ، نیز می شود.

رفع تورم و کبودی پس از جراحی بینی

بروز تورم و کبودی پس از جراحی زیبایی بینی ، امری عادی و طبیعی بوده که به تدریج و با گذشت زمان برطرف می شود ؛ اما رعایت برخی از نکات می تواند ، سبب تسریع در بهبودی آن شود ؛

در ذیل به برخی از مهم ترین نکات اشاره شده است :

  • استفاده از کمپرس یخ
  • مصرف آب آناناس و آب کرفس
  • قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید
  • نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

توصیه می شود در دوران نقاهت عمل بینی ، به منظور جلوگیری از وارد شدن فشار به صورت و بینی ، از خوابیدن بر روی شکم و پهلو خودداری کرده و به طور طاق باز بخوابند ؛ هم چنین بهتر است در حین خواب و استراحت ، جهت قرار گرفتن سر در مکانی بالاتر از بدن ، دو بالش در زیر سر خود قرار دهند.

لازم به تذکر است که قرار دادن دو بالش در زیر سر ، به کاهش تورم و کبودی ناشی از عمل زیبایی بینی ، کمک شایانی می کند.

استعمال دخاینات پس از جراحی بینی

به کسانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده و در دوران نقاهت آن به سر می برند ، توصیه می شود از مصرف سیگار و قلیان خودداری کنند ؛ حتی تاکید می شود در معرض دود این موارد نیز قرار نگیرند ؛ چرا که سبب افزایش تورم و کبودی ناشی از عمل بینی شده و بدین ترتیب منجر به تاخیر در بهبودی افراد می شود.

مصرف الکل پس از جراحی بینی

کسانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، باید در دوران نقاهت آن از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل خودداری کنند ؛ چرا که مصرف الکل سبب بروز اختلال در بهبودی افراد می شود.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *