میکروبلیدینگ ابرو در تبریز

میکرونیدیلینگ ابرو در تبریز

کاشت ابرو


میکروبلیدینگ ابرو

میکروبلیدینگ ابرو نیز مانند میکروپیگمنتیشن و فیبروز از دیگر روش‌های آرایش نیمه دایمی ایرو است. در این روش نیز سعی بر این است که تا جایی که امکان دارد تار موهای متقاضب باقی بماند و ابرو حالت طبیعی و سه بعدی داشته باشد. در این روش رنگدانه‌ها با کمک سوزن‌های مخصوص به نایه بین اپیدرم درم تزریق می‌شود.

در صورتی که ابروی شما کم پشت است و یا باریک‌تر از حد می‌باشد و یا به هر دلیلی دچار ریزش موی ابرو هستید یکی از روش‌‌های زیبا نمودن ابروها میکروبلیدینگ ابرو است. در این روش به کمک یک قلم ساده و انواع سوزن روی پوست خراش‌هایی ایجاد می شود و رنگ را به بین لایه اول و دوم پوست القا می‌کنند.

کشیدن خطوط متناسب با موی ابرو از وظایف فردی است که میکروبلیدینگ ابرو را برای شما انجام می‌دهد. به این فرد اصطلاحا میکرو کار گفته می‌شود البته با نام میکروبلیدینگ کار نیز شناخته می‌شود.

در این روش میکرو کار نسبت به انواع فرم صورت آشنایی کامل دارد و می‌داند به چه شکل می‌تواند نه تنها ایراد ابروی مشتری را برطرف نماید بلکه ایرادات فرم صورت را نیز می‌تواند پوشش دهد. البته در این روش نظر و سلیقه مشتری نیز باید مد نظر قرار گرفته شود.

بد نیست قبل از انجام کارابرو جلسه‌ای هر چند کوتاه بین میکرو کار و متقاضی میکروبلیدینگ ابرو برقرار شده و با هم بر سر فرم ابرو به توافق برسند. به قول معروف جنگ اول به از صلح آخر. این را از این جهت عنوان می‌کنیم که بیشتر بانوان ایرانی تابع مد هستند ولی گاهی یک فرم ابرو که بسیار مورد توجه خانم‌ها است شاید با اناتومی صورت شخص خاصی مطابقت نداشته باشد. در صورتی که میکرو کار تابع حرف مشتری باشد شاید زیبایی مورد نظر ایجاد نشود و یا اگر حرف مشتری شنیده نشود از کار میکرو کار راضی نباشد. پس بهترین کار مشورت است.

توجه: میکرونیدیلینگ ابرو در کلینیک ما انجام نمشود و مطالب جنبه اطلاع رسانی دارد.برای انجام آن به یک آرلیشگاه معتبر مراجعه نمایید.

جهت مشاوره رایگان و خدمات زیبایی در کلینیک تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

 سوالات متداول

آیا میکروبلیدینگ با تاتو فرقی دارد؟

بله در واقع میکروبلیدینگ ابرو نوعی تاتو است که به صورت دستی انجام می شود.در این روش از یک ابزار دستی به جای ابزارهای سنتی تاتو استفاده می شود. این ابزار کاملا استریل است و از نظر بهداشتی کیفیت لازم را دارد.

در میکروبلیدینگ نیز مانند تاتوی سنتی رنگدانه‌های وارد قسمت میانی پوست می شود و در آنجا باقی می ماند. میکروبلیدینگ ابرو و میکروپیگمنتیشن همگی جزو تاتو های آرایشی به حساب می آیند که به صورت دائم بر روی ابرو یا قسمتهای دیگر صورت اجرا می شوند.

میکروبلیدینگ ابرو چگونه انجام میشود؟

در جلسه اول عمل میکروبلیدینگ حدود ۲ الی ۳ ساعت به طول می‌انجامد و بهتر است که شما آمادگی های قبلی برای انجام این عمل را داشته باشید تا بتوانید زودتر و راحت تر برای انجام این عمل حاضر شوید. برای انجام این عمل ابتدا از کرم های بی حسی برای بی حس کردن بخش مورد نظر استفاده می شود. فراموش نکنید که یک تکنسین حرفه ای در تمامی مراحل قدم به قدم با شما پیش می آید و درباره تمامی نکات میکروبلدینگ برایتان صحبت می‌کند. همچنین درباره مراقبتهای بعد از عمل نیز به شما اطلاعات کافی را می دهد.

در مراحل بعدی شکل ابروی جدید و مورد نظر شما با دست کشیده می شود و پس از انجام قرینه سازی های لازم رنگ مورد نظر به ترتیب و با ابزار کار مخصوص بر روی الگوهای مشخص کشیده می شود.

در مواقعی از ماسک رنگ دانه ای برای ابروها استفاده میکنند و در نهایت اگر ابرو باز هم به تغییر رنگ احتیاج داشته باشد رنگدانه هایی به آن اضافه می کنند. ابروها در انتهای کار بسیار طبیعی هستند و در صورت انجام اعمال ذکر شده توسط تکنسین در مورد مراقبت های بعد از عمل شما می‌توانید رضایت کافی را از عملتان داشته باشید.

آیا میکروبلیدینگ باعث آسیب رسیدن به ابروهای طبیعی میشود؟

این سوال جواب قطعی ندارد. یکی از سوالاتی که همواره درباره میکروبلیدینگ پرسیده می شود درباره عوارض آن است. در واقع نمی توان پاسخ قطعی به این سوال داد زیرا جواب این سوال برای هر فرد متفاوت است.

در واقع تمامی روش های آرایشی از ساده تا پیشرفته دارای عوارض مخصوص به خود هستند و شما نمی توانید هیچ روش آرایشی را در دنیا پیدا کنید که به هیچ عنوان آسیب زننده نباشند اما این که میزان این آسیب چقدر است به عوامل زیادی مرتبط می شود برای مثال انتخاب کلینیک زیبایی که در آن عمل را انجام می دهید و یا مواد استفاده شده در میکرو همچنین بهداشت رعایت شده در حین انجام عمل و یا مهارت فردی که عمل را برایتان انجام می دهد همه و همه از عواملی هستند که بر روی کیفیت کار تاثیر می گذارند.

آیا میکروبلیدینگ ابرو درد دارد و اگر درد دارد دردش تا چه میزان است؟

برای این سوال نیز نمی توان پاسخ قطعی بیان کرد. برخی از افراد در حین انجام این پروسه احساس درد می‌کنند و برخی دردی را احساس نمی کنند. برای برخی این درد آزاردهنده است و برخی اصلا چیزی را احساس نمی کنند.

در واقع چیزی که به طور کلی می توان گفت این است که به دلیل استفاده از کرم‌های بی‌حسی، درد میکروبلیدینگ زیاد و غیر قابل تحمل نیست البته این موضوع کاملا به توان تحمل درد توسط افراد مختلف بستگی دارد.

آیا همه افراد کاندیدای مناسبی برای میکروبلیدینگ هستند؟

معمولاً تمامی افراد از هر نوع نژاد، رنگ مو، رنگ پوست و… می توانند کاندیدای مناسبی برای انجام عمل میکروبلیدینگ باشند. البته نکته ای که باید توسط متخصصی که قرار است عمل شما را انجام بدهد در نظر گرفته شود این است که رنگ ها در عمق های مختلفی کاشته شوند تا در تقابل با رنگ پوست به چشم بیایند.

اگر رنگ پوست شما بسیار روشن است و یا موهای روشنی دارید و می ترسید که ابروهایتان خیلی تیره تر از پوست تان شود میکروبلیدینگ برای شما زیاد مناسب نیست در غیر این صورت مانعی برای انجام این عمل نخواهید داشت مگر اینکه دچار عارضه خاصی باشید یا در شرایط خاصی مانند شیردهی، اختلالات خونی،دیابت و مشکلات این چنینی قرار داشته باشید که در این صورت نیز باید با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

ما به شما پیشنهاد میکنیم که قبل از انجام عمل میکروبلیدینگ به هیچ عنوان الکل استفاده نکنید و بدون نظر پزشکتان از هیچگونه آسپرین یا ایبوپروفن ها استفاده نکنید چون تمامی این موارد خون را رقیق می کنند و ممکن است باعث شوند که شما به نتیجه دلخواهتان نرسید.

میکروبلیدینگ ابرو تا چه زمانی ماندگار است؟

در واقع نتایج ماندگاری میکروبلیدینگ در افراد مختلف با یکدیگر تفاوت دارد اما به طور معمول بین ۸ تا ۱۰ ماه میکروبلیدینگ ابرو دوام می آورد. البته این نتایج به عوامل مختلفی بستگی دارد بخصوص اینکه چگونه از میکروبلیدینگ ابرو تان مراقبت کنید همچنین عواملی مانند رنگدانه های پوست،بافت پوست ،میزان چربی پوست و… نیز می تواند بر روی ماندگاری میکروبلیدینگ تاثیر بگذارد.

آیا میتوان میکروبلیدینگ را در دوران بارداری و شیردهی انجام داد؟

قطعاً نه. در دوران بارداری و یا دوران شیردهی انجام عمل میکروبلیدینگ ابرو به هیچ عنوان توصیه نمی شود. ما به شما پیشنهاد می کنیم که انجام این کار را به زمان دیگری موکول کنید تا از به وجود آمدن هرگونه مشکلی برای خود پیشگیری کنید.

این سوالات سوالاتی بود که به طور معمول و به صورت مکرر در مرکز زیبایی سمانه بیوتی از ما پرسیده می شود. شما می توانید در صورت داشتن سوالات بیشتر با مرکز زیبایی سمانه بیوتی تماس بگیرید.

میکرو کار

به فردی که دوره‌های آموزش میکروبلیدینگ ابرو را گذرانده باشد و دارای مدرک معتبر باشد، به اصطلاح میکرو کار گفته می‌شود. این فرد در دوره‌های آموزشی با انواع فرم صورت، انواع ابرو، نحوه بی‌حسی، نحوه طراحی و قرینه سازی ابرو، نحوه در دست گرفتن قلم، میزان فشاریی که با دست خود به پوست باید وارد کند و با مراقبت‌های بعد از انجام میکروبلیدینگ آشنایی کامل داشته و می‌تواند رضایت مشتری را به دست آورد.

رزومه این افراد می‌تواند برای شما خیلی موارد را روشن کند. در صورتی که در رزومه این فرد فقط یک مدل ابرو دیدید که برای همه طراحی شده است بدانید این میکرو کار آشنایی با شناخت فرم صورت و ابرو ندارد و بدیهی است که همین مدل را برای شما نیز طراحی خواهد نمود.

 

مزایای میکروبلیدینگ ابرو

از مزایای اصلی میکروبلیدینگ ابرو موقت بودن آن است. درصورتی که به هر دلیل از ابرو خود راضی نبودید و یا احساس کردید مدل ابرویی که طراحی شده برای شما مناسب نیست و یا مطابق سلیقه شما نیست به هیچ عنوان نگران نباشید، رنگ‌های استفاده شده در روش میکروبلیدینگ ابرو به نور آفتاب حساس هستند و بعد از قرار گیری در نور آفتاب به مرور رنگ خود را ازدست می‌دهند.

ابرو نیز  محلی است که نمی‌توان آن راپوشاند به همین دلیل ماندگاری این روش بین 8 ماه تا 1 سال تخمین زده شده است. از دیگر مزایای این روش درد کم آن است؛ زیرا قبل انجام میکروبلیدینگ ابرو آن ناحیه بی حس می‌شود. قرینه شدن ابرو‌ها، طبیعی بودن ابرو در انتهای کار را می‌توان از دیگر مزایای این روش دانست.

کسانی که یک بار تجربه انجام میکروبلیدینگ ابرو را داشته اند می‌دانند که داشتن ابروهای همیشه اصلاح شده و مرتب چه لذتی دارد. برای هر خانم رفتن به آرایشگاه برای برداشتن موهای زاید و سپس مداد کشیدن روزانه برای پرپشت کردن ابرو بسیار دردسر ساز است اما در صورتی که یکبار با این روش ابروهای خود را آرایش نمایید، دغدغه ابرو از بین کارهای روزانتان حذف خواهد شد.

 

معایب‌ میکروبلیدینگ ابرو

این روش به نفسه ایرادی ندارد اما در صورتی میکرو کار بهداشت را رعایت نکند و یا در کار خود تجربه کافی نداشته باشد می‌تواند برای شما دردسر ساز باشد پس قبل از انجام میکروبلیدینگ ابرو مرکز میکروبلیدینگ معتبری را انتخاب کنید که در کادر خود از میکرو کاران ماهر و خبره استفاده می‌کنند.

بهتر است با دیگر معایب این روش آشنا شوید تا با دید باز سراغ انجام  ابرو بروید:

-در صورتی که قبلا به رنگدانه‌ها حساسیت داشته اید بهتر است قبل از انجام میکروبلیدینگ ابرو تست آلرژی انجام دهید و یا در صورتی که برای اولین بار به سرغ روش‌های زیبا سازی پوست می‌روید

-در صورتی خارش و قرمزی بیش از اندازه ملاحظه نمودید باید بدانید که شما دچار حساسیت شده اید.

-به دلیل دستی بودن این روش ممکن فشار که از ناحیه دست به پوست وارد می‌شود در انتها و ابتدای خطوط یکسان نباشد.

-ممکن است به علت فشار بیش از اندازه مچ دست به پوست ابرو، بافت پوست آسیب ببیند.

-در صورتی که فشار دست در این روش کنترل نشود ممکن است خونریزی بیشتری نسبت به روش‌های دیگر داشته باشید.

-ممکن است خطوط ترسیم شده ضخیم‌تر از تار موی ابروهایتان باشد.

-در صورتی که فشار دست کمتر از حد معمول باشد، ماندگاری رنگ ابروی شما کمتر از حد معمول می‌شود.

همانطور که مشاهده می‌فرمایید به جز مورد حساسیت بقیه موارد در صورت انتخاب میکرو کار خبره و مجرب برای شما اتفاق نخواهد افتاد.

چه کسانی نمی‌توانند میکروبلیدینگ ابرو انجام دهند؟

  • در صورتی که دوران بارداری هستید بهتر است کار ابرو را به تعویق بیاندازید.
  • در صورتی که در دوران شیردهی هستید انجام این روش را تا پایان دوران شیردهی عقب بیاندازید.
  • در دوران پریود نیز این کار توصیه نمی‌شود.
  • در صورتی که شکستگی ابرو دارید بهتر است سراغ میکروبلیدینگ ابرو نروید.
  • در صورتی که به بیماری دیابت دچار هستید اینروش به شما توصیه نمی‌شود.
  • در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید قبل از انجام میکروبلیدینگ ابرو با پزشک خود مشورت داشته باشید.
  • در صورتی که الکل مصرف می‌کنید و یا هر نوع داروی رقیق کننده خون، بهتر است با مشورت از پزشک به سراغ میکروبلیدینگ ابرو بروید.
  • در صورت آفتاب سوختگی توصیه می‌شود میکروبلیدینگ ابرو انجام ندهید.
  • در صورت داشتن بیماری صرع، سرطان و از این قبیل بیماری‌ها بهتر است با مشورت پزشک از این روش استفاده کنید.

 

نکات قبل از میکروبلیدینگ ابرو

قبل از از انجام  ابرو بهتر است از فرم ابرویی که می‌پسندید عکسی تهیه کنید تا بتوانید آن را به میکرو کار خود نشان دهید. در ضمن بهتر است فردی که از مدل ابروی او راضی هستید فرم صورتی شبیه به فرم صورت شما داشته باشد.

برای مثال اگر صورتی شبیه به مردم آسیای شرقی دارید بهتر در بین ابروهایی که برای این افراد مناسب است به دنبال سلیقه خود باشید.

به هیچ عنوان تا 24 ساعت قبل از انجام کار ابرو آسپیرین، نیاسین، ویتامین E یا ایبوپروفن نخورید.

سعی کنید 2 تا 3 روز قبل از انجام کار ابرو از اصلاح صورت و یا استفاده از وکس صورت پرهیز کنید.

از دوهفته قبل لیزر موهای زاید خود را انجام ندهید و آن را به بعد از میکروبلیدینگ ابرو موکول نمایید.

از آنجایی که بعد از انجام  ابرو نباید حمام بروید بهتر از همان روز به حمام بروید و دوش بگیرید.

از 3 روز قبل از انجام میکروبلیدینگ ابرو بهتر زیر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

رعایت این موارد قبل از انجام میکروبلیدینگ ابرو می‌تواند زمینه ساز انجام میکروبلیدینگ ابرو بسیار راحت و کارآمد باشد.

نحوه انجام میکروبلیدینگ ابرو

میکروبلیدینگ ابرو به صورت دستی انجام می‌گیرد. میکرو کار بعد از انتخاب فرم ابرو به کمک مشتری شروع به طراحی آن روی صورت و قرینه سازی ابرو به کمک ابزار می‌کند. سپس با انتخاب سوزن مناسب با پوست مشتری خطوط هاشور را با دقت ترسیم می‌کند.

بعد از اتمام کشیدن خطوط اصلی به ابرو شوک رنگ داده می شود. بعد از چند دقیق ابروها را پاک کرده خطوط چک می‌شود و جزئیات بیشتری اضافه خواهد شد. این مراحل در نگاه اول راحت می‌نماید اما بد نیست بدانید مراحل میکروبلیدینگ ابرو بیش از 2 ساعت زمان نیاز دارد.

 

مراقبت‌های بعد میکروبلیدینگ ابرو

  • -در صورتی که بعد از انجام میکروبلیدینگ ابرو به نظرتان رنگ‌ها از آنچه می‌خواهید پررنگ‌تر بود باید بدانید که این رنگ‌ها در 1 هفته اول بین 30 تا 40 درصد کم رنگ‌تر می‌شود.
  • -در صورت قرمز بودن ابرو و یا داشتن احساس خارش با استفاده از وازلین و چرب نمودن ناحیه ابرو می‌توانید این مشکلات را کمتر نمایید.
  • -سعی کنید تا چند روز بعد از ابرو از فعالیت‌هایی که باعث تعریق شما می‌شود امتناع کنید. کارهایی مانند ورزش، شنا، جکوزی فعالیت‌های سنگین و …
  • -تا چند روز بهتر است ابروی خود را نشویید و یا در صورت لزوم در حین شستن ابروی خود را مالش ندهید.
  • -بهتر است تا 10 روز به هیچ عنوان از لوازم آرایشی و کرم‌های ضد آفتاب در قسمت ابرو استفاده نکنید.
  • -در صورتی که احساس خارش داشتید به هیچ عنوان آن را نخارانید و پوست‌های خشک شده ابرو را نکنید. کمی صبور باشید به مرور این مشکلات رفع خواهد شد.
  • -تا 10 روز به صورت نخوابید و تا یک هفته غذای تند میل نفرمایید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *