فیبروز ابرو در تبریز

فیبروز ابرو در تبریز

 فیبروز ابرو چیست ؟

فیبروز ابرو (PhiBrows) در واقع یک روش دستی و نیمه دائمی برای طراحی واقع بینانه ابروهاست که در آن شکل ابروها با توجه به ریخت شناسی صورت و نسبت طلایی (phi 1 ، 618) محاسبه و طراحی می شود و یکی از انتخاب های خیلی خوب برای افرادی است که تمایل دارند ابروهایی با شکل و شمایل کاملا طبیعی داشته باشند و یا می خواهد مشکلات زیبایی ابروهای خود را اصلاح کند و در نهایت شکل و مدل ابروها با حالت و فرم صورت آنها نیز تناسب داشته باشد .

جهت مشاوره رایگان و انجام خدمات زیبایی کلینیک دکتر صابر با شماره مطب 33840029 یا با شماره موبایل 09305500380 تماس حاصل فرمایید.

توجه: فیبروز ابرو در آرایشگاه های زیبایی انجام می شود.در صورت نیاز به فیبروز ابرو به آرایشگاه مراجعه نمایید.

فیبروز ابرو چگونه انجام می شود ؟

برای شروع فیبروز ابروها ، ابتدا روی ابرو و پوست اطراف ابرو بی حس کننده موضعی زده می شود تا درد و ناراحتی کمتری را در طول انجام فیبروز ابرو احساس کنید . سپس از شما خواسته می شود تا بر روی صندلی مخصوص دراز بکشید و چشم های خود را ببینید .

فیبروز ابرو

متخصص فیبروز ابرو با استفاده از ابزارهای اندازه گیری مخصوصی که دارد ، شکل و مدل ابروها را با توجه به حالت طبیعی ابروها و فرم صورت شما اندازه گیری و ترسیم می کند . سپس بعد از تایید طرح اولیه ابروها توسط شما ، کار فیبروز ابرو شروع می شود .

متخصص انجام فیبروز ابرو ، از یک ابزار دستی و کوچک که شبیه به قلمو است و تیغ ظریف و مخصوصی دارد برای این منظور استفاده می کند و خطوط بسیار ظریف و باریکی که شبیه به تارهای ابرو هستند در جهت رشد ابروها و در لا به لای ابروها و قسمت هایی که طراحی شده است ، می کشد .

فیبروز ابرو با استفاده از ابزار استریل شده و یکبار مصرف و رنگدانه های مخصوص انجام می شود.

میزان ماندگاری فیبروز ابرو چقدر است ؟

رنگدانه هایی که با روش فیبروز به ابروها اضافه می شوند معمولا در 5 تا 7 روز اول بسیار تیره هستند و 7 روز بعد ، تا 40 درصد از پر رنگ بودن خود را از دست می دهند . بنابراین اگر فکر می کنید رنگدانه بسیار تیره است ، سعی نکنید آن را به تنهایی محو کنید . بهتر است صبور باشید و حداقل 7 روز صبر کنید تا به طور طبیعی از بین برود .

ماندگاری فیبروز ابرو

مدت زمان ماندگاری رنگدانه ها بعد از فیبروز ابرو بیشتر به چربی پوست بستگی دارد . یعنی هر چه پوست شما چرب تر باشد ، ماندگاری رنگدانه فیبروز کمتر خواهد شد . علاوه بر این ، تعریق و قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز باعث کاهش ماندگاری رنگدانه فیبروز ابرو خواهد شد .

 به طور متوسط ، ماندگاری مورد انتظار از فیبروز ابرو چیزی حدود 10 تا 12 ماه است  و اگر  پوست چرب باشد ، ممکن است ماندگاری فیبروز ابروز تا 6 ماه طول بکشد .

معمولا بعد از گذشت 28 روز از انجام فیبروز ابرو می توانید نتیجه نهایی را مشاهده کنید و در صورت نیاز ، رنگدانه هایی که در این مدت از بین رفته اند را ترمیم کنید تا ظاهر زیبا و کاملی برای ابروها ایجاد شود .

مراقبت های بعد از فیبروز ابرو

مراقبت های بعد از فیبروز ابرو تا 70 درصد از کل موفقیت درمان را تشکیل می دهد . بنابراین تمام توصیه هایی که به شما داده می شود را حتما رعایت کنید و به آن پایبند باشید تا نتیجه نهایی فیبروز ابرو فوق العاده شود .

به طور کلی میزان موفقیت فیبروز ابرو به عوامل زیر بستگی دارد :

  • کیفیت پوست
  • مراقبت های پس از فیبروز ابرو
  • قرار گرفتن در معرض عوامل مختلف خارجی

بنابراین توصیه می شود قبل از انجام فیبروز ابرو حتما با متخصص فیبروز ابرو مشورت کنید و مواردی مانند مشکلات پوستی ، مشکلات سلامتی ، مصرف داروی خاص و داشتن تاتو قدیمی روی ابرو را با او در میان بگذارید تا با توجه به این موارد ، بهترین و مناسب ترین خدمات به شما ارائه شود .

آمادگی های لازم قبل از فیبروز ابرو

قبل از انجام فیبروز ابرو باید پوست اطراف ابروها کاملا سالم و بدون آسیب دیدگی ، زخم ، جراحت ، عفونت ، اگزما ، سوختگی و غیره باشد و در صورت وجود این مشکلات ، تمام مراحل بهبودی و ترمیم پوست به پایان رسیده باشد .

به طور کلی توصیه می شود که اگر قصد انجام فیبروز ابرو دارید ، از 30 روز قبل این کارها را انجام ندهید :

  • بوتاکس و فیلر
  • لایه برداری از پوست با مواد و ترکیبات اسیدی
  • لیزر درمانی
  • لایه برداری شیمیایی
  • قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید

آیا فیبروز ابرو درد زیادی دارد ؟

برای انجام فیبروز ابرو معمولا از بی حس کننده موضعی استفاده می شود و این موضوع تاثیر خیلی زیادی در کاهش احساس درد و ناراحتی در حین انجام فیبروز ابرو خواهد داشت و چیزی که شما احساس خواهید کرد شبیه به احساس برداشتن ابرو خواهد بود .

با این حال احساس درد و ناراحتی در طول انجام فیبروز ابرو به آستانه تحمل افراد و استرسی که دارند بستگی دارد . هرچه ریلکس تر باشید ، درد و ناراحتی کمتری را تجربه خواهید کرد.

علاوه بر این بهتر است فیبروز ابرو را در زمان پریودی انجام ندهید ؛ زیرا در این دوره بدن بسیار حساس بوده و ممکن است احساس درد بیشتری داشته باشید .

میکروبلیدینگ چیست ؟

میکروبلیدینگ (Microblading) یک روش زیبایی است که رنگدانه مخصوص را با استفاده از یک دستگاه برقی با سوزن مخصوصی که به آن متصل شده است ، زیر پوست قرار می دهند .

فیبروز ابرو در تبریز

هدف میکروبلیدینگ این است که ابروهایی با وضوح کامل و طبیعی برای شما ایجاد کرده و زحمت آرایش کردن روزانه ابروها را از بین ببرد . جالب است بدانید میکروبلیدینگ حداقل 25 سال است که در آسیا وجود دارد و محبوبیت آن در ایالات متحده و اروپا افزایش یافته است .

روش انجام میکروبلیدنگ ابرو

میکروبلیدینگ در واقع یک روش تاتو نیمه دائمی است که برای ایجاد ظاهر پرتر و کامل تر برای ابروها استفاده می شود و میتوان با استفاده از آن هم ابروهای بسیار طبیعی ایجاد کرد و یا حالت و مدل ابروها را کاملا تغییر داده و ابروهایی پهن و زیبا ایجاد کرد .

برای انجام میکروبلیدنگ ابرو ، متخصص این کار با مشتریان در مورد بهترین شکل ابرو برای صورت آنها مشورت می کند و رنگی را انتخاب می کند که با رنگ طبیعی تارهای ابرو و موها و ته رنگ پوست مطابقت داشته باشد . سپس ناحیه ابرو برای درمان تمیز و بی حس می شود و سپس با استفاده از ابزار برقی و مخصوص که دارای سوزن باریک و مخصوص است شروع به کشیدن تارهای ظریف و باریک در لا به لای ابروها میکند تا شکل کامل و زیبایی برای ابروها ایجاد شود . در نهایت ، یک پماد ساده برای مراقبت های بعد از ابرو استفاده می شود تا به روند بهبود کمک کند .

معمولا از مشتریان خواسته می شود چهار تا شش هفته پس از انجام میکروبلیدینگ یک قرار ملاقات بعدی تعیین کنند تا مطمئن شوند از نتایج راضی هستند یا در صورت نیاز به تغییرات کوچک ، ترمیم انجام شود .

ماندگاری میکروبلیدینگ ابرو چقدر است ؟

مدت زمان ماندگاری نتایج میکروبلیدینگ ابرو به نوع پوست ، شیوه زندگی و تعداد دفعات لمس ابروها بستگی دارد . اما به طور کلی اثرات میکروبلیدینگ ابرو بین 18 تا 30 ماه ماندگاری خواهد داشت و وقتی رنگدانه های میکروبلیدینگ ابرو شروع به محو شدند کردن لازم است که دوباره میکروبلید ابرو را ترمیم کنید تا ظاهر ابروها دوباره پر رنگ و کامل شوند .

میکروبلیدینگ ابرو برای پوست های چرب نیز مناسب است اما ممکن است ماندگاری میکرو بلید ابرو بر روی پوست چرب کمتر باشد . زیرا مقدار زیادی چربی که از پوست شما ترشح می شود ، می تواند چسبندگی و باقی ماندن رنگدانه در پوست شما را کمتر کند.

آیا میکروبلیدنگ ابرو درد دارد ؟

میکروبلیدینگ تا حدی ناراحت کننده است و علیرغم استفاده از بی حسی موضعی می تواند دردناک باشد .

علاوه بر این بعد از انجام میگروبلیدینگ ابرو ممکن است بریدگی هایی در پوست اطراف ابرو ایجاد شود که اگر این بریدگی ها خشک و تمیز نگه ندارید ممکن است به زخم عفونی تبدیل شوند .

 

مراقبت های بعد از میکرروبلیدینگ ابرو

بعد از انجام میکروبلیدینگ ابرو معمولا 10 تا 14 روز طول می کشد تا رنگدانه به شکل طبیعی خود در بیاید و بهبود یابد .

 در طی این فرآیند ، پوست شما حساس خواهد شد و پوست ابروها پوسته پوسته می شوند و ناحیه اطراف ابرو به رنگ قرمز ملایم تغییر می کند . تا زمان بهبودی کامل نباید پوست ابروها را خراش دهید . علاوه بر این برداشتن پوسته های ابرو نیز ممکن است باعث شود رنگ ابروهای شما سریعتر محو شود .

در طول این دوره بهبودی ، باید از هر نوع رطوبت روی ابروهای خود اجتناب کنید و این شامل تعریق زیاد هنگام ورزش کردن و خیس شدن ابروها در حمام یا استخر می شود .

تفاوت فیبروز ابرو و میکروبلیدینگ

با توجه به توضیحاتی که در بالا در رابطه با فیبروز و میکروبلیدینگ ابروها ارائه شد میتوانیم برای بیان تفاوت فیبروز ابرو و میکروبلیدینگ ابرو به موارد زیر اشاره کنیم :

فیبروز ابرو با استفاده از دستگاه دستی که دارای تیغ مخصوص است انجام می شود اما میکروبلیدینگ ابرو با استفاده از ابزار مخصوص برقی که دارای سوزن مخصوص است انجام می شود و به نوعی تاتو نیمه دائمی محسوب می شود .

ماندگاری فیبروز ابرو معمولا کمتر از میکروبلیدینگ ابرو است و اگر احساس می کنید که نیاز به تغییر مدل ابروها پیدا می کنید ، بهتر است از فیبروز ابرو استفاده کنید .

ابروهایی که فیبروز شده اند ظاهری فوق العاده طبیعی دارند و رنگ ابروها نیز بسیار طبیعی خواهد بود اما میکروبلیدینگ ابروها ممکن است ظاهر طبیعی که مورد نظر شماست را ایجاد نکند .

درد و ناراحتی ناشی از فیبروز ابرو بسیار کم و قابل تحمل است اما درد میکروبلیدینگ بسیار زیاد بوده و ممکن است باعی ایجاد زخم در پوست اطراف ابرو نیز شود .

برای اینکه نتیجه حاصل از فیبروز ابرو و میکروبلیدینگ ابرو فوق العاده طبیعی و زیبا شود لازم است برای انجام آن حتما به مراکز تخصصی مراجعه کنید و این خدمات را توسط افراد آموزش دیده ، حرفه ای و متخصص دریافت نمایید .

سخن آخر

میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو از جمله روش های رایج برای ایجاد ظاهری زیبا ، قرینه و کامل برای ابروها هستند که تفاوت بین دو این روش مربوط به ابزاریست که استفاده می کنند .

برای فیبروز ابرو از یک دستگاه دستی با تیغ مخصوص استفاده می شود و برای میکروبلیدینگ از ابزار برقی که دارای سوزن باریک است ، استفاده می سود تا ظاهری زیبا و جذاب برای ابروها ایجاد شود .

آدرس اینستاگرام تبریزپوست: https://www.instagram.com/tabrizpoost/

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *