دستگاه لیزر اسکلپیون

دستگاه لیزر اسکلپیون

یکی از مشکلاتی که همه را آزار داده و همه سعی کرده اند به نوعی از شر آن خلاص شوند ، مسئله رفع موهای زائد بوده است. موهای زائدی که در سراسر بدن به دلایل وجود یا عدم وجود مقدار مشخصی از هورمون های خاص در برخی از افراد بسیار شایع است.

بعد از فهمیدن اینکه لیزر می تواند روش خوبی برای درمان موهای زائد باشد ، دستگاه های مختلفی برای کمک به پزشکان در این زمینه و خوشحالی مشتریان از روند درمان ایجاد شد.

 جهت مشاوره رایگان و انجام لیزر موهای زاید با لیزر دایود 2022 در کلینیک دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

در این بین دستگاهی برای لیزر به نام دستگاه اسکلپیون ساخته شد که قصد داریم در مقاله از مزایای این دستگاه نسبت به سایر دستگاه های رقیب بگوییم.

دستگاه لیزر اسکلپیون یا مدیو استار چیست؟

دستگاه اسکلپیون در میان انواع دستگاه های لیزر موهای زائد، نوع پیشرفته تر با امکانات بالاتری است که بر اساس تکنولوژی روز ساخته شده است.

دستگاه اسکلپیون می تواند با سرعت و قدرت بیشتری با استفاده از طول موج های مختلف به داخل پوست نفوذ کند و فولیکول مو را از بین ببرد.

دستگاه اسکلپیون

این دستگاه آنچنان به داخل پوست نفوذ می کند که سبب از بین بردن و سوزاندن ریشه مو می گردد و در نتیجه سبب کاهش دائمی رشد موهای زائد می شود. قابل ذکر است که با استفاده از این دستگاه می توان عمق تابش نور را بر روی هر پوستی با هر رنگی تنظیم کرد.

افرادی که از دستگاه اسکلپیون برای رفع موهای زائد خود استفاده می کنند عموما درد کمتری را نسبت به استفاده از دیگر دستگاه ها تحمل می کنند. این دستگاه علاوه بر حذف موهای زائد می تواند به خوبی به درمان و رفع انواع آکنه، جوش ها، جوانسازی پوست و … بپردازد.

 

۷ مورد از تفاوت لیزر اسکلپیون و کندلا

۱- دستگاه اسکلپیون نوع پیشرفته و جدیدی از دستگاه های لیزر می باشد. اما کندلا نوع قدیمی دستگاه های رفع موهای زائد می باشد که البته عملکرد خوبی نیز دارد.

۲- از تفاوت های این دو دستگاه می توان به اندازه قدرت آنها اشاره کرد، قدرت دستگاه اسکلپیون حدود ده ژول بیشتر از کندلا است. در نتیجه موهای زائد را بهتر حذف می کند اما ممکن است درد بیشتری برای بیمار به وجود آورد.

۳- شات کردن دستگاه لیزر کندلا به صورت دایره ای است. اما دستگاه لیزر اسکلپیون این کار را به صورت رولی انجام می دهد. در لیزر کندلا گاهی اوقات نیاز است که چندین بار نسبت به شات کردن یک نقطه اقدام شود که در این صورت ممکن است آن قسمت دچار سوختگی، التهاب و یا زخم شود.

۴- به دلیل رولی بودن دستگاه اسکلپیون هیچ نقطه ای بر روی پوست باقی نمی ماند که این دستگاه به آنها دسترسی نداشته باشد و یا قسمتی از پوست سرد و گرم شود. این دستگاه قدرت خوبی برای از بین بردن موهای زائد دارد و می تواند به خوبی پوست را صاف کند.

۵- این دستگاه پیشرفته لیزر به راحتی می تواند تمام موهای زائد روشن، کوتاه و نازک را از بین ببرد و به تخریب فولیکولی عمیق تری نسبت به دستگاه کندلا بپردازد.

۶- سرعت این دستگاه نیز بسیار بیشتر از دستگاه کندلا می باشد و در نتیجه تعداد جلسات مراجعه به پزشک برای رفع موهای زائد نیز کمتر است.

۷- دستگاه اسکلپیون غیر لمسی است و با استفاده از سلفونی که دارد، می تواند به خوبی بهداشت را رعایت کند( این سلفون را می توان چندین بار عوض کرد) اما در دستگاه لیزر کندلا این امکان وجود ندارد و دستگاه لمسی می باشد.

 

۵ مورد از مزایای دستگاه لیزر اسکلپیون

دستگاه اسکلپیون از انرژی های مختلف و طول موج های متفاوتی برخوردار است تا در عمق های مختلف پوست نفوذ کند.

 

از مزایای این دستگاه می توان به این مورد زیر اشاره کرد :

۱- انواع پوست ها با شرایط مختلف و رنگ های متنوع می توانند از این دستگاه برای رفع موهای زائد خود استفاده کنند. در صورتی که دیگر دستگاه های لیزر عموما فقط می توانند به رفع موهای زائد یک نوع پوست اقدام کنند.

۲- وجود سری های مختلف در دستگاه لیزر اسکلپیون می باشد. با وجود این سری ها، افراد می توانند برای رفع موهای زائد هر قسمتی از بدن به پزشک مراجعه کنند.

۳- طول موج این دستگاه بین ۸۱۰ تا ۹۴۰ نانومتر است و می تواند با سرعت بسیار بالایی اقدام به رفع موهای زائد کند.

4- این دستگاه لیزر دارای مجوزFDA از کشور آمریکا است و می تواند در رفع و کاهش دائمی موهای زائد کمک کند. در صورتی که بقیه دستگاه ها فقط رشد این موها را برای زمان های مختلفی کم می کنند.

۵- دستگاه ایزر اسکلپیون دارای خنک کننده می باشد و در صورت تاباندن طول موج های مختلف به پوست می تواند به کاهش درد بیمار بپردازد و قسمت مورد هدف را سرد کند.

 

مهم ترین ویژگی دستگاه اسکلپیون یا مدیو استار چیست؟

این دستگاه دارای مزایا و برتری های زیادی نسبت به دیگر دستگاه های لیزر است و به همین دلیل برای هر فردی با یک شرایط خاص، یکی از این قابلیت ها مهم تر از بقیه می باشد.

اما به نظر ما مهم ترین ویژگی های این دستگاه لیزر، استفاده همزمان از دو طول موج و یا از بین بردن موهای زائد نازک با درد بسیار کمتر نسبت به دیگر دستگاه های لیزر می باشد.

 

چرا دستگاه اسکلپیون بهترین دستگاه لیزر موهای زائد شناخته شده است؟

انواع دستگاه های لیزر با طول موج های مختلف کم یا زیاد اقدام به رفع موهای زائد می کنند که هر کدام دارای معایبی هستند. اما دستگاه اسکلپیون می تواند عملکردی بهتر، بدون عوارض و با ماندگاری بیشتر داشته باشد.

در این میان برخی از دستگاه ها مانند الکس ساندرایت و دایود نیز محبوب هستند و مورد استقبال مردم قرار می گیرند.

دستگاه لیزر الکساندرایت دارای خنک کننده ای قوی است و می تواند درد بیمار را کم کند. اما فقط می تواند موهای روشن را تحت پوشش قرار دهد.

دستگاه دایود نیز عمق نفوذ خوبی دارد و تمام پوست ها را در بر می گیرد اما مجهز به خنک کننده نیست و بیمار باید تحمل درد زیادی را داشته باشد.

در این میان، این دستگاه رفع موهای زائد تمام مزایا و ویژگی های مذکور را همراه با دیگر قابلیت های خوب، در کنار یکدیگر دارد و بیمار می تواند از آنها بهره بگیرد.

این دستگاه دارای خنک کننده، پوشش دهی ناحیه های بیشتری از پوست، مناسب برای تمام پوست ها با رنگ ها و شرایط مختلف، درد کمتر و … می باشد. به همین دلیل به عنوان بهترین دستگاه مورد استفاده پزشکان و مراجعان قرار می گیرد.

قابل ذکر است که این دستگاه لیزر رفع موهای زائد دارای قدرت نفوذ بسیار بالایی است و می تواند عمیق ترین فولیکول ها را نیز بسوزاند. یکی دیگر از دلایلی که سبب شده است، این دستگاه به عنوان بهترین دستگاه شناخته شود این مورد است که اصلا سبب سوختگی پوست فرد بیمار نمی شود.

 

تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای زائد با دستگاه اسکلپیون

موهای تمام قسمت های بدن همیشه در دو چرخه استراحت و رشد هستند. در این میان انواع دستگاه های لیزر فقط می توانند موهای زائد در حال رشد را از بین ببرند و تاثیری روی موهای زائد در حال استراحت ندارند.

به همین دلیل تعداد جلسات مورد نیاز برای رفع موهای زائد را پزشک تعیین می کند. این جلسات باید در بازه های زمانی مشخصی باشد تا موهای زائد جلسه قبلی که در فاز استراحت بودند به فاز رشد برسند.

به همین دلیل رفع موهای زائد نیازمند تعداد جلسات مختلفی با توجه به رشد و مقدار موهای زائد دارد. عموما این جلسات برای افراد مختلف بین چهار تا هشت جلسه می باشد.

 

هزینه لیزر موهای زائد با دستگاه اسکلپیون

اگر هزینه استفاده از یک نوع دستگاه لیزر را با هزینه طولانی مدت استفاده از ژیلت، تیغ و دیگر موبرها مقایسه کنیم، مطمئنا استفاده از این دستگاه ها به صرفه تر می باشد.

در این میان استفاده از دستگاه های لیزر مختلف به دلیل مزایا و معایب آنها می توانند دارای سبب صرف هزینه های متفاوتی شوند.

اما دیگر عواملی مانند مقدار موهای زائد، ناحیه ای که قصد از بین بردن موهای زائد آن را داریم، رنگ پوست و … نیز می توانند در قیمت و هزینه استفاده از دستگاه اسکلپیون تاثیرگذار باشند.

با این وجود استفاده از دستگاه لیزر اسکلپیون برای رفع موهای زائد می تواند دارای قیمت بالایی باشد. اما چون تعداد جلسات آن نسبت به دیگر دستگاه ها کمتر می باشد، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *