عوارض لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

حذف موهای زائد با استفاده از لیزر به عنوان یکی از بهترین روش های از بین بردن دائمی موهای زائد شناخته می شود که تقریبا برای تمامی قسمت های بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت مشاوره رایگان و لیزر موهای زائد در مرکز زیبایی تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

در چند سال اخیر، استفاده از این شیوه برای رفع موهای زائد برای قسمت های حساس بدن، مانند اندام تناسلی چالش های زیادی را در پی داشته است. چرا که برخی مـعتقد هستند که عوارض لیزر موهای زائد اندام تناسلی می تواند جدی و غیر قابل درمان باشند! اما آیا واقعاً لیزر بیکینی برای سلامتی افراد ضرر دارد؟

بیشتر بخوانید:

آیا لیزر ناحیه تناسلی ضرر دارد؟

همان طور که حتما می دانید، نظافت و سلامت ناحیه تناسلی یکی از مهمترین مواردی است که متاسفانه زیاد به آن پرداخته نمی شود و از نظر چه مردان و چه زنان بی اهمیت است! در حالی که بسیاری از بیماری های ناحیه تناسلی، علاوه بر این که از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند، به دلیل عدم رعایت نظافت این ناحیه، ایجاد می شوند.

تمیز نگه داشتن این ناحیه و از بین بردن موهای زائد آن، یکی از ساده ترین کارهایی است که تمامی افراد جهت جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری های اندام تناسلی باید انجام دهند.

برای حذف موهای این قسمت روش های مختلفی مانند شیو ، وکس ، اپیلاسیون و … وجود دارد، اما هیچ یک از آنها به اندازه لیزر ناحیه تناسلی موثر نیستند. چرا که با استفاده از سایر روش ها، رشد موها تنها برای مدتی متوقف می شود، در حالی که با استفاده از لیزر، رشد موها تنها بعد از چند جلسه به طور کامل متوقف می شود.

بر اساس بررسی هایی که تا کنون انجام شده است، انجام لیزر بیکینی برای سلامت افراد در صورتی که در یک کلینیک مجهز و پزشک متخصص انجام شود، خطری به همراه ندارد. بلکه می تواند در از بین بردن سایر مشکلات و بیماری های این ناحیه نیز موثر باشد.

به عنوان مثال شما با انجام لیزر واژینال می توانید شاهد نتایج زیر باشید:

  • بهبود کیفیت رابطه جنسی
  • از بین بردن سوزش و خارش واژن
  • از بین بردن تیرگی اندام تناسلی
  • جلوگیری از ایجاد جوش در ناحیه تناسلی
  • جلوگیری از شکل گیری انواع عفونت و قارچ ها و زگیل تناسلی

توجه:تنها نکته ای که هنگام انجام لیزر اندام تناسلی باید مد نظر داشته باشید این است که این کار را در یک کلینیک مجهز و تحت نظر یک پزشک متخصص انجام دهید. چرا که پوست این ناحیه از حساسیت زیادی برخوردار است که اگر به درستی لیزر روی آن انجام نشود، به سادگی شما را دچار مشکلاتی از قبیل سوختگی می کند.

علاوه بر این، در صورتی که از دستگاه های استرلیزه برای انجام این کار استفاده نشود، احتمال انتقال بیماری افراد به یکدیگر وجود دارد! پس قبل از این که دست به انجام این کار بزنید، بهتر است که به دنبال بهترین کلینیک پوست و مو در تهران باشید.

 

سوالات رایج در مورد لیزر واژینال

آیا لیزر ناحیه تناسلی باعث نازائی و سرطان می شود؟

با توجه به این که در این شیوه از درمان از یک پرتو نور با طول موج خاص استفاده می شود، یکی از سوالات رایجی که بسیاری از مراجعه کنندگان از ما دارند این است که آیا لیزر اندام تناسلی موجب نازائی و یا سرطان می شود یا نه! جواب این سوال منفی است! در صورتی که لیزر توسط یک پزشک متخصص و با تجربه انجام شود، هیچگونه عارضه ای برای شما ایجاد نخواهد شد.

آیا لیزر اندام تناسلی درد دارد؟

به طور کلی درد انجام لیزر به اندازه ای زیاد نیست که افراد قادر به تحمل کردنش نباشند. چرا که با توجه به پیشرفتی که در دستگاه های لیزر ایجاد شده است، خنک کننده این دستگاه ها، میزان سوزش را تا حد زیادی کم می کند. اما با توجه به این که پوست این ناحیه از سایر بخش های بدن حساس تر است، شما می توانید از کرم های بی حسی موضعی استفاده کنید.

آیا لیزر بیکینی باعث ایجاد لک می شود؟

همانطور که گفته شد، در صورتی که طول موج لیزر به درستی انتخاب نشود، احتمال سوختگی پوست و از بین بردن رنگدانه های پوست وجود دارد.

همراهان گرامی به خاطر داشته باشید که تمامی روش های از بین بردن موهای زائد دارای عوارض خاص خودشان هستند. اما از بین روش های موجود، لیزر ناحیه تناسلی به شرط آنکه توسط شیوه های درمانی درست انجام شود، بدون عوارض و با بهترین نتیجه همراه خواهد بود.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *