درمان وسواس کندن مو

درمان وسواس کندن مو

بیماری وسواس کندن مو

یکی از بیماری هایی که امروزه رو به افزایش می باشد وسواس کندن مو است که طی این بیماری فرد در صورت قرار گرفتن در شرایط نابسامان روحی و روانی شروع به کندن تار موهای خود می کند تا آرامشی بر فرد حاصل شود.

اما در توضیح این بیماری بد نیست که بدانید یکی از انواع آلوپسی ها، آلوپسی تریکوتیلومانیا است و مانند سایر آلوپسی ها با استرس، ترس و اضطراب شدت پیدا می کند و اینکه در واقع نوعی وسواس کندن مو به شمار می آید.

وسواس کندن مونام بیماری تریکوتیلومانیا یونانی می باشد و معنای آن وسواس شدید کندن مو است.

غالبا بیماران کندن موی خود را کتمان نمی کنند و این کار به حدی پیش می رود که احتمال دارد تمام موهای خود را کنده و از بین ببرند.

این بیماری اغلب در خانم ها و در سنین نوجوانی تا جوانی بیش از پیش رخ می دهد.

بیشتر موهای شقیقه در معرض کنده شدن قرار می گیرند و اکثریت آن ها به جایی می رسند که هیچگونه مویی در سر باقی نمی گذارند.

شایان ذکر است که این وسواس به موهای ابرو مژه ریش و سبیل و …. هم می رسد.

درمان وسواس کندن مو

باید عرض کنیم که وسواس کندن مو درمان قطعی مبنی بر مصرف داروهای گیاهی و شیمیایی ندارد و تنها راهی که بر این عزیزان پیشنهاد می شود ترمیم مو به روش hrt می باشد از لحاظ روان شناسی علت کندن موهای این بیماران صدایی هست که در اثر کنده شدن مو احساس می کنند و در ترمیم مو به روش hrt این مشکل حل شده است.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *