درمان لبخند لثه ای در تبریز


لبخند لثه ای

لثه بافتی داخل دهان است که در غشاء مخاطی و بالای آرواره قرار می‌گیرد؛ گاهی در برخی از افراد به دلایلی هنگام خندیدن، لثه‌ و دندان‌های جلویی بیش از حد نمایان می‌شود.

لبخند لثه‌ای برای برخی افراد ناخوشایند بوده و اعتماد به نفس آنها را در هنگام خندیدن کاهش می‌دهد. اما درمان‌هایی برای رفع این مشکل وجود دارد که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم‌ شد.

 جهت مشاوره رایگان و درمان لبخند لثه در مرکز زیبایی تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

دلایل نمایان شدن لثه هنگام خندیدن (لبخند لثه ای)

  • کوتاهی لب بالا یکی از شایع‌ترین دلایل ایجاد لبخند لثه‌ای است؛ هنگام خندیدن لب به اندازه کافی پایین نمی‌آید و باعث نمایان شدن لثه می‌شود
  • استخوان‌ بندی فک هم بر ایجاد لبخند لثه‌ای موثر است؛ بزرگ بودن فک بالا یا جلو بودن غیر معمول آن، باعث بوجود آمدن لبخند لثه‌ای می‌شود
  • عارضه هایپرتروفی لثه‌ای که باعث رشد غیر طبیعی لثه می‌شود نیز در ایجاد لبخند لثه‌ای تاثیر‌گذار است
  • وقتی هنگام خندیدن لب بالا بیش از حد معمول منقبض شود، لبخند لثه‌ای نمایان خواهد‌ شد
  • داشتن دندان‌های کوچک و کوتاه می‌تواند باعث ایجاد لبخند لثه‌ای شود
  • بزرگ بودن مادرزادی لثه به دلیل وراثت و اختلالات متابولیک
  • مال اکلوژن (اختلال بایت و روی هم قرار نگرفتن دندان‌ها)

 

روشهای درمان لبخند لثه‌ای در تبریز

درمان لبخند لثه ای به روشهای مختلف و بسته به صلاحدید پزشک قابل انجام است که از آن جمله می‌توان به اورتودنسی دندان‌ها، جراحی فک و تزریق بوتاکس اشاره نمود.

در ادامه بحث، به بررسی تزریق بوتاکس برای درمان لبخند لثه‌ای، معایب و مزایای آن خواهیم پرداخت.

تزریق بوتاکس لبخند لثه ای

تزریق بوتاکس از جمله روشهای ارزان و موقتی است که باعث فلج شدن عضلات لب شده، در نتیجه مشکل بالا رفتن بیش از حد لب بالا را رفع خواهد‌ کرد.

نتایج تزریق بوتاکس لبخند لثه ای

تزریق بوتاکس علاوه بر رفع خط اخم و خطوط پیشانی، درمان تعریق بیش از حد و میگرن و …، می‌تواند به رفع لبخند لثه ای نیز کمک کند.

تزریق بوتاکس در صورتی توصیه می‌شود که بیمار دارای عضله قوی در لب بالایی باشد و این تزریق باعث کاهش نمود بیشتر خط لثه فرد شود.

پس ازتزریق بوتاکس لبخند لثه ای ، انتظار می‌رود ظرف ۲ تا ۳ روز فرد نتایج اولیه را مشاهده کرده و بالا رفتن لب بالایی او به تدریج کاهش یابد. البته تکمیل نتایج تا دو هفته پس از درمان به طول می‌انجامد.

 

مزایای اصلاح لبخند لثه ای با تزریق بوتاکس

  • بدون نیاز به جراحی، طی دوران نقاهت و بستری شدن
  • در زمانی بسیار کوتاه قابل انجام است
  • هزینه بسیار کم نسبت به روشهای دیگر
  • زیباتر شدن لبخند و چهره بیمار

ماندگاری اصلاح لبخند لثه ای با بوتاکس

تزریق بوتاکس روشی غیر دائمی است و برای استمرار اثر، باید تزریق تکرار شود. ماندگاری این درمان 4 الی 6 ماه است و پس از پایان ماندگاری، در صورت تمایل باید مجدد تزریق انجام شود.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *