چه عواملی باعث عدم تاثیر بوتاکس می شوند؟

تزریق بوتاکس

عوامل مؤثر در عدم تاثیر بوتاکس

بوتاکس یک روش درمانی برای از بین بردن چین و چروک پوستی است، که در بیشتر مواقع نتایج مثبتی به همراه دارد. با وجود اثربخشی بالای بوتاکس در موارد نادری امکان دارد این ماده اثر نکند.

عدم تاثیر بوتاکس، به عوامل مختلفی بستگی دارد، انتخاب کلینیک و پزشک متخصص، مقدار و نحوه تزریق بوتاکس و نوع چین و چروک ها از جمله عوامل تاثیر گذار در تزریق بوتاکس هستند.

در بیشتر موارد تا چند ساعت بعد از بوتاکس علائم قابل مشاهده است. البته در بیشتر موارد اثر کردن بوتاکس روی صورت چند روز طول می کشد. در موارد نادری بوتاکس در صورت بیماران تاثیر نمی گذارد و چین و چروک ها همچنان در صورت باقی می مانند.

در این شرایط بیماران انتظار دارند دلیل اثر نکردن بوتاکس را بدانند. چرا ماده ای که اثر بخشی بالایی در رفع چین ها دارد، روی صورت برخی افراد اثر نمی گذارد.

جهت تزریق بوتاکس در کلینیک تبریزپوست دکتر صابر از طریق فرم زیر نوبت دریافت نمایید.

[bookly-form category_id=”2″]

دو علت عمده وجود دارد که به آن پرداخته ایم:

چین و چروک پویا:

چروک پویا که هنگام اخم کردن یا لبخند زدن ظاهر می شوند، به راحتی با بوتاکس رفع می شود.

چروک استاتیک:

شامل خطوطی است که همیشه وجود دارند و ساکن هستند. این نوع چین ها، حتی در صورت عدم حرکت عضلات وجود دارند.

چین های بینی و دهان معمولا از نوع استاتیک هستند.این چروک ها به تزریق بوتاکس پاسخ نمی دهند و به روش های درمانی دیگری مانند پر کردن با فیلتر نیاز دارند، بنابراین گاهی اوقات علت اثر نکردن بوتاکس ناشی از وجود چین های استاتیک است که به بوتاکس پاسخ نمی دهند.

 

در صورت عدم تاثیر بوتاکس چه باید کرد؟

هر شخصی بعد از تزریق بوتاکس صورت و عمل نکردن آن شاید این سؤال برایش ایجاد شود که چرا بوتاکس اثر نکرد؟ میزان عملکرد بوتاکس تا حد بسیار زیادی به تکنیک و دوز تزریق بستگی دارد و گاهی ممکن است بعد از یکبار تزریق نتایج ایده آلی حاصل نشود که توصیه می شود در چنین شرایطی، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

اگر زمانی بوتاکس تاثیری نگذارد، تغییراتی را در دوز تزریق ایجاد می کنند و یا نوع برند را تغییر میدهند تا نتایج مطلوب تری حاصل گردد. همچنین حتما باید مطمئن باشید تزریق بوتاکس را نزد پزشک متخصص انجام دهید، زیرا پزشک با توجه به تجربه ای که دارد می تواند شما را به نتایج دلخواه برساند.

چرا گاهی اوقات خود تزریق بوتاکس تاثیر نمی گذارد؟

دلیل عدم تاثیر بوتاکس، موجب می شود که تزریق تاثیر نگذارد، موضوع کیفیت خود مایع است. همچنین مهم است که شما در یک کلینیک خدمات زیبایی چه برند و با چه کیفیتی برای تزریق استفاده می کند. کیفیت یک تزریق بوتاکس ابرو و دیگر نواحی مستقیما بر روی کیفیت زیبایی و ماندگاری زیبایی شما تاثیر خواهد گذاشت، پس بهتر است از یک مرکز معتبر این خدمات را دریافت کنید.

میزان تزریق بوتاکس تا چه اندازه باید باشد، که به درستی تاثیر کند ؟

علت عدم تاثیر بوتاکس، ناشی از میزان نامناسب تزریق آن است. اگر ماده ی بوتاکس بیش از حد رقیق باشد، موجب حرکت بیش از حد این ماده زیر پوست می شود و ممکن است مشکلاتی را برای بیمار ایجاد کند. همینطور غلظت بیش از حد ماده بوتاکس نیز باعث عدم اثر گذاری آن می شود. چون غلظت زیاد این ماده موجب جمع شدن آن در یک نقطه از پوست می شود و باعث عدم تاثیرگذاری آن می شود.

این روزها بسیاری از سالن های آرایشی نیز اقدام به تزریق بوتاکس برای مشتریان خود می کنند. بعضی مراکز برای این مدلی برای جذب مشتری ممکن است گاهی قیمت پایین تری دریافت کنند. در صورتی که بسیاری از این افراد صلاحیت تزریق بوتاکس را ندارند، زیرا نمی دانند دقیقا باید چه میزان از بوتاکس باید به ناحیه مورد نظر تزریق کنند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *