تاتو پزشکی در تبریز

کاربرد تاتو پزشکی

تاتو پزشکی در تبریز

تاتو پزشکی یا میکروپیگمنتیشن به معنای کاشت رنگدانه سالم زیر لایه درمیس پوست است.

این روش از کاشت رنگدانه در زیر دومین لایه از پوست، با هدف زیبایی و در جهت یکسان سازی رنگ پوست اعمال می شود. هدف از انجام تاتو پزشکی، درمان لکه های روی پوست است.

بیشتر بخوانید:

 جهت مشاوره رایگان و خدمات زیبایی در مرکز زیبایی تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

کاربرد تاتو پزشکی

تاتو پزشکی به دلایل مختلفی انجام می گیرد که این دلایل را می توان در دو گروه دسته بندی کرد:

کم رنگی پوست: ممکن است ناحیه ای از پوست نسبت به رنگ اصلی پوست رنگ کمرنگ تری داشته باشد. شدت کمرنگی پوست گاهی تا سفیدی نیز می رسد. کم رنگ شدن پوست با کاهش ملانین پوست و به دلایلی از جمله جراحی، سوختگی و بیماری ویتیلیگو اتفاق می افتد.

پر رنگی پوست: پوست ممکن است به دلایل مختلف از جمله سوختگی، ماه گرفتگی و یا به شکل مادرزادی دچار تیرگی باشد. برخی از تیرگی پوست را می توان با استفاده از تکنیک تاتو پزشکی برطرف کرد.

تاتو پزشکی برای چه افرادی مناسب است؟

همانطور که گفته شد تاتو پزشکی در درمان لکه های روشن و تیره پوست کاربرد دارد.

افرادی که دارای هر یک از مشکلات پوستی زیر هستند، می توانند از تکنیک تاتو پزشکی استفاده کنند:

  • جای سوختگی
  • جای جراحی و بخیه
  • جای زخم
  • لب شکری یا شکاف کام
  • کم حجمی موهای سر، ابرو، مژه و ریش
  • بیماری های پوستی (ویتیلیگو و آلوپسی)

تاتو پزشکی برای ویتیلیگو

ویتیلیگو شاید رایج ترین معضلی باشد که برای درمان آن از تاتو پزشکی استفاده می شود.

تاتو پزشکی برای ویتیلیگو

ویتیلیگو نوعی از بیماری های پوستی است که در آن بخشی از پوست درگیر لکه های سفید می شود. این بیماری با نام های لک و پیس یا برص نیز شناخته می شود. معضل ویتیلیگو به دلیل اختلال در فعالیت ملانین بروز می کند.

تزریق رنگدانه برای از بین بردن لکه های سفید روی پوست، در مقایسه با لکه های تیره موثرتر عمل می کند. بنابراین، ویتیلیگو را می توان با استفاده از تکنیک تاتو پزشکی برطرف کرد.

تاتو پزشکی برای سوختگی

لکه های حاصل از سوختگی هیچگاه به طور کامل از بین نمی روند. این مسئله می تواند برای افراد درگیر سوختگی آزاردهنده باشد. یکی از کاربردهای رایج تاتو پزشکی توانایی آن در درمان لکه های حاصل از سوختگی است.

باید توجه داشت که نتیجه درمان لکه های سوختگی با استفاده تاتو پزشکی ممکن است 100% رضایت بخش نباشد.

تاتو پزشکی برای سوختگی، پس از بررسی بافت آسیب دیده پوست انجام می گیرد. گاهی ویژگی های بافت پوست سوخته شده به شکلی است که تاتو پزشکی برای آن کارساز نیست.

تاتو پزشکی چگونه انجام می شود؟

تاتو پزشکی تفاوت بسیاری با تاتو معمولی دارد. این تکنیک با استفاده از دستگاه استاندارد، سوزن های یکبار مصرف استریل شده و رنگدانه های با کیفیت اجرا می شود. در این روش، رنگدانه ها با استفاده از سوزن در عمق مشخصی از پوست قرار می گیرند.

رنگدانه ها با توجه به رنگ طبیعی پوست فرد انتخاب می شود. با انتقال رنگدانه زیر پوست، ناحیه مورد نظر پوست یکرنگ و یکدست می شود. تاتو پزشکی با توجه به حجم مورد نیاز برای تزریق رنگدانه، ممکن است به یک یا چند جلسه درمانی نیاز داشته باشد.

ماندگاری تاتو پزشکی

میزان ماندگاری تاتو پزشکی با توجه به نوع پوست متفاوت است. تاتو پزشکی روی پوست های چرب در مقایسه با پوست های خشک ماندگاری پایین تری دارد. تاتو پزشکی در حدود یک الی سه سال روی پوست ماندگار خواهد بود و پس این مدت لازم است ترمیم شود.

 

آیا شما کاندیدای استتار اسکار هستید؟

باید حداقل از ایجاد زخم شما بین ۹-۱۲ ماه گذشته باشد. اگر زخم شما هنوز هم صورتی رنگ یا قرمز رنگ است، یعنی همچنان در حال بهبود است. یک هنرمند خال کوبی معتبر و با تجربه پزشکی، روی بافت زخم کار نمی کند زیرا ممکن است باعث آسیب بیشتر بافت پوست شود . این خالکوبی به اصطلاح به تاتو پزشکی یا همسان سازی پوست معروف است .

ماندگاری تاتو پزشکی

آیا این روش برای استتار همه ی جای زخمها بکار می رود؟

باید گفت خال کوبی استتار یا تاتو پزشکی نمی تواند تغییرات شدید در بافت پوست را مبدل کند . اگر جای زخم یا ناحیه پوست شما متلاطم یا بزرگ شده باشد ، روند اصلاح سازی ممکن است موثر نباشد.اگر بی نظمی در سطح پوست دارید، لطفا ابتدا با یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک مشورت کنید تا ببینید آیا هر نوع روش درمانی می تواند در ابتدا باعث بهبود بافت پوست شود، و بعد از آن اقدام برای اصلاحات نهایی از طریق این روش کنید.

 

انتظارات واقع بینانه در این روش چیست؟

تاتو پزشکی یا همسان سازی رنگ پوست پزشکی ، پوست را به شکلی که قبل از آسیب دیدگی بوده به طور کامل ترمیم نمی کند.

این روند زخم یا نا هنجاری پوستی را پاک نمی کند ، بنابراین به نظر می رسد کاملا از بین رفته و منطقه دوباره کامل به نظر می رسد. این تفاوت رنگ ها را برای کمک به مبدل سازی جای زخم یا ناهنجاری را بهبود می بخشد و آن را برای سایر افراد کمتر مورد توجه قرار می دهد .

 

آیا می شود قبل یا بعد از آن برنزه کرد؟

در یک خال کوبی استتار زخم با رنگ پوست، محل استتار شده به طور کامل با بقیه رنگ پوست یکسان نیست و بیشتر شبیه سازی رنگ پوست و ایجاد توهم نوری در آن مطرح است، این امر به دلیل تغییر رنگ پوست به دلیل جریان مداوم خون، دمای بدن است،و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا سولار که در آن پوست تیره می شود ولی رنگدانه های کاشت شده تیره نمی شوند و در نتیجه پوست مطابقت خود را از دست می دهد. بنابراین لازم است شیوه زندگی خود را تنظیم کنیم یا تصمیم بگیرید که تاتو را با پوست “زمستان” یا “تابستان” مطابقت دهید و با تغییرات بین آنها زندگی کنید.

 

چند جلسه برای این کار لازم است؟

در فرآیند استتار توسط رنگدانه ، یک پوشش است نه یک درمان با یک بار عملکرد. این پوشش روی پوست “ناسالم ” آسیب دیده یا تغییر یافته انجام می شود.و پاسخ به آن قابل پیش بینی نیست ، ممکن است یک جای زخم یا ویتیلیگو نواحی داشته باشد که رنگدانه را جذب کند و یا آن را رد کند و یا هر دو مورد .

استتار اسکار

این ناحیه بلافاصله بعد از یک جلسه خال کوبی تیره و بعد قرمز به نظر می رسد و پس از آن چندین هفته طول می کشد تا رنگ بهبود یابد و خود را نشان دهد.این به زمان و صبر احتیاج دارد، که در آن مشخص می شود به جلسه ترمیم دیگر احتیاج است یا خیر. ممکن است گاها یک جلسه دوم یا سوم یا حتی نهایتا چهارم برای کسب بهترین نتایج ضروری باشد.

تاتوی پزشکی بعلت ماندگاری کم و جواب دهی پایین در تبریز انجام نمی شود.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *