جوانسازی پوست دست در تبریز

جوانسازی دست در تبریز

جوانسازی پوست دست در تبریز

در جوانسازی پوست نباید از دستها غافل شد. جوانسازی دستها با روشهای مختلفی انجام می‌شود که لیزر و تزریق پرکننده‌ها از اهم این روشها می‌باشند. در ادامه این مطلب به انواع روشهای جوانسازی دستها می‌پردازیم و بهترین روش جوانسازی دست را معرفی می‌کنیم.

پیش از آن که به بهترین روشهای جوانسازی دست بپردازیم؛ ابتدا می‌خواهیم کمی در مورد پیشگیری از پیری دستها و مراقبتهای لازم از پوست دست نکاتی را به شما یاآور شویم.

 جهت مشاوره رایگان و انجام جوانسازی پوست دست در مرکز زیبایی تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر نوبت دریافت نمایید.

[bookly-form]

رعایت چه نکاتی به حفظ جوانی پوست دستها کمک می‌کند؟

استفاده از مرطوب کننده مناسب پوست دست

استفاده از مرطوب کننده ها از مراقبتهای دائمی پوست به حساب می‌آید که اتفاقا در مورد دستها اینکار به دلیل شستشوی مکرر پوست دست، باید بیشتر انجام شود. پس از هر بار شستشوی دست و پس از خشک کردن آنها، از مرطوب کننده مناسب پوست دستتان استفاده کنید.

در زمستان به دلیل خشکی هوا و کاهش طبیعی چربی پوست بهتر است از محصولاتی که نرم کنندگی بیشتری دارند استفاده نمایید.

از تماس مکرر پوست دست با آب جلوگیری کنید

یکی از موارد مشکل ساز برای پوست دست، شستشوی مکرر و استفاده از محلولهای ضد عفونی کننده است.

توصیه می‌شود هنگام استفاده از آب (مثلا برای شستشوی ظروف)، حتما از دستکش استفاده کنید و تا حد امکان از برخورد دستها با آب بپرهیزید مگر در موارد ضروری و حفظ نظافت.

مصرف ضد آفتاب و پوشش مناسب برای پیشگیری از صدمات نور خورشید

اکثر افراد موقع خروج از منزل و مواجهه با تابش نور خورشید، از مصرف ضد آفتاب برای دستها خوددداری می‌کنند. متخصصان پوست همواره توصیه می‌کنند علاوه بر پوست صورت، توجه به پوست گردن و دستها هم در جوانتر به نظر آمدن موثر است.

جوان سازی دست

پس در طول روز، قبل از خروج از منزل از ضد آفتاب استفاده کنید و در صورت امکان در همه فصول دستکش مناسب آن فصل را بپوشید.

استفاده از دستکش در روزهای سرد

همچنین اکیدا توصیه می‌شود (بخصوص در مورد افرادی که پوستشان به سرما حساسیت دارد)، حتما در فصول سرد از دستکش مناسب استفاده شود.

روشهای جوانسازی پوست دست

روشهای جوانسازی دستها به دو دسته تزریقی و غیر تزریقی تقسیم می‌شود که البته روشهای غیر تزریقی، خود در دو دسته لیزری و غیر لیزری جای می‌گیرند.

روشهای تزریقی جوانسازی پوست دست عبارتند از:

تزریق ژل

از این روش معمولا برای افزایش حجم پوست روی دست در زمانی محدود استفاده می‌شود؛ به این ترتیب که با تزریق ژل به پوست دست، بلافاصله حجم زیر پوست افزایش می‌یابد و تحلیل بافتی رفع می‌گردد.

ماندگاری تزریق ژل دست بین 6 الی 12 ماه است که با توجه به استفاده از دستها و کار با آنها، ممکن است تغییر کند.

تزریق چربی

از این روش هم برای پر شدن و افزایش حجم پوست روی دست استفاده می‌شود و تفاوت آن با تزریق ژل دست، ماده ای است که در تزریق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تزریق ژل به دستها برای جانسازی

در تزریق چربی به دست، از سلولهای چربی بدن خود فرد استفاده می‌شود و با انتقال این سلولها به روی دست، جوانسازی دستها اتفاق می‌افتد.

ماندگاری تزریق چربی دستها را نمی‌توان به طور دقیق تخمین زد ولی این روش ممکن است از چند هفته تا چند سال ماندگاری داشته باشد.

 

روشهای غیر تزریقی جوانسازی پوست دست عبارتند از:

روشهای لیزری

استفاده از لیزر یک شیوه نسبتا جدید در جوانسازی پوست بوده که با استفاده از آسیب حرارتی به تخریب کنترل شده پوست می‌پردازدکنترل شده و با افزایش فاکتورهای رشد باعث بازسازی پوست می گردد.

لیزر لایه اپیدرم و لایه درم فوقانی را حذف نموده و با تحریک روند ترميم طبیعی بدن سبب تحریک رشد پوست جدید و سالم می شود.

بهترین نتیجه با یک دوره ۵- ۶ جلسه درمان قابل دستیابی است، که با فاصله حدود شش هفته در صورت لزوم انجام می شود. لیزر را میتوان در بسياري از انواع پوست استفاده کرد.

روشهای غیر لیزری

روشهایی مانند لایه برداری شیمیایی، میکردرم ابریژن و میکرونیدلینگ هم تاثیراتی در جوانسازی پوست دست دارند ولی نتایج آنها به اندازه تاثیر روشهای تزریقی و لیزر نمی‌باشد.

جهت جوان سازی دست در تبریز به کلینیک تبریزپوست مراجعه نمایید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *