تأثیر شگفت انگیز لیزر در از بین بردن موهای زائد صورت


خوشبختانه لیزر موهای زائد صورت یکی از بهترین راههایی است که می تواند موهای صورت را به طور دائمی و موثر از بین ببرد.، بدون اینکه اثرات مضر اصلاح یا اپیلاسیون را روی صورت شما داشته باشد.

این روش با هدف قرار دادن فولیکول موهای تیره و از بین بردن آنها کار می کند. همه می توانند بدون هیچ گونه تردیدی از لیزر روی صورتشان استفاده نمایند.

البته ناگفته نماند که لیزر موهای زائد روی هر قسمت بدن از جمله پاها، سینه، بازوها، خط بیکینی و … نیز قابل انجام است و می تواند شما را از شر تراشیدن مداوم آنها و درد اپیلاسیون نجات دهد.

هیچ کس خواهان وجود موهای زائد روی صورت نیست، بنابراین برای از بین بردن آنها به طور دائمی، لیزر کردن بهترین راه ممکن می باشد.

مزیت لیزر موهای زائد این است که موها را به راحتی و به طور دائمی کاهش می دهد، بنابراین اعتماد به نفس شما را تقویت می کند. اما همیشه به خاطر داشته باشید که باید لیزر توسط متخصص پوست معتبر انجام شود تا آسیبی به صورت شما وارد نشود.

لیزر موهای زائد صورت

برای از بین بردن موهای صورت فرقی نمی کند زن باشید یا مرد، انجام این کار برای هر دو می تواند موثر باشد. فقط خانم ها نیستند که به لیزر موهای زائد صورت احتیاج دارند، بلکه برخی آقایان نیز ممکن است روی صورت خود موهایی داشته باشند که زائد باشد.

وجود موهای زائد روی صورت، سطح اعتماد به نفس شما را کاهش می دهد. با انجام لیزر موهای زائد می توانید این مشکل را حل کنید.

نواحی مورد نیاز لیزر برای خانم ها معمولاً شامل بالای لب، گونه ها، چانه یا موهای کنار گوش ها می باشد. در حالی که مردان ممکن است روی گردن خود یا در قسمت بالای خط ریش دارای موهای زائد باشند.

لیزر موهای زائد صورت
موهای زائد و سندروم تخمدان پلی کیستیک

موهای صورت زنان همیشه نازک است، اما برخی شرایط مانند PCOS (سندروم تخمدان پلی کیستیک)، ممکن است باعث رشد موهای ضخیم در صورت زنان شود. در چنین شرایطی، اپیلاسیون و تراشیدن راه حل رهایی از این موهای زائد نیست، زیرا این ابزارها و راهها موجب ضخیم تر شدن موهای زائد می شوند.

اگر می خواهید از شر این موهای ضخیم خلاص شوید، لیزر موهای زائد بهترین راه ممکن است. اگر چه همه افراد به لحاظ پزشکی یا سایر مسائل با هم متفاوت هستند، اما با زهم تأکید می کنیم، لیزر موهای زائد بهترین راه حل از بین بردن موهای زائد صورت است.

آمادگی های لازم برای لیزر موهای زائد صورت

هنگامی که تصمیم می گیرید موهای زائد صورتتان را لیزر کنید، نیاز دارید دستورالعمل هایی را جهت آماده سازی بیشتر در نظر بگیرید و اجرا نمایید:

1. دور ماندن از نور خورشید

برای محافظت از فولیکول های موی صورت باید از نور مستقیم خورشید دور باشید. شش هفته قبل از لیزر موهای زائد، از نور خورشید دور بمانید.

2. پرهیز از سایر روش های از بین بردن مو

استفاده از روش های مختلف از بین بردن مو به طور همزمان بر روی پوست، کار اشتباهی است. الکترولیز، وکس کردن و اپیلاسیون، فولیکول های مو را مختل می کنند. همچنین، شما به ریشه موها برای انجام لیزر نیاز دارید. بنابراین، 4 هفته قبل از لیزر از این روش ها استفاده نکنید.

3. تراشیدن موها

تراشیدن موها قبل از انجام لیزر یک امر ضروری است، چرا که لیزر قرار است ریشه موهای شما را هدف قرار دهد. اگر مویی روی صورت شما وجود نداشته باشد، فولیکول های مو به راحتی توسط دستگاه لیزر دیده شده و مورد هدف قرار می گیرند.

4. پرهیز از داروهای رقیق کننده خون

قبل از انجام لیزر، از داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید. بهتر است در این مورد با پزشکتان مشورت نمایید.

قبل از انجام لیزر موهای زائد صورت آمادگی های لازم را کسب نمایید

لیزرهای خانگی برای از بین بردن موهای زائد صورت

با پیشرفت تکنولوژی، لیزرهایی در بازار وجود دارند که می توانید به راحتی آنها را خریداری کرده و در خانه استفاده نمایید. استفاده از آنها آسان است، اما تأثیر آنها به اندازه دستگاههای لیزر حرفه ای که توسط متخصصان پوست معتبر مورد استفاده قرار می گیرند، نیست.

علاوه بر این، لیزرهای خانگی به عنوان لوازم آرایشی و بهداشتی تلقی می شوند و نه پزشکی. بنابریان، از سطح ایمنی دستگاه های پزشکی برخوردار نیستند.

اگر از لیزرهای خانگی ارزان قیمت استفاده می کنید، دستور العمل های مراقبت از چشم را جدی بگیرید تا آسیبی به چشم هایتان وارد نشود.

درد لیزر موهای زائد صورت

برخی افراد از درد لیزر موهای زائد می ترسند. میزان درد به بخشی از بدن بستگی دارد که می خواهید موهای زائد آن را از بین ببرید. از آنجا که صورت ناحیه حساسی است، درد آن کمی بیشتر از دیگر قسمت های بدن می باشد.

اگر مقیاس 1 تا 10 را برای اندازه گیری درد داشته باشید (10 بیشترین میزان درد است)، درد لیزر موهای زائد صورت بین 2 تا 8 است. این درد به ضخامت پوست شما بستگی دارد.

مردان نسبت به زنان درد کمتری را حین لیزر تجربه می کنند، زیرا پوست صورت آنها ضخیم تر است. قسمت بالای لب دردناک ترین منطقه برای لیزر است، اما به این معنی نیست که قابل تحمل نیست. اگر می توانید درد موم را روی صورتتان تحمل کنید، درد لیزر در مقایسه با آن هیچ است.

انتظار نداشته باشید که با یک جلسه لیزر از شر موهای زائد صورتتان خلاص شوید. میزان موثر بودن لیزر و تعداد جلسات به رنگ پوست و موی شما بستگی دارد. قبل از درمان لیزر، با پزشک متخصص پوست مشورت کنید و همه موراد مهم را مورد بحث قرار دهید.

درد لیزر موهای زائد صورت در مقایسه با روش هایی مانند وکس و اپیلاسیون بسیار کمتر است

تنها نکته ای که وجود دارد این می باشد که افرادی که پوست های تیره تری دارند، نیاز به جلسات بیشتری برای از بین رفتن کامل موها دارند. قبل از انجام لیزر در کلینیک دی، توسط پزشک متخصص ویزیت شده و آزمایش های مورد نیاز در این راستا انجام می شود.


جمع بندی

لیزر موهای زائد صورت بهترین راه رهایی از شر موهای زائد است. با انجام لیزر و رفع موهای زائد، اعتماد به نفستان را به دست آورده و از تراشیدن موها و انجام وکس و اپیلاسیون و تحمل درد این روش ها نجات خواهید یافت.

اگر تصمیم به لیزر موهای زائد صورت گرفتید، قبل از هر چیزی با پزشک متخصص پوست در مورد همه نکات مربوط به این موضوع صحبت و مشورت نمایید. در نهایت اینکه لیزر موهای زائد صورت هم برای خانم ها و هم برای آقایان می تواند مفید و کاربردی باشد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *