مراحل انجام لیزر موهای زائد

مراحل انجام لیزر

ما در این مقاله سعی داریم شما را با مراحل انجام لیزر موهای زائد آشنا کنیم. لیزر موهای زائد یکی از پرطزفدارترین روش های از بین بردن موهای زائد بدن است.

بسیاری از افراد برای از بین بردن موهای زائد خود از اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر و دستگاه های اپلیدی استفاده می کنند. استفاده از این دستگاه ها بسیار زمان بر و وقت گیر است و یا حتی باعث جوش زدن و موهای زیر پوستی می شود که بسیاری از افراد از این بابت رنج می برند اما امروزه با استفاده از این دستگاه های لیزر می توان برای همیشه از شر این موهای زائد خلاص شد. برای آشنا شدن با مراحل انجام لیزر موهای زائد با ما همراه باشید.

جهت لیزر موهای زائد در کلینیک تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

عملکر لیزر موهای زائد

نور لیزر هر چیزی  را که تیره رنگ باشد حرارت داده و با حرارت دادن و سوزاندن موی تیره رنگ داخل فولیکول مو خود فولیکول مو هم آسیب می بیند و از بین می رود.

موهای بدن ما دارای یک چرخه رشد و استراحت هستند که در یک زمان مشخص اکثر موهای بدن ما در فاز استراحت هستند و تعداد کمی از آن ها در فاز رشد هستند. اگر هنگام لیزر موهای زائد فولیکول مو در فاز استراحت باشد اشعه لیزر بر روز آن اثری ندارد به همین خاطر برای از بین بردن موها باید چند جلسه با فاصله زمانی مشخص لیزر انجام شود. با هر جلسه تعدادی از فولیکول های فعال مو سوخته می شوند و بعد از مدتی همه موها از بین می رود.

چه کسانی می توانند لیزر موهای زائد را انجام دهد ؟

استفاده از تکنولوژی لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن هیچ ارتباطی با جنسیت شما ندارد. بیشتر افراد با خیال راحت می توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند. لیزر مو روی بدن افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بهتر عمل عمل می کند این به این معنی است که هر قدر فرد موهای تیره تری داشته باشد به جلسه های کمتری برای حذف کامل حجم مو احتیاج دارد.

 

انواع لیزر موهای زائد

عوامل زیادی بر نتیجه لیزر موهای زائد تاثیر گذار هستن که با تشخیص پزشک متخصص برای برطرف کردن موهای زائد بدن از دستگاه های متفاوتی استفاده می شود .

بسته به رنگ مو، نوع پوست، ضخامت مو و ناحیه درمان لیزر موهای زائد برای زمانبندی جلسات لیزر مو یکی از دستگاه های زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

1. لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت
2. لیزر موهای زائد با لیزر روبی ( یاقوت )
3. لیزر تور پالسی بالا
4. لیزر ND:YAG
5. لیزر موهای زائد با استفاده از لیزر دایود

مراحل انجام لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد مراحلی دارد که باید درباره آن ها اطلاع کافی داشته باشید.

انتخاب بهترین کلینیک لیزر موهای زائد :

انتخاب بهترین کلینیک لیزر موهای زائد یکی از مهم ترین فعالیت هایی است که قبل از لیزر باید انجام دهید. بهتر است کلینیک در نزدیکی محل زندگی و یا کار باشد. دستگاه لیزر موهای زائد در کلینیک باید با پوست و مو مطابقت داشته باشد. کلینیک زیر نظر پزشک پوست و مو باشد. کلینیک باید دارای مجوز وزارت بهداشت باشد.

مشاوره با پزشک :

بعد از انتخاب کلینیک لیزر موهای زائد باید با پزشک مشورت کنیم و اگر بیماری زمینه ای دارید و یا داروی خاصی مصرف می کنید و بیماری پوستی دارید با پزشک در میان بگذارید.

آماده شدن برای جلسه اول :

قبل از هر جلسه باید شیو کنید و به مرکز مراجعه نمایید. در جلسه اول تنها متوجه کند شدن رشد موهای زائد خواهید بود. بعد از یک هفته موهای زائد مجدد رشد می کنند و شما باید بعد از دو هفته آنها را شیو نمایید.

جلسه دوم و سوم :

در انتخای جلسه دوم و سوم شما تا اواسط ماه شاهد رشد موهای زائد نیستید و بعد از 10 تا 15 روز به آهستگی موهای زائد شما مجدد رشد می کنند. شاید در فاصله بیت جلسه سوم و چهارم تنها یکی باز شیو نمایید.

جلسه چهارم و پنجم :

در فاصله جلسه چهارم و پنجم لیزر موهای زائد شما شاهد رشد تعداد محدودی موی زائد هستید این موها که در جلسات قبلی در فاز استراحت بوده اند رشد می کنند. موهای زائد بسیار محدود هستند و شما دیگر به راحتی می توانید بدون نگرانی از رشد موهای زائد خود در جامعه حاضر شوید.

جلسه ششم و هفتم :

در این جلسات کم کم به شما ثابت می شود که لیزر موهای زائد در از بین بردن آنها موثر هستند. موهای زائد شما رشد بسیار کمی دارند و پوست شما به آهستگی روشن و صاف می شود. موهای زائد بیکینی همچنان رشد دارند اما دیگر قسمت ها کاملا بدون مو و صاف هستند. در این جلسات شاید شما تصمیم بگیرید برای مراجعه به کلینیک تاخیر بی اندازید. در صورت تمام نکردن جلسات مجددا شاهد رشد موهای زائد خواهید بود. پس برای جلسه هشتم نیز وقت قبلی بگیرید.

جلسه هشتم :

در این جلسه در بیشتر قسمت های بدن موی زائد وجود ندارد اما در بیکینی همچنان موی زائد رشد می کند. تحت لیزر موهای زائد قرار بگیرید تا فولیکول های مو که در فاز استراحت قرار دارند به صورت کلی از بین بروند. اگر همچنان موی زائدی در بیکینی خود مشاهده می کنید بعد ماه بعد و جلسه نهم زمان بگیرید در غیر این صورت جلسه نهم شما برای دو ماه آیند تنظیم خواهد شد.

جلسه نهم و دهم :

در این جلسات یک به صورت یک ماه درمیان تنظیم می شود موهای زائدی که در فاز استراحت قرار دارند مجددا رشد می کند و لیزر آن ها را از بین خواهد برد.

مراقبت های بعد از لیزر

بعد از انجام لیزر ممکن است پوست حساس شود و دچار تورم و قرمزی شود به همین خاطر باید مراقبت هایی را انجام دهید تا دچازر همین مشکلاتی نشوید.

استفاده از کمپرس یخ : افرادی هستند که ارای پوست های حساسی هستند و ممکن است بعد از انجام لیزر احساس درد گنند که یک روش مناسب برای کاهش درد استفاده از کمپرس یخ می باشد. کیسه یخ را روی ناحیه مورد نظر بگذارید تا درد را کمتر و یا برطرف کند. درد بعد از درمان بسیار نادر بوده است و در هنگام درمان احساس می شود.

استفاده از کرم ضد آفتاب : بعد از انجام لیزر سعی کنید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید زیرا بعد از لیزر موهای زائد پوست در برابر اشعه ماورا بنفش قرار می گیرد و باعث تیره شدن پوست می شود که باعث غیر یکنواخت شدن رنگ پوست و آسیب های پوستی می شود. برای دوری از این اتفتقات سعی کنید که از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

پرهیز ار حرارت : تا 48 ساعت بعد از انجام لیزر از حرارت مانند رفتن به سونا، اتاق بخار و دوش آب داغ پرهیز کنید.

مواد آرایشی : بعد از انجام لیزر به مدت 48 ساعت از لوازم آرایشی استقاده نکنید زیرا باعث مسدود شدن منافذ و تحریک پوست می شود. اگر از پماد های موضعی باد داروهای ضد آکنه استفاده می کنید بهتر است تا 48 ساعت آن ها را کنار بگذارید. اما می توانید از مواد آرایشی معدنی که بعد از لیزر مشکلی ایجاد نمی کنند استفاده کنید.

استفاده از ژل آلوئه ورا : بسیاری از افراد بعد از انجام لیزر دچار قرمزی و تورم در ناحیه در مان می شوند که شبیه آفتااب سوختگی است. بعضی اوقات تاول و پوسته هایی ممکن است به وجود بیاید که این علائم بعداز گذشت چند ساعت از بین می روند و نیازی به درمان زخم بعد از لیزر نمی باشد. مرطوب کننده هایی مانند ژل آلوئه ورا می تواند تسکین دهنده باشد.

چه افرادی نباید لیزر موهای زائد انجام دهند ؟

بیمارانی مانند افراد مبتلا به لوپوس، نور لیزر باعث تشدید بیماری شان می شوند. افراد مبتلا به پورفیری هم به دلیل واکنشی که نسبت به لیزر نشان می دهند باید دور این روش درمانی را برای رفع موهای زائد خط بکشند.

افرادی که هم که باتری در قلب خود کار گذاشتند باید قبل از لیزر پزشک خود را در جریان بگذارند و معمولا از انجام لیزر موهای زائد منع می شوند.

 

کلام آخر

قبل از انجام لیزر موهای زائد بهترین کلینک که دارای مجوز وزارت بهداشت است را با مجرب ترین و بهترین پزشک انتخاب کنید و از افرادی که اطلاعات کافی دارند مشاوره بگیرد. ممنون که تا ادامه مقاله مراحل انجام لیزر موهای زائد همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *