بهترین دستگاه لیزر موهای زائد در تبریز


بهترین لیزر موهای زائد چیست؟

بهترین لیزر برای زدن موهای زائد از نظر عموم لیزر الکساندرایت و دایود می باشد. با این حال، از آن جایی که برای انواع پوست های با رنگ تیره تر ممکن است ایجاد خطر کند، به طور جهانی از آن استفاده نمی شود. به همین دلیل در این جا موتوس که از تکنولوژی مووئو استفاده می کند معرفی می شود.

موتوس ای ایکس اولین لیزر الکساندرایت با سرعت بالاست که برای انواع پوست های تیره تر نیز استفاده می شود و به این ترتیب می توان از تاثیر طول موج الکساندرایت استفاده کرد.

تکنولوژی به کار رفته درموتوس، Moveo (در ایتالیایی به معنی حرکت می باشد) است که سری(هندپیس) خنک کننده ای می باشد که از دست دادن انرژی به پوست را کاهش داده و به این ترتیب انتقال انرژی را موثرتر و کاراتر خواهد کرد.

جزئیات مربوط به طراحی متفاوت:

  • سری 20 میلی متری
  • خنک کردن در هنگام تماس با پوست
  • انتقال انرژی دو برابر به پوست
  • تکنولوژی الکساندرایت با سرعت بیشتر
  • تخلیه شات به صورت رولی
  • سرعت دو برابر بالاتر از سایز لیزرها(بزرگترین اسپات سایز بر روی الکساندرایت)
  • کاملا ایمن،بدون ایجاد سوختگی و سوزش
  • دارای تاییدیه FDA

راه حلی متفاوت برای رفع موی های زائد

  • تنها لیز بدون درد دنیا
  • سریع و یکنواخت
  • مناسب همه تایپ های پوستی(از تیپ ۱ تا تیپ ۶)
  • مناسب موهای کرکی و روشن
  • مناسب موهای نازک
  • برای رسیدن به نتایج بلند مدت نیاز به درمان به مدت کوتاه تر و کمتری می باشد.
  • Motus AX توسط شرکت ایتالیایی DEKA که سازنده ی برتر لیزر زیبایی در اروپا می باشد ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

 

مزایای الکساندرایت

موتوس با تکنولوژی Moveo برای برطرف کردن محدودیت ها و مشکلات الکساندرایت 755 nm برای از بین بردن موهای زائد طراحی گردیده است.

تکنولوژی Moveo در نواحی خاص بدن از حرکات ساده و یکنواخت استفاده کرده و به دلیل سری 20 mm آن به سرعت می تواند موهای زائد را از بین ببرد.

تکرار لیزر در ناحیه ی کوچکی از بدن منجر به حرارت دادن تدریجی نقاط مهمی از مو شده که در نهایت منجر به تخریب آن شده و برای بیمار درد و خطری ندارد.

 

بهینه شدن انرژی در لیزر جدید موهای زائد

انرژی که از اکثر سیستم های لیزری متصاعد می شود و دارای طول موج های مرئی و مادون قرمز می باشند توسط پوست منعکس شده و انرژی ای که در نهایت برای مقاصد درمانی مورد استفاده قرار می دهد را کاهش می دهد.

قطعه ی دستی Moveo به گونه ای طراحی شده که این مشکل را حل کرده و 100% انرژی جذب خواهد شد و بدین ترتیب انتقال انرژی به نسبت سیستم های لیزر استاندارد دو برابر می شود.

تجربه ی منحصر به فرد بیمار Deka Motus AX سریع ترین الکساندرایتی می باشد که درمان با آن برای بیمار بدون درد و ناراحتی بوده و درمان های سریع تر و کوتاه تری برای رسیدن به نتایج مطلوب لازم است.

ناحیه ی گسترده تر بدن در کم تر از 5 دقیقه درمان می شود و با استفاده از تکنولوژی Moveo، خطر عوارض جانبی تقریبا وجود نداشته و نسبت به دیگر سیستم های موجود بسیار کم تر است.
Motux AX با سیستم خنک کننده ای نیز مجهز گردیده که می تواند به راحتی بیشتر بیمار کمک کند.

 

چند توصیه به داوطلبین لیزر موهای زائد

بهتر است برای این کار به کلینیک پوست مراجعه کنید.

بهتر است برای داشتن بی خطر ترین تجربه برای جلوگیری از بوجود آمدن زخم و دیگر خطرات به کلینیک پوست مراجعه کنید.

مردم گمان می کنند که چون کاری مشابه اپلاسیون و دیگر روش هاست می توان به مراکز دیگر مراجعه کرد و بعضی مراکز وجود دارند که افرادی غیر مجرب و تعلیم ندیده این کار را انجام می دهند و در واقع مهم است که کدام مرکز را برای رفع موهای زائد با لیزر انتخاب می کنید.

حداقل یک ماه قبل از لیزر نباید ناحیه ی مورد نظر را موم بیاندازید.

این مسئله در مورد بند انداختن و دیگر روش هایی که مو را از ریشه می کنند صادق است. باید فقط از تیغ برای شیو کردن استفاده کنید و باید ناحیه ی مورد نظر را به طور کامل شیو کنید. دلیل این کار این است که برای موثر هدف قرار دادن لیزر، مو باید ریشه ی خود را به همراه داشته باشد.

با اپراتور خود صادق باشید

در صورتی که از آنتی بیوتیک، داروهای از بین بردن آکنه، و یا محصولاتی که پوست شما را به آفتاب حساس می کند استفاده می کنید، آن را با اپراتور خود در میان بگذارید. همچنین در صورتی که آسیب های پوستی مثل هرپس دارید، آن را با اپراتور خود در میان بگذارید چرا که نور لیزر می تواند آن را فعال کند و بهتر است از این مسئله جلوگیری کرد.

در مورد انواع لیزرهای موی زائد اطلاعات داشته باشید

دومین دستگاه قوی لیزر دیود می باشد و ضعیف ترین و بی خطر ترین لیزر Nd:YAG است که معمولا برای افرادی توصیه می شود که پیگمنت بیشتری در پوست خود دارند.

این سه طول موج لیزر به لیزرهای برندهای مختلف ادغام می شوند.مثل این که دستمال کاغذی مورد استفاده ی شما یا پنبه ریز است و یا سافتلن، و ممکن است با هم تفاوت های اندکی داشته باشند ولی اساسا یکی هستند.

موتوس به گونه ای است که هم الکساندرایت است و هم آنقدر بی خطر است که برای پوست های تیره تر هم استفاده می شود.

 

رنگ پوست فاکتور مهمی در زدودن موهای زائد با لیزر است

عملکرد زدودن موهای زائد با لیزر بدین گونه است که اشعه دقیقا جذب رنگ سیاه می شود. به همین دلیل، نواحی ای که سیاه و یا نزدیک سیاه، مثل قهوه ای، هستند انرژی را جذب می کنند و لیزر ناگهان گرم شده و ریشه را تخریب می کند. در صورتی که شخصی ملانین کمتری در پوست خود داشته باشد، احتمال نفوذ لیزر مستقیم به فولیکول مو بیشتر است.

در صورتی که شخصی پوست تیره تری داشته باشد، کنتراست کمتری بین رنگ پوست و فولیکول مو خواهد بود. برای این افراد باید از انرژی کمتر طی جلسات بیشتر استفاده کرد.

 

تعداد جلسات لازم برای رفع موهای زائد چند جلسه است؟

تعداد جلسات استاندارد برای زدودن موها، 7 جلسه است.در هر زمان، یکی از شش مو در فاز رشد قرار دارد که به آن فاز آناژن گفته می شود و تنها آن موها هستند که انرژی لیزر را تا ریشه جذب کرده و برای همیشه از بین می روند. نیاز به تکرار جلسات وجود دارد تا همه ی موها از بین بروند. بعد از شش هفته دوباره جلسات تکرار می شوند و موهای دیگری در فاز رشد هستند و تا زمانی این کار تکرار می شود تا حدود 85 الی 90 درصد موها کاملا از بین بروند.

پروسه ی زدودن موها سریع است

برای نواحی کوچکتر مثل زیر بغل، پروسه ی درمان 5 دقیقه و حتی کمتر طول می کشد و نواحی بزرگتر مثل ران و پا ها هر جلسه حدود نیم ساعت زمان می برد.

آیا لیزرموهای زائد درد دارد؟

در صورتی که از لیزر موتوس استفاده می کنید، دردی را تجربه نخواهید کرد ولی در غیر این صورت درد خواهید داشت. اپراتورها معمولا از کرم های بی حسی، دستگاه های خارجی که هوای سرد بیرون می دهند استفاده می کنند و یا به فرد توصیه می کنند از Advil استفاده کنند ولی با این حال ممکن است باز هم احساس درد کنید.

آیا سایر لیزرهای رفع موی زائد موجود در بازار نیز بدون درد می باشد؟

خیر سایر سیستم های لیزری مثل Nd- YAG و IPL و دیود همگی درد دارند و از سیستم لیزر الکساندرایت نیز تنها همین دستگاه MotusAx بدون درد می باشد.

مراقبت بعد از درمان بسیار راحت است

می توانید از مرکز درمانی بیرون بیایید بدون اینکه احساس کنید تفاوتی ایجاد شده است. بعد از چند هفته بین جلسات موها می ریزند.

بیماران باید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنند و دوش آب ولرم بگیرند. بیماران می توانند هفته ای یک بار از کرم لایه بردار استفاده کنند تا به این ترتیب از رشد موهای زیر پوستی محل تحت درمان جلوگیری کنند.

رفع موی زائد برای کدام نواحی مورد استفاده قرار میگیرد؟

زدودن موها با لیزر می تواند برای هر ناحیه از بدن مورد استفاده قرار گیرد ولی ممکن است نیازمند جلسات بیشتری باشد. دو ناحیه از بدن که مو به طور کامل از بین نمی رود، صورت و دور سینه است چرا که این نواحی تحت کنترل هورمون می باشند.

در مورد صورت زنان، تعداد جلسات مورد نیاز در واقع بی انتهاست. هر سال باید جلسات زدودن موی این نواحی را تکرار کنید چرا که فولیکول های جدیدی ایجاد می شوند که باید آن ها را مدیریت کرد. ولی نواحی دیگری مثل پاها، زیر بغل و واژن با افزایش سن مستعد از دست دادن مو ها می باشند.

موهای لیزر شده در این ناحیه باز نمی گردند و بعد از درمان با لیزر دوباره رشد نمی کنند.

 

شایعاتی در مورد خطرات لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد خطر دارد؟

لیزر مطمئن ترین روش در برطرف کردن موهای زائد بدن است چرا که فقط جهت نفوذ در ریشه مو طراحی شده است.بنابراین برای بقیه قسمت های بدن شما، عامل مخربی محسوب نمی شود، در عملیات درمانی لیزر مراقبت های لازم انجام می شود تا پوست اطراف صدمه ای نبیند.

ماده ای که به مو رنگ می دهد ملانین نام دارد.این ماده نور را از لیزر جذب کرده و آن را تبدیل به حرارت می کند، این حرارت به اندازه ای است که مکانیسم رشد مو را غیر فعال کرده و از کار می اندازد و به این ترتیب باعث از بین رفتن فولیکول مو می شود.

درست است که در این روش نیاز به چندین مرحله درمان است اما مطمئناً بیشترین اثر را بر روی موهایی که در مرحله رشد هستند، دارد.

از طرفی لیزرها سریع تر عمل می کنند و در مقایسه با تکنیک ها و روش های دیگر مانند اپلاسیون، بی رنگ کردن، کندن، اصلاح کردن با تیغ ، ژیلت و الکترولیزر در کاهش تعداد موها تقریبا نتیجه کار دائمی است.

مهمترین مزیت موتوس ax نسبت به سایر لیزرها چیست؟

برای اولین بار، زنان و مردان همه ی نژادها و قومیت ها یا همه ی انواع تیپ های پوستی از 1 تا 6 می توانند از لیزر الکساندرایت Motus AX استفاده کنند. این روش امروزه موثرترین گزینه ی درمانی برای رفع موهای زائد می باشد.

مهمترین مزیت های لیزر موتوس ax عبارتند از:

  • بدون درد
  • بدون سوختگی
  • بدون نیاز به زمان استراحت
  • مناسب برای همه تیپ های پوستی از 1 تا 6
  • از بین بردن موهای نازک و روشن
  • دارای هندپیس اختصاصی
  • بدون نیاز به ژل
  • دارای سری خنک کننده
  • سرعت بالا (تقریبا 2 برابر سرعت لیزرهای موجود در بازار)
  • دارای سری اختصاصی
  • ایمن و بدون انتقال بیماری و ویروس

آیا این لیزر رفع موهای زائد برای موهای زیرپوستی هم جواب می دهد؟

بله یکی از راه های از بین بردن موهای زیر پوستی لیزر موتوس هست.بهترین روش جهت جلوگیری از ایجاد موی زیر پوستی اصلاح موهای زائد در جهت رویش آنها می باشد همچنین پس از اصلاح می توان با روغن زدن به پوست و یا استفاده از نرم کننده از ایجاد عفونت در فولیکول مو و زیر پوستی شدن مو جلوگیری به عمل آورد.

آیا لیزر موتوس ax برای موهای خیلی نازک کرکی هم جواب می دهد؟

بله،هندپیس تماسی(moveo)کرکی ها رو هم پوشش میدهد.

آیا خانم های باردار هم می توانند لیزر انجام بدهند؟

خیر، به علت عدم تعادل هورمونی در این دوران، باید لیزر را بعد از بارداری و شیردهی انجام دهند.

کسانی که دچار بیماریهایی مثل زگیل تناسلی هستند هم می توانند لیزر کنند؟

خیر، ابتدا باید درمان شوند بعد لیزر انجام دهند.

آیا این لیزر برای پوست های تیره هم جواب می دهد؟

بهترین دستگاه با طول موج الکساندرایت که مناسب پوستهای تیره میباشد دستگاه موتوس ax میباشد و قطعا نتیجه خواهید گرفت.

لیزر کل بدن چند دقیقه طول می کشد؟

بسته به لاغر و چاق بودن افراد بین ۵۰ تا ۷۰ دقیقه طول خواهد کشید.

آیا لیزر باعث روشن شدن پوست هم میشود؟

بله با کاهش فولیکول های مو،پوست روشن تر میشود

آیا قبل از لیزر می توان اپلاسیون کرد؟

خیر فقط باید با تیغ یا ژیلت شیو انجام شود.

کسی که سولار رفته میتونه لیزر مو هم استفاده کنه؟

باید یک ماه از آخرین سولار گذشته باشد

آیا ممکن است لیزر باعث تیرگی پوست شود؟

اگر لیزر باعث سوختگی شود ممکن است پوست را تیره کند اما در حالت عادی پوست را تیره نمی کند.

در چه مواردی لیزر باعث سوختگی میشود؟

  • استفاده از دستگاه غیر استاندارد یا تقلبی
  • انجام عمل در مراکز نامعتبر مثل آرایشگاهها و توسط اپراتورهای بی تجربه

آیا لیزر موهای زائد باعث ناباروری میشود؟

این که لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود، یک شایعه میباشد که در فضای مجازی گسترش پیدا کرده است.

درصورتی که شما به یک پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید به راحتی برای شما اثبات خواهد کرد که لیزر موهای زائد بیکینی یا ناحیه تناسلی شما توسط لیزرالکساندرایت موتوس به هیچ عنوان نمی تواند باعث نازایی شود.

هر چند که شاید بعضی از اطرافیان شما ادعا کنند که کسی را می شناسند که پس از لیزر موهای زائد دچار نازایی شده است، اما این موضوع اصلا صحت ندارد و دستگاه لیزر موتوس دارای بالاترین تاییدیه ها از سازمان غذا و داروی آمریکا و اتحادیه اروپا و همچین سازمان استاندارد میباشد.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

یکی از نگرانی هایی که در خصوص لیزر مطرح است، این است که آیا اشعه لیزر سرطان زا هست یا نه. دلیل ایجاد چنین سوالی، عدم آگاهی کافی از نحوه عملکرد لیزر است.

همانطور که در ابتدای همین مطلب بیان شد، اگر دستگاه لیزر به درستی انتخاب نشود، اشعه لیزر به جای آنکه مو را هدف بگیرد، پوست کنار آن را هدف گرفته و پوست را می سوزاند. اما باید بدانید که قدرت اشعه لیزری که برای از بین بردن موهای زائد مورد استفاده قرار میگیرد، متفاوت از سایر انواع لیزرهای درمانی است.

اشعه لیزر موهای زائد تنها در لایه سطحی پوست، جایی که ریشه مو قرار دارد، نفوذ میکند. در نتیجه هیچگونه نگرانی در مورد سرطان زا بودن این لیزر وجود ندارد، چرا که قدرت نفوذ زیادی ندارد.

لیزر دایود بهتر است یا الکسانداریت؟

لیزر دایود هم یکی از لیزرهای موجود برای رفع موهای زائد است. این لیزر نسبت به لیزر الکساندرایت طول موج بیشتری دارد.

همین مسئله باعث میشود که از این لیزر نتوان به صورت مستمر و برای مدت زمان طولانی استفاده کرد. در نتیجه برای کسب نتیجه مطلوب از لیزر دایود، نیاز به تعداد جلسات بیشتری است.

به همین خاطر است که بازدهی از لیزر دایود در یک جلسه، کمتر از لیزر الکساندرایت است. از طرف دیگر، طولانی شدن تعداد جلسات، به معنای افزایش مقدار هزینه ای است که برای از بین بردن موهای زائد باید پرداخت کنید.

 

اهمیت انتخاب بهترین لیزر موهای زائد چیست؟

اولین سوالی که احتمالا برای مراجعه کنندگان مطرح میشود این است که لیزرهای موجود چه تفاوتی با هم دارند و کدام یک از آنها برای من مناسب است؟ همانطور که احتمالا میدانید، تمامی دستگاه های که در ایران برای لیزر موهای زائد مورد استفاده قرار میگیرند، ساخت کشورهای خارجی مانند آمریکا هستند. گرچه این مسئله در نگاه اول خیال شما را بابت کیفیت و عملکرد دستگاه راحت میکند، اما با کمی دقت متوجه خواهید شد که این دستگاه برای افراد اروپایی طراحی و بهینه شده است! بنابراین قدرت و توان در نظر گرفته شده برای این دستگاهها، معمولا برای پوست های سفید با موهای بور مناسب است.

اما پوست ایرانیان، معمولا پوستی گندمگون با موهای تیره است. بنابراین احتمال اینکه لیزر الکس برای تمامی پوستها مناسب نبوده و منجر به سوختگی و یا از بین نرفتن موها به طور کامل شود، وجود دارد. زمانی که اشعه لیزر قدرت زیادی داشته باشد و یا قادر به شناسایی مو روی سطح پوست نشود، این احتمال وجود دارد که به جای مو، پوست کنار آن را هدف قرار داده و منجر به سوختگی پوست شود. در این شرایط رنگدانه های پوست برای همیشه از بین رفته و پوست دو رنگه میشود. پس قبل از انجام لیزر، بهتر است تحقیقات خود را در خصوص لیزر منتخب و نحوه عملکرد آن روی پوستی با شرایط شما، کامل کنید.

 

هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

همانطور که گفته شد، هزینه از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر، نسبت به سایر روشها مانند اپیلاسیون بسیار بیشتر است.

اما توجه داشته باشید که اگر بهترین لیزر موهای زائد انتخاب شده باشد، نتیجه دائمی خواهد بود. بنابراین به نظر میرسد که پرداخت این هزینه خصوصا برای بانوان، به صرفه باشد.

اما این هزینه به عوامل مختلفی بستگی داشته و از هر فردی به فرد دیگر، متفاوت است. برخی از عوامل تاثیر گذار در هزینه نهایی عبارت هستند از:

  • نوع دستگاه لیزر
  • نواحی تحت درمان
  • کلینیک پوست و زیبایی
  • تعداد جلسات

به همین خاطر توصیه میشود که قبل از انجام لیزر، حتما در یک جلسه مشاوره با مرکزی که انتخاب کرده اید، شرکت کنید و در این خصوص با توجه به شرایط شخصی خودتان، سوال کنید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *