برای فرم دهی به لبها تزریق ژل مناسب است یا چربی؟


فرم دهی به لبها

با توجه به نقش لبها در زیبایی چهره، متقاضیان افزایش حجم و فرم دهی به لبها فراوان هستند.

یکی از روشهای غیر جراحی برای این کار تزریق ژل یا تزریق چربی در لب است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

در ادامه توضیحاتی در ارتباط با هر کدام از این روشها و معایب و مزایای آنها خواهیم داد و بهترین روش فرم دهی لبها را معرفی خواهیم کرد.

تزریق چربی لب

تزریق چربی لب همان پیوند سلول‌های چربی است که این چربی بعد از مدتی، جزئی از بافت لب می‌شود و مانند سلول‌های طبیعی بدن عمل می‌کند و به هیچ عنوان دچار شلی، جابه جایی و گلوله شدن در زیر پوست نخواهد شد.

تزریق چربی لب با برداشت چربی از شکم، قسمت بیرونی ران، پهلو و … که به حد کفایت چربی اضافه دارند، از بدن خود فرد شروع می‌شود و پس از جداکردن سلول‌های چربی و خالص سازی، به نواحی مختلف بدن، لبها و صورت تزریق می‌گردد.

چون ماده قابل تزریق (چربی) از بدن خود فرد است، لبها به خوبی آن را قبول می‌کنند و این عمل آلرژی یا حساسیت در پی نخواهد داشت.

ماندگاری تزریق چربی لب، بسته به خصوصیات فردی و تکنیک تزریق چربی پزشک متخصص، متغیر است. گاهی دیده شده، به دلیل انتقال سلول‌های معیوب و مرده، زمان ماندگاری تزریق چربی لب به چند هفته محدود گردیده است ولی در مواردی هم ماندگاری متعارفی در تزریق چربی لب دیده می‌شود.

دوران نقاهت و احساس درد هم پس از تزریق چربی، بسیار کم است. ممکن است مختصری تورم و کبودی در محل تزریق (لبها) دیده شود که از عوارض قابل پیش بینی و طبیعی این روش است و پس از گذشت چند روز مرتفع خواهد شد.

تزریق ژل لب

تزریق ژل یا فیلر نیز یکی از روشهای افزایش حجم و فرم دهی به اجزای صورت و اندام است که به نوعی می‌توان گفت، بیشترین کاربرد آن در لبها می‌باشد.

تزریق فیلر لب در واقع انتقال موادی ژل مانند به وسیله سوزن به بافت لب است که با عناوین مختلف و از شرکت‌های گوناگون و با ساختارهای متنوع موجود هستند.

از بهترین انواع آنها می‌توان به ژل‌های هیالورونیک اسید اشاره کرد که در ترکیب خود حاوی این ماده هستند.

هیالورونیک اسید در بدن به طور طبیعی وجود دارد. به همین جهت، در پی تزریق این ماده، آلرژی یا حساسیت ایجاد نخواهد شد. علاوه بر آن با تزریق ژل هیالورونیک، بافت مورد تزریق، به ساخت کلاژن تحریک خواهد شد.

بهترین روش حجم دهی به لبها تزریق ژل است یا تزریق چربی؟

با توجه به توضیحات داده شده در ارتباط با تزریق ژل لب و تزریق چربی در لب، می‌توان اینطور بیان کرد که هر کدام از این دو روش بسته به شرایط ممکن است مناسب باشند.

نکته قابل ذکر آن است که هر دو روش تزریقی (تزریق ژل و تزریق چربی) با افزایش حجم توأم هستند ولی فرم دهی با تزریق ژل بهتر صورت می‌گیرد.

به تعبیری می‌توان گفت فرم لبها پس از تزریق ژل بهتر خواهد بود.

ضمن اینکه، اگر بیمار در نواحی دیگری نیاز به افزایش حجم با تزریق چربی داشته باشد در لب هم چربی تزریق می‌شود. ولی اگر قرار باشد تزریق فقط در لبها انجام شود، به دلیل مراحل بیشتر تزریق چربی، معمولا تزریق ژل گزینه مناسب تری است.

البته موفقیت و مشاهده بهترین نتایج در هر دو روش، بستگی مستقیم به تکنیک و مهارت پزشکی دارد که اقدام به این عمل می‌نماید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *